Kuka voi olla niin idiootti että vie alle 2viikkoisen vauvan kauppaan?
En kertakaikkiaan ymmärrä kuka voi tehdä näin!
Ei ole ihme että rs-virukset jylläävät kun vauvan siis VASTA SYNTYNEET viedään kauppoihin ym.
Tuoreet äidit nyt järki käteen ja vauvat kotiin, miksi muutenkaan olisi nimitys vauvavuoden aika eli aika jolloin vauvat ja äidit ovat kotona tutustumassa toisiinsa nauttimassa pienen elämän ensi hetkistä.
Itse en olisi vienyt vauvaani mistään hinnasta alle 3kk ikäisenä kauppoihin tai yleensäkkään mihinkään. Pidän käsiäni olkapäitä myöten ristissä ja toivon/pyydän ettei vauvaamme tarttuisi kun käymme vauvauinnissa, niiltä ihmisiltä jotka tulevat sairaana tai toipilaana uimaan.
Kommentit (53)
Ehkä kyseinen henkilö oli lukenut liikaa av-palstaa. Jos jossain, niin av:lla lietsotaan hysteriaa asiasta kuin asiasta.
Kyllä saa taas nauraa fundamentalistien paasaamiselle. Lapsia saisivat siis tehdä vain ihmiset, joilla on a) tarpeeksi laaja sosiaalinen turvaverkko tai b) tarpeeksi rahaa palkatakseen kotiinsa lapsenhoitaja monta kertaa viikossa kauppareissun ajaksi, taikka c) auto, jolla saa rahdattua parin viikon ostokset kerralla, jottei sitä hoitajaa tarvitse hankkia niin usein.
Oikeasti, suurin osa ihmisistä ei onneksi elä sellaisessa ruusunpunaisessa kuplassa kuin te, eikä ole myöskään niin typeriä, että kuvittelee voivansa hallita elämäänsä ja lastensa elämää tuollaisella kontrollifriikkiydellä. Kaikille elämän sisällöksi ei myöskään riitä kolmeksi kuukaudeksi se, että istuu sisällä ihailemassa omaa mussukkaansa. Ja vink vink, ne raskauskilotkin sulaa vähän helpommin, jos ei linnottaudu kotisohvalle ekaksi puolivuotiskaudeksi odottamaan, että mies/suku kantaa ruokaa suuhun.
Jotakuta näyttää kaivelevan sekin, että joku pystyy kävelemään 2vrk synnytyksestä. Voi voi. Tasan ei käy onnen lahjat.
kun se oli 10 vrk. No, nyt on vauva jo kohta kolme, mutta tarkemmin kun ajattelen, niin aina sillä kyllä räkää onkin poskella:.
joku kyseli miten se on mahdollista, että olen käynyt 1,5 vuorokautisen kanssa kaupassa. Kyllä se on mahdollista, kun ei jää sairaalaan asumaan. Olen tehnyt jo pitkiä kävelylenkkejä ekasta viikosta lähtien, pakkokin on, kun on monta lasta. Ja mitä organisointiin tulee, se homma on hoidossa, viimeksi vauva vaan sattui syntymään päivää ennen aijottua kauppa reissua. Niimpä kävimme tekemässä kuukauden ruokaostokset vauvan ollessa 2 päivää vanha. Luuletteko tosiaan että joku huvikseen käy lapsia tartuttamassa ihmisten ilmoilla! Omani ovat olleet aina tosi terveitä, eka korva tulehduskin sairastettiin tässä huushollissa vasta lapsen ollessa 5 v. Meille ei lastenhoitajia tule, hoidan kyllä lapseni ihan itse.
Niin ja sitä paitsi et voisitte kaikki maailman taudit ni ette voi itsekään sin kauppaan tai töihin tai sisarus tarhaan koska ne samat pöpöt voi kulkeutua sinne kotiinkin!!! Eli ette te sin kauppaan voi mennä yksinkään koska jos se tarttuu sinúun siellä ni itse tartutat sen sitte eteenpäin. Äly hoi kaikille. Kyl ne taudit iskee jos on iskeäkseen vaikka linnottauduisitte sinne kotiin!!!!!
ei kaikki voi olla yksinhuoltajia!
kaupassa kun käy niin näkee että oikeen perheen voimin siellä luuhataan aikaa tappamassa. pieni vauva vaunuissa ja taapero kitisee kuumissaan vieressä.
voi voi ei tartte tulla ihmetteleen miksi on korvatulehduskierteessä lapset!
itse en ole vauvana vienyt lapsia kauppaan. ukko jäi kotiin vahtiin ja minä kauppaan viikon ostoksia tekeen.
vauvauinti on kanssa varsinaien bakteeripesä, kaikki ne jotka tiedän uintia vauvana harrastaneen ovat sairastelleet ja tulehduskierteen saaneet vauvalle. et sillai
oma lapsi on pian 18v eikä yhtään antibioottia ole vielä syönyt!!!
Vierailija:
Että muka on ihan pakko käydä itse ruokakaupassa. No huh ,onpa tosiaan aika heikot sosiaaliset verkostot. Vai haluatteko mieluummin riskeerata vauvanne terveyden kuin pyytää tutuilta apua?
Todella itsekästä ajattelua, että kuskataan pientä vastasyntynyttä siksi että ITSE haluaa lähteä ulos ja kauppoihin!Ja sitä paitsi, vauvauinti on hieman eri asia (aloitetaan aikaisintaan 4kk iässä) turha siihen verrata!
On kuule tosiaankin ihmisiä, joiden on pakko hoitaa asiat IHAN ITSE.
Ja se syy todellakin niin yksinkertainen, ettei ole KETÄÄN MUUTA.
Koitahan avata silmäsi ja nähdä todellinen elämä ympärilläsi.
Ja kakkosen tultua kotiin 1 vrk-ikäisenä alkoi vierasrumba seuraavana päivänä. Niinkään ei olisi saanut tehdä... Vauva pääsi vielä jokaikisen vieraan syliin, serkku 9kk taisi olla ainut, joka ei sylitellyt. Ja kaupassa on käyty mnta kertaa, joskus autolla ja vauva siten kaupassa turvakaukalossaan, joskus vaunuilla.
Silloin lopputulos ainakin oli se, ettei vauva saanut mitään sairauksia.
Lapsella on moneen asiaan äidiltä perimänsä vasta-aineet, tosin rs-virukselle ei, mutta en oikein keksi, miten se rs-virus lapseen kaupassa hyppäisi, kun ei ko pentu lattialla muiden joukossa möyri.
Vierailija:
ei kaikki voi olla yksinhuoltajia!
kaupassa kun käy niin näkee että oikeen perheen voimin siellä luuhataan aikaa tappamassa. pieni vauva vaunuissa ja taapero kitisee kuumissaan vieressä.
voi voi ei tartte tulla ihmetteleen miksi on korvatulehduskierteessä lapset!
itse en ole vauvana vienyt lapsia kauppaan. ukko jäi kotiin vahtiin ja minä kauppaan viikon ostoksia tekeen.
vauvauinti on kanssa varsinaien bakteeripesä, kaikki ne jotka tiedän uintia vauvana harrastaneen ovat sairastelleet ja tulehduskierteen saaneet vauvalle. et sillai
oma lapsi on pian 18v eikä yhtään antibioottia ole vielä syönyt!!!
Ja mennen tullen oli koneen vaihdot Euroopan suurilla lentokentillä. ja näinpä siellä ihan vastasyntyneenkin maailmanmatkaaja-vauvelin. Väkeä oli todellakin enemmän kuin Prismassa lauantaina....
Lapsemme on nykyään harvinaisen terve taapero! Vauva-aikanakin oli terve ja hyväntuulinen lapsi.
Että sellasia idiootteja sitä vaan on olemassa!
Vierailija:
En kertakaikkiaan ymmärrä kuka voi tehdä näin!
Ei ole ihme että rs-virukset jylläävät kun vauvan siis VASTA SYNTYNEET viedään kauppoihin ym.
Tuoreet äidit nyt järki käteen ja vauvat kotiin, miksi muutenkaan olisi nimitys vauvavuoden aika eli aika jolloin vauvat ja äidit ovat kotona tutustumassa toisiinsa nauttimassa pienen elämän ensi hetkistä.Itse en olisi vienyt vauvaani mistään hinnasta alle 3kk ikäisenä kauppoihin tai yleensäkkään mihinkään. Pidän käsiäni olkapäitä myöten ristissä ja toivon/pyydän ettei vauvaamme tarttuisi kun käymme vauvauinnissa, niiltä ihmisiltä jotka tulevat sairaana tai toipilaana uimaan.
Lapsemme liikkunut mukana kaupungilla nelipäiväisestä ja reilun viikon iässä olimme jopa kauppakeskuksessa ostoksilla. En oikein ymmärrä, miten se vauva siellä vaunujen uumenissa olisi erityisen altis pöpöille.
Nyt pojalla on ikää kohta 1,5 vuotta ja olisiko sairastanut tähän mennessä kolme-neljä pientä nuhaa ja yhden lyhyen vatsataudin. Kuumetta, korvatulehduksia tai mitään muuta vakavampaa ei ole vielä ollut, vaikka näin vastuuttomat vanhemmat. =)
Kotiin linnoittautumista enemmän kiinnittäisin huomiota mm. käsien pesuun, sillä vältetään jo aika monta flunssaa ym. (ei tietenkään rs-virusta, jonka jyllätessä en itsekään lähtisi vauvan kanssa ihmisten ilmoille).