Marimekon raitapaitaan pukeutujat: luuletteko olevanne muodikkaita/ hyvinpukeutuneita??
Sehän on mitä karmaisevin kuosi, joka sopii ainoastaan pyyhkeisiin ja lakanoihin! Vaakaraita lisäksi leventää, mitä monikaan ylipainoinen ei ole tullut ajatelleeksi.
V*ttu, että huvitta yks eukko töissä, joka aina suureen ääneen arvostelee mitä kauneimpia naisia lehdissä/ teeveessä (itse on ylipainoinen ja lyhyt tappi). Hän on mitä ilmeisimmin suuri Marimekko- fani, ja pukee perheensä päästä jalkoihin raitakuosiin. Meinasin revetä kun hänen miehellään oli yksi päivä palaverissa turkoosi tasaraita- paita tungettuna ruskeiden lahkeista lyhyiden housujen kaulukseen...
Käyttäkää mieluummin vaikka yöpaitana...
Kommentit (51)
Päätit sitten solvata täällä. Voi harmi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2011 klo 17:32"]
Minä tykkään kirkkaista väreistä. Ja mulla on muutakin värikästä kuin maripaidat. Saan niistä sitäpaitsi ilahtuneita kehuja ihmisiltä (värikkäistä vaatteista). Mua aina jotenkin säälittää nuo ihmiset, jotka pukeutuvat vain beessiin, valkoiseen, harmaaseen ja mustaan. Miten ikävä fiilis täytyykään olla, kun ei näe värin väriä missään ja vuodenaikakin on mikä on.
erikoinen kun pukeudut värikkäästi (marimekkoon)? Harvemmin niitä ihmisiä enää on, jotka pukeutuvat vain mustaan ja valkoiseen, vai missä sinä vietät aikaasi? Kyllä minä näen päivittäin värikkäästi pukeutuvia ihmisiä eikä Marimekosta ole tietoakaan.
Esim. meillä töissä ei näe kuin mustaa, harmaata ja valkoista.
Minä kääytän perheellä raitakuoseja koska pieniin lapsista on nääkövaammaainen. Raaidat ja kontrasti kuuluu pienten näönkuntoutukseen. Mitä enemmän sen parempi. raitapaaidoista en ole koskaan pitänyt mutta nykyään pidän päällä paljon em syystä.
Kaikki ei oo ainaa ihan niin yksioikoista kun luulisi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2006 klo 12:37"] Sehän on mitä karmaisevin kuosi, joka sopii ainoastaan pyyhkeisiin ja lakanoihin! Vaakaraita lisäksi leventää, mitä monikaan ylipainoinen ei ole tullut ajatelleeksi.
V*ttu, että huvitta yks eukko töissä, joka aina suureen ääneen arvostelee mitä kauneimpia naisia lehdissä/ teeveessä (itse on ylipainoinen ja lyhyt tappi). Hän on mitä ilmeisimmin suuri Marimekko- fani, ja pukee perheensä päästä jalkoihin raitakuosiin. Meinasin revetä kun hänen miehellään oli yksi päivä palaverissa turkoosi tasaraita- paita tungettuna ruskeiden lahkeista lyhyiden housujen kaulukseen...
Käyttäkää mieluummin vaikka yöpaitana...
[/quote]
Tämä avautuminen pelasti päiväni. :D Kutittaako se kirjoittajan persettä niin paljon, miten toiset pukeutuvat? Ja niin..valitat siitä kun toinen nainen arvostelee toisia. Mitä sinä itse teet? Ei hyvää päivää..
Taidat itse suosia mielummin h&m,BikBok yms. kamaa kuin desing vaatteita? Itse käytän mielummin hyvälaatuisia ja tyylikkäitä vaatteita, kuin puen jonkun h&m croptopin joka löytyy jokaiselta 13 vuotiaalta. Go Marimekko!
Vierailija kirjoitti:
Ettei muut näe miten tyylittömästi pukeudutte...??
Hyvä, parempi niin!
ap
Voi mikä helpotus kun av:lla on tyylipoliisi joka kertoo kuinka kenenkin tulee pukeutua. Ja oma tyylisi oli? Ainakin kielenkäytöstä päätellen aitoa Wt:tä. Olisiko mahdollista ajatella ihmisten itse päättävän mitä päälleen pukevat? Ja kyllä, minullakin on monta marimekon raitapaitaa, käytän niitä kotona ja monesti talviulkoiluissa aluspaitana, mukavia ja hengittäviä.
No marimekon raitapaita on ajaton klassikko, jossa on myös ranskalaisessa muodissa suosittu mustavalkoinen tasaraita, joka on helppo parittaa oikeastaan minkä tahansa vaatteen kanssa. Lisäksi marimekko on suomalaista suunnittelua, toteutusta ja tietysti laatua. Joten en voi muuta sanoa kuin että et taida tietää muodista oikeastaan mitään. Hyvää päivänjatkoa sinä anonyymi muotitiedoton :)
Muoti ja tyyli on aika kaukana toisistaan. Ja mitä se sua nappaa, jos nyt joku tykkää semmosista kuoseista?
Kommentoin erittäin vanhaan keskusteluun, mutta en voi olla kommentoimatta. Etsin hakusanalla "Marimekko kokemuksia" ja löysin tällaisen naurettavan solvauksen. Minusta on ihanaa, kun ihmiset pukeutuvat väreihin, rohkeasti suomalaista muotoilua kannustaen. Nykyisin vaatteet ja keramiikka yms. valitettavasti valmistetaan muualla, mutta design tulee Suomesta. Ja värit ovat ihania! Ja laatu on kaikkialla heikompaa, kuin 50-luvulla, ostat sitten mitä vain.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 11:46"]
Aika mielenkiintoista, että katsot vaimon (se työpaikan eukko) olevan vastuussa miehen pukeutumisesta. Eikö aikuinen mies päätä ihan itse mitä päälleen laittaa? Olenko minä ymmärtänyt nyt jotain oleellisesti väärin? Olisiko minun pitänyt ostaa miehelleni vaatteet?
Ap.mikä se asia oikeasti on, joka tuossa työpaikallasi olevassa naisessa oikeasti sinua riepoo? En usko, että jonkun työkaverin miehen marimekkokuosi oikeasti tuollaisen purkauksen saa.
[/quote]
No, jaa tämä olikin ihan huoppuvanha keskustelunaloitus. Harmi ap ei taida mun kysymyksiin vastata.