Mielipiteesi: kohtuullinen määrä hoitoa nelivuotiaalle tarhapäivien lisäksi?
Olen nelivuotiaan pojan 24/7 yh, jäin yksin jo odotusaikana kun mies päätti ettei hänestä olekaan isäksi. Kolme ekaa vuotta olin pojan kanssa kotona hoitovapaalla, töihin palasin siis noin vuosi sitten. Olen osittaisella hoitovapaalla, eli teen neljäpäiväistä työviikkoa. Siten lapsella on hoitopäiviä aina neljä perätysten, sitten kolme päivää kotona.
Tähän asti olen jaksanut hyvin, mutta pikkuhiljaa on alkanut tuntua siltä että olisi pakko saada vähän omaakin aikaa ettei ala pää hajoilla. Mietityttää kuitenkin, onko kohtuutonta lapselle, jos otan esim. viikkoharrastuksen (vaikka jumppa, menisi matkoineen pari-kolme tuntia) ja palkkaan vaikka MLL:n hoitajan olemaan lapsen kanssa siksi aikaa. Tai jos joskus haluais käydä vaikka kavereitten kanssa syömässä tai jotain sen lisäksi? Isovanhemmista ei ole apua, kavereilla ei ole aikaa hoitaa, ulkopuolinen hoitoapu olisi ainoa ratkaisu. En ole käynyt juurikaan missään yksin sitten lapsen syntymän, mitä nyt kaupassa joskus (kiitos kaupungin lapsiparkin hoitovapaan aikoina :)) Alkaa tuntua siltä, että pitäis saada muutakin aikuiskontaktia kuin asiakkaat töissä tiskin takana..
Kerro siis mielipide, rehellisesti :) Ja pliis, säästäkää mut "itsehän-olet-tilanteesi-aiheuttanut" -kommenteilta, niillä mie en tee mittää :) Kiitos!
Kommentit (7)
jolloin voit silloin viidentenä päivänä viedä myöhempään/jättää viemättä/viedä kokopäiväksi ja itse harrastaa hoidon aikana.
Halvin tapa ratkaista - ja lapselle fiksuin, kun hoito on aina sama ja hoitajat ja muut lapset samoja. Ja sinulle helpompaa kuin alkaa säätää erilaisten tilapäishoitajien kanssa.
juu, niin mie aattelinki, että jos sais sellaisen tytön MLL:ltä johon vois tutustua kunnolla ja jota vois käyttää sitten aina. En tod. halua mitään vieraita meille kotiin sen enempiä. ap
Etuina olis tietenkin tuttu tarha, hoitajat ja kaverit. En tiedä tuleeko sitten kalliimmaksi, kuin tuo hoitaja.
Minusta tuossa ei liikaa ole hoitoa. Jaksat sitten paremmin lapsesi kanssa, kun on vähän sulla omaakin aikaa. Eli ota se viikottainen harrastus ja mielestäni voit hyvällä omalla tunnolla käydä joskus viikonloppuisinkin ulkona, jos sen hoitajan saat.
Laajenna vain suosiolla sitä hoitosopimusta. Lapselle ja sinulle helpointa!
Eli tilanteessasi yksi harrasteilta viikossa ei kuulosta ollenkaan liioitetulta. Tai vaihtoehtoisesti puolenpäivän hoito silloin vapaapäivänä. Kuten edelliset ovat todenneet, tärkeää olisi saada lapselle vakihoitaja.
Kokemuksesta voin sanoa että kun vakihoitajaa ei löytynyt, jäi meikäläisen harrasteet vähiin. Oli tosi rasittavaa joka viikko etsiä hoitajaa jostain ja jos sen löysi, miettiä koko ajan mitenköhän kotona menee.
Ja silloin tällöin syömässä tms lisäksi :-)
t. entinen yh
isän uuden naisystävän hoidettavana ja välillä isovanhemmilla.
Siihen nähden en usko, että olis suuri synti viedä joskus lapsiparkkiin tai ottaa hoitaja kotiin mutta olisihan se tietysti parempi, jos voisi olla aina sama vakihoitaja ettei aina joku sattumanvarainen uusi outo ihminen MLL:lta