Demareiden (Halosen) ja kokoomuksen (Niinistön) yksi ero
Vasemmisto (demarit) antavat köyhille ja huono-osaisille rahaa. Oikeisto (kokoomus) auttaa köyhiä ja huono-osaisia saamaan työpaikan jotta ANSAITSEVAT itse rahansa.
Kumpi on parempi?
Jyrkkä -ei ihan suoraan verrannollinen- vertaus kehitysmaiden avustamiseen; onko parempi viedä sinne viljaa vai opettaa paikallisia viljelemään itse viljansa?
Kommentit (73)
Siinä työssä on vastuu suuri ja työ on raskasta.
T:35
Millä rahalla? Se tuskin kokoomuslaista saatika Saulia kiinnostaa.
johans en huomaa, kuinka Suomi on ensiluokkainen maa elää ja olla, saa rauhassa lorvia kotona. Terveyspalvelut rulaa, ja vanhusten hoito on huippuluokkaa. Kouluryhmät on sopivan pieniä ja vertokin sopivan matalalla, että tällaisen pienituloisenkin on mukavaa elellä Helsingissä.
Hänen nimensä on Tarja Halonen.
Heinäluoma (SDP:n pj) valittaa kun keksusta ja kokoomus on menossa kimppaan nyt vaalien ajaksi, mutta samalla unohtaa demareitten ja vasemmistoliiton yhteistyön, joka on jatkunut yli 50 vuotta. Vasemmistoliitto antaa jopa 200 tuhatta euroa Haloselle pressanvaaaleihin. Miksi oikeisto ei saisi liittoutua?
Te ette tiedä mitään yhteiskunnasta, jossa porvari hallitsee. Omistava kansanosa pitää kynsin hampain kiinni omastaan, he eivät ole valmiita jakamaan omastaan kenellekään. Kaikkia sosiaalisia uudistuksia oikeisto on vastustanut. Ette tiedä millaista oli kun ei ollut työttömyyskorvauksia; työttömille annettiin hätäaputöitä, joita tehtiin olemattoman pienellä palkalla. Perheet olivat todella hädässä vielä 1950-luvulla eikä mummolla ollut varaa tekohampaisiin. Naapurin perheeseen syntyi vauva, eikä heillä ollut mitään päälle pantavaa vastasyntyneelle, isosiskolta riisuttiin paita vauvan päälle.
Te onnettomat luulette, että teillä olisi tämä elintaso ilman vasemmistoa. Suurin osa teistä olisi käynyt kansakoulun, muuhun ei olisi ollut varaa. Tekisitte nyt piian töitä nälkäpalkalla. Tutustukaa historiaan, lapset, ennekuin puhutte noin syvällä rintaäänellä oikeistolaisista arvoista. Lukaiskaa aikanne kuluksi vaikka Punainen viiva ja Täällä pohjan tähden alla.
Ja ei, minä en ole kommunisti, en edes demari. Olen yrittäjä, varakas sellainen ja maksan veroja ilomielin yhteiseen kassaan, yhteiseksi hyväksi. Meillä yrittäjillä on jo aivan kohtuullinen verotus, toisin kuin pienituloisilla työläisillä. Yritykset eivät ole pakotettuja viemään toimintaansa Kiinaan, he tekevät sen ahneuttaan. Kirkosta eronnut Halonen on huomattavasti kristillisempi, kuin kirkonjäsen Niinistö. Mutta sellaistahan se on aina oikeistolla ollut: ulkokultaisuus on numero yksi.
Vihdoinkin joku fiksu tälläkin palstalla! Ihan samoja ajatuksia olen miettinyt. Suurimmalla osalla näistä ihmisistä ei ole harmainta aavistustakaan kuinka paljon sosiaalidemokratia on muovannut nykyistä yhteiskuntaa, koululaitosta, terveydenhuoltoa yms. Nyt kun menee hyvin kiitos vasemmiston luoman hyvinvointiyhteiskunnan, on varaa valittaa. Välillä hävettää näiden hemmoteltujen kakaroiden puolesta....
T: Yrittäjä, äiti ja vasemmistolainen itsekin
Hohhoijaa, et varmasti sinäkään ole mitään muuta kuin samaa sukupolvea kanssani ja monen muun kanssa.
Ymmärrätkö sinä, että ei silloin 50-luvulla ollut elintaso todellakaan tätä mitä nyt, suurin osa oli köyhiä. Eikä se johtunut oikeistosta eikä vasemmistosta periaatteessa. Olis odat sun muut, mutta hyvin on sieltä suosta noustu, oikeiston ja demareitten kanssa.
Ei asiat ole mustavalkoisia, ja suurimman osan mokista on tehneet vasemmisto ja oikeisto yhdessä. ihminen on kovin erehtyväinen, ja parhaita arvostelijoita on ne, joilla ei asiasta ole mitään hajuakaan.
puolueet ovat kerittäin paljon lähentyneet aatteiltaan ja tavoitteiltaan toisiaan. Eli kumpikin on mennyt lähemmäksi keskustaa. Joskus jopa tuntuu, että demarit ovat oikeistoa.
Vaan 60-luvun alussa. Vanhempani ovat kuitenkin eläneet aikana, jolloin ihmisillä ei ollut mitään turvaa. Omin neuvoin oli selvittävä kaikesta, leivän tienaaminen oli ankaraa ja perheet elivät köyhyydessä. Köyhyys oli todella syvää vanhempieni lapsuudessa, useimmat täällä palstailijat ovat niin nuoria, että kuvittelevat, että köyhyydestä tässä maassa on valovuosia.
Totta on, että demarit tuntuvat joskus ihan oikeistopuolueelta. Mutta totta on myös se, että vasemmisto ja työväenliike ovat ajaneet läpi kutakuinkin kaikki sosiaaliset parannukset ja uudistukset. On niin helppoa valittaa nykymenosta, kun ei tiedä menneestä mitään.
Presidentti ei näihin asioihin voi vaikuttaa, mutta jos sillä paikalla istuu kovapintainen rahamies, ilmapiiri tässä yhteiskunnassa kovenee entisestään.
tahtoa hyvinvoinnin tasaiseen jakamiseen.
Kiitos niiden kaikkien jotka ovat asiat tällekin mallille saaneet. Voisihan asiat aina paremminkin olla, mutta ei me missään kehitysmaassa asuta. Suomessa on minusta hyvä asua kaikkien.
Upea kirjoitus! Kokoomulaisella vaan ei ole omatuntoa. Ahneus on se joka jyrää. Heikot siis sortukoon vahvojen tieltä.
Oikeistolaisilla on vain yksi arvo joka on ylitse muun : markkina-arvo. Vasemmistolaisilla ja demareilla se on IHMISARVO.
Kommunismi kun ei toimi... tarvitaan kapitalismia sekaan. Nyt olis kyllä kokoomuksen vuoro vaikuttaa enempi...
kyse.. Minusta vasemmiston käsitys solidaarisuudesta on se, että rikkaan tulee olla solidaarinen ja antaa kaikki omalla ahkeralla työllä ja riskin otolla ansaitsemansa rahat köyhemmille!
Olen itse töissä perinteisellä teollisuuden alalla ja alaiseni ovat näitä " solidaarisia" SDP:n kannattajia. Kaikilla täytyy olla sama palkka (pätevyyteen, ahkeruuteen yms. katsomatta), toisten ylitöitä kadehditaan, herroja vihataan ( itselläni huomattavasti huonompi palkka, kuin meidän työntekijöillä ja 24h vastuu), valitetaan aina kaikesta, mitään ylimääräistä ei tehdä ellei ole kirjallisesti sovittu.
SOLIDAARISUUS = KATEUS!
Se on kyllä niin, että tät koko kansaa koskettavaa vaurautta ei tässäkään maassa olisi saavutettu ilman verta hikeä ja kyyneliä vasemmiston taholta. Porvari ei anna mitään, ellei ole pakko. JA se pakottaminen ei ole helppoa.
Ei tämä nykyinen hyvinvointi ole haaveilemalla luotu, vaan sen on luoneet ne jotka ovat raataneet, eivätkä itselleen vaatineet ajatuksella mulle-mulle ja mulle. Se oli ihan oikeessa se joka sanoi, että ilman niitä varmastikaan kukaan meistä ei kirjottelisi tässä vaan siivoisi kannikoita jonkun kotipiikana.
Sekin olisi jokaisen ihan omanarvotuntonsa vuoksi hyvä muistaa, että pääomaa ei ole vain raha vaan sitä on myös työvoima. Sen takia ei ole yhtään väärin vaatia osuuttaan jonkun yrityksen voitosta tai toisten työpanoksen ansiosta menestyneen yksityisen ihmisen voitoista. Kukaan ei luo menestystään yksin. Ei kukaan.
Se ei ole kateutta. jjos kateudesta puhutaan, porvarillista aatetta ajaa kateus: pitää rohmuta itselle enemmän, menestyä elintasokisassa ja pitää sen lisäksi vahtia, ettei niillä, joiden mielestä kyynärpäätaktiikka on eettisesti tuomittavaa, niin, että niillä ei ole kivaa. Köyhempiä pitää kyykyttää, koska kademieli sanoo, että ne voi ymmärtää elämästä jotain tärkeää, mikä jää kilpailutalouden ulkopuolelle ja rikkaampia pitää tavotella, kun kademieli ei kestä elämää ihan vaan itsenään. Sellainen on se kuuluisa oravanpyörä.
Vierailija:
Upea kirjoitus! Kokoomulaisella vaan ei ole omatuntoa. Ahneus on se joka jyrää. Heikot siis sortukoon vahvojen tieltä.
Oikeistolaisilla on vain yksi arvo joka on ylitse muun : markkina-arvo. Vasemmistolaisilla ja demareilla se on IHMISARVO.
vaikka työpanos ja motivaatio heikkenee vuosi vuodelta. Yllättävät vapaapäivät pitää myös järjestyä ihan kuten heille sopii, päivänkin varoitusajalla, muuten ne hankitaan ottamalla sairaslomaa. Tällä myös " uhkaillaan" työnantajaa, siis päin naamaa naureskellaan, että voi sitten huomiseksi muuten iskeä sairasloma päälle jne. Työaikaa käytetään kortinpeluuseen, netissä istumiseen, ja sitä lyhennetään kummastakin päästä lähtemällä hyvissä ajoin vaatteiden vaihtoon jne.
Palkan peruste ei tosiaankaan ole työn määrä tai hyöty yhtiölle vaan se että " toikin saa vaikka mä oon ollut kauemmin talossa" . Ylityöt menevät aina samoille miehille, yksi hyvä veli -järjestelmästä ottaa tunnit myös kavereilleen. Maanviljelijöitä kadehditaan yli kaiken koska " he saavat valtiolta rahaa tekemättä mitään" . Kokoomusta vihataan, samoin juuri kaikki herroja ja vähänkin asemaltaan, taustaltaan, koulutukseltaan tai etenemiseltään heistä poikkeavia.
Vierailija:
kyse.. Minusta vasemmiston käsitys solidaarisuudesta on se, että rikkaan tulee olla solidaarinen ja antaa kaikki omalla ahkeralla työllä ja riskin otolla ansaitsemansa rahat köyhemmille!Olen itse töissä perinteisellä teollisuuden alalla ja alaiseni ovat näitä " solidaarisia" SDP:n kannattajia. Kaikilla täytyy olla sama palkka (pätevyyteen, ahkeruuteen yms. katsomatta), toisten ylitöitä kadehditaan, herroja vihataan ( itselläni huomattavasti huonompi palkka, kuin meidän työntekijöillä ja 24h vastuu), valitetaan aina kaikesta, mitään ylimääräistä ei tehdä ellei ole kirjallisesti sovittu.
SOLIDAARISUUS = KATEUS!
ja tiedän, että ratkaisevat päätökset Suomen edun kannalta ovat tehneet lähes aina porvarit, mutta en yhtään väheksy vasemmiston vaikutusta nykyiseen hyvinvointiimme. Olen todella kiitollinen aikaisemmille polville niiden taisteltua meille näin upeat edut.
On vaan aina niin kovin helppoa olla jakamassa toisten rahoja. Miksi et vaikka juuri sinä voisi laskea elintasoasi, luopua työllä maksamastasi omakotitalostasi ja muuttaa edulliseen vuokra-asuntoon Korsoon ja antaa säästyneet rahat vaikka naapurin työttömälle perheelle? Tai jos sattuisit voittamaan lotossa antaa voittorahat vaikka kodittomille? Tai vaikka vaan lopettaa Hesarin tilaamisen ja antaa ne rahat vaikka naapurin sairaalle lapselle?
Olen samaa mieltä, että hoitotyön palkkaus on julkisella puolella todella jäljessä. Yksityistäminen nostaa hoitajien palkkoja ja kustannustehokkuutta. Samalla pitää huolehtia kaikkien yhtäläisistä oikeuksista saada riittävän hyvää hoitoa varallisuudesta riippumatta. Nyt yksityinen hoito on mahdollista vain hyvätuloisille, joita tosin on kasvava osa esim eläkeläisistä.