S-vika taitaa olla muotia nykyään
Etenkin naiset suhauttelevat hassusti. Enkä puhu nyt siitä pissisten terävästä stadi-ässästä, vaan tämä muoti-s on sellainen vähän, sanoisinko hiukan f:ään viettävä.
Kommentit (38)
Purentavika-ässät suhisee, veikkaan mä.
Hesa-ässä on kamala! On eri asia onko puhevika vai vaan vikaa päässä :D haloo helsingin laulajalla on jompi kumpi, mutta siis ässä kuulostaa siinä yhdessä biisissäkin aika jäätävältä " plaa plaa plaa ei oo meidän käsiSHÄ"
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:15"]myös joku toinenkin laulaja ääntää ässän hassusti, mutta en nyt tähän hätään muista kuka.. hmmm
[/quote]
Johanna Kurkela?
Kuulin eilen kaupassa aikuisen naisen sihauttavan oikein s-kirjainta Itä-Suomessa. Oliskohan se jotenkin olevinaan naisellista ja seksikästä? Kuulosti vaan lapselliselta.
No tässä, 0:47 eteenpäin, sana ootSä. Siinä on sellainen s mitä tarkoitin.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:00"]
No tässä, 0:47 eteenpäin, sana ootSä. Siinä on sellainen s mitä tarkoitin.
ap
[/quote]
Mä kuulostin aikoinaan just tuolta kuin tuo vitaepro nainen. S-vamma. Kävin vuosia puheopetuksessa, hammasraudat lopulta korjasi mun s-vian. Vanhoja kotivideoita katsoessa mun korvat vuotaa verta sen oman s-äänteen kuuluessa.
Ootahan, jos mä vielä joku päivä pääsen opiskelemaan puheterapeutiks...
Sannin uusi biishi ärshyttää. Laulaa (tai shiish puhuu) kuin shuurinosha teineishtä. Mikä vaivaa nyky Šuomea sillä se todellakin on Š kirjain jota nykyään käytetään puheessa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:15"]myös joku toinenkin laulaja ääntää ässän hassusti, mutta en nyt tähän hätään muista kuka.. hmmm
[/quote]
Arrgh, sillä Indican laulajalla ainakin oli ihan jäätävä shöpöilytyshhäshhä. Ja kyllä tuollainen sössötys oli muotia jo 10v sitten.
Johanna Kurkela?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:35"]
[/quote]
Arrgh, sillä Indican laulajalla ainakin oli ihan jäätävä shöpöilytyshhäshhä. Ja kyllä tuollainen sössötys oli muotia jo 10v sitten.
Johanna Kurkela?
[/quote]
[/quote]muistan tuon indica naisen. Kuulostaa hieman siltä, kuin esitettäisiin lasta tai vähän tyhmempää kuin on tuolla äshällä.
Ainakin Maija Vilkkumaa sössöttää menemään.
Vierailija kirjoitti:
Tai no, eräs pahasti puhevikainen ala-asteen luokkakaverini äänsi myös ässänsä jotenkin noin, mutta hänen jälkeensä en ole livenä tuohon törmännyt. Ja Hgissä asun.
Telkkarissa näitä sössöttäjiä on aika paljon. Ärsyttävää.
Ellinoora laulaa ja tosi pehmeällä s:llä. Samoin radiossa lauloi joku Roosa tms ja ässä oli joka sanassa jossain kohtaa, vaikka siihen sanaan ei olisi sitä kirjainta edes kuulunut😅.
Puheopetukseen kaikki honottajat ja sössöttäjät.
Se kuulostaa aikalailla samalta kuin Australian leveä s. Eli kielen sivulappeilla kulmahampaiden kylkeen, (ccch) eikä niinkuin yleensä suomenkielen ohut s kielen kärjellä etuhampaiden taakse.
Tiedä sitten mistä on tullut mutta lähes kaikki nuoret naiset tuntuu sen omaksuneen, joko miedompana, tai vahvempana
Jokasessa mainoksessa lapsi lällättää ja lättyttää. Mennään pelhetiloille.
haloo helsingin laulajalla suhisee ässä jännästi, jotenki voimakkaasti, ootteko huomannu?