TOUKOTOIVEET ke->
Aloitampa uuden pinon, kun on jo edellinen niin pitkä.
Joku kyseli nuorista odottajista,en tiedä lasketaanko mut niihin, mä oon vm-82 ja ukko on -78, kyllä tuo on jo kypsä isäksi, kypsempi jo kuin minä. Tosin meillähän ei yhteistä taloutta edes ole, että saapi tuo tulla ja mennä niinkuin tykkää eikä se meidän perhe-elämään vaikuta millään lailla...
Ihanan kirpakka sää, onneksi vielä juuri ja juuri sai ahdettua talvitakin päälle, työmatkalla meinasi silti tulla vilu kun kävelymatkaa on 2km suuntaansa eikä enää kauheasti voi tahtia kiristää tai alkaa tuntua epämukavalta. Toivottavasti ei kevättalvella kovia pakkasia enää tule...
Iloista keskiviikkoa vaan kaikille toukolaisille!
stellis & vote 24+1
Kommentit (41)
mulla kaks ennestään ja hyvin tulee mies toimeen tyttöjen kaa vaikka puhuukin eri kieltä. =)
Täällä meiän piirissä ainakin suurin osa elää vieläkin sitä " teini-elämää" , siis perseet joka viikonloppu vähintään niin saa nähä miten mies tulee kaipaamaan sitä sitten kun Remppa syntyy. en mä nyt pakota sitä istumaan kotona mut rahaa ei ainakaan täällä kasvaa puussa ja muutenkin vois viettää aikaa lapsensa kanssa niin ei tod joka v-loppu baariin.
my_selene ja Remppa rv21+
kävin lukasemassa vanhan pinon ettei jääny mitään välistä!
taas oli hyviä ultra/neuvolakuulumisia, onnea niistä!
en tiedä ollaanko nuoria, itseäni pidän kyllä nuorena tulevana äitinä vaikka maaliskuussa vuosia tulee 25.
mies on saman ikänen, eli tänä vuonna 25.
välillä tuntuu että meistä se kypsempi on kyllä toi mun ukkoni eli saan olla hänestä kyllä ylpeä tässä vanhemmuusasiassa. monesti ollaan asiasta juteltu, kerrottu peloista ja yms. aika samoja mietteitä kummallakin!
täälläkin hitsin kylmä, n.20 astetta. ulos en mene ellei ihan pakko ole!
mahassa on tänään ollu ihmeen hiljasta, taidan mennä hetkeks pötkölleen, jos vaikka mahas alkais jumppa. ei tarvis sitten miettiä että onko kaikki hyvin. täytyis tänään alkaa noita kaappeja laittaa siihen kuntoon että vauvan vaatteetkin mahtuis jonnekkin. sain eilen anopilta ihania bodeja ja pari ensituttia.
eipä muuta!
voikaa paksusti!
Juuri neuvolasta kotiuduttiin. Paino oli noussut huimat 3,3kg!! Mutta eipä se tuota ennen ollut noussutkaan yhtään... ( seli seli...) =)
Vaavilla oli kaikki hyvin, sykkeet n.148. Kohtukin kasvaa samoissa mitoissa kuin esikoiselta tähän aikaan.
Kelan paperit tuli täytettäväksi myös. Mä ajattelin venyttää papereiden viennin maaliskuun alkuun niin saan sitten sen uudemman äitiyspakkauksen. Meinaako kukaan muu odottaa sinne saakka??
Iästä kyseltiin...Minä olen 24, ja mies juuri tammikuun alussa täytti 30. Ja toinen lapsi siis tulossa.
On muuten tosi kylmä ilma ulkona, ja huomiseksi on luvannut vieläkin kylmempää...hrrrrr!
Kristiina rv 23 tasan
Pinoudutaanpa taas..
Oli kiva lukea hyviä ultra ja neuvolakuulumisia..
Itsellä taas neuvola 31.1, tuntuu että sais olla useamminkin kun viikot mataa hitaasti eteenpäin.
Oon tässä aamupäivällä lämmittänyt uunia ja pelaillut tytön kanssa muistipeliä jossa Tyttö tuntuu olevan oikea haka! Ulos ei ole asiaan kun pakkasta -24astetta, keuhkot ei kestä hengittää ahdistumatta tuota pakkasilmaa.. eli näyttää siltä että kotiarestissa ollaan viikonvaihteen seutu. höh..
Autokoulun kakkosvaihe olisi ensi viikolla, pitää käydä se nyt viimein alta pois ennen kun masu kuoriutuu. Olisi pitänyt käydä autokoulu jo silloin heti nuorena, nyt tuntuu vähän jännittävän miten arvioiva ajo menee jne.. olenkohan vähän jännittäjätyyppi..
Ikää on tosiaan se 23 ja miehellä 28 toukokuussa. Jospa saadaan myttyselle ja isille sama synttäripäivä.. =)
Samaa varmaan toivoo Hekusti kun muistelin että ukkosi synttärit olis kanssa toukokuussa, vai? (anteeksi jo sekoilin..hih)
Mutta nyt vilkaisemaan hunajaista paistia uunissa, tuoksuu jo ihanalta!
Voikaa hyvin!
pid ja Myttynsä 23+4
=)
Tuossa kyseltii että minä ikäisiä odottajia, niin tunnempa jälleen itseni tosi vanhaksi joukossanne, mutta niin nuorenmielinen=;) Eli ikää mittariin tulee het maaliskuun alussa 35 vuotta ja mies vasta loppu vuodesta täyttää 32=) Ja toinen on meillä tulossa, esikoinen 2V 1kk.
Ja sitten eiliseen neuvolaan...Ai kamala mä nään jo painajaisia siitä puntarista ja niin se taas pompsahti...kääk...Niin kuin viimeksikin niin nytkin +900g/vko!!! Vaan kun katsahdin korttia esikoista odotellessa oli viikot samat, vain päivän heitto ja paino 100g:n tarkkuudella sama. No, minkäs teet kun kävelemään ei pysty, kun sattuu niin pirusti joka askel ja varsinkin sitten seuraava yö on hirvittävä. No, joo kai sitä vois vähän katsoa mitä syö mutta....
Millaisia sf-mittoja teillä on näillä viikoilla saatu? Mulla kun se pompsahti yläkäyrän yläpuolelle, 23cm???!! Tosin neuvolassa kyllä sanoi että yleistä toissynnyttäjälle, mutta jäin asiaa kuitenkin miettimään.
Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!=)
H-R rv 22+2
Kristiina81: Äitiyspakkaus vaihtuu vuosittain maaliskuun lopussa vasta. Senkin jälkeen jaetaan ensin vanhat pois ennen uutta. Luulen, että meillä toukokuisilla on huonot mahdollisuudet saada se uusi pakkaus. Itselläni on la vasta loppukuusta, mutta luulen että vanha tulisi jos pakkauksen ottaisin. Päätettiin kuitenkin ottaa tällä kertaa se rahana.
Iästä on joku kysellyt...minä olen 21 ja mies 24. Toinen vauva on tulossa. Meillä mies on kyllä ollut tosi ihana isä. Olen hänestä tosi ylpeä:).
Meille oma perhe on tärkein ja sen kyllä huomaa:).
Oltiin tuossa aamulla vähän aikaa pihalla esikoisen kanssa. Kylmäkään ei ollut kun oli tarpeeksi yllä. Nyt poika nukkuu päikkäreitään ja äiti vähän rentoutuu;).
Mahaan ei mitään uutta. Neuvolaankin on vielä muutama viikko.
äiskä-04 rv 21+3
Siitä onkin hetki kun oon pinossa ollut. en ehdi nyt edes vanhaa pinoa lukemaan kun esikko pian herää päiväunilta.
kovat on pakkaset joo, 15 täällä. ulkona ei viitsitty olla vaan käytiin vihdoinkin tilaamassa kaakelit taloon ja kysymässä tarjousta laminaateista. kyllä niidenki hinta vaan pompsahti ku oikein mietti että laatua ja näköä pitää olla... katsotaan pitääkö tasoa laskea =).
joku kysyi ikiä, mä täytän maaliskuussa 26 ja mies heinäkuussa 26. esikko tulee perjentaina 2v. mun mielestä tuntuu aika soppelilta iältä oma ikä. esikkoa odotellessa tunsin itseni nuoreksi (24). no, kyllä edelleen jos kaljaakin kaupasta haen niin paperit kysytään. =)
tänään oli neuvola,
rv 25+0
paino +350g/vko
rr 110/68
hb 111 (melkein sain rautatabletit,tippunu alusta 30)
sf 24
syke 140-150
seuraavaksi onkin lääkäri ystävänpäivänä.
nyt kyllä alkoi kovasti nukuttamaan, taiden mennä hetkeksi maate ennen pikku j heräämistä... hyviä vointeja kaikille! käyn illalla lukemassa vanhan pinon!
Hanimböörd 25 tasan
Argh, poika on taas NIIN rasittava... Tyhjentää joka laatikon ja tekee kaikkee minkä tietää varmasti kielletyksi.
Mä olen pähkäilly vaunujen kanssa... " uudet" pitäisi ostaa. Muutaman päivän selannu huutonettiä ja olisihan siellä tarjontaa kun tietäisi mitä tahtoo... Pitääkö olla sisarusrattaat vai pärjääkö poika perässä kävellen ettei tarvii kesällä sit poikaa roijata sylis kun ei jaksakkaan kävellä. Kenelläkään kokemusta noin 2v ikä erosta? Millaset vaunut teillä on?
Neuvola kutsuu vasta kuun lopussa ja aika tuntuu matelevan...
Nyt täytyy mennä... Kissat saaneet mehu kasteen päällensä, kuten myös keittiön lattia. ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pikku-milli, kuinka voit?
Toivottavasti painajaiset ainakin alkaa helpottaa, ei varmasti ole helppoa olla siellä sairaiden lasten osastolla harjoittelemassa.
Tsemppiä! =)
Kirjoitin vielä tuonne edelliseen pinoon, mutta ei se taida haitata ; )
Minäkin olen vanha patu eli olen 32 v täytän maaliskuussa JO 33 ja mies on 36 v. Esikoisen sain kun olin 30 ja silloin se tuntui ainakin minulle just oikealta iältä tulla äidiksi. Me kummatkin olemme saaneet hummata ihan vapaasti koko " nuoruuden" ja nyt tuntui hyvältä perustaa perhe kun osaa nauttia täysin siemauksin perhe-elämästä ja lapsista. Tietenkin mies ja minäkin käymme aina silloin tällöin karaokessa ja baarissa, mutta se ei todellakaan tarkoita että joka viikonloppu, hyvä kun kerran 3:ssa kuukaudessa.
Mulle taitaa pukata flunssan päälle...ja tietenkin just ennen reissua!!! Millä tämän saa paranemaan???????
...onhan tänään keskiviikko? Yövuorot sekoittavat päivät etten aina tiedä missä mennään. Yllättäen nukuin päivällä pitkään, jos sitte illasta ei tarvis nukkua enään paljon. Meinaa olla että jos ei yövuoron jälkeen saa nukuttua kunnolla niin koko päivä on siten torkkumista.
Minä taidan laittaa äitiyspakkausanomuksen hetimiten postiin. Pääsee pesemään ja hiplailemaan niitä vaatteita:) Täytynee vaan taas tyhjentää yksi lipaston laatikko lisää vauvan vaatteille. Minkähän värinen se tämänvuoden äitiyspakkaus mahtaa olla?
Meillä ei osteta hoitopöytää. Pinnasänky tulee makkariin ja hoitoalustaa pidän sitten meidän sängynpäällä kun lipasto vaatteineen ja vaippoineen on käden ulottuvilla.
Taidamme mieheni kanssa kuulua sinne vanhempiin vanhempiin, molemmat hieman yli 30v ja vauva molemmille ensimmäinen. Omissa suunnitelmissa aina oli että ensimmäinen lapsi täytyy tehdä ennen kuin täyttää 30, mutta luonto ei meille vain sitä silloin suonut. Toinen lapsi on tervetullut sitten heti kun on tullakseen, sen jälkeen mietitään onko lapsiluku jo täynnä.
Rintsikoista sitten. Oma kuppikokoni oli aiemmin 80 B tai C. Nyt ostin halvat tarjousliivit loppuraskauteen 85D. Ostin myös Anna Cecilian vetoketjulliset imetysliivit ja mietin ehtivätköhän jäädä pieneksi vaikka muka ostin hieman isommat. Näitä Anna Cecilioita on monet kehuneet ja täytyy myöntää että kuivaharjoittelun jälkeen olen tyytyväinen ja suosittelen myös muillekin.
Viime yönä luin töissä Hyvä Terveys-lehdestä rintojen pienennyksistä. Siinä eräs lääkäri sanoi että suurin määrä mitä hän on kudosta poistanut oli yhteensä 3kg ja yleisin kuppikoko mikä leikkauksen jälkeen on on juuri B-kuppi. Paljon liikkuvana toivoisin että itsellänikin olisi pienemmät rinnat...
Täytynee alkaa ruan laittoon kun mies tulee pian kotiin. Ruuanlaitto on kotihommista se minkä mieluusti antaisin jonkun muun tehdä.
t. Nasu ja Touko-masu 22+3
Harjoittelusta kotiuduttu ja nyt pitäisi pikaisesti laittaa paikkoja vähän kuntoon kun veli perheineen on tulossa käymään. =) Pääsee taas vauvaa nuuhkimaan =D
pid, ihan hyvin täällä porskutetaan :) Ei ole painajaisia nyt näkynyt ja nukuttuakin on saanut kohtalaisen hyvin. Mutta kyllä silti harjoittelussa meinaa olla aika väsynyt. Ja harjoittelupaikka on osoittautunut yllättävän " helpoksi" . Vaikka osastolla onkin vakavasti sairaita lapsia niin tunnelma siellä on ihan loistava ja lapset on ihania. Niin reippaita ovat pienet kovien lääkityksiensä kanssa.
Ja ah ihanuus, nyt on ollut jaloilla ihan taivas viimeiset kaksi päivää kun ostin tukisukat. Vaikka nyt ovatkin vaan ihan tuollaiset sokokselta ostetut edulliset vahva tukiset sukat niin hyvin on toimineet.
Äippäraha- ja pakkauspäätökset tuli tänään postissa. Nyt vaan sitten odottelen koska pakkaus tulee! Toimitusaika näytti olevan kaksi viikkoa ja päätös on annettu 12. päivä niin eiköhän se sieltä pian ilmesty.
Niin, ikiä oli kysytty. Mä olen 23 ja mies täyttää kuukauden päästä 29 ja esikoinen siis on tulossa. Yhteistä taivalta on takana melkein kaksi vuotta.
Kaksi aamuvuoroa vielä pitäisi tällä viikolla jaksaa niin sitten on neljä päivää vapaata ja Prahan matka!!! Hip hei! Piristää mieltä kummasti kun on jotain tuollaista mitä odottaa. Ja kun se vielä tuli niin äkkiä kun viime viikonloppuna vasta matka varattiin.
Mitäs vielä... masu on kasvanut ihan huikeasti. Napa pomppaa kohta ulos =D
Kamalan omanapaista oli... mutta nyt täytyy kiiruhtaa paikkoja järjestelemään.
[color=red]pikku-milli & paco 25+5[/color] siis jo noin paljon viikkoja, KÄÄK
Kirjottelinkin jo tohon aiempaan pinoon, mutta laitetaas nyt kuulumisia tännekin:)
Esikoinen heräs vasta päikkäreiltä ja mietin jo, että mitenköhän saan hänet nukkumaan, kun yleensä kasilta menee yöpuulle. Muutenkin noi nukkumisjutut on olleet taistelun alla, kun ei tyttö meinaa enää millään nukkua päikkyjä!!!
Mites muuten Hekusti ja Äiskä, jokos te olette liikkeitä tunteneet? En muista, lukeneeni niistä...
Mulla liikkeitä on nyt tuntunut joka päivä, mutta heikkoja ovat, eikä edes isoja potkuja tunne vielä kädellä. Onneksi kohta on neuvola ja pääsen sinne tilittämään istukan sijainti- ja selkäkipuja.
Huomiseksi on lupailtu kuulemma vielä kireämpää pakkasta, joten taitaa meillä kyllä jäädä ulkoilut väliin:(
Ai niin, ja ikäjutuista: Mä olen 21v ja mies täyttää kohta 24v. Kaipa ainakin mut voi nuoreksi laskea:)
Nyt täytyy antaa ruokaa esikolle..
pricilla 20+1
Kovasti olen lukenut pinoja, mutta ei ole sitten enää jaksanut alkaa kirjoittelemaan. Jos sitä nyt muutaman sanasen.
Huomenna on neuvola, joten kuulumisia lisää huomenna siltä osin. Pari viime päivää on ollut mahan sivuilla vihlaisuja, ilmeisesti nämä ovat niitä joitan kasvuun liittyviä kipuja?
Mahassa pieni myllertää kovasti ja potkut ovat alkaneet tuntua tuolla virtsarakossa yhä enemmän. Se ei ole niin mukavaa :) Saa nähdä kuinka virkeä huomenna on klo 8 neuvolassa. :)
Ikää kyseltiin...taidan kuulua omalta iältäni tämän ketjun nuorimpiin. Olen nyt 19 (vm86) ja mies on 29. Olemme molemmat kovin innoissamme tästä yhteisestä ihmeestämme. Meidän elämäämme lapsi sopii nyt hyvin. Mies taas suhtautuu raskauteen aivan toisella tapaa kuin yhtä vanha ystävänsä, joille on myös tulossa perheeseen lapsi. Tämä ystävä on sitä mieltä, tai ainakin vielä siinä luulossa, että lapsen tulo perheeseen ei vaikuta hänen elämäänsä kovin paljoa. Saa nähdä miten ajatukset muuttuvat, kun lapsi on maailmassa ;)
Hmm.. rinnoista joku kyseli. Itsellä rintsikat ovat ennen raskautta olleet pääsääntöisesti B75, mutta nyt on käytössä ollut jo reilun kuukauden D75 ja C80. Tuntuu, että ei rintojen koko ole muuttunut, mutta ehkä sitä itse ei huomaa, varsinkin kun maha kasvaa rinnalla. Ilman rintsikoita on kyllä ikävä olla yöpaitasillaan.
Mukavaa kuulla hienoista rakenneultra kokemuksista! Ja muutamille oli sukupuolikin selvinnyt. Itse sitä saa jännitellä vielä synnytykseen saakka, huoh :)
Taidanpa tulla huomenna pölisemään lisää, hyvät illan jatkot!
auringo + pampero 22+6
Amina76: Me aiotaan ostaa tuplarattaat, kun ikäeroa lapsille tulossa melkein 2v 3kk. Ihan sen takia, että tämä vanhempi ei ole innokas kävelijä, eikä noihin meidän vanhoihin vaunuihin saa sisaristuinta. Seisomalaudallakaan esikoinen ei jaksaisi seistä. Välillä tulee käveltyä pitkiä matkoja, niin sekin on osa syy. Kaverille taas on tulossa samalla ikäerolla lapsi ja he aikovat pärjätä tavallisilla vaunuilla, esikoinen saa kävellä. Kyllähän se on ihan tapauskohtaista, et mikä on paras vaihtoehto just itelle.
Pricilla: Mä olen nyt alkanut tuntemaan liikkeitä paremmin. Kädellä en kyllä niit potkuja mahan päältä tunne eikä niitä näe. Ei mitään kauheen voimakkaita potkuja, mut silleen että tuntee kuitenkin ja joka päivä.
Hyvää yötä kaikille:). (Saa nähdä saanko unta tänä yönä, kun unettomuus vaivaa...)
T:äiskä-04
Juurikin kotiuduin töistä ja kas kummaa ei sitten väsytä yhtään...Ajattelinpa lukea ja kirjoitella kuulumisia.
Kävin maanantaina neuvolassa ja kaikki oli jälleen kerran hyvin. sf käyrä menee kaiken huipulla, mutta silti paino oli noussut noin kuukaudessa 1.1 kg. Ihan hyvä niin koska sitä löytyy jo ennestään. Paineet ovat kohollaan ja sain armonaikaa ystävänpäivään jolloin seuraava lääkärineuvola. Kerran olossa ei ole mitään vikaa niin tuntuu hassulta jäädä sairaslomalle. Lupasin kyllä levätä vapaa-ajat.
Nyt kun ikäasiat otettiin puheeksi niin kauhukseni huomasin että sunnuntaina täytän 27 vuotta. Senkin olin jo ehtinyt unohtaa vallan =) No varattiin sitten lauantai-illaksi kavereiden kanssa pöytä, jotta jollain tavoin tulee vuosia juhlistettua.
Ja itselleni ostin sitten lahjaksi uudet rintaliivit...Samoin on käynyt kuin muillakin että huomaamattaan on rinnat kasvaneet. Meikäläinen siirtyi kanssa D-kuppien käyttäjäksi. Huh huh
Navassa kaikki on hyvin ja potkuja tuntuu. Minäkään en tunne mahan päältä mutta kaikki aikanaan. Ja jalat tuntuvat ihanilta. Tänäänkin takana on 9.5 tuntia seisomista keittiössä ja sukkien avulla turvotus on tosiaan kadonnut.
Taidan hipsiä sänkyyn odottelemaan nukkumattia
Dolosa ja sintti 21+6
Pakkasta oli mittarissa tasan 30 astetta, joten ei tarvinnut kyllä hepeneissä lähteä. Autokin meinasi olla hiukan jäykkä. Niistä liikkeistä. Iltaisin tuntuu sellaista pientä möyrintää ja joskus sellaisia muksautuksia, mutta ei kunnolla. Odotan milloin ne voi tuntea joka päivä. Rakenneultrassa tiistaina katsottiin, niin istukkakin on takaseinässsä kiinni, joten ei se ainakaan ole vaimentamassa potkuja. No kyllä ne ajallaan sieltä tuntuu. Odotan että mies pääsisi tuntemaan jo ne masun päältä. =) Eilen kävin hakemassahoitopöydän. ostin käytettynä. Maksoi 30 euroa ja kaupanpäälle tuli se hoitoalusta. Ihan asiansa ajaa tuo päytä. Lipasto alla ja taso päällä. Pinnasänky täytyisi löytää jostain....?? Sekin meinattiin käytettynä ottaa. Kantokoppa ostetaan uutena.
Heidi 20+2 (ollaan jo yli puolenvälin)
Aika kylmä...hrrrrrrrrrrrrrr, 28 täällä pohjanmaalla.....mutta enää 3 päivää, niin sitten on se päivä jolloin lennämme lämpimään....IHANAA!!!
Mua jännittää aivan kamalasti se huominen pelkopoli. Kun sen käynnin saan kunnialla läpi, niin sitten on tosi kiva rentoutua ja ajatella meidän matkaa.
Kiva lukea, että monella on tiedossa reissu, kyllä se vaan piristää, kun edes hetkeksi pääsee kotiympyröistä pois ja rentoutumaan : )
Ja nyt töihin...ei taskaan oikein innosta.... ; )
Hyr, täälläkin -20 astetta, joka sekin on tuulen kanssa jo todella hyytävää. Hui!
Neuvolassa siis aamulla jo on käyty ja tässä hieman kuulumisia siltä suunnalta:
Rv 23+0
Painoa lisää viime kerrasta, 2,6 kg (koko raskaus 3,6kg)
RR 120/75
pissa oli puhdas
SF-mitta 21 cm
syke oli jossain 140 yläpuolella
Siinä taisi ollakin sitten kaikki. Täti antoi nuo äitiysraha yms. paperit, ja nyt pohdin että laitanko heti ne menemään vai odottelenko sinne maaliskuulle. Toisaalta haluaisin uuden pakkauksen, mutta kun ei kai ole kauhean todennäköistä, että sen saan niin onko sitten järkeä odotella. Vanha pakkauskin kelpaa, vaikka olisi ihan mukava testata sitä kestovaippaa, jos se uuteen on kerran tulossa. Olisi kuitenkin mukava jo pian näprätä niitä vaatteita.. Saa nyt nähdä sitten, mitä teen.
Nyt väsyttää kovasti ja on hieman kipeä olokin. Toivottavasti ei kuume nyt nouse, huomenna täytyisi olla terveenä, kun olisi koulutehtävän tekoa mun luona. Täytyy yrittää lepäillä.
Ei tässä tällä kertaa sitten muuta!
Pukeutukaa lämpimästi!
auringo + pampero 23+0
Toivottavasti toukokuiset älyää tänne kirjoittaa, kun tuo vanha pino roikkuu tuossa perässä. Niin kyseltiin minkä ikäisiä me ja meidän ukkelit on. Minä olen 21v ja mies on 34v, täyttää toukokuussa 35. Miehellä on edellisestä liitosta kolme lasta, joten kypsä hän on ainakin isäksi. On niin ihana seurata millainen hän on omien lastensa kanssa ja kuinka hyvin pärjää. Meille tämä on ensimmäinen yhteinen lapsi. =) Mutta toivottavasti ei viimeinen....
Jaahas se olisi ruokailun aika.
Heidi 20+1