Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka voi olla niin idiootti että vie alle 2viikkoisen vauvan kauppaan?

Vierailija
17.01.2006 |

En kertakaikkiaan ymmärrä kuka voi tehdä näin!

Ei ole ihme että rs-virukset jylläävät kun vauvan siis VASTA SYNTYNEET viedään kauppoihin ym.

Tuoreet äidit nyt järki käteen ja vauvat kotiin, miksi muutenkaan olisi nimitys vauvavuoden aika eli aika jolloin vauvat ja äidit ovat kotona tutustumassa toisiinsa nauttimassa pienen elämän ensi hetkistä.

Itse en olisi vienyt vauvaani mistään hinnasta alle 3kk ikäisenä kauppoihin tai yleensäkkään mihinkään. Pidän käsiäni olkapäitä myöten ristissä ja toivon/pyydän ettei vauvaamme tarttuisi kun käymme vauvauinnissa, niiltä ihmisiltä jotka tulevat sairaana tai toipilaana uimaan.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun on kertakaikkiaan pakko, kun joku muu ei voi sitä tehdä. Itse en kyllä vieläkään ymmärrä miten joku voi toipua synnytyksestä niin pian kun itse en pysynyt pystyssäkään kuukauteen, saati että sen jälkeen olisin lähtenyt johonkin, hyvä jos jaksoi pyykit laittaa ja se vuorokauden ylimääräinen pari tuntia (kymmenessä osassa) nukuttiin eikä tod. jaksettu edes puhelimia pitää auki... ja joku pääsee (tai joutuu) lähtemään kauppareissulle...

Me vältimme vierailujakin ristiäisiin asti, silloin pääsivät muutkin " tuomaan pöpöjään" .

Vierailija
2/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihmetteli miksiköhän on olemassa ilmaus " vauva vuodenaika" ...Minä ihmettelen onko se olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lintu75:

Meille ei lastenhoitajia tule, hoidan kyllä lapseni ihan itse.

Vierailija
4/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon tosin olin yh ja oli pakko mennä ostamaan ruokaa ja vaippoja esikoiselle ja vauvalle. Nyt taisin joulun aikoihin käydä 2-viikkoisen kaa kaupassa , kun piti lapsille joululahjoja ostaa eikä isä jäänyt vauvan kaa kotiin.

Vierailija
5/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksi muutenkaan olisi nimitys vauvavuoden aika elämän ensi

Vierailija
6/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eiks sairaalassa olla kuitenkin yleensä 3 päivää? Aika ihme myös että olet pystynyt fyysisesti menemään kauppaan noin pian synnytyksen jälkeen. Mulla oli helppo synnytys, mutta kesti 2 viikkoa ennen kun pystyin kunnolla käveleen, ja oli muutenkin vielä ihan zombie-olo muutama vuorokausi synnytyksestä. Ihan uteliaisuuttani vaan kysyn, että miten tuo on mahdollista? ;)

Olen minäkin alle 2-viikkoisen kanssa käynyt kaupassa, ei kai tuossa nyt ole mitään ihmeellistä. Pahimpaan flunssa-aikaan en ehkä menisi, jollei olisi ihan pakko. Vai että oikein 3 kk pitäisi pysytellä neljän seinän sisällä. No jopas.

Vierailija
7/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiset viikot ollaan kotosalla? ja että pakastin kannattaa täyttää odotusaikana ruualla?

Eikö oma järki sanonut, että vauva synnyttyään tarvitsee vaippoja?? ja maidonkin voi ostaa valmiiksi (kuuma käsiteltyjä). Eikö teillä ole naapuria, jota voisi pyytää hakemaan yhden puuttuvan asian?

Jos haluaa hoitaa lapsensa itse, eikä palkata hoitajaa. Niin kodinhoitofirmasta saa ostaa kaupassa käynti apua!! Käyhän se niinkin päin. Ja vielä on olemassa kauppoja, joissa on kotiinkuljetuspalvelu.

Rehellisesti voin sanoa, että en ymmärrä lainkaan äitiä, joka lähtee 3 viikoisen lapsen kanssa Stokkalle Hulluille Päiville! Mitä siellä on sellaista, että otat riskin lähteä? Käytät varmaan itselläsi turvavöitä, vaikka et kolarissa ole ollutkaan. Mutta omaa lastasi et ole valmis suojelemaan, vaikka tiedossamme kaikilla on, että pientä lasta ei ole tarvis altistaa ylenmääri taudeille.

Miksi lapsia rokotetaan? Jos ei olisi vaaraa saada mitään tautia, niin tokko kannattaa lapsiaan rokotuttaa.

Jos siis tiedätte, että kun ei teidän edellisetkään lapset ole sairastuneet, niin ei tämäkään. Samalla logiikalla voitte jättää käyttämättä turvavyötä, lopettaa kaikki vakuutuksenne, irtisanoa työttömyysturvanne (eihän minua ole tähänkään mennessä irtisanottu), jättää TV luvat maksamatta (eihän tarkastaja ole nytkään käynyt), lopettaa heijastimen käytön etc.

Vierailija
8/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs on pakko, niin ok.

Mutta, mutta kyse nyt varmaankin oli siitä, että kaikki ylimääräiset shoppailukierrokset ei ole järkeviä ihan pienen vauvan kanssa. Etenkään silloin, kun päällä on vuosikymmenen pahin rs-virusaika.

Tiedän AMMATTILAISTEN, siis lastenlääkäreiden, sanoneen useammallekin pikkuvauvan äidille, että nyt joulu-tammikussa v. 2005/2006 ei kannata pikkuistaan turhaan altistaa rsv:lle. Asiasta mainittiin myös tiedotusvälineissä. Tästä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä ja ratkaisunsa asian vakavuudesta.

Vierailija
9/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai laitatko lapsesi siksi aikaa hoitoon k8un itse podet flunssaa tai muuten sairastat?

Entäs mitenkäs jos isommat sisarukset käyvät kerhossa, tarhassa tai koulussa ja saa tartunnan sieltä laitatko ne jonnekkin eristykseen vai lähetkö ite vauvan kanssa karkuun.

Minä olen sitgä mieltä et jos se virus on tullakseen niín se tulee teki mitä tahansa.

Vierailija
10/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kesä, ja kaverit kuka missäkin lomilla. Vauva oli 2 päivää, kun olin jo kaupassa ja apteekissa, oli pakko tulla heti sairaalasta kotiin, koska muut lapset keikkuivat naapurissa synnytyksen aikana. Eipä ollut kavereista paljon muutenkaan apua, heillä oli oma arki hoidettavaan töineen ja lapsineen. Sukulaisia ei ole juuri apuna näkynyt.

Vierailija
11/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN se voi olla niin VAIKEAA ymmärtää pointtia! Normaali perhe-elämää on vaikea olla elämättä, mutta shoppailua vastasyntyneen kanssa VOI välttää jos todella lapsestaan välittää.

Yksinhuoltajakin voi (minä ainakin pystyin) välttämään turhia riskej' ä vauvan kanssa. Pyysin apua kavereitla, sukulaisilta ja käytin pikku-kauppaa jne. Ei yh:n tarvitse päästä hulluille päiville vauvan kanssa. Jos pää meinaa hajota kotiin niin parempi silloin on järjestää vaikka sos. huollon kautta itselleen perhetyöntekijää vauvaa hoitamaan siksi aikaa (monessa kunnassa saa jos yh).

Vauvan terveys etusijalle. Kaikkea ei voi estää, mutta voi YRITTTÄÄ!

Vierailija
12/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pohjois- Helsingissä, Koillis-Helsingissä ja Itä-Helsingissä. Toki sielläkin joskus on tilanteita, että kaikki resurssit on käytössä ja ei voida tarjoat kuin lastenkotia akuuttiin tarpeeseen, mutta lapsiperheille ja varsinkin yh:oille on apua ja tukea Helsiigissä.

T. kokemusta sekä työntekijänä, että asiakkaana.

Vierailija
13/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAALAISJÄRKI KÄTEEN, KYLLÄ NE VIRUKSET VOI TARTTUA ÄIDINKIN KAUTTA VAUVAAN!

EI YHTÄÄN IHME, KUN RASKAUDEN JÄLKEISTÄ MASENNUSTA PODETAAN; ÄIDIT ISTUVAT NEUVOLATÄTIEN NEUVOMANA KUUKAUSIA KOTONA, SIINÄPÄ MAHTAVA POHJA MASENNUKSEEN.

VOI JESSUS MUA KÄY PUISTATTAMAAN TÄLLÄSET KETJUT!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
14/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on molempien kanssa menty suoraan sairaalasta ostoksille. Alkaa meinaa pitkä sairaalassa olo ainakin minua ahdistamaan ja en näe siinä mitään ihmeellistä että vauvan kanssa liikutaan. NORMAALIA ELÄMÄÄ!! Ainakin meille. Ja meillä vastasyntyneet ovat nukkuneet lähes 24h vuorokaudessa joten eipä olla päästy kauheasti tutustumaan.

Vierailija
15/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita shoppailuja ja matkoja ym. erityistä jottei pää hajoisi. Ymmärrän 80 kirjoituksestasi, että sinulla on tuo hermo sen verran kireällä, että ihan pokkana en pysynyt kun sinä rupeat valistamaan miten vältetään mielenterveysongelmat.. Oletkohan HIEMAN jäävi sanomaan asiasta mitään..

Vierailija
16/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tai vauvan sisarukset ette välttämättä sairastu niin herkästi flunssaan, kuin pieni vauva. Todellakin kyse on vauvan turhasta ALTISTAMISESTA pöpöille.

Vierailija:

Vai laitatko lapsesi siksi aikaa hoitoon k8un itse podet flunssaa tai muuten sairastat?

Entäs mitenkäs jos isommat sisarukset käyvät kerhossa, tarhassa tai koulussa ja saa tartunnan sieltä laitatko ne jonnekkin eristykseen vai lähetkö ite vauvan kanssa karkuun.

Minä olen sitgä mieltä et jos se virus on tullakseen niín se tulee teki mitä tahansa.

Vierailija
17/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MAALAISJÄRKI KÄTEEN, KYLLÄ NE VIRUKSET VOI TARTTUA ÄIDINKIN KAUTTA VAUVAAN!

EI YHTÄÄN IHME, KUN RASKAUDEN JÄLKEISTÄ MASENNUSTA PODETAAN; ÄIDIT ISTUVAT NEUVOLATÄTIEN NEUVOMANA KUUKAUSIA KOTONA, SIINÄPÄ MAHTAVA POHJA MASENNUKSEEN.

VOI JESSUS MUA KÄY PUISTATTAMAAN TÄLLÄSET KETJUT!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
18/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyssairaalassa verikokeissa keltaisuuden takia monta kertaa ja kotimatkalla kaupan kautta kotiin. Olin kyllä kotona viikon verran ja kun isä meni isyyslomalta töihin, vauva oli 2 vkoa ja minä menin neuvolaan ja kaupan kautta kotiin.

Minäkin kuulen termin vauvavuosi nyt ekaa kertaa. Mitä silloin tehdään, ihmetellään ja ihastellaan vauvaa neljän seinän sisällä. Ei ihme jos masentaa..

Vierailija
19/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostelemassa tutteja ja vaippoja, enkä ainakaan kovin suureksi idiootiksi itseäni laske. Voidaan ihan alkaa ap kilpailemaan, että kumman lapset ovat olleet enemmän kipeänä, hysteerikon vai taviksen:)

Vierailija
20/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä niitä bakteereja varmasti liikkuu enemmän kuin missään, kiva kun muutaman kuukauden ikäisellä vauvalla on tippuri takapuolessa ja kuppa kielessä...voi ap kun et yhtään ajattele.