Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eteisistukka ja kivuttomia supistuksia, rv16.

12.02.2008 |

Istukka on viimeisimmän ultran (n. 1,5vk sitten) mukaan täysin kohdunsuun päällä. Viikon ajan minulla on ollut muutama kivuton supistus päivässä. Siis kivuton supistus verrattuna synnytyssupistuksiin mutta kuitenkin niin että alamahalla tuntuu.

Aiemmassa raskaudessa minulle sanottiin että jos supistuksia on enemmän kuin kymmenen päivässä niin pitää ottaa yhteys lääkäriin koska kivuttomatkin supistukset voivat avata kohdunsuuta. Mutta nyt niitä on ollut ehkä 5-8 supistusta päivässä. Pitäisiköhän olla hirveänkin huolissaan tilanteesta ja ottaa yhteyttää lääkäriin? Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ota yhteys neuvolaan, niin laittavat sinut lääkäriin. Ei mun mielestä tarvitse olla huolissaan, koska supistukset kuitenkin kivuttomia, mutta tilanne on hyvä tarkistaa. Etinen istukka voi alkaa vuotelemaankin, jos paljon supistelee. Ja jos työssä olet, niin todennäköisesti saat sairaslomaa, että pystyt lepäämään. Toivottavasti supparit alkaa hellittämään!

Vierailija
2/2 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin noita kivuttomia supistuksia ollut jo 12viikosta lähtien. Nyt mennään viikolla 21+4 Siis osa kivuttomia ja osa vähän kipeitä mutta siis ei voi verrata synnytys supistuksiin täälläkään ei lähi mainkaan.. Mulla oli lääkäri tuoss 3viikkoa sitten ja silloin ei ainakaan paikat ollut ruvennut pehmeneen tai aukeemaan. nyt supistuksia on tullut aika tasaisesti n.10-20 päivässä ja sitten vielä siihen yölliset supistukset päälle.. huomenna on taas lääkäri ja näkee sitten onko paikat muuttunut.

Itse teen istuma työtä voikohan istumatyö edesauttaa supistusten syntymiseen?

Musta tuo 10 supistusta päivässä on aika vähän mistä pyydetään jo huolestumaan.. mutta kaikkien kroppa käyttäytyy erin lailla, joten ainahan asia kannattaa käydä tarkastuttamassa jos asiasta on huolissaan..

Tulehan kertomaan miten supistukset edistyy vai rauhoittuuko... ja jos käyt lääkärissä niin onko mitään muutoksia tapahtunut...

mariatar84

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla