Miksi Emmerdalessa
Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D
Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?
Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.
Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?
Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?
-Kaisa-
Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)
Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44653)
Vierailija kirjoitti:
Onko Emmerdalen satu lopussa, vaikea rekrytoida uutta väkeä ja entiset joko kuolevat tai lähtevät.
Jain ja papin lesken suhde nyt oli niin epäaito, minua kiusasi koko romanssi, ilmankos lapset pysyttelivät yläkerrassa koko suhteen ajan. Mandy on torsake, ei sovi kauneudenhoito alalle lainkaan paremmin Moiralle navettaapulaiseksi. Menneitten kylä, masentavaa katsottavaa.
Nuoriso ja lapset kasvavat. Heidän kesken kyllä varmasti draamaa riittää😄 Ei siinä uusia rekryjä paljon tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Näin yrittäjänä minua kiusaa asenne, että jos työntekijä on tehnyt isoja mokia...niin kuin Dawnin oletetaan tehneen...niin hän vaan äimistelee miksi työnantaja on vihainen ja antaa varoituksen. Siltikään Dawn ei ryhdistäytynyt vaan huitelee pitkin kylää valittamassa kohteluaan.
Tosin eihän tässä mikään ollut Dawnin syy mutta asenne työnantajaa kohtaan oli erikoinen.
Ai, Dawnin olisi pitänyt kiltisti ottaa haukut vastaan, vaikkei ole mitään väärin tehnyt.
Toivottavasti Vanessa osaa pyytää syytöksiään anteeksi, kun selviää, että Meena on käynyt sekoittelemassa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä jaksan aina vaan ihmetellä, kun nämä perheelliset ja yksinhuoltajat liikkuvat otoksesta toiseen ilman lapsiaan. Ei kyllä yksinhuoltaja pääse mihinkään yksin kuin ehkä satunnaisesti.
Vapaata on elämä Emmerdalessa.Kuka Emmerdalen yksinhuoltaja sulla on mielessä?
No esimerkiksi Charityn lapset kasvavat yksi toisensa jälkeen liikkumatta juuri koskaan äitinsä mukana. Amba ei kulje sen enempää äitinsä kuin isänsäkään mukana, samoin kuin Leo. Davidin yhteydessä nähdään vain Jakob. Kylän aikuiset pelmahtavat noin vain Villapakkaan tai kahvilaan pitkin päivää ja iltaa.
Harvassa tämmöiset tilaisuudet ovat arkielämässä. Totuin itse siihen, että vessaankaan ei pääse yksin, puhumattakaan että menisi kahvilaan istuskelemaan. Tai oluelle pubiin. Näihin olisi mahdollisuus nyt kun lapset ovat jo aikuisia, mutta vuodet vieroittivat, en tule enää lähteneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Näin yrittäjänä minua kiusaa asenne, että jos työntekijä on tehnyt isoja mokia...niin kuin Dawnin oletetaan tehneen...niin hän vaan äimistelee miksi työnantaja on vihainen ja antaa varoituksen. Siltikään Dawn ei ryhdistäytynyt vaan huitelee pitkin kylää valittamassa kohteluaan.
Tosin eihän tässä mikään ollut Dawnin syy mutta asenne työnantajaa kohtaan oli erikoinen.
Näin työntekijänä minua taas kiusaa Vanessan asenne. Ei pysähdy yhtään kuuntelemaan vaan suoltaa syytöksiä. Eikö Vanessan pitäisi kysyä, että mikä on kun virheitä tulee? Täytyisikö jäädä saikulle jos ei pysty töihin? Oletan kuitenkin, että Dawn on työskennellyt aiemmin moitteetta niin luulisi työnantajaa kiinnostavan, että mitä nyt on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä jaksan aina vaan ihmetellä, kun nämä perheelliset ja yksinhuoltajat liikkuvat otoksesta toiseen ilman lapsiaan. Ei kyllä yksinhuoltaja pääse mihinkään yksin kuin ehkä satunnaisesti.
No esimerkiksi Charityn lapset kasvavat yksi toisensa jälkeen liikkumatta juuri koskaan äitinsä mukana. Amba ei kulje sen enempää äitinsä kuin isänsäkään mukana, samoin kuin Leo. Davidin yhteydessä nähdään vain Jakob. Kylän aikuiset pelmahtavat noin vain Villapakkaan tai kahvilaan pitkin päivää ja iltaa.
Harvassa tämmöiset tilaisuudet ovat arkielämässä. Totuin itse siihen, että vessaankaan ei pääse yksin, puhumattakaan että menisi kahvilaan istuskelemaan. Tai oluelle pubiin. Näihin olisi mahdollisuus nyt kun lapset ovat jo aikuisia, mutta vuodet vieroittivat, en tule enää lähteneeksi.
Kun tarkkaan katsot niin Emmerdalessa kuten muissakin TV-sarjoissa tapahtuu paljon asioita jotka eivät vastaa todellisuutta.
Vanessa laukkaa paikasta toiseen väkättämässä milloin mistäkin. Juuri, kun päästiin sen marisevasta siskosta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Priya ylipäätään asuu faijansa kanssa? Olisikohan aika itsenäistyä ja muuttaa lapsensa kanssa omaan kotiin?
Muualla maailmassa (briteistä en tiedä) on yleisenpää asua useampi sukupolvi yhdessä. Ja todella vähemmistö muutta omilleen niin nuorina, kuin pohjoismaissa on tapana.
Häämatkalla interraililla tavattiin samanikäisiä monia, jotka ihmettelivöt sitä, miten voimme mennä naimisiin niin nuorina (24v.). Ja miten kykenemme asumaan kaksin. Ja nämä olivat kaikki eurooppalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienemmillä on hoitopaikka ja eikös 5-vuotiaat aloita jo koulun?
Miten lienee pitkät työpäivät siellä, yrittäjillä varmaankin hyvinkin pitkä päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Priya ylipäätään asuu faijansa kanssa? Olisikohan aika itsenäistyä ja muuttaa lapsensa kanssa omaan kotiin?
Muualla maailmassa (briteistä en tiedä) on yleisenpää asua useampi sukupolvi yhdessä. Ja todella vähemmistö muutta omilleen niin nuorina, kuin pohjoismaissa on tapana.
Häämatkalla interraililla tavattiin samanikäisiä monia, jotka ihmettelivöt sitä, miten voimme mennä naimisiin niin nuorina (24v.). Ja miten kykenemme asumaan kaksin. Ja nämä olivat kaikki eurooppalaisia.
Ei ole Briteissä tapana asua monessa polvessa saman katon alla. On totta, että Suomessa muutetaan kotoa suhteellisen nuorena mutta mitä Priyaan tulee niin hän lienee yli kolmekymppinen nainen jolla on tytär. Joku sanoi, ettei hän halua jättää isäänsä yksin. Voi olla näinkin. Mutta Priya asui samassa talossa myös isänsä ollessa naimisissa Manpreetin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanessa taitaa olla sarjan ainoa yksinhuoltaja, pienellä turvaverkolla.
Vanessa istuu usein aamusta kahvilassa Rhonan kanssa. Tai lounaalla.
Eli ennen töitä ja tauoillaan. Eiköhän Johnny ole koulussa silloin.
Charityn muksut on oma ryhmänsä. Nyt on Noah joka on teini, melkein aikuinen. Ei sen ikäiset kovin usein edes viihdy vanhempiensa kanssa. Sitten on Moses, jonka yksinhuoltaja isä on Ross. Moseshan vaan kyläilee äitinsä luona.
Jne.
Mietin omaa elämääni ja kyllä mä olisin voinut järjestää asiat siten, että pääsen viikottain pubiin ja kahvilaan. Jos olisi ollut tarvetta. Meillä ei suomessa vaan ole vastaavaa pubikulttuuria kuin briteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei halaa tai osoita hellyyttä? Ellis ja Praya tunnustivat rakkautta, mutta välimatkan päästä, eikö edes halausta olisi kuulunut toiselle antaa.
K O R O N A - taitaa olla sulle aivan vieras käsite?
Rokotettu saivat tossa vaiheessa jo halata ja suudella toisiaan.
Tossa vaiheessa?
Jos jakso on esitetty briteissä noin vuosi sitten, niin onhan käsikirjoitus, kuvaukset ja muu jälkituotanto tehty kuukautta paria aiemmin. Todennäköisesti vuoden 2021 puolella.
Mistäpä kukaan voi tietää muiden rokotteista.
Älkää nyt takertuko pikkuseikkoihin.
Emmerdale ei perustu tosi tapahtumiin, on oikeasti käsikirjoitettu...😁
Cain oli varmasti pikkupoikana tuon Kylen näköinen.
Hyvin valittu tuo näyttelijä.
Jo oli polttarit. Pari muijaa kumoaa kaksin driksuja ja morsian kyyhöttää baarijakkaralla ja vielä eläinlääkäri-työnantaja tulee baariin tekemään paperitöitä. Miksei niitä voi tehdä klinikalla. Kai siellä työpöytä on?
Järjestetäänkö tuonne emme-kylään turisteille reissuja? Olisi kiva tepastella noita samoja katuja, näkisi talot "oikeina" ja saisi perspektiiviä. Lotosta pitäisi kyllä ensin tulla muutama kymppitonni että pääsisi lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Riistäjää" alapeukutetaan taas. Kukahan niitä töitä järjestäisi jos ei yrittäjä.
Ei kai tässä nyt siitä ole kyse, eträ "riistäjää" sorsitaan. Minä en nyt ymmärtänyt, miten Dawnin asenne oli väärä. Hän reagoi, kuten hänen hahmolleen sopii. Ei kai hänellä ole paljoa kokemusta palkollisena olemisesta ja on hämmentynyt, eikä osaa kunnolla itseään puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tarkkaan katsot niin Emmerdalessa kuten muissakin TV-sarjoissa tapahtuu paljon asioita jotka eivät vastaa todellisuutta.
Tietenkin tapahtuu ei-todellisia asioita, mutta kyllä yksi anti tällaisella sarjalla on se samaistuttavuus. Varmaan moni miettii itseään hahmojen paikoille, et miten minä toimisin tai reagoisin tai tekisin. Vaikka ei aina tietoisesti. Etenkin, kun sarja kertoo periaatteessa taviksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häämatkalla interraililla tavattiin samanikäisiä monia, jotka ihmettelivöt sitä, miten voimme mennä naimisiin niin nuorina (24v.). Ja miten kykenemme asumaan kaksin. Ja nämä olivat kaikki eurooppalaisia.Ei ole Briteissä tapana asua monessa polvessa saman katon alla. On totta, että Suomessa muutetaan kotoa suhteellisen nuorena mutta mitä Priyaan tulee niin hän lienee yli kolmekymppinen nainen jolla on tytär. Joku sanoi, ettei hän halua jättää isäänsä yksin. Voi olla näinkin. Mutta Priya asui samassa talossa myös isänsä ollessa naimisissa Manpreetin kanssa.
Ei se silti tavatonta ole. Etenkin seudulla, missä ei pahemmin yksiöitä ja kaksioita ole tarjolla. Ja Briteissä jos missä, on asuminen kallista. Tai siis kaupungeissa ainakin. Kylistä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häämatkalla interraililla tavattiin samanikäisiä monia, jotka ihmettelivöt sitä, miten voimme mennä naimisiin niin nuorina (24v.). Ja miten kykenemme asumaan kaksin. Ja nämä olivat kaikki eurooppalaisia.Ei ole Briteissä tapana asua monessa polvessa saman katon alla. On totta, että Suomessa muutetaan kotoa suhteellisen nuorena mutta mitä Priyaan tulee niin hän lienee yli kolmekymppinen nainen jolla on tytär. Joku sanoi, ettei hän halua jättää isäänsä yksin. Voi olla näinkin. Mutta Priya asui samassa talossa myös isänsä ollessa naimisissa Manpreetin kanssa.
Oikeassa elämässä voi olla näin myös. Siskoni asui äitimme kanssa viiskymppiseks asti. Silloin äitini "muutti" pois. Äitini ei olisi pärjännyt yksin ja tilaa oli. Joten miks ei.
Työnantaja voisi myös pikkusen miettiä missä ja miten ripittää työntekijäänsä.
Siinä vaan kaupassa kaikkien edessä vaiko kadulla säksättäen ilkeesti.
Paddylla sentään hieman järkeä, mutta Vanessan asenne kaipaa eniten korjausta. Ei tuommoista työnantajaa tarvii kuunnella, kun esimies taidot on noin hukassa.