Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon HUONOT asuinalueet?

Vierailija
12.08.2011 |

Mitkä asuinalueet ovat Espoossa huonoja ja miksi? Miten Järvenperä-Lippajärvi-Pihlajarinne -alueella oleva Aurorakoti vaikuttaa viihtyvyyteen? On käsittääkseni joku mielisairaalan tyylinen laitos vai olenko väärässä?

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttais Perkkaalle. Hirvittävä betonihelvetti.

Vierailija
142/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2011 klo 15:02"]

"Ulkomailta työkomennusten takia tulevat perheet laittavat muuten lapsensa kansainvälisiin päiväkoteihin ja tarhoihin.

[/quote]ei  niitä kansainvälisiä päiväkoteja ole monessakaan paikassa, onko Tapiolassa jossa muuten hyvä lukio , ka tosin pitää olla yli 9.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkkaa kuuluu kai tavallaan suur-Leppävaaraan mutta sinne tulee kaverini kertoman mukaan kaikki suur-Tapiolan ja suur-Mankkaan alueen mainos- ja aluelehdetkin eli on vähän tuollainen harmaa alue niiden välillä :D

Vierailija
144/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 15:43"]

[/quote]

Se Neukkukuutio (Siemensin lähellä) on oma juttunsa, Perkkaaseen kuuluu alueellisesti Perkkaa-Vermo alue jossa kerrostaloja, pienkerrostaloja ja rivitaloja.

Vierailija
145/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ei me sua sinne otettaiskaan eli oo ihan rauhassa vaan

Vierailija
146/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karakallio on ilmeisesti vähän kyseenalainen, vaikka asun itse ihan naapurissa Leppäsillassa. En ole kyllä huomannut Karakallion puolella mitään erikoista, ihan perus-lähiö sekin on. Leppäsiltaan olen tyytyväinen, asuihan Björn Wahlrooskin täällä 80-luvulla! ;)

Myös Leppävaara (+Perkkaakin) on täysin fine, en näy aluetta huonona. Asunnotkaan eivät ole siellä millään lailla halpoja. Espoon keskukseen en muuttaisi.

Vierailija
147/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kävin sitä asuntoa katsomassa ja oli aika ränsistyneen näköinen ulkoa päin oli, vaikka siellä on myös uusia hienoja taloja.

Eniten kuitenkin kiinnostaa se, että onko se lapsiystävällistä aluetta?

Vierailija
148/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fillaroinut monesti Espoossa ja on hyvät pyörätiet. Olen mennyt Westendin, Haukilahden ja mitä se meri alue sisältääkään Soukkaan asti. Kävin lähes Kivenlahdessakin ja ikeakin tuli vastaan, oliko se Lommilaa. Ihan viihtyisää Espoota.

Vierailija
149/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2011 klo 15:02"]

"Ulkomailta työkomennusten takia tulevat perheet laittavat muuten lapsensa kansainvälisiin päiväkoteihin ja tarhoihin.

[/quote]ei  niitä kansainvälisiä päiväkoteja ole monessakaan paikassa, onko Tapiolassa jossa muuten hyvä lukio , ka tosin pitää olla yli 9.

[/quote]

Kilossa ainakin on. Ja muuten Tapiolassa on kome lukiota.

Vierailija
150/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottajan viestiin kommentti: ei se aurorankoti oo mikään mielisairaala! Vanhainkoti.. ja aivan ihana puisto missä itekkin lapsena leikkiny vaikka kuinka!

Vierailija
151/163 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippajärvi on tooo...della (zzzz... ) rauhallinen asuinalue. Omakotitaloja,rivitaloja ja

muutamia kerrostaloja. Kiva järvi(yllätys,yllätys...Lippajärvi, mikä taitaa olla lähin

"kunnon" järvi Helsingin keskustasta lähdettäessä), jossa on oma pieni kotoisa

uimaranta ja soutamalla pääsee uusitun ravintola Lagunan terassille. Talvella

Lippajärveä kiertää hiihtolatu(valitettavasti vain harvoin koneella tehty!).

Erityismaininnan ansaitsee Tammimäen suojeltu luontotyyppi Lippajärven rannalla, jota erityisesti koirien ulkoiluttajat suosivat.Lisäksi Auroran puisto+metsäalue+kartano ovat todella hienoja!

Huonot puolet: Ajoittainen laskeutuvien lentokoneiden kohtuullinen melu

(johon kyllä tottuu melko nopeasti). Sama melu koskee myös "rikkaiden"

Kauniaisia ja arvostettua Laaksolahtea(jossa mm. pressamme kämppä

sijaitsee).

Vierailija
152/163 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin itse sanoa järvenperä/pihlajarinne on ollut hyvä ja rauhallinen alue asua ja aurorakodista ei ikinä ole ollut mitään ongelmaa (asuin 19 vuotta). Mutta kuninkaantielle on muutama vuosi sitten avattu diakonissa laitoksen joku päihdeyksikkö missä asuu juopoja ja narkkareita niin he ovat kyllä pilanneet aluetta hieman että sen lähelle en lastani auttaisi koska heistä todellakin on häiriötä!

Vierailija
153/163 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karakallio on ilmeisesti vähän kyseenalainen, vaikka asun itse ihan naapurissa Leppäsillassa. En ole kyllä huomannut Karakallion puolella mitään erikoista, ihan perus-lähiö sekin on. Leppäsiltaan olen tyytyväinen, asuihan Björn Wahlrooskin täällä 80-luvulla! ;)

Myös Leppävaara (+Perkkaakin) on täysin fine, en näy aluetta huonona. Asunnotkaan eivät ole siellä millään lailla halpoja. Espoon keskukseen en muuttaisi.

Nää arvotukset on hauskoja ja tosi vaikea vastata jonkun toisen puolesta. Itse asun Espoon keskuksessa enkä suostuisi muuttamaan Leppävaaraan enkä Matinkylään ja tiedän muitakin kaltaisiani. Olen kyllä asunut muuallakin Espoossa ja tänne tullessani suhtauduin asiaan hieman varauksella, mutta olenkin viihtynyt ihan tosi hyvin. 

Vierailija
154/163 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Järvenperät jne on vähän sellaisia rajatapauksia, ei hyvä ei huono. Jos lompakko antaa periksi, niin keskittyisin katselemaan rannikkoa. Vajaan kymmenen vuoden kokemuksella ranta-alueista sanon, että ne ovat rauhallisimpia ja tyylikkäimpiä paikkoja, missä ihmiset noin yleisesti osaavat käyttäytyä eivätkä kulje räkä poskella. Itse suosin pientalovaltaisia alueita, niillä on jotenkin erilainen fiilis kuin kerrostalolähiöissä. Pohjois-Espoostakin löytyy joitain kivoja paikkoja järvien lähistöltä, mutta lentomelun kanssa saa olla tarkkana.  Absolut vältettäviä: Espoon keskus, Suvela/Suna, Kivenlahti, Karakallio, Soukan ja Matinkylän ostarin tienoot, Lepuski mielestäni rauhaton, Kilot, Kerat, Tuomarilat kanssa epäilyttäviä.

Vierailija
155/163 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Kauklahtikin hyvä asuinalue.

Vierailija
156/163 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni Espoossa asuneena voin sanoa ettei täällä taida olla mitään kovin huonoa aluetta.  Ihan joka kellon aikaan olen yksin naisena uskaltanut liikkua asuinalueillani.

Ilta-aikaanhan niitä örveltäjiä lienee liikenteessä kaikkialla viikonloppuisin.

Riippuu mitä priorisoit. 

Itse liikun julkisilla Helsinkiin töihin, joten olen asunut Espoossa vain junaradan vieressä aikuisikäni. Lapsena asuin muilla alueilla.

Leppävaaran seudun parjaamista en ymmärrä alkuunkaan. Asuin siellä pitkään ja viihdyin hyvin molemmilla alueilla. Nykyään asun Tuomarilassa uudella alueella, josta sain hyvään hintaan uuden asunnon. Pidän tästäkin alueesta. 

Riippuu ihan sinusta millaisesta alueesta pidät. Jokaisella alueella on parjaajansa. 

Vierailija
157/163 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vakavissa aikeissa muuttaa Lippajärvelle syksyllä 2019. Onko Kuninkaankallion päihdeongelmaisten asumisyksikkö vaikuttanut negatiivisesti esim. pienten lasten turvallisuuden kannalta? Olisitteko huolissanne lastenne yksin liikkumisesta esim. koulumatkalla? 

Vai rajoittuuko häiriötoiminta Pihlajarinteen alueelle?

Olisin myös kiinnostunut tietämään, mitä Auroran kappelia vinosti vastapäätä olevalle tyhjälle tontille ollaan rakentamassa. Onko siellä aiemmin ollut kaupungin vuokra-asuntoja, jotka on purettu ja tuleeko sinne mahdollisesti uusia sellaisia? 

Olisin kiitollinen havainnoistanne. 

Vierailija
158/163 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä.

Ota selvää.

Jotkut tykkää jotkut ei.

Vierailija
159/163 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
160/163 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa asuessa huonointa oli huonot julkiset yhteydet, varsinkin Espoon sisäinen liikenne oli ongelmallinen ja kaupunkirakenne hajanainen. Koko ajan siinä on kyllä menty eteenpäin ja ehkä nyt metro on tätä taas jonkin verran parantanut. 

Huonoimmat alueet on minusta Soukan ostoskeskuksen ympäristö ja Kirstinmäki.

Soukassakin on siis hyvääkin aluetta varsinkin rannassa. Myös Espoon keskuksesta löytyy monenlaista, Suvelassa esim. Kiltakallion, Sunan ja Saarniraivion pientaloalueet on ihan ookoo. 

Aurorakoti ei haittaa ympäristöä. Lippajärvi-Järvenperä-Pihlajarinne on keskimukavia asuinalueita, noista kolmesta minusta Järvenperä on idyllisin, Pihlajarinne tyylikkäin ja Lippajärvellä joistakin taloista on järvinäkymä, mikä tekee niistä kivoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi