nyt mä olen järkyttynyt,mulla on rasvamaksa ylipainon seurauksena
ilmeisesti koska alkoholia en käytä ollenkaan,voi helvetti,nyt pelottaa :(
Kommentit (62)
Ei hätää. Ehkä voi hoikentua vähitellen, sitä ei kyllä saa heti, vie aikaa vuosia hoikentua terveellisellä tavalla. Ja muillakin on ylimääräistä rasvaa kropassa, et ole ainoa, ehkä osa on normaalia naisilla mm.
Ehti joku oikein kiva ryhmäliikuntatunti johon sitoudut käymään 1krt viikko, joka viikko siihen samaan aikaan. Paras olis jos se ei tuntuis liikunnalta vaan kivalta hetkeltä. Tärkeintä että tuntisit iloa sen tunnin aikana. Ala pikkuhiljaa tutustua niihin ihmisiin, sitten saat sosiaalisen paineen käydä siellä :D
Näin pääsin itse suosta
Toivottavasti löytyy joku parempi lääkäri!
Rasvamaksa voi syntyä lääkkeiden käytön seurauksena. Ennen normaalikokoinen nainen turposi nopeasti noin 40 kg pelkästään hormonivalmisteiden vaikutuksesta!!! Puhdas maksa rasvoittui nopeasti kokonaan.
Elintavat ja paino ennen hormonihoitoja ovat olleet normaalit.
Entisen kehon menetys surettaa!
Monet naiset kirjoittavat, että hormonivalmisteiden kerryttämää rasvaa vatsan alueelta ei niin vain saakaan lähtemään.
On hyväksyttävä turvonnut olemus.
Kunpa tutkijat kiinnostuisivat tästä todistettavasta "ilmiöstä"!
Itse olen laihduttanut juuri tuollaisen pelossa.
Lihavuus tappaa. Nyt olen enää lievösti ylipainoinen ja suunta oikea. En laihduttanut ulkonäön takia vaan sisäelinten. Laihdutus oli minulle vaikeaa joten hankin lääkkeet siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää. Ehkä voi hoikentua vähitellen, sitä ei kyllä saa heti, vie aikaa vuosia hoikentua terveellisellä tavalla. Ja muillakin on ylimääräistä rasvaa kropassa, et ole ainoa, ehkä osa on normaalia naisilla mm.
Typerä kommentti. On todellakin hätä jos on rasvamaksa. Läheiseni se tappoi.
..tätä se sittten on tulevaisuudessa joillakin jotka ovat niitä kehopositiivisia..otan osaa..mä juon alkoholia ja olen maksani kunnosta huolissani.. eli terveet elämäntavat kunniaan..
ALAT maksa-arvo yläraja on 50. Jos on 100 - 150, niin ei vielä syytä huoleen vaikka kannattaa pyrkiä alentamaan. Jos 2000 - 3000, niin sitten alkaa olla oikeasti ongelmia.
Terveysnalkutus on läpitunkevaa. Eläthän sinä huonosti, eläthän? Ole vaan masentunut, huonosti menee kumminkin.
Ainahan voi lahduttaa jos haluaa, silloin myös rasvamaksa pienenee.
Ei se ole tietenkään pakko, jos lihavempana kaikki kivempaa.
Vierailija kirjoitti:
lisännyt liikuntaa,mutta tuntuu,että tarttis jotain tsemppiä,seurantaa,että tämä myös jatkuisi,siksi niin pettynyt tähän lääkäriin.
ap
Muutos tulee lähteä sinusta itsestä,et voi ulkoistaa terveyttäsi ja toimintamalleja. Olet lisännyt liikuntaa,hyvä. Toivottavasti olet myös ruokavalion vaihtanut terveelliseksi, netti on täynnä ohjeita. Ei se mitään rakettiteidettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaksa voi syntyä lääkkeiden käytön seurauksena. Ennen normaalikokoinen nainen turposi nopeasti noin 40 kg pelkästään hormonivalmisteiden vaikutuksesta!!! Puhdas maksa rasvoittui nopeasti kokonaan.
Elintavat ja paino ennen hormonihoitoja ovat olleet normaalit.
Entisen kehon menetys surettaa!
Monet naiset kirjoittavat, että hormonivalmisteiden kerryttämää rasvaa vatsan alueelta ei niin vain saakaan lähtemään.
On hyväksyttävä turvonnut olemus.
Kunpa tutkijat kiinnostuisivat tästä todistettavasta "ilmiöstä"!
Mitä nämä hormonivalmisteet olivat?
Vierailija kirjoitti:
lääkäri oli tosi lyhytsanainen,luki lausunnon ja kysyi miksi tutkimus oettiin (oli siis itse sen mulle määrännyt),sano vaan,että paino laskee laihduttamalla ja thats it
ap
Voiko tuota selvemmin sanoa,hakeudu vaikka tk:n kautta laihdutusryhmään tai pyydä resepti laihdutuslääkkeeseen.
Tosiaan ap hae heti laihdutuslääke itsellesi ja mene johonkin paikkakunnan laihdutusryhmään mukaan. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ekaksi heti kaikki sokeri pois, sitten vähitellen itseäsi kuunnellen vähennät hiilarit sulle sopivalle tasolle. Ilman perunaa, valkoista riisiä ja viljaa pärjää mainiosti. Porkkanamehu tekee hyvää maksalle, samoin maarianohdake kuureina. Liikuntaa joka päivä pari tuntia, aloita vaikka sauvakävelyllä, vesijuoksulla ja jumpalla. Pikkuhiljaa rankennat kun kuntosi kohenee ja olo kevenee. No problem, tsemppiä!
Kuka normaali ylipainoinen tuollaista jaksaa.
Ketogeeninen ruokavalio voi kutistaa vaarallisen rasvan määrää maksassa huikean nopeasti.
Mikä tahansa ketodieetti ei kuitenkaan saa tätä aikaan, vaan siihen tarvitaan tyydyttymättömiä rasvoja sisältävä dieetti.
Ketodieetti voi kutistaa tutkimuksen mukaan maksan rasvaa nopeasti, jos ketoilu tehdään margariinilla, rypsiöljyllä ja makadamiapähkinällä.
Jo kahden viikon kuluttua tutkittavien maksan rasvasta oli kadonnut keskimäärin peräti 43 prosenttia.
Tämä on huima tulos, melkein pyörryttää, Laatikainen ihmettelee blogissaan.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5543852/rasvamaksa-puoleen-kahdessa-vii…
Rasvamaksa ketolla pois.
https://www.pronutritionist.net/2020/10/jos-ketoilet-tee-se-margariinii…
Nyt loppuu kaikki ylimääräinen energian hamstraus kehoon kuin seinään. Vain näkkäriä, vettä ja vihreää salaattia! Ja 10 km kävelylle heti vähintään 5 päivänä viikossa! Näin saat kaiken takaisin ja ylimääräistäkin! Ei vithu sentään joitakin..
Vierailija kirjoitti:
Ehti joku oikein kiva ryhmäliikuntatunti johon sitoudut käymään 1krt viikko, joka viikko siihen samaan aikaan. Paras olis jos se ei tuntuis liikunnalta vaan kivalta hetkeltä. Tärkeintä että tuntisit iloa sen tunnin aikana. Ala pikkuhiljaa tutustua niihin ihmisiin, sitten saat sosiaalisen paineen käydä siellä :D
Näin pääsin itse suosta
Toivottavasti löytyy joku parempi lääkäri!
NIin, on vertaistukiryhmiä, lääkkeitä,seurantaa,ravitsemusterapeutteja... Mutta ku pitäs sitte itse vähentää syömistä niin heti alkaakin valitus ettei ole yhtään mitään tukea ..
Rasvamaksa voi olla vaikka ei ole lihava.
Mitä sinulle nyt, 12 vuoden kuluttua kuuluu, ap?
Nykyisin rasvamaksa on vieläkin yleisempi. Jopa 5 vuotiaalla lapsella voi lihavuuden tai huonon ravinnon takia olla rasvamaksa.
Tämähän voisi olla hyvä motiivi painonhallinnan tehostamiseen.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/4062b6fa-643b-43d5-b6a5-8116c3ae35…