SUURPERHEODOTTAJAT 3. loppuviikolla
Ei oo tällä viikolla mun mielestä pinoa näkyny. Missäs väki luuraa?
Kommentit (25)
Kivaa että tulee uusia, täällä on silläkin saralla ollut hieman hiljaista viimeaikoina.
Jossain aiemmassa viestiketjussa keskusteltiinkin jo kovasti tuosta vauvauutisen vastaanotosta. Joillain oli myönteisiä odotuksia, kun lähi- ja/tai tuttavapiirissä 5-lapsiset perheet ja sitäkin suuremmat ovat ihan yleisiä.
Me asumme Espoon ruuhka-alueella ja täällä kolmekin lasta on jo aika ihme, puhumattakaan neljästä. Olen alusta asti kertonut kaikille, jopa puolitutuille sopivan paikan tullen että lapsia on tilauksessa meillä neljä. Siksi kaikki tietävät että kaikki on toivottuja ja tätä neljättäkin on jo kyselty.
Silti hirvittää kevät jolloin vatsa alkaa näkyä: mitkä mahtaa olla reaktiot kun kuljen kolmen pienen lapsen ja kasvavan mahan kanssa. Nytkin ventovieraat saattavat bussissa puhutella super-äitinä tms, toistaiseksi siis hyvin positiivisesti ja avuliaasti suhtautuen. Entäs kun on neljäs tulollaan, katsotaanko minua sitten lapsitehtailijana? Entä jos menee hermot kun jokin tai kaikki lapsista kiukkuavat? Jotenkin tuntuu että arvostelijoita ilmaantuu varmaan viimeistään sellaisessa tilanteessa. Miksiköhän mua niin mietityttää ventovieraiden reaktiot...
Elina
Uusi tuleva suurperheellinen ilmoittautuu.
Asumme Länsi-Uudellamaalla ja Nelonen ilmoitti tulostaan loppiaisena.
Me vanhemmat emme osanneet päättää lapsilukuamme, tai siis mieli on molemmilla muuttunut noin tuhat kertaa ;-)
Raskaus on " tahallinen vahinko" , ehkäisy hyvin satunnaista, ja silloinhan lopputulos on tiedossa...
Mies oli positiivisen testin jälkeen onnessaan, minä jouduin hiukan sulattelemaan tulevaa " raskasta aikaa" .
Minulla on juuri samanlaisia aatoksia kuin masuriinalla ja lina E:llä.
Miten ympäristö suhtautuu neljänteen raskauteen ja vauvaan?
Saanko enää koskaan valittaa työn määrää tai väsymystäni, ilman että minulle mainitaan lasten tekemisen vapaaehtoisuudesta?
Anyway, onnellista odotusta kaikille!
mrs + jälkikasvu p12/00, t8/02, p8/04 & Nelonen
Mekin asumme Espoossa ja kyllä kaupoissa huomaa kun olemme kolmen nuorimmaisen kanssa liikkeellä ja mulla maha pystyssä, katseita kerätään. Silloin aina mietin, että onneksi ei ole kaksi vanhinta mukana! :D Meillä siis on kuudes tulossa, unohdin tuonne aiempaan viestiini merkata.
Täällä omassa pihapiirissäkin tuntuu välillä vähän nololta vaikkei pitäisi. Tyhmää miettiä muiden sanomisia kun itse katraamme hoidamme emmekä toisia näillä vaivaa.
Mandi 27+1 sekä P -92,P-94,T- 99,P- 02 ja P -04
En ole pariin kolmeen viikkoon tänne suurperheodottajiin kirjoitellutkaan...
Me ollaan kans saatu tuntea ekoja kertoja se et enää ei välttämättä tulekaan onnitteluja kun kertoo raskaudesta ;) Miehelle yks työkaveri oli sanonu et " pitää vissiin tarkistaa sun uskonlahko" ja yks kaveri oli ollu ihmeissään/puoliksi kauhuissaan. Mä en vanhemmilleni ja sisaruksille ole vielä kertonu tosin olen niitä syksyn aikana pehmittäny kertomalla et nelonen on suunnitelmissa.
Me asutaan pienessä kylässä Keski-Uudellamaalla ja täällä on yllättävän paljon suurperheitä. Yks tuttu odottaa kuudettaan, tytön valmentajalla on 5 lasta, heti tulee mieleen 4 perhettä jossa 4 lasta ja kolme lasta on jo tosi monella.
Me saatiin jo autokin vaihdettua tilavempaan. Toivottavasti menee kaikki nyt loppuun asti hyvin.. Oksentaminen loppui alkuviikosta enkä ole kertaakaan enää oksentanut, kakonut vaan pari kertaa. TOisaalta se on hyvä mut kuitenkin kalvaa pelko et jos kaikki ei olekaan kunnossa :/ Tiistaina oli eka neuvolakin mut sydänäänet ei kuulunu (terkka ei niitä olis vielä kuunnellukaan mut mä halusin), viikkoja kuukautisten mukaan oli 10+1 mut pitkän (39 pv) kierron takia varmaan jotain 8-9 viikkoa on oikeemmin. Sanoi kyl et olis näkyny korkempaa sykettä näytöllä mut ei vaan kuulunu. Mietinkin et pitäiskö soittaa ens viikon lopulla jos sais mut johonkin väliin ja kuunneltais uudestaan. Ekaan ultraankin kun mulla on aikaa vielä 2 vkoa....(malttamatonko?)
Koitan ryhdistäytyä minäkin ja käydä kirjottelemassa täällä enemmän jatkossa! Hyvää viikonloppua!
Peeveli ja rv ~9-10
Hei kaikille,
Täällä yksi uusio/suurperheinen ilmoittautuu mukaan. Viides lapsi tulollaan ja mahassa sanoo lumps kun ajatteleekin, että pitäisi kertoa lähipiirille tulevasta vaavista. Minulle ja miehelle vaavi on ihan suunniteltu juttu mutta sisarukset / mummelit saavat varmaan paniikit kun kuulevat. Vielä emme ole kertoneet kelleen koska itsekkin vasta sulattelemme asiaa (minä sulattelen mies onnessaan). Mites teillä muilla on menneet nämä asiat?
Muut lapset ovat -90, -93, -97 syntyneet ja 12/04 syntynyt yhteinen tyttömme. Mietityttää tämä pieni ikäero kun muilla lapsilla on 4v ikäeroa. Tiedän kyllä, että pärjään mutta silti pelottaa..
Mutta kiva kun on tälläinenkin lista, olisi kiva vaihtaa kuulumisia teidän kanssa.
Tulipa sekava ja vuodattava viesti :))
Riina ja masu 15+0