Miksi Emmerdalessa
Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D
Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?
Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.
Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?
Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?
-Kaisa-
Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)
Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44653)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pas ka sarja. Istuvat aina juomassa kaljaa, lounaallakin. Ja se yks teini jolla ei ole vielä karvatkaan alkaneet kasvaa, on jo alkoholisti.
Monella on mehua lasissa. Toisaalta britit saattavat juoda myös hieman miedompaa olutta. En nyt muista tarkkaan, mutta jotain 3%.
Woolpackin hanoista tulee ihan ehtaa tavaraa ja sitä myös näyttelijät juovat. esim Zak Dingle sai vakioasiakkaan tuoppinsa silloin, kun näyttelijä halusi lopettaa alkoholin juonnin (oliko sitten ihan alkoholismista kyse, en tiedä). Ei enää näy juoko hahmo vettä vai mitä.
Monet naisethan ovat siiryneet viineihin ja shandeihin. Ne voivatkin olla laimeempia tai alkoholittimia, mutta hanaoluet ovat tätä perinteistä "kolmosta":
Samoin tölkkioluet, joita on sarjassa nähty ovat ehtaa tavaraa. Senpä takia ajattelinkin, että Livin pääjuoma on vodka, se vääntyy vedeksi parhaiten kuvauksissa.
Liam raivoaa ja syyttelee kaikki muita kyläläisiä paitsi Meenaa Leannan kuolemasta. Hän jopa kiittelee Menaa myötätunnosta. Toivottavasti Liamille selviää Leannan murhaaja ja toivottavasti saan nähdä, miten Liam suhtautuu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pas ka sarja. Istuvat aina juomassa kaljaa, lounaallakin. Ja se yks teini jolla ei ole vielä karvatkaan alkaneet kasvaa, on jo alkoholisti.
Britit lyö jopa suomalaiset mitää tulee dokaamiseen.
Jo tuolla Etelä-Euroopan matkailukohteissa kaikkein eniten ryyppäävät just britit. Ja kovaäänisesti.Mitä ny on ollu Emiksessä hautajaisia, niin yleensä ne päätyvät ryyppäjäisiin kylän bubiin.
En ymmärrä tuota ryyppäämistä hautajaisissa.
Ryypylle on aikansa, ja paikkansa, mut mun mielestä niiden paikka ei oo hautajaiset.Meillä on ollut tapana pitää hautajaisten jatkot pubissa. Eli ensin siellä seurakunnan tiloissa kakkukahvit ja sitten "nuorempi" porukka (alle 50v.) jatkaa pubissa. Ei mitään ryyppäjäisiä, mutta vähän rennompaa.
OT itsekin olen ollut kaksissa hautajaisissa, joissa on ollut alkoholiläsnä.
Ekat oli sukulaismiehen hautajaiset. Kovan uran teki ja vähän vapaa-aikansa istu pubissa. Meitä oli reilu kymmenen ihmistä miehiä naisia, nuoria ja vanhoja, jotka lähtivät hänen vakipubiin häntä muistelemaan. Siellä oli myös kantiksia, joilla oli hyviä tarinoita. Niitä vaihdettiin hyvässä hengessä parin juoman ajan.
Musta se oli oikeastaan niiden hautajaisten kaunein osuus. Eikä vainaja taatusti olisi laittanut hanttiin.
sitten olin töissä keittiön puolella kaverin isän hautajaisissa tai he kutsuivat niitä peijaisiksi. Muistotilaisuus pidettiin kokonaan kaverin kotona. Tuli sukua ja vainajan ystäviä. Ensin olin ne perinteiset kakkukahvit ja sitten avattiin portviinit ja oluet.
Suvun mummot ja papat väliin lauloivat muutaman virren, muistelivat, itkustelivat ja ennenkaikkea humaltuessaan puhdistivat välejään keskustelemalla. Okei, välillä volyymit nousi kattoon, mutta saivat paljon toraa pois.
Nämäkin olivat todella onnistuneet lähtijäiset, kun otti vainajan huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioittavaa, että kyläläiset seisoivat vaiti, kun Leannan arkkua kuljettanut auto kulki heidän ohitseen. Se oli kaunis tapa kunnioittaa vainajaa, kun Liam ei halunnut heitä kirkkoon.
Meena luikerteli tapansa mukaan kirkkoon uhrinsa arkun ääreen. Jacob käyttäytyi sopimattomasti, kun tunkeutui väkisin kirkkoon hyvästelemään Leannan.
Kirkkoon saa kuka vain tulla sitä ei voi kukaan kieltää. Muistotilaisuus on sitten niille ketkä kutsuttu.
Muistotilaisuutta ilmeisesti ei ollut lainkaan? No joo, turha kai sitä on pitää jos ketään ei ole kutsuttu. Chas mainitsi että on paljon voileipiä, olikos ne muistotilaisuuteen tarkoitettu?
Näin mä ajattelin, että se muistotilaisuus olisi ollut pubissa, jos sinnekään olisi kukaan uskaltanut tulla Liamin takia. Juuriki niistä Chasin leivistä päättelin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Meena kerran jo siirtänyt sen sormuksen siihen First aid -rasiaan? Ja nyt hautajaisia varten se olikin taas siinä kaulaketjussa, jotta voi hipelöidä sitä koko hautajaisten ajan. Saiko jotain nautintoa sen hipelöimisestä samalla kun uhriaan siunataan haudan lepoon?
Eihän se nyt ole kuin minuutin asia ottaa rasiasta pois ja laittaa rasiaan takaisin. Eihän näitä tarvii kaikkea näyttää.
Selkeesti saa hipelöinnistä kiksinsä kuin myös luikerrellessa läheisten luona hääräämässä ja hautajaisissa päsmäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Liam raivoaa ja syyttelee kaikki muita kyläläisiä paitsi Meenaa Leannan kuolemasta. Hän jopa kiittelee Menaa myötätunnosta. Toivottavasti Liamille selviää Leannan murhaaja ja toivottavasti saan nähdä, miten Liam suhtautuu asiaan.
Paha saa palkkansa; Liam tappaa Meenan.
Oikeesti? Liam tilsii Meenan?👍
Manpreet yrittää estää Meenan asettumista kylään. Hän on ainut, joka tietää, että Meena aiheuttaa hankaluuksia ja pystyy julmiin tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
EI.
EI noin tule tapahtumaan Emmerdalessa.
Ja nyt, TULEE JUONIPALJASTUKSIA, älkööt lukeko ne jotka eivät halua tietää tulevasta.
😐
Vuodenvaihteessa, tai joskus alkuvuodesta ( saatuaan vielä 2 hahmoa kylmäksi) Meena hiillostaa lääkäri siskoaan Manpreetia ja Vinnyä , taitaa ottaa heidät jopa panttivangiksi. Ja tunnustaa kaikki 4 hirmutekoaan heille. Ensin aikoo teilata heidätkin.
Mutta, jättää heidät oman onnensa nojaan...
Tuon jälkeen Meena joutuu vankilaan.
Ja kun häntä tuodaan oikeussaliin, hän saa silmittömiä raivo/ riehunta kohtauksia...
Joku kyseli aiemmin niin Zakin näyttelijällä oli tosiaan alkoholi ongelma jonka takia meinas saada jo potkutkin ennen kuin raitistui.
Tuon Vodkan valinnan olen ymmärtänyt samalla tavalla. Voi värin puolesta juoda vettä. on myös Amerikkalaisessa saippuasarjoissa ainakin yksi alkoholisti nainen joka juo nimenomaan kirkasta viinaa.
Olin itsekin yksissä hautajaisissa, joiden jälkeen mentiin serkun kaa pubiin kaljalle. Setä oli viinamäen miehiä. Ymmärsi kyllä
Alkaakohan Liam pikkuhiljaa piristymään, kun hautajaiset ohi?
Mitähän Paddy tekee Jamien suhteen? Kimillä oli kyl monesti kuin kermaa latkineen kissan ilme, kun puhui pojastaan. On kyl oiva näyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI.
EI noin tule tapahtumaan Emmerdalessa.
Ja nyt, TULEE JUONIPALJASTUKSIA, älkööt lukeko ne jotka eivät halua tietää tulevasta.
😐Vuodenvaihteessa, tai joskus alkuvuodesta ( saatuaan vielä 2 hahmoa kylmäksi) Meena hiillostaa lääkäri siskoaan Manpreetia ja Vinnyä , taitaa ottaa heidät jopa panttivangiksi. Ja tunnustaa kaikki 4 hirmutekoaan heille. Ensin aikoo teilata heidätkin.
Mutta, jättää heidät oman onnensa nojaan...Tuon jälkeen Meena joutuu vankilaan.
Ja kun häntä tuodaan oikeussaliin, hän saa silmittömiä raivo/ riehunta kohtauksia...
Jos on pakko kertoo juonipaljastuksista, niin näin juuri kiitos. Varoitus niista ja kunnon väli, ehtii päättää, haluaako tietää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin kävellään arkun perässä hautausmaalle. Se on usein hautajaisten surullisin ja arvokkain osa.
Kerran hautajaisissa oli kunnon lumipyry. Oli todella hieno hetki, kun kantajat toivat arkun kirkkoon. Mustat takit hienosti lumihiutaleiden peitossa. Ja tammiarkun pinta.
Jakobilta tosi hieno suoritus. Leyla kans upea. Liamin puhe katkes...
Totta, saatetaan arkki kirkkopn ja sitten hautausmaalle, jos ei uurnata. Itsella myös hienot muistot apen hautaamisesta kovalla pakkasella hyvin lumisena talvena. Samoin äitini uurnanlasku tapahtui tarvella, lumisateessa. Ja molemmissa saattoväki saattoi. Nämäkin ovat tärkeitä rituaaleja surun kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Jacob on lelliteltu pikkupoika. Oikea minä minä minä-ihminen.
Viis isän tahdosta, haitajaiset täytyy pitää niin kuin vieras pikkupoika määrää.
Et siis yhtään kykene ymmärtämään hänen suruaan? Sarjassa ei ole rhkä näytetty kaikkea, mutta puheiden perusteella oli todella läheinen Leannan kanssa. Ja ensirakkaus! Kaikenlisäksi on vielä keskenkasvuinen. Liam on aikuinen ja täysellisen itsekkäästi omii surun. Ja on loukkaantunut muiden surusta. Suru boi tehdä ihmisestä omituisen, mut omituisinta olis, jos Jake ihan tyynesti jäisi vain pois ja sivuun kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jacob on lelliteltu pikkupoika. Oikea minä minä minä-ihminen.
Viis isän tahdosta, haitajaiset täytyy pitää niin kuin vieras pikkupoika määrää.Niinpä...miettikää itseänne, jos olisitte Liamin paikalla.
Kuka teistä tykkäisi siitä, että joku naapurin hiphopparipoika tulisi vaatimaan musiikiksi jotain räppiä, jota itse ette voi sietää?
Tai punkkia a'la sexpistols...
En tiedä, miten itse käyttäuäytyisin vastaavassa tilanteessa, toivottavasti en saa tietää. Tyttäreni semiystävä kuoli n.16v. Hänen vanhemmat halusivat kaikki nuoret mukaan hautajaisiin, halusivat tietää kaiken tyttärestään. Pitivät vielä muistotilaisuuksia vuosittain. Eri ihmiser reakoivat eri tavoin. Mutta kuolema koskettaa kaikkia, jotka edes jotenkin tuntevat.
Eikös tämän pitänyt olla Emmerdale-keskustelu. Perustakaa hautajaiskeskustelu erikseen.
EI juonipaljastuksia, kiitos!!!!
Sitä ihmettelen kun yleensä tässä sarjassa kaikki hautajaiset ovat kovin mahtipontisia ja paikalle tunkevat kaikki mahdolliset ihmiset ja tilaisuudet ovatkin ties mitä näytelmää ja teskentelyä kun suurin osa paikalla olleista ei kuolleesta oikeasti välittänyt ja kuollut saadaan näyttämään joltakin maailman parhaalta ihmiseltä. Toki näin se valitettavan usein ihan oikeassakin elämässä ja ihan Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen kun yleensä tässä sarjassa kaikki hautajaiset ovat kovin mahtipontisia ja paikalle tunkevat kaikki mahdolliset ihmiset ja tilaisuudet ovatkin ties mitä näytelmää ja teskentelyä kun suurin osa paikalla olleista ei kuolleesta oikeasti välittänyt ja kuollut saadaan näyttämään joltakin maailman parhaalta ihmiseltä. Toki näin se valitettavan usein ihan oikeassakin elämässä ja ihan Suomessakin.
Tällä kertaa varmaan koronan takia ei laitettu montaa näyttelijää kerrallaan sinne kirkkoon. Selitykseksi sitten keksittiin että Liam kielsi muita tulemasta. Liamin ja Leylan häissä taas ei ollut juuri ketään ja sitä ei selitetty mitenkään, vaikka meille toki selvää että koronastahan se johtui.
Toivottavasti Emis tekee sitten poikkeuksen, kun selviää että Meena on tappanut ihmisiä, että kerrankin näytetään miten uhrien läheiset reakoivat asiaan.
Usein saippuasarjoissa asian selvittyä, jälkipyykki ohitetaan sivumennen.
Toivoisi sitten näyttävän, miten Liam tajuaa sen miten antoi Meenan luikertella kaikkiin asioihin, ja jopa kirkkoon.
Se olisi suotavaa nähdä.
Ja miten sitten Andrean läheiset suhtautuvat kun Meena teloo hänetkin.
Ja Benin.
Samassa suhteessa pitäisi näyttää se järkytys siitä että Meena pyöritti jopa hautajaisia. Ja ihan luvan kanssa.
Nyt katsojia härnätään överisti koko ajan.