Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka voi olla niin idiootti että vie alle 2viikkoisen vauvan kauppaan?

Vierailija
17.01.2006 |

En kertakaikkiaan ymmärrä kuka voi tehdä näin!

Ei ole ihme että rs-virukset jylläävät kun vauvan siis VASTA SYNTYNEET viedään kauppoihin ym.

Tuoreet äidit nyt järki käteen ja vauvat kotiin, miksi muutenkaan olisi nimitys vauvavuoden aika eli aika jolloin vauvat ja äidit ovat kotona tutustumassa toisiinsa nauttimassa pienen elämän ensi hetkistä.

Itse en olisi vienyt vauvaani mistään hinnasta alle 3kk ikäisenä kauppoihin tai yleensäkkään mihinkään. Pidän käsiäni olkapäitä myöten ristissä ja toivon/pyydän ettei vauvaamme tarttuisi kun käymme vauvauinnissa, niiltä ihmisiltä jotka tulevat sairaana tai toipilaana uimaan.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva päästä kauppaan.

Vierailija
22/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietin 9-päiväisen kanssa yön lastenosastolla rsv-epäilyn vuoksi, ja lääkärit nimenomaan käskivät välttää kauppoja yms. väenpaljouksia. Kyllä minun maalaisjärkeni sanoo, että alle parikuukautisen kanssa kannattaa välttää ruuhkia varsinkin pahimpana flunssakautena, muuten en todellakaan ole mikään hysteerikko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietin 9-päiväisen kanssa yön lastenosastolla rsv-epäilyn vuoksi, ja lääkärit nimenomaan käskivät välttää kauppoja yms. väenpaljouksia. Kyllä minun maalaisjärkeni sanoo, että alle parikuukautisen kanssa kannattaa välttää ruuhkia varsinkin pahimpana flunssakautena, muuten en todellakaan ole mikään hysteerikko!

Vierailija
24/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, missä on kaikki isät?! Kyllä varmaan suurimmalla osalla vastasyntyneiden äideistä on puoliso tai ainakin joku läheinen joka voi ensimmäisinä viikkoina auttaa!

Vierailija
25/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikein nimimerkillä. Olen käynyt kaupassa jo alle kaksi vuorokautisen kanssa. Nyt rs-viruksen aikaan olemme pysytelleet kotosalla. Voin sanoa, että mulla on ollut aina erittäin terveet lapset, siksipä en ole osannut mitään pelätä. Tietääkö kukaan, missä jamassa rs-virus nyt on, vieläkö sitä on syytä pelätä?

Vierailija
26/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sairaalassa olla kuitenkin yleensä 3 päivää? Aika ihme myös että olet pystynyt fyysisesti menemään kauppaan noin pian synnytyksen jälkeen. Mulla oli helppo synnytys, mutta kesti 2 viikkoa ennen kun pystyin kunnolla käveleen, ja oli muutenkin vielä ihan zombie-olo muutama vuorokausi synnytyksestä. Ihan uteliaisuuttani vaan kysyn, että miten tuo on mahdollista? ;)

Vierailija
27/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ruuat muuten kotiin tule ja noin pientä kun en viitsi yksin kotiin jättää

Vierailija
28/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole ketään mummia, kaveria, kummia, joka voisi vauvaa sen aikaa katsoa? Kummallista että uusia ihmisiä syntyy noin kurjiin oloihin että ei ole sosiaalista verkostoa ollenkaan:(

Vierailija
29/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että muka on ihan pakko käydä itse ruokakaupassa. No huh ,onpa tosiaan aika heikot sosiaaliset verkostot. Vai haluatteko mieluummin riskeerata vauvanne terveyden kuin pyytää tutuilta apua?

Todella itsekästä ajattelua, että kuskataan pientä vastasyntynyttä siksi että ITSE haluaa lähteä ulos ja kauppoihin!

Ja sitä paitsi, vauvauinti on hieman eri asia (aloitetaan aikaisintaan 4kk iässä) turha siihen verrata!

Vierailija
30/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomman lapsen kanssa koitettiin pitää elämä mahdollisimman samanlaisena kuin ennen vauvan syntymää, joten heti sairaalasta kotiutumisen jälkeisenä päivänä menimme asukaspuiston ruokailuun, kuten tavallisesti. Ihmisten ilmoilla kun oltiin, niin mentiinpä samantien kaupan kautta kotiin. Vauva nukkui koko ajan vaunuissa.

Vierailija
31/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinut synnäriltä lähtiessä heti kaupoille mennä. Noita säälittäviä selityksiä riittää siitä, että nälkä ajaa kauppaan. Pientä organisointia ja se on siinä. Yh:t voivat käyttää esim. MLL:n tms. lastenhoitoapua, ei se sen vaikeampaa ole.

Suositus siitä ettei imeväisiä kannata väenpaljouksiin viedä on aiheellinen. Ottakaa nyt järki käteen, lastenne etuahan sillä vain ajetaan.

Vierailija
32/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden puolen välin jälkeen ja jäin yksin lapsen kanssa. Asuttiin silloin lapsen isän kanssa pienellä paikkakunnalla eikä mulla ollut mitään mahdollisuutta pitää autoa joten ei auttanut kuin muuttaa kaupunkiin. Vanhempia/sukulaisia ei ollut lähellä ja uudella paikkakunnalla ei vielä ystäviä. Kumma se on jos tällasessakin tilanteessa pitäs äidin ja lapsen nälkään kuolla mieluummin kuin kauppaan mennä. Tästä on jo aikaa ja lapsi ja äiti edelleen hengissä vaikka kaupasta piti ite ruuat hakea... Ja kaikki ei kehtaa pyytää apuja joka maitopurkin hakemiseen, jotkut pärjää ihan omillaan ja joidenkin on pakko pärjätä omillaan. Tätä ei tietenkään kaikki voi ymmärtää kun on mummoa, vaaria, tätiä ja setiä joita passuuttaa. Ja tuo rs-virus ei jyllää koko aikaa.

Vierailija
33/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tosiaan sitä ruokaa saada, kun lapsen isä on vuorokauden ympäri töissä, niin eipä siinä paljon vaihtoehtoja jäänyt. Kaikki sukulaiset asuvat satojen kilometrien päässä ja ystävätkin niin kaukana, että sieltä olisi kestänyt turhan kauan tulla avukseni maitopurkin takia.

Jouduin myös viemään lapseni lääkäriin, joka sijiaitsi kauppakeskuksessa, alle viikon ikäisenä. Syitä on katsos ap monia. Turhaan syyttelet!

Vierailija
34/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on vuorotyössä (raskaassa sellaisessa), ystävät opiskelevat - pitkiäkin päiviä. Omat sisarukseni asuvat taas kauempana.

Minä ja lapsi (2v.) olemme yhä hengissä ja voimme hyvin, vaikka vauva oli 5vrk mennessämme kauppaan (ja vielpä Prismaan!!!! se kun on meidän lähin kauppa).

Vierailija
35/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus siitä ettei imeväisiä kannata väenpaljouksiin viedä on aiheellinen. Ottakaa nyt järki käteen, lastenne etuahan sillä vain ajetaan.

[/quote]

Vierailija
36/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalinen verkosto ja silti liikun vauvan kanssa enne kuin hän täytti 3 kk, mikä on varmasti joku mystinen ikäraja mitä en vielä tiedä....? Tollaset provoilijat ja hysteerikot jotka suojelee lapsiaan niinmenkään vahtimaan niitä ja pois täältä kokonaan!!!!

OLimme mummon hautajaisissa niin serkun vaimo ei antanut heidän 4 kk vanhaa tyttöä anopin syliin millään ja sitten kun antoi niinkukaan ei olisi saanut koskea vauvan käsiin ja kun mummo palautti lapsen äidilleen niin SE desinfioi sen kädet!!!!! Kyllä on maailma ihmeellinen paikka!

Vierailija
37/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin vaan herätellä teitä vauhkoilijoita.

Kaikki ei vaan yksinkertaisesti voi olla neljän seinän sisällä vaikka vauva tulisi taloon. Mulla on ollut niin rauhallisia vauvoja että ei ole ollut mitään syytä istua kotona varsinkin kun ovat kesällä syntyneitä.

Vauvauinnisakin käydään (aloittaa voi kun vauva 3kk ja olikohan se 5kg). Lapset terveitä ja äiti voi hyvin eikö se ole kumminkin pää-asia!

Se mikä sopii yhdelle ei sovi kaikille

28

Vierailija
38/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuossa ajassa kerkeää jo höperöityä.

Pari ekaa viikkoa ymmärrän.

Vierailija
39/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 5 lasata hoidettu samalla tyylillä, eikä meillä onneksi ole rs-virusta kukaan sairastanut. Se taitaa olla vaan tuurista kiinni kuka saa kuka ei.

Vierailija
40/53 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

OLimme mummon hautajaisissa niin serkun vaimo ei antanut heidän 4 kk vanhaa tyttöä anopin syliin millään ja sitten kun antoi niinkukaan ei olisi saanut koskea vauvan käsiin ja kun mummo palautti lapsen äidilleen niin SE desinfioi sen kädet!!!!! Kyllä on maailma ihmeellinen paikka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan