Miksi Emmerdalessa
Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D
Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?
Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.
Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?
Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?
-Kaisa-
Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)
Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44652)
Tänään Emmerdale tulee kello 17:00!
Kyllä osa ihmisistä ns. jäätyy kriisitilanteessa, menee paniikkiin eikä osaa toimia tai ajatella järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pappi Charles on mulle jäänyt etäiseksi hahmoksi. Mä en saa hänestä pappifiilareita ollenkaan. Tuntuu kylmältä ja kiukkuselta.
Harriet kirjoitettiin kovispapiksi sarjaan. Oli kovan expoliisin maine ja nahkarotsi. Silti koen hänen lämpimäksi, rauhoittavaksi ja hyvin lähestyttäväksi.
Ei tulis mieleenkään lähteä Charlesin kanssa jutuille vaivaavasta asiasta. Mieluummin hakeutuisin Cainin luo korjaamolle, hän sais murahdella. Hän on tuttu ja luotettava hahmo siten... Mutta Charles?
Miten se iski Andreankin? Todella epäsuhta pari. Joskus epäsuhtaset toimii älyttömän hyvin yhteen, mutta nuo ei. Ainakaan mulle.
Näitä mietteitä on ollut koko ajan, eikä nyt vasta onnettomuuden jälkeen.
Charlesin suhtautuminen nyt Manpreettiin on kurjaa katseltavaa. Kaikki mitä Manpreet tekee ja sanoo kääntää häntä vastaan.
Tilanne ja aika ei nyt ole ideaali heille, mutta pitäisi papilla jos kellä olla työkaluja asioiden ihmismäiseen käsittelyyn.
Ymmärrän jopa huonon omantunnon, itsesyytökset, silti mä odotan papin käyttäytyvän fiksummin.
Charles ja Manpreet ovat jo kerran eronneet. Ehkä Charles suree paitsi Andrean kuolemaa, myös sitä että Andrea luuli Charlesin haikailevan Manpreetin perään.
Manpreet on hieman tuppautuva, toisen seurustelukumppani menehtyy äkisti ja Manpreet ilmeisesti odottaa huomiota surevalta mieheltä.
Manpreetin ulostulo rakkauksineen ei ollut paras mahdollinen, mutta en missään vaiheessa ole nähnyt, että hän odottaa huomiota tai tyrkyttää itseään. Päinvastoin yrittää nyt olla tukena surevalle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelin tuota Priyan palovamman suuruutta. Eihän se tuli kerennyt kuin vähän hupparia polttaa, kun se jo sammutettiin.
Siinä taas ihminen, joka ei osannut mitään tehdä itse asialle. Jos selkä on tulessa, niin ei lähdetä juoksemaan vaan pyöritään maassa. Ärsyttää tuommoiset asiat, vaikka fiktiivistä onkin. Nuo asiat pitäisi olla kaikilla hallussa. Sen siitä saa, kun Kansalaistaitoja ei enää opeteta kouluissa.
Kansalaistaito on sisällytetty ympäristöoppiin. Eli kyllä nämä samat asiat siellä edelleen on, opetussuunnitelmassa.
Et tiedä mistä puhut. Siinä laajudessaan ei ole. Se mitä Ympäristöoppiin on sisällytetty on hyvin minimaalinen osuus.
Ei todellakaan voi sanoa, että ne olisi yhä opetussuunnitelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osa ihmisistä ns. jäätyy kriisitilanteessa, menee paniikkiin eikä osaa toimia tai ajatella järkevästi.
Kyllä. Sen takia kunkin pitäisi tavalla tai toisella tehdä vähintään mielikuvaharjotteita, että osaisi toimia. Se auttaa ylttävän paljon panikoivaa, kun näitä harjotteita käyty läpi.
Sitten on se pieni määrä, joka lamaantuu aina, kun jotain sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ohi se, mistä charles suuttui noin pahasti manpreetille? Hirveä marttyyri nykyään, aiemmin todella ystävällinen kaikille kyläläisille. Ihmeellinen täyskäännös, vaikka manpreet pelasti papin hengen seikkailureissulla.
Charlesin naisystävä kuoli, joten ymmärrettävää, että "ei ole tässä maailmassa". Eiköhän C & Manpreet vielä jatka juttuaan jossain välissä kun C tokenee Andrean kuolemasta. Syyllisyys painaa juuri nyt kun oli töykeä A:lle ennen tämän kuolemaa.
Olipa nautinnollista eilen nähdä Meenan kärvistelevän, kun löysi sen kortin, eikä aina sitä ylimielistä virnuilua. Toivottavasti paljon lisää tätä!
Eipä David asiaa kovin fiksusti hoitanut, melkoisen tolvana mieheksi. Miksei käynyt pistämässä poikki Meenan kanssa?
Emmerdalessa eletään näköjään halloweenin aikaa, saadaankohan joulujaksot esitykseen jouluksi. Minkähänlainen joulu tulee, jos Meena jatkaa touhujaan. Toivottavasti jouluna tuo paholainen on jossain muualla, vaikka matkoilla jossain oikein kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ohi se, mistä charles suuttui noin pahasti manpreetille? Hirveä marttyyri nykyään, aiemmin todella ystävällinen kaikille kyläläisille. Ihmeellinen täyskäännös, vaikka manpreet pelasti papin hengen seikkailureissulla.
Charlesin naisystävä kuoli, joten ymmärrettävää, että "ei ole tässä maailmassa". Eiköhän C & Manpreet vielä jatka juttuaan jossain välissä kun C tokenee Andrean kuolemasta. Syyllisyys painaa juuri nyt kun oli töykeä A:lle ennen tämän kuolemaa.
Kenellepä ihminen kiukuttelis, jos ei juuri läheisimmiksi kokemilleen ihmisille. Huono omatunto omista tekemisistään ja tunteistaan ja kääntää sen Manpreetin viaksi, ikäänkuin tämän kertominen omista tunteistaan olisi tällaisen tapahtumaketjun laukaissut, no ei.
(Niin niille läheisille kiukuttelu...Liam tietysti räksytti joka suuntaan kuin raivotautinen rakki, jos näin ruma ilmaisu komeasta miehestä tilanteessaan sallitaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pappi Charles on mulle jäänyt etäiseksi hahmoksi. Mä en saa hänestä pappifiilareita ollenkaan. Tuntuu kylmältä ja kiukkuselta.
Harriet kirjoitettiin kovispapiksi sarjaan. Oli kovan expoliisin maine ja nahkarotsi. Silti koen hänen lämpimäksi, rauhoittavaksi ja hyvin lähestyttäväksi.
Ei tulis mieleenkään lähteä Charlesin kanssa jutuille vaivaavasta asiasta. Mieluummin hakeutuisin Cainin luo korjaamolle, hän sais murahdella. Hän on tuttu ja luotettava hahmo siten... Mutta Charles?
Miten se iski Andreankin? Todella epäsuhta pari. Joskus epäsuhtaset toimii älyttömän hyvin yhteen, mutta nuo ei. Ainakaan mulle.
Näitä mietteitä on ollut koko ajan, eikä nyt vasta onnettomuuden jälkeen.
Charlesin suhtautuminen nyt Manpreettiin on kurjaa katseltavaa. Kaikki mitä Manpreet tekee ja sanoo kääntää häntä vastaan.
Tilanne ja aika ei nyt ole ideaali heille, mutta pitäisi papilla jos kellä olla työkaluja asioiden ihmismäiseen käsittelyyn.
Ymmärrän jopa huonon omantunnon, itsesyytökset, silti mä odotan papin käyttäytyvän fiksummin.
Papit voivat olla aivan loistavia työssään ja ihmisten kohtaamisessa sen työn ym. puitteissa. Ja samaan aikaan todella hankalia ihmisiä lähipiirille. Tunnen paljon pappeja, joska sukumme ja perheemme on niitä täynnä. Ja eräskin entinen piispa, niin armoitettu puheenpitäjä, ettei toista ole. Sydämellisyyden perikuva. Mutta mutta, perhepiirissä sit jotain ihan muuta. Eli ihmisiä kaikessa inhimmillisyydessään. Ja eivät siis tietenkään kaikki ole tällaisia.
Mäkin vähän nojasin tuota kirjoitustani omiin pappi tuntemisiini. Tajusinkin sun kirjoitusta lukiessa, että tosiaan nuo mun tuntemani papit ovat kavereita ja tuttuja... Vaikka osan kanssa vuosikausia on tunnettu, todella läheisiäkin ystäviä, niin voihan se rooli olla erilainen kuin suvulle tai perheenjäsenelle, helpostikin.
Charlesin roolia on nyt syksyllä lähinnä nähty, miten hoitaa itseään ja perhettään, rakkaitaan. Ei niinkään laumaansa.
Ehkä siellä olisi sitten pehmeämpi tapaus olemassa. Liamin kohdalla otti todella vähän roolia, ehkä parempi niin.
Priya on koko Emiksen ajan ollut niin outo lintu.
Hänestä ei oo jotenkin yhtään sielua eikä sisältöä 🤭.
Emiksen käsikirjoittaja on mennyt koko syksyn helpoimman kautta. Kaikki mutkat vaan suoriksi Meenan edessä.
Yhtäkään estettä ei ole neidin tielle ( vielä) tullut.
Ja eipä kai tulekaan ennenkuin joskus tammikuun lopulla.
Nyt on alkanut Jakobin aivopesu ja manipulointi sata lasissa. Ja Meenan satuilut uppoaa Jakobiin kuin kuuma veitsi voihin.
Ettei nyt vaan ala flirttailla Jakobille ! ! !
Jotensakin kenenkään ei nyt hoksottimet toimi yhtään.
Manpreet on kaikkein sinisilmäisin.
Turhin hahmo ikinä Emiksessä on Makenzie.
Siis jonninjoutava.
Vierailija kirjoitti:
Priya on koko Emiksen ajan ollut niin outo lintu.
Hänestä ei oo jotenkin yhtään sielua eikä sisältöä 🤭.Emiksen käsikirjoittaja on mennyt koko syksyn helpoimman kautta. Kaikki mutkat vaan suoriksi Meenan edessä.
Yhtäkään estettä ei ole neidin tielle ( vielä) tullut.
Ja eipä kai tulekaan ennenkuin joskus tammikuun lopulla.
Nyt on alkanut Jakobin aivopesu ja manipulointi sata lasissa. Ja Meenan satuilut uppoaa Jakobiin kuin kuuma veitsi voihin.
Ettei nyt vaan ala flirttailla Jakobille ! ! !Jotensakin kenenkään ei nyt hoksottimet toimi yhtään.
Manpreet on kaikkein sinisilmäisin.Turhin hahmo ikinä Emiksessä on Makenzie.
Siis jonninjoutava.
Liekö Priya otettu sarjaan kauniin ulkomuodon vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Olipa nautinnollista eilen nähdä Meenan kärvistelevän, kun löysi sen kortin, eikä aina sitä ylimielistä virnuilua. Toivottavasti paljon lisää tätä!
Eipä David asiaa kovin fiksusti hoitanut, melkoisen tolvana mieheksi. Miksei käynyt pistämässä poikki Meenan kanssa?
Onkohan tuolla Meenaa näyttelevällä näyttelijällä ollut ylähuulessa jotain täytettä tai botoxia, kun se ylähuuli lerpattaa kuin hevosella.
Aww sen hetken kun Kim hymyili puhuessaan Gabbylle Milliestä ja tämän pikkuveljestä, näytti niin herttaiselta ja kerrankin aidolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelin tuota Priyan palovamman suuruutta. Eihän se tuli kerennyt kuin vähän hupparia polttaa, kun se jo sammutettiin.
Siinä taas ihminen, joka ei osannut mitään tehdä itse asialle. Jos selkä on tulessa, niin ei lähdetä juoksemaan vaan pyöritään maassa. Ärsyttää tuommoiset asiat, vaikka fiktiivistä onkin. Nuo asiat pitäisi olla kaikilla hallussa. Sen siitä saa, kun Kansalaistaitoja ei enää opeteta kouluissa.
Ajattelin ihan samaa ja sitä että jos oikeasti olisi tilanne että tuli on levinnyt moneen suuntan eikä käytäviä pitkin löydä ulos. Jokainen tuolla olija tiesi että labyrintti ei oo edes kovin iso, mikseivät vaan juoseet pitkin maissin kasvustoja siellä seassa suoraan poispäin tulesta.
50 m ja ois ollu ulkona koko labyrintistä.
Joo joo, fiktiivinen sarja mut joskus niin hirmusen epälooginen että oikein harmittaa.Haluaisin nähdä (no en oikeesti) miten hienosti me kaikki pärjättäis vastaavassa tilanteessa. Onko tää tietokonepelit aiheuttaneet sen, että luulette ihmisten reagoivan kaoottisessa tilanteessa rationaalisesti. Luo heti karttakuvan päässään (katsojalle helppo, kun se labyrintti näytettiin ylhäältä päin), aina valmiina toimintasuunnitelma kaiken varalta, jos joutuu tulipaloon vaikka sokkelossa. Aikamoiset vaatimukset jopa meille, joille näitä kansalaistaitoja on opetettu. Tai sitten action-leffat aiheuttanut täydellisen vääristymän ihmisen tavasta toimia yllättävävissä tilanteissa.
Tässä keskustelussa on paljon elämää nähneitä aikuisiakin. Monet on kohdanneet paljon negatiivisia juttuja, ettei meidän kaikkien elämä pyöri viihdeteollisuuden ympärillä, kun paskaa tapahtuu oikeastikin. Kuten myös elämänkokemusta tuommoisesta luontoelämästä, maatiloista, maissista yms.
Monihan tässä ketjussa on sanonut, että kunpa hahmot olisivat unohtaneet sen labyrintin. Olisivat kulkeneet kasvavien maissien läpi. Esim andrea jo ennen paloa. Hänellä oli hyvät tamineet päällään, ei olisi muutaman maissin korren pitänyt häiritä menoa, kun hän olisi pellosta ulkona.
Kyläläisinä kaikki tiesivät Wylien tilan ja sen koon yms.
Aivan selkeetä päättelyä, johon jokaisen pitäisi pystyä olematta täysin imbesilli.
Paniikki tekee ihmiselle omat kepposensa, mutta Andrea ei sitä ollut. Hän hoksasi käyttää hätärakettia, vaikkakin meni pieleen. Sittemmin vielä lähti uudestaan karkuun juoksemaan.. osasi käyttää radiopuhelinta.
Ainoa mitä Andrea ei osannut pitää metsässä turpaansa kiinni, kun paljasti Meenalle näkemänsä.
Emmerdalessa tosiaan välillä skipataan aika oleellisiakin juttuja, olin varma että multa jäänyt yksi jakso välistä kun Vic jo hengaili kaupalla ja vaikutti jo asuvankin siellä, Jacob oli raivona jne. Ihan tietty ok ettei joka asiaa junnata ja luotetaan että katsojilla on aivot, mutta olisi silti kiva nähdä jotain tommosia oleellisia juttuja, esim. Ericin ja Jacobin ensireaktiot Vicistä ja Davidista.
Nautinnollista dialogia nämä tämän päiväiset Meena ja Jacob keskustelut.
Jacob tunnistaa hyvin Davidin negat puolet (ailahtelevaisuus), mutta samalla täysin sinisilmäinen Meenan jutuille. Meena osas näppärästi täyttää ne aukot, joissa Jake empi.
Nautin myös Meenan nokkeluudesta.
Nämä ovat Emmen suola mun mielestä. Käsikirjoitus, tämmöiset keskustelut. 💚
Jos sitten taas juonet vaikuttaa ärsyttäviltä epäloogisuuksineen. Kuten nämä onnettomuudet nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jai kävi aika kuumana Ellisille, aikookohan alkaa tutkimaan onnettomuutta oikeasti tarkemmin ja pääsee Meenan jäljille. Joku saisi päästä.
Jai nyt aina on tuommoinen kuumakalle ollut. Hemmetin ärsyttävä. Soitellen sotaan ja hutkitaan mitä keretään todisteilla ei niinkään väliä, kun hän päättää syyttää. Jailla taitaa nyt unohtua, että se Priya on myös yksi tapahtuman pääjärjestäjistä.
Minä tykkään Jaista enkä ymmärrä yhtään, miten hänet on pistetty Laurelin kanssa yhteen. Yhtä outo pari kuin Charles ja Andrea oli. Ja Cain ja Harriet silloin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Emmerdalessa tosiaan välillä skipataan aika oleellisiakin juttuja, olin varma että multa jäänyt yksi jakso välistä kun Vic jo hengaili kaupalla ja vaikutti jo asuvankin siellä, Jacob oli raivona jne. Ihan tietty ok ettei joka asiaa junnata ja luotetaan että katsojilla on aivot, mutta olisi silti kiva nähdä jotain tommosia oleellisia juttuja, esim. Ericin ja Jacobin ensireaktiot Vicistä ja Davidista.
Mäkin jäin vähän suu auki, kun Vic kaupalla jo "emäntänä". Kumpikin tietoisia, että David ole Meenan kanssa jutellut.
Mitenhän menis katsojiin läpi tuommoinen kohtaus, jos me ei oltais Meenan pahuudesta tietoisia?
Nyt vaan vähän ärsyttää V&D, kun on lutusta nähdä ne yhdessä.
tuo on totta papitkin on ihmisiä ja voivat olla siviilissä ihan erilaisia kuin töissä.
mua on pitkään hämännyt tuo että jo Ashleyn aikana kirkko oli sulkemis uhan alla ja jatkuvasti rahapulassa. kattokin korjattiin jonkun keräyksen turvin mutta nyt maksetaan aina vaan 2 papin palkkaa.