Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURPERHEODOTTAJAT 3. loppuviikolla

18.01.2006 |

Ei oo tällä viikolla mun mielestä pinoa näkyny. Missäs väki luuraa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen pinoa lukenut, mutta ikinä en muka ehdi kirjoittaa...

Eli, neljättä odotellaan. Kolmen " tekemällä tehdyn" lapsen jälkeen tulikin tämä ylläriraskaus, jossa on ollut sulattelemista. On vielä pitkään...Nuorin on vasta 1,5 vuotias, eikä mulla ole kokemusta alle 2 vuoden ikäerosta. Kauhistuttaa valmiiksi, koska 2 nuorinta ovat olleet melkoisia valvottajia, kuopus edelleen, allergioiden ja milloin minkin takia.

Kolme aiempaa tekelettä ovat poikia, tästäkin samaa veikkaan. Voitte vaan arvata, saanko kuulla " no toivottavasti se on TÄLLÄ kertaa tyttö" - kommentteja. Vihjauksia uskoontulosta kuullaan myös. :(

Rakennetaan taloa, tai mies rakentaa ja minä hoidan kotia ja lapsia ja koiraa ja...

Mukavaa viikonloppua tappopakkasista huolimatta.

Ripsukka + Veli 22+

Vierailija
2/25 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin uusille tervetuloa mukaan!

Enpä ole saanut aikaiseksi kirjoitella pitkään aikaan mitään. Pinot olen käynyt lukemassa, mutta olen ollut niiiiiin saamaton. Keskenmenon jälkeen olen tämän raskauden ajan ollut kovin stressaantunut, ja koko ajan on se pelko pehvassa, että kaikki ei ole tälläkään kertaa kunnossa. Kävin ultrassa rv 7+2 ja silloin kaikki oli ok. Nyt on menossa rv 8+4. Olen varannut ultran miehen pyynnöstä rv 10+1, jotta näemme onko kaikki vielä ok. Viimeksihän raskaus oli keskeytynyt jo rv9. Seurailen oireitani kuin haukka...Oireita on ollut koko ajan melko vähän, joten se tekee olon vieläkin epävarmemmaksi. Pitäisi olla iloinen ettei kärsi pahoinvoinnista, mutta tässä tilanteessa sen puuttuminen herättää vain epäilyksiä.

No tulihan vuodatettua...

Emme ole kertoneet raskaudesta kuin omille vanhemmilleni ja sisarelleni. Muille kerrotaan vasta jos asiat ovat np-ultrassa ok. Siihen on aikaa siis vielä kolmisen viikkoa. Odottavan aika on pitkä!

Nyt on pakko mennä, anoppi tulee kohta, enkä aioa tätä raskautta hänelle vielä paljastaa. Voikaa hyvin!

Opemamma, nelikko ja viides villahousu rv 8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä pakkanen ulkona. Mihinköhän tuon kitisevän yksivuotiaan lattaisi nukkumaan. Ei tässä metelissä saa kyllä sisällä nukuttua kun ei nuo isommatkaan voi oikein ulos lähteä.

Toi on hauskaa tuo ympäristön suhtautuminen. Meillähän on kaikki viisi lasta poikia ja jo neljättä odottaessa kuului useastakin suusta, että tyttöäkö te teette. Ei kun vauvaa vastasin. No nyt kun masussa kasvaa kuudes tulokas alkaa lähipiiri olla jo aika ihmeissään. Muutaman rohkaisevan kommentin olen saanut kuulla, muuten lähinnä suurta ihmettelyä. Se on sikäli huvittavaa kun itse olen katraastani tosi ylpeä ja muistan kyllä aina sopivassa paikassa mainita lasteni määrän. Mieskin jo viime viikolla sanoi, että häntä vähän hävettää, eihän sitä tarvitse kaikille kertoa.

Maanantaina olisi rakenneultra ja mielenkiinnolla odotan näinköhän sukupuoli selviää. Vaikka vauva on varmastikin poika niin olisihan se tyttö iloinen yllätys ja olisi ihana päästä ostelemaan jotain hempeän värisiä vaatteita. Olen oikea lastenvaate friikki ja se onkin ehkä suurin ongelma poikalasten äitinä, että vaatteet ovat suurimmaksi osaksi tylsän värisiä ja näköisiä varsinkin noilla yli kymmenvuotiailla jotka eivät halua pukea päälleen muuta kuin verkkareita ja tummia paitoja.

Kai tästä pitäs lähteä kokeilemaan suostuuko auto starttaamaan kun pitäs kauppaan päästä hakemaan ruokaa tälle katraalle. Viikonloppua kaikille

Vierailija
4/25 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaampa ettei tiputa kovin alas..

Täälläkin on nuo kommentit lasten lukumäärästä ja sukupuolesta tuttuja. Meillä on nuo kaks ekaa poikia ja kolmannesta tietysti kaikki odotti isoon ääneen tyttöä. ite en edes moiseen mahdollisuuteen uskonut, mutta olihan se uskomaton tunne kun tulokas olikin tyttö. Siinä meni monta viikkoa ihmetellessä että voiko meillä olla tyttö =) Nyt sitten kaikki taas oottaa tyttöä. Ite ei tiietä sukupuolta ja välillä on ollu poikaolo ja välillä tyttöolo. nyt loppua kohden kyllä enemmän tyttöolo, mutta ihan samapa tuo mulle on, toivoisin vain että vauva ois terve ja synnytys menis hyvin.

Joo, se siitä kirjoittelusta kun tuo 3-vuotias kiukkupussi alotti juonittelun niin pakko kai se on mennä...

Viikonloppuja.

matilda (P/98,P/99,T/03) 37+5

Vierailija
5/25 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja heti täytyy laittaa - ettei unohdu: tervetuloa uudet ja onnittelut ultrassa käyneille! :)

Hurja viikko on ollut takana. Yritän suorittaa tässä yhtä täydennyskoulutus-tutkintoa äkkiä ennen kuin tämä nelonen syntyy, ja tällä viikolla oli tentti+lähiopetusjakso. Mun äitini tuli tänne lastenvahdiksi 3 päiväksi, ja huonosti meni taas. :( En takuulla edes pyydä seuraavaan puoleen vuoteen. Enkä jaksa eritellä juttua tässä sen enempää, taisin kerran aikaisemmin jo purkaa kuviota... Mutta kyllä on paha mieli kun oma äiti on hapan ja ilkeä, myös lapsille. :(

Kaikenlaista näkyi tässä pinossa, johon olis voinut kommentoida, mutta arvatkaa muistanko niistä enää mitään. Jollakin teistä oli tänä viikonloppuna pojan synttärit... niin meilläkin, kun esikoinen täyttää 6 v huomenna (tosin juhlitaan vasta viikon päästä). Kyllä joka vuosi tällä viikolla tulee mieleen ne vuoden 2000 jännittävät hetket... :D

Pakkasesta ja nukuttamisesta... meillä on onneksi kuisti, jossa pikkupatterilla on saatu pidetyksi -5 astetta lämpötilana, ja tietysti tuulensuoja. Eli sinne oon työntänyt juniorin, kun ei se sisällä nuku eikä tuo 20 astetta pakkasta ja myrskytuuli nyt oo ihan asiallinen ulkoilukeli.

Tytön tai pojan odottamisesta... Meillä on siis kolme poikaa, ja aluksi miehen sukulaiset odotti poikaa ja minun tyttöä, viime aikoina kaikki tyttöä. Paitsi me itse, jotka on vaan jännityksellä odotettu että mitä sieltä putkahtaa. Täytyy myöntää, että nyt on tullut mieleen kuinka ' kätevää' olis neljäs poika; urheiluväilneitä ja vaatteita olis valmiina jne. Tosin ne vaatteet on kyllä aika loppuunkäytettyjä jo kolmen jälkeen. Jos tulee tyttö, niin mun on varmaan pakko opetella tekemään kaikenlaisia ihania lettejä (oon ihan tupelo niissä). Uusia aluevaltauksia siis ehkä tiedossa? ;D

Neuvolalääkäri oli tiistaina, eihän siellä mitään kummempaa. Painoa on tullut jo aika paljon eli 9kg (viikkoja 26). Mutta olkoon, kyllä ne siitä lähtee ajallaan. Poskiontelontulehdukseen määrätystä antibiootista sain hiivan, ja sen jälkeen jämähti niska jumiin, eli kaikenlaista pikkuvaivaa on ollut. Muuten tilanne ok eli onneksi ei pahemmin supista tms. En oo kylläkään mikään pirteyden perikuva, mutta ei kai meistä ' suureellisista' kukaan?!?!?

Onneksi lapset on vaihteeksi terveinä. Mitä nyt yhden syyliä hoidellaan joka aamu ja ilta...

terveisin Jymy rv 26+1

ja pojat 01/00, 08/02 ja 10/04 (eikös T@hdilla ainakin ollut aika samanikäiset lapset?)

Vierailija
6/25 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut juttua. Meillä kaksi ensimmäistä ovat poikia ja kolmatta odottaessani kaikki hokivat, että nyt tyttö,nyt tyttö..tai kunhan on terve. Yhdelle hokijalle silloin kimpaannuinkin, että entäs jos tulee sairas poika >:(

No, kolmas lapsi oli tyttö ja sen jälkeen onkin ollut outoa kasvattaa enää perhettä " kun on jo molempia" . Neljäntemme sai olla rauhassa poika, viidennen kohdalla alkoi jo se tytön hokeminen taas, että tulisi nyt sisko. Suloinen poika tuli.

Tämä kuudes on yllärivauva, joskin jo toivottu ja odotettu ensijärkytyksen jälkeen - ikäeroa näille kahdelle nuorimmalle tulee 1v4kk ja seuraavaan on eroa sitten tulokkaalla 3v3kk. Johan kaikki tutut tuulettivat innoissaan kun tämä on 4D-ultran mukaan tyttö....huoh. No, ei siinä mitään, kivaa se on vaihteeksi, mutta jos ajattelee taloudellisesti, niin vaatteiden kannalta olisi ollut kätevää olla poika :o)

Niin ja uskonnollista vakaumustamme on myös monesti kyselty. Juuri tänään mies sai siskoni exältä fiksun kysymyksen, että " mitäs puolijoukkuetta te siellä väsäätte" argh.

Jymy: meillä ainakin on nämä nuorimmat samana vuonna syntyneet kuin teillä, ja aika lähelle menee tämä tulevakin :)

Mandi ja typy27+2 sekä p-92,p-94,t-99,p-02 ja p-04

Vierailija
7/25 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jymy. On lasten iäit lähekkäin.

T@hti

Vierailija
8/25 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Kuinkas olette pakkasten kanssa pärjäilleet? Meillä on nyt vain -22, huomiseksi on luvattu vielä vähemmän, joten eiköhän tästä jotenkin kevääseen päästä.

Kävimme miehen kanssa rakenneultrassa OYS:ssa tiistaina. Kaikki vaikutti olevan ok. Poika vaikuttaisi tämäkin olevan, kuten nuo kolme edellistäkin muksua. Vilkas lapsukainen on, liikkeitä tuntuu koko usein.

Olen ollut pian kaksi viikkoa sairaslomalla supistusten takia. Sairasloman aikan ovat sitten alkaneet ne kivuttomat harjoitussupistuksetkin. Nyt tuntuu, että vatsa on ihan pinkeänä pienistäkin kotitöistä. Lääkärissä tsekataan alakerran kuulumiset keskiviikkona ja sitten on joko paluu töihin tai jatkot kotona. Ilmeisesti työmatkan pituus aiheuttaa minulla nuo kivuliaammat supistukset. Ajelen viikossa n. 10 tuntia, luultavasti tämä hässäkkä johtuu siitä.

Kevis ja poikanen 21+5

Vierailija
9/25 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs päin olet? Mietin että olllaankohan samoilta suunnilta.

meilläki on pakkasta enää -22 ja lapsetkin meni peräti pihalle. Onhan nuo tässä sisällä monta päivää juosseetkin...

Vierailija
10/25 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos sinä olet jostain Oulun suunnalta, niin eiköhän samoilta alueilta löydytä. Me olemme vastikään muuttaneet Kiiminkiin. Entäpä sinä ja perheesi?

Kevis

Vierailija
11/25 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samalta suunnalta muttei kumminkaan...Me asustellaan täällä Muhoksen suunnalla...

Vierailija
12/25 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista, kirjoitinko taas itekään viime viikolla. Ajattelin nyt ryhdistäytyä, ettei homma hiipuis kivaan alkuunsa. Taisi jollain olla jo nyyttien lunastus käsillä, että taitaa sekin vaikuttaa. No, katsotaan, ketä on vielä mukana.

Meillä on väki sairastanu ja vielä kun on näin kova pakkanen ja tuuli, niin pääosin on saatu sisällä olla (tai jouduttu). Mun kyllä tarttis aina päästä vähän ulos ja hyväähän se tekis lapsillekin, mutta kovassa nuhassa ei auta lähteä palelemaan, kun ei oo pakko. Itellä toistaiseks vain väsymystä ja epämääräistä huonoa oloa. Jonkin verran oon salmiakkia popsinu, kun tuntuu taas paineet olevan kovin alhaalla ja helposti huimaa varsinkin, jos keräilee tavaroita lattialta.

Mitäs muille kuuluu?

T@hti ja p02/00, t05/02, p09/04 ja rv 14+3

Vierailija
13/25 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

empä ole minäkään pinoa nähnyt ja saamaton olen ollut sitä aloittamaankaan ;o)

Tässä kun alkaa loppusuora häämöttämään, niin aika kärsimätön olo on. Huomenna menen äippäpolille kasvukontrolliin kun sf-mitta ei ole kuukauteen kasvanut. Vauva onneksi liikkuu hyvin ja neuvolan muut arvot on kohdallaan.

Olo on tosi kipeä. lonkka ja liitoskivut vaivaa, tänään on juilinut alaselkää myös kovasti. On se vaan ihmeellistä että synnytyksen jälkeen näistä vaivoista pääsee ;o) Eilen vaan mieheni sisko kyllä muistutti minua tulevista eli jälkisupistuksista, kipeistä rinnanpäistä, jälkivuodosta... ;O Hänellä itsellaan on 5 lasta ja nuorimmat 2kk ikäiset kaksoset!

Nyt jälkikasvu nukkuu ja isäntä on pelaamassa, joten taidan laittaa itselleni jotain iltapalaa...

kuulumisiin,

sagai T7/98 T1/00 P6/03 ja rv 38+2

Vierailija
14/25 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään saanut aloitusta tehtyä, vaikka joka päivä oon käyny palstalla lueskelemassa jossain välissä...

Täällä kans loppusuora häämöttää, tosin mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei oo, viimeviikon lääkärineuvolassaki paikat oli kiinni. Silti ootan ja toivon että pääsisin synnyttään ennen la:ta. Maha on tiellä, närästää ja henkeä ahistaa eikä yöllä saa nukuttua .päivisin oon sitten väsynyt ja pahalla päällä kaikille. Mies sanoikin että luulenko että öisin saan nukkua yhtään sen enempää kuin nytkään sitten kun vauva on synytynyt... No en ehkä, mutta ei ainakaan ahista näin ja oma olo on vähän helpompi.

Jälkisupistuksista...Viimeksi (kolmannen jälkeen) niitä tais tosiaan olla ihan kivasti,kahelta ekalta en muista ollenkaan olleen. Mutta ei ne tainnu kestää ku pari eka päivää. Kai sen vielä kestää.

Huomenna aattelin ryhdistäytyä ja saaha jotain leivottua pakkaseen. Nyt siellä ei oo yhtään mitään tarjottavaa. Viimeviikolla leivotut mokkapalatkin meni oman poppoon suuhun..Nyt täytyy piilottaa pakastimeen ennen ku mies ja pojat kotiutuu töistä & koulusta...

Riippuu nyt tietysti ens yöstä että saako yhtään nukuttua...Pari päivää on kyllä väsyttäny niin että oksat pois.

Nyt pitää alkaa kumminki suunnittelemaan makkariin siirtymistä...

Koitetaampa pitää pinoa pystyssä!

matilda (37+2)

Vierailija
15/25 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuulumisia lueskellut, mutta kommentointi on jokseenkin lasikaa. Oishan sitä päivän tapahtumissa aina kirjoittamista, kaikkea sattuu ja tapahtuu, mutta en saa niitä suollettua koneelle ;)

Oi kun Sagai ja Matilda on pitkällä, tsempit loppusuoralle!!

Olin tänään työhaastattelussa, aika monta haastattelivat, saapi nähdä. Ei ihan loogisesti enää viime aikoina ole nuo paikatkaan jakautuneet.

Mites teillä masun kasvu?? En tiedä onko turvotusta vai mitä, mutta mun oli pakko siirtyä mammahousuihin.... eikä viikkoja mitenkään hurjasti ole. Nooh, mitäs me pienistä... Sydänääniä kuunnellaan ensi viikolla, sen jälkeen mietin asian julkistamista muille lapsille... Vähän jännittää tuo isomman reaktio kohta 14 vee pojan. Eihän äiti ja isi harrasta " sitä" ;D

No, pitää mennä maate. Voikaa hyvin suurekkaat!!!

Piihe ja Viides Villahousu 11+3

Vierailija
16/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun oli kiva löytää tämä pino!

Meillä ei mitään ihmeellistä. Appivanhemmat kävivät meitä auttamassa viikoloppuna yhden ison urakan kanssa, siis mummi hoiti lapsia ja minä olin sitten mieheni ja ukin apuna roska- ja puusavotassa. Kyllä oli ihanaa tehdä välillä ihan raakaa fyysistä työtä josta näkyy työn jälki!

Appivanhemmat ottivat sitten esikoisen, kohta 5v, mukaansa ja voi että on ollut leppoisaa nämä viimepäivät! Esikoisella on todella joku vaikea vaihe (toivon näin, hänellä on kyllä myös hieman hankala perusluonnekin) ja kun kävimme näiden pienten kanssa kaupungilla niin tuntui aivan ihmeelliseltä kuinka sujuvasti se meni. Kukaan ei juossut piiloon, roikkunut vaunuissa, vängännyt vastaan tai muuten hämmentänyt pakettia.

Raskaus on minulla vasta alussa, kohta 9vkoa täynnä, ja kuvotusta on tasaisesti, mutta ei onneksi vaivaksi asti. Menee siis ohi syömisellä. Mutta ikävämpää on se että housut ei meinaa enää mahtua, ja kaikkein ikävintä nuo peräpukamat. Päänsärkyäkin on, sellaista vihlovaa muutaman päivän jaksoissa, mutta mieheni sanoi että se voisi olla migreeniä. Väsymys on taas poissa, mutta viimeksi lauantaina en meinannut päästä sängystä ylös ja vietinkin siellä melkein koko päivän mummin hoitaessa lapsia.

Elina, kera T02/01, T10/02, P05/04 ja rv 8+6

Vierailija
17/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjottaa heti aamusta uuelleen kun kerranki on hyvin nukuttu yö takana ja pirteä olo. Jospa tänään saisi oikeasti jotaki aikaseksikin. lihapata on jo uunissa ja pesukone pyörimässä. Tarkotus olis saaha jotaki leivottua, imuroitua ja vaihdettua vuodevaatteet. Jos aikaa ja energiaa riittää niin vois tuon toisen pakastimenkin sulattaa kun ulkona on pakkasta -26.

meillä on tuon esikoisen (ekaluokalla) kans vähän hankalat ajat. Sanokaapa te, joilla (aika monella) oli adhd-lapsia että voisko tuo olla jotain semmosta vai mitä ihmettä...On hyvä koulussa ja osaa kyllä kaiken, mutta ei osaa keskittyä oikein mihinkään eikä aika-ajoin käyttäytyä ollenkaan. Kumminkin halutessaan (omia näperrellessään) pystyy keskittymään ja pinna on pitkä ja halutessaan osaa myös käyttäytyä oikein mallikelpoisesti. Kumminkin -varsinkin kevättalvi-kevät- on tosi vaikeaa aikaa ja poika on tosi levoton ja tuntuu ettei siihen saa minkäänlaista " otetta" . Ei kuuntele yhtään, höpöttää vaan omiaan ja keskittyminen esim. läksyihin on tosi hankalaa. Opettaja sanoi, että tunnillakin vaeltelee luokassa ja tekee kaikkea muuta kuin tehtäviä. Poika on ollut aina " hankala" luonne ja kun mietin, niin helpompaa on ollut aina syksyisin ja vaikeinta keväisin. Ihan pienestä (1v) asti. Oon puhunut asiasta joka vuosi neuvolassa, mutta ei kukaan ota vakavasti kun poika on niin etevä ja käyttäytyy niin reippaasti (kun senkin taidon osaa jos haluaa). Sanokaa mitä minä teen?? Voisiko teidän mielestä (omien kokemustenne perusteella) pojalla olla adhd/asperger tms? Ja miten nuita tuommoisia tutkitaan ja diagnosoidaan ja missä? meillä on nuo kaksi muuta lasta olleen aina ihan erilaisia. Ei mun oo tarvinnu miettiä voinko ottaa niitä mukaan kauppaan/kylään jos vetävät pultit siellä jostain tyhjänpäiväsestä jutusta. Esikoisen kohdalla on aina pieni pelko siitä miten reissu menee...

Mutta nyt on pakko mennä...

Vierailija
18/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikilla masu näkyny varsin aikaisin, kun oon ite niin pieni. Kotona pidän löysiä college- ja verkkarihousuja ja " ihmisissä" äitiyshousuja.

Matilda. Koitapa ehdottaa opettajalle, jos hän laittaisi asiaa eteenpäin, kun kerran koulussakin levottomuus ilmenee. Toivottavasti asia selviää ja saatte apua. Valitettavasti noissa jutuissa joutuu olemaan usein itse aika aktiivisestii pyytämässä tai jopa vaatimassa selvityksiä, kun tahtoo reserssit olla huonoja eli vain räikeimpiin juttuihin puututaan.

T@hti

Vierailija
19/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on aikaa kirjoitella, auto ei änähtänytkään aamulla kun olisi pitänyt kouluun lähteä, vaikka oli roikat ja webastot päällä.

Meillä -38 astetta pakkasta ja olo on kuin Siperiassa asuisi!

Tiistaina oli se np-ultra ja siellä se vauveli kovasi heilui ja potki! Hyvä kun kätilö sai mitattua tarvittavia mittoja, mutta nyt tuntuu oikeasti että meille tulee vauva!!!

Viikon on ollut jo kaamea flunssa, eikä meinaa millään mennä ohi, tämä päänsärkykin varmaan johtuu siitä ja yöt ovat hirveitä, saattaa mennä että saan nukuttua vain pari-kolme tuntia.

Ras-mam rv tasan 13!

Vierailija
20/25 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kanssa tosi laiska tänne kirjoittamaan, muiden kuulumisia luen kyllä aina kun pino löytyy :)

Tänä aamuna oli kahdet S-kokoiset äitiyshousut jääneet pieniksi...muutama päivä sitten menivät vielä. Niin se maha kasvaa aina yllättäen isomman harppauksen. Täytynee laittaa housut kiertoon vaikka huuto.netin kautta.

Meillä on varsinaista luksusta kun miehellä on ranteessa jännetulehdus ja joutui parin viikon saikulle. Ei tunne itseään sairaaksi ja osallistuu tietty ihan normaalisti tähän härdelliin :o) Tosin ei saisi kauheasti nostella kädellään. Hiukan huvittavaa kun minultakin neuvolalääkäri kielsi nostelut ohuen kohtuarven takia. Kukahan se täällä sitten kanniskelisi tuota meidän 1v2kk ikäistä, joka ei vielä ihan kunnolla kävele saati pese itse peppuaan...

Viikonloppuna tiedossa vieraiden kestitystä, esikoisen 14v synttäreitä juhlitaan. Tällä katraalla saa aika monta kakkua vääntää vuoden mittaan kuten tiedätte ;o)

Mandi 27 tasan