Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääk! Eilen ja tänään tapettu meidän pihalta yht 8 kyytä!!!! =/

Vierailija
07.05.2006 |

Kohta en uskalla lasten kanssa olla enää ulkona ollenkaan... Mieskin lähtee ensi viikoksi työreissulle... Koskaan aikasemmin ei olle tässä nähty kyitä, viime syksynä kaatoivat puita oikein urakalla tien toiselta puolelta ja mies epäili että ovat sieltä tulleet tänne " pakoon" ja talvehtineet tässä meidän kohdilla! Ihan nurmikko alueella ei niitä ole ollut, mutta ihan kulmilla kuitenkin! En tiedä ovatko vasta heräilemässä horroksesta nyt kun tuolleen tulevat luikertelemaan, yleensähän käärme menee karkuun jos on liikettä... Kyypakkauksia on onneksi useampi eikä sairaalaankaan kestä kun 20 min ajella vaikka maalla ollaankin! Iljettää koko käärmeet! Oikein karvat nousee pystyyn!! =(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kammoa mitään muuta kuin käärmeitä suomen kesässä.

tsemppiä teille :-((((

Vierailija
2/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun poltat kuolleen kyykäärmeen siinä teidän pihalla, sen jälkeen ei enää kyyt tule pihaan!

Ja tämä on tosi elämässä todistettu, hullulta tuntuu mutta totta se on! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidät tässä pitäis niitata.

Vierailija
4/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, mies on polttanut joka ikisen käärmeen nyt peltiämpärissä tuolla takapihalla ja arvatkaa mikä katku niistä lähtee!! =/ Eilen jo poltti ja ainakin tänään niitä vielä ilmestyi... toivon mukaan pitää paikkansa!! =)

muistan joskus mummolassa kun kantoivat käärmeet aina muurahaispesään syötäviksi, sitä sanoivat myös että karkoittaa käärmeet jos ne saa sinne laitettua elävältä... ja siilithän kuulema kanssa karkoittavat...

meillä vaan ei ole siilejä eikä muurahaispesiä... =/

-ap

Vierailija
5/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan livenä kyytä nähnyt, onneksi. En siedä käärmeitä, pelkään niitä hämähäkkien ohella eniten tässä maailmassa.

Vierailija
6/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, että mieheni ei anna hävittää niitä. Ei, vaikka viime kesänä yksi niistä puri lastamme jalkaan. Mieheni sanoi vaan että lapsen oma syy kun menee häiritsemään.

Vierailija
7/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut hänkään kuulema koskaan nähnyt livenä kyytä... vaikka on sentään täällä maalla aina asunut... =) minä sentään kaupungista kotoisin olevana olen nähnyt jo useinkin... =D

millä konstilla sen kyyn sinne elävänä saa? siis ämpäriin että voi polttaa?

-ap

Vierailija
8/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte käärmeet pois pihamaaltanne!!

Vierailija
9/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on urbaania legendaa että murkut tai siili vois kyyn tappaa. Ei kai kyyllä muita vihollisia ole ihmisen lisäksi kuin kylmät talvet?

Meillä myös vilisteli mökillä tänä viikonloppuna pari kyytä. Itse en onneksi nähnyt *puistattaa*

Vierailija
10/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mies kertoi listineensä tänään 4 kyytä...

Vierailija
11/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin loppuu ne käärmeet.

meidän mummolassa on kyitä ja on ollut aina

talo sijaitsee vaaran päällä ja siellä on sellaisia kiviraunioita joiden päälle nousevat paistattelemaan päivää

kesällä ollaan ainoastaan kumisaappaat jalassa siellä

olen muuten tappanut kyyn vuosia sitten olitiin poimimassa suolla lakkoja ja luikero tuli lähelle tapoin sen kepillä tuli joku primitiivireaktio ja en edes miettinyt kun listin sen

tuota polttotemppua ei olla tehty on kyllä siitä kuultu

isääni pisti kyy mustikkametsässä kun keräsi poimurilla marjoja ja luuli että risu pisti kotimatkalla ihmetteli kun käsi turposi ja sitten tutki sitä ja oli pistojäljet eikun lääkäriin

ap. sulle tiedoksi että varaa koko perhettä varten kyypakkauksia ei yksi riitä

kertaa ensiapuohjeet miten menetellä jos puree googlettamalla löytyy

Vierailija
12/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisivätköhän siellä rautakaupassa tai apteekissa?

Vierailija
13/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa tontille muurahaispesä jonnekin sopivaan aurinkoiseen kulmaan. Kyllä se toimii eikä ole pelkästään legendaa. Ainakaan meidän mökillä ei ole näkynyt yhtään kyytä enää kuuteen vuoteen vaikka niihin aiemmin kompasteli ulkona kulkiessaan.

Vierailija
14/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs tuttava sairaanhoitaja sanoi ettei ne kaikkien mielestä edes tehoa ne pakkaukset.. mutta onhan se tyhjää parempi.. pitääkin googlettaa ohjeita! kiitos!

minäkin muistan mummolassa aikoinaan ei koskaa voinut lähteä nurmikolta mihinkään ilman kumppareita.. joskus kyitä tuli nurmikollekin vaikka porukkaa oli paljonkin pihalla! =O

olimme kuulema serkkuni kanssa (saman ikäinen kun minä-27v) joskus ihan pieninä leikkineet viltin päällä mummolassa ulkorappusten vieressä ja ihmetelleet mikä " keppi" sieltä rappusten välistä sojottaa... äitini oli kauhuissaan huomannut että kyy pilkotti sieltä! ja toinen meistä oli just tarttumassa siihen kiinni kun äitini oli ehtinyt ottaa pois meidät! =O ja mummo kertoi että joskus kun vanhin tätini oli vauva, oli kyy luikerrellut koppaan jossa hän oli nukkunut ulkona... hui kauheeta!!!! =(

että tällasia muistoja!

-ap

Vierailija
15/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti, jos mä nään kyykäärmeen niin mä kyllä sen tapan! en säilytä tai siirrä muualle! se on myrkyllinen ja uhkaa silloin mun lapsia ja meitä aikuisiakin! olkoon rauhoitettu tai ei! piste!

-ap

Vierailija
16/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta pihalta saa tappaa.

Vierailija
17/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun on hengenvaarallinen lapsille ja allergisille.

Vierailija
18/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin " onko kyy rauhoitettu?" ja sain linkkejä myös kyynkarkoituskeskusteluihin ym. Kantsii katsoa. Mitään yleispätevää vinkkiä sieltä en löytänyt, mutta ilmeisesti tömistely ja pihalla liikkuminen auttavat jonkin verran. Jonkun kirjoittajan mukaan kyy on kuuro (?), mutta aistii maan tärinän.

Vierailija
19/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyitä saa tappaa! Eikös lapset sen verran pidä meteliä ja tömistä maata, että kyyt karkaa mielellään?

Ja toi elävältä polttaminen kuulostaa ihan sairaalta, hyi helvetti.

Vierailija
20/32 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan suurin osa päivästä ulkona eli siitä ei voi olla kyse etteikö pihalla olisi tömistelyä ja liikettä...

noh, nyt mä meen nukkumaan että jaksan taas huomenna metsästää ja TAPPAA kyitä... heh! =D

heippa vaan teille ja kiitos vastauksistanne!

terveisin ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme