Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä se on kun omat vanhemmat on kateellisia!!!

Vierailija
22.06.2008 |

Tähän ketjuun voi kaikki avautua! Mulla:

Äiti oli kateellinen mun ulkonäöstä, musikaalisuudesta ja taiteellisuudesta. Isä kateellinen mun liikunnallisuudesta ja koulumenestyksestä. Olisin päässyt huippuvalmennukseen eräässä lajissa ILMAISEKSI, vanhemmat eivät päästäneet. Olisin saanut 17-vuotiaana levytyssopimuksen, vanhemmat ei antaneet lupaa. Haukkuivat, sättivät, sain tehdä tolkuttomasti kotitöitä, 13veenä piti mennä jo leipätyöön jotta sai omat vaatteet ostettua. Siinä sitten lukiohaaveetkin meni, mutta aikuisena pääsin akateemiseen opinahjoon ja valmistuin suitsutuksin, no vanhemmat oli happamia, kehtasikin olla suvun ensimmäinen akateeminen. Ja vanhempani ovat itse varakkaita perusduunareita, ei pitäisi olla valittamista, mutta kun on! Nyt tekivät minut perinnöttömäksi kun en juhannuksena vienyt poikiani heille päiväksi kylään.. (meillä oli muuta oman perheen kesken). EI tunnu missään! Meitä ei rahalla osteta, toisin kun veljeni on täysin ostettavissa, on 40v ja täysin riippuvainen heistä.

Että tälläistä, päätin että en ole enää missään tekemisissä ko. ihmisten kanssa, sairastahan tuo on!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

planeetalla noin henkisesti kuin ap ja sen perhe...

Vierailija
2/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vain lakiosan saa on tehty perinnöttämäksi.

Ap ei ole katkera, olen käynyt terapiassa 7 vuotta ja olen asian kanssa sinut. Tuosta toisesta ketjusta vain sain kimmokkeen tehdä aloituksen.

Omat vanhemmat voi myös olla kateellisia ja tehdä julmia asioita sen takia. Ihmismieli on ihmeellinen. Vaikeiden asioiden yli voi päästä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsuus kuullostaa unelmalta esim. omaani verrattuna.

Vierailija
4/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se sinun trauma sitten on? Kerro ihan rohkeasti tai voit sitten olla kommentoimatta, eiks joo? Kiitos. -ap

Vierailija
5/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:stä tulee henkisesti yhtä pieni ihminen kuin vanhemmistaan, jos ei tajua antaa heille anteeksi ja asettua heidän yläpuolelleen noissa asioissa. Nyt ap:sta on tulossa katkera ihminen, ja se taas vaikuttaa ap:n omiin lapsiin ja heidän lapsiinsa jne. ennen kuin joku jossain kohtaa ottaa järjen käteen ja päättää että nyt riittää.

Vierailija
6/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksuaalista hyväksi käyttöä useammalta ihmiseltä. Alkoholisti isä joka pahoinpiteli ja piti esim. nälässä.

Äiti oli välipitämätön ja jätti isäni kanssa kahdestaan. Isä ei tullut yöksi kotiin ja vietin päivät ja yöt yksin. Tai sitten isä toi juopporemmit meille.

Mummolaan laitettiin kesäksi ilmaiseksi piiaksi. Mummo taas käytti henkistä väkivaltaa,alisti.

Tuossa nyt aluksi.

6

Vierailija
7/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta tullut ns. normaali ihminen? Kauheaa tuollainen...

Vierailija
8/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen mutkan kautta olen saanut nyt kunnon elämän. Minulla on ihana perhe.

Isä ja mummo kuolleet, äitiin en pidä yhteyttä.

Joskus iskee masennus, mutta silloin ajattelen että se on mennyttä, minun ei tarvitse enää kärsiä. Osaan olla hyvin vähään tyytyväinen.

Se kyllä haittaa, että näen edelleen painajaisia isästäni.

Vierailija
9/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kielsivät huippu-urheilun ja levytyssopimuksen. Kas kun ap:tä ei pyydetty YK:n johtoon, mutta vanhemmat torppasivat senkin.

Vierailija
10/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syytä itseäni ja olen hyväksynyt, että vanhemmillani on tähän ollut omat syynsä.

On aika härskiä alkaa väittämään, että jatkan tätä omassa perheessään. Olen tosiaan asian yläpuolella. Omat välini lapsiini on poikkeuksellisen lämpimät (tästä minulle on ulkopuolisetkin antaneet palautetta). En voi kuvitella mitään asiaa mistä olisin lapselleni kateellinen!

ja sinulle joka koet että olet kaltoimmin kohdeltu, meillä kaikilla on omat taakkamme. Kilpailu asiassa ei kaiketi ole ihan järkevää? Vai mitä mieltä olet? Oletko saanut terapiaa haavoihisi? ps. ap listasi vain muutaman asian, niistä kipeimmistä (väkivallasta ) en edes puhu kuin terapiassa (turvallinen ympäristö). -ap

Vierailija
11/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulee kuitenkin katkerana tänne tekemään aiheesta avauksen.. Just joo. Toivottavasti ap:n terapia jatkuu edelleen.

Vierailija
12/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos sinä olet saanut apua.

Minulle on ollut paras se, että olen yrittänyt unohtaa lapsuuteni ja nuoruuteni.

6

Vierailija
13/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihminen voi olla lahjakas sekä liikunnallisesti, että musikaalisesti. Jep, ap katsoo peiliin nyt, hmm. sieltä katsoo onnellinen, pikkuisen pulska, perheellinen ihan nätti nainen.

Voi teidän kanssa.. Mitäs teistä muista kolhituista on tullut?

Vierailija
14/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus oli saada vertaistukea. Aloitus kimposi tuosta ketjusa jossa äiti kertoi puolisonsa olevan kateellinen pojalleen. Siinä oli paljon kirjoituksia siitä mitä ovat kokeneet omien vanhempien kanssa. Omien vanhempien halveksinta ja nujerrus on kipeimpiä asioita maapallolla (ainakin terapeuttini mielestä), olen kyllä itsekin sitä mieltä.. Miksi asioista ei saisi puhua? En ole katkera (edelleenkään) joskus käy mielessä kun katson kisoja tai käyn keikalla, että olisihan tuo ollut varmaan veikeä kokemus. aika normaalia kaiketi? -ap

Vierailija
15/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kun näitä juttuja täällä lukee, saa olla tosi onnellinen omasta hyvästä lapsuudestaan ja vanhemmista, joita voi kunnioittaa ja rakastaa, sillä he ovat aina kunnioittaneet ja rakastaneet ja kannustaneet minua.

Vierailija
16/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin vanhemmat eivät enää olisi voineet estää? Tuskin se muutamasta kuukaudesta olisi kiinni ollut sille levy-yhtiölle jos niin hyvä olit?

Vierailija
17/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut kyse muutamasta kuukaudesta vaan itse asiassa taisin olla vielä 16v kun sopimusta tarjottiin.

kun täytin 18v muutin samana päivänä pois kotoa ja aloin elättää itseäni 100%. Sain ensimmäisen lapseni kun olin 19v. Tilanteet muuttuu ihmisellä vuodessa paljonkin.

Olet uskomaton ihminen (olet sama joka herjaa ketjussa, olitko nyt se 6)! Sinä tässä olet katkera. Sinuun ei voinut edes terapia. Mietihän miksi? -ap

Vierailija
18/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oli vaikea lapsuus, mutta se ei ole estänyt minua toteuttamasta unelmiani. En voisi kuvitella, että vanhemmat olisivat pystyneet estämään minua etenemästä toivomallani uralla, vaikkakin odotin kunnes olin 18-vuotias ja sitten vasta aloin toteuttaa haaveitani.

Jos musiikkihaaveet ovat jääneet vaivaamaan ap:tä, hän voi tehdä ammattilaisten avustamana omakustanneäänitteen ja laittaa sen esim. YouTubeen. Siellä ovat monet saaneet palsamia haavoilleen - ja jotkut ovat saaneet sen jälkeen levytyssopimuksenkin. Googlaa vähän niin löydät apua. Terapia ja terapeutit eivät ole ainoita jotka voivat auttaa. Elämä ei ole ohi ennen kuin se on ohi - moni nelikymppinenkin aloittaa uudestaan alusta.

Vierailija
19/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua enää kiinnosta mitään ralleja lähteä laulamaan, olen perheellinen ja hyvässä työssä.

Ne perustelut jotka olen lapsuudessa saanut, miksi en päässyt toteuttamaan asioita olivat "kun ei mekään saatu". Miksi jouduin menemään töihin 13veenä, "kun se on ollut suvussa tapana" jne. Se on minusta henkisesti kypsymättömän ihmisen perustelu. Väkivaltaa en hyväksy missään muodossa vaikka olen sitä kaikissa muodoissa kokenut. Ei se, että olet itse saanut turpaasi, oikeuta lyömään toista.

Minun lapseni saavat olla lapsia ja toteuttaa itseään niin paljon kuin haluavat! Luotan heihin. -ap

Vierailija
20/23 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä oletkin sellainen, epäilyttää silti kun virheitä löytyy vain muista kuin sinusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä