Ei koskaan enää Saarioista!
Sai Saarioinen uuden merkityksen " äitien tekemää ruokaa" meidän pöydässä jouluna.
Saimme vauvan vähän ennen joulua joten ajattelin selvitä helpommalla tänä jouluna ja ostaa laatikot valmiina. Huono valinta!
Söimme koko perhe jouluruokaa hyvällä mielellä kunnes minulla tuli kumma maku suuhun... Luulin olevan lanttulaatikkoa tai jotain mistä en pidä, mutta seuraava haarukallinen paljasti totuuden. Se oli tupakan filtteri joka minulla silloin olikin jo suussa! Aivan Saarioisen porkkanalaatikossa oli tupakan filtteri! Oksensin ja itkin ja yritin pestä makua pois suusta, mutta turhaahan se oli. Maku oli ehtinyt jo " aivoihin" ja palaa sieltä vieläkin suuhun.
No palautetta laiton Saarioiselle (tietty) ja mukaan sen filtterin.
Sain kirjeen takaisin jossa kerrottiin Saarioisen hygienia tasosta ja määräyksistä ja lopulta syy laitettiin tavaran toimittajan (porkkanoissa tullut) syyksi. Sain kiitokseksi palautteesta lahjakortin joka oikeuttaa ostamaan Saarioisen tuotteita 10 eurolla! Anteeksi, mutta minä mielestäni tein valituksen enkä antanut palautetta josta olisin halunnut " kiitosta" vaan Korvausta! 10 euroa riittää kyllä korvaan roskiin menneet laatikot (kolme isoa) ja siitä jääkin vielä pari euroa yli, mutta korvausta siinä ei ole euroakaan!
Olen todella pettynyt Saarioisen toimintaan tässä tapauksessa ja siksi kirjoitankin siitä tähän!
Kun ehdin niin laitan kirjeen kokonaisuudessaan nettiin ja linkin siihen myös tänne.
Että kiitos Saarioiselle ja tupakoiville äideille patojen äärellä...
Minun joulu meni piloille!
Kommentit (4)
Luulen kyllä, että Saarioisen standardit on tosi tiukat, keittäjät ei tosiaan tupakoi siellä patojen äärellä. Todennäköistä tosiaan on, että toi filtteri on tullut niiden porkkanoiden mukana.
Olen itse ollut töissä suurtalouskeittiössä ja tiedän, että porkkanat kuoritaan semmoisessa aparaatissa. Periaatteessa on kai mahdollista, että joku porkkanoita maasta kiskonut on vetänyt siinä röökiä ja filtteri on kulkeutunut porkkanakuorman mukana Saarioisella ja selvinnyt tuosta pesuoperaatiosta sitä seuraavaan keitto- ja soseutusvaiheeseen ja sieltä valmiiseen laatikkoon.
Itse olen joskus kaupan porkkanoiden sisältä löytänyt aika suuriakin kiviä, eli porkkana on maassa kasvaessaan kasvanut ison kivenmurikan ympärille. Voiskohan olla mahdollista, että kasvimaalla on ollut tupakantumppi ja porkkana on kasvanut sen ympärille?
Mun mielestä Saarioisen korvaus on ihan OK, etenkin kun ne todennäköisesti on ihan varmoja, ettei tupakka ole heiltä lähtöisin. Eihän me tiedetä, millaista reklamaatiota sieltä on lähtenyt porkkanoiden toimittajille.
millaista " korvausta" olit sitten ajatellut? Tuskin mikään korvaa pilalle mennyttä joulua... Tuo oli heidän tapansa YRITTÄÄ korvata sinulle jotenkin.
Kyllä Saarioisilla varmasti tutkitaan asiaa ja porkkanoiden toimittajat saa huutia.
Itse reklamoin joku aika sitten Valiolle fetajuustosta, joka oli pelkkää mössöä eikä siis paloja ollenkaan. Sain 6 euron lahjakortin. Tietysti aivan erilainen tapaus kuin sinulla.
Hyvää vuodenjatkoa kuitenkin!
Valitettavaa tietysti että sulle kävi noin. Eikä se tietenkään ole hyväksyttävää että ruuasta löytyy mitään sinne kuulumatonta. Mutta Itse kyseisen firman (jopa juuri sen tehtaan missä porkkanalaatikko valmistetaan) toimintaa läheltä seuranneena voin kyllä myös vakuuttaa että ruuan valmistuksen aikana tuo tumppi ei ole ruokaan joutunut. Saarioisilla, kuten ei varmaan useimmissa yhtiöissä, ei saa tupakoida sisällä. Kuten he sinulle jo vakuuttivat siellä on hyvin tarkat ohjeet hygienian suhteen. Noita juttujahan on kyllä kuullut aina, milloin ruuassa on purkkaa tai kiviä yms, suurin osa niistä kuitenkin lienee kaupunkilegendaa. Mitä tuohon korvaukseen tulee niin olet ehkä käsittänyt reklamaation tarkoituksen hieman väärin.. Vaikka sinulle näin ikävästi kävikin ei Saarioinen ole kuitenkaan velvollinen korvaamaan sinulle mitään muuta kun sen YHDEN laatikon hinnan, sillä ethän sinä niistä muista valittanutkaan. Vähän järkeä peliin..
repisin varmaan pelihousuni vastaavassa tilanteessa, mutta itsekkin saarioislaisena voin kertoa että äidit (eikä ketkään muutkaan) todellakaan tupakoi patojen äärellä. siellä kun sattuu olemaan tupakointi sallittua vain ja ainoastaan tupakkapaikalla,jolloin padat ei voi toimia tuhkakuppeina. (tosin olen ollut viisi vuotta kotona lasten kanssa joten en voi olla aivan varma josko käytäntö on muuttunut...)