Espoon HUONOT asuinalueet?
Mitkä asuinalueet ovat Espoossa huonoja ja miksi? Miten Järvenperä-Lippajärvi-Pihlajarinne -alueella oleva Aurorakoti vaikuttaa viihtyvyyteen? On käsittääkseni joku mielisairaalan tyylinen laitos vai olenko väärässä?
Kommentit (163)
Entäs Juvanmalmi - Niipperi - Kalajärvi. Varsinkin Niipperi minua kiinnostaa, koska siellähän on näitä pahamaineisia vuokrataloja, joten suorastaan toivon, että alue ei ole liian kliininen, liian hieno, liian hyvä... ? Kertokaa.
Nimimerkillä muuttava.
Täältä löytyy kaikkea, paitsi palveluita. On luontoa, rauhaa ja sitten vähemmän rauhaa. Kalajärvi on tunnettu alue siitä, että lastisperheiltä (joita löytyy) ei ole vuosiin huostattu lapsia.
Nuorilla ei ole paljon mitään tekemistä, eli ne levottomimmat töhrii kaupan ja koulun seinät, rikkoo lasten puistoista telineet, polttelee pilveä ja juo.
Alueen koulut pursuaa liitoksistaan. Suurin osa mammoista taitaa olla lähäreitä koulutukselta ja isät on duunareita. Alueen avoin päiväkoti on melko hiljainen. Puistot on tyhjillään. Jos et asu keskellä ok-taloaluetta, lapset ei saa kavereita naapurista. Ihmiset ei puhu eikä tervehdi, ellei ole esitelty entuudestaan.
Nyt on uusi S-market, mutta sinnehän on matkaa.
Kuitenkin monella tavalla kiva ja rauhallinen alue. Lentomelu ei ole niin paha, mitä jotkut väittää. Koneet meinaan tällä hetkellä ovat laskeutuneet matalalla aika lailla tuosta Vantaan Hämevaaran, Pähkinärinteen, Vapaalan ja Variston kohdilta. Tässä meidän talon kohdalla ovat jo korkealla, eikä ääni sillä lailla kuulu enää tai vielä.
ovat pääosin lähihoitajia ja miehet duunareita, miten se liittyi yhtään mihinkään?
Mormonikirkon takana. Siinä on pari edullista bensa-asemaa seuraavaksi ja sitten on Lidl?
Nimeä en tiedä, neuvokaa ulkopaikkakuntalaista. Paljon vuokra-asuntoja, jotka eivät ole kovin hyvässä kunnossa.
Rastaspuisto on sitten siinä Lidlin kulmilla.
Mä en käsitä mikä Matinkylässä on niin kamalaa? Rannassa on hienoja asuntoja, ihanat ulkoilualueet ja taas Ison-omenan liepeillä lähinnä uudistuotantoa ja pientaloja.
Ehkä vähän samoilla linjoilla kuin monet, jotka ovat kirjoittaneet, että ei mikään ole niin mustavalkoista.
Noh, kyllä Matinkylä - se minkä tunnen - on aikamoinen betonilähiö. 80-luvulla siellä oli vain maalta muuttaneita ja aluetta rakennettiin. Minun paras ystäväni 80-luvulla asui kaupungin taloissa. Toinen koulukaverini taas asui niissä kalliissa taloissa Matinkylän rannassa (myöhemmin muuttivat Westendiin). Äitini piti kovasti luonnonläheisyydestä ja lenkkeilymaastot olivat hyvät.
Nykyään vanhassa Matinkylässä asuu paljon mamuja ja muutenkin siellä on jotain narkkijengiä. Mutta narkkijengiä oli silloinkin, kun siellä itse asuin vielä 90-luvulla, en vaan koskaan nähnyt niitä missään enkä tiennyt niistä. Enkä muutenkaan käynyt Matinkylän vanhan ostarin pubeissa. Matinkylässä voi mielestäni elää ihan autuaan tietämättömänä muista Matinkylän asukkaista. Täällä Sörnäisissä taas meininki toinen.:)
Matinkylässä hyviä asioita ovat siis
-hyvät kulkuyhteydet Helsinkiin
-uimaranta ja yleensä ranta
-seesteisyys, minusta uinuva paikka, kun asun nykyään Helsingissä
-Iso Omenan palvelut
-lenkkeilymahdollisuudet
ja sitten sillan toisella puolen Alepan takana on metsikössä porukkaa, joihin en haluaisi törmätä ilta-aikaan.
Viherissä on myös kaupungin vuokra-asuntoja asukaspuiston suunnalla.
Eli en pidä ehkä Viheriä niin kovin mukavana asuinalueena.(asun kilsan päässä sieltä)
Keskutelin asiasta mieheni kanssa, joka on alkuperin stadilainen, mutta asunut 30 v Espoossa. Viheri on hänen mielestään neutraalihko. Viherkallio ei ei ole ns. hyvä alue eli neutraalin miinuspuolella. Viherissäkin on ns. hyviä asuinalueita.
Asuntojen hinnat kertovat aika pitkälle, mikä alue on hyvä.Tosiasia on, että esim. Espoon Kruunun vuokra-asuntokasarmit eivät ole mitään loistavia asuinalueita. Sori vaan.
Järvenperässä on todella useita Kruunun taloyhtiöitä 2km sisällä ja kummasti vaan tämä mainitaan parhaimpien joukossa monissa listoissa.
miehet sulle tekis? Kysyn vaan.
voivat käydä päälle. Kyllä vain. Itse olen joutunut todistamaan näkyä, jossa perjantaina n. klo 20.00 neljä n. 28-35 vuotiasta miestä tuli metsiköstä ja hyökkäsivät syyttä mieheni päälle. Repivät taskusta ensin puhelimen, sitten tilanne kärjistyi meidän yrittäessä pakoon, Minuun eivät koskeneet, mutta lopulta mieheni pahoinpideltiin vakavasti. Ilman syytä. Tämä sattui tosin Helsingissä, mutta kuitenkin varoittavana esimerkkinä . Kaikki eivät ole vaarattomia, vaikka vaarattomilta saattavat näyttää. nämä olivat ilmeisesti sekakäyttäjiä... mutta lieneekö silläkään merkitystä tässä asiassa. Tapahtumasta on reilu 1,5 vuotta, mutta mielessä joka päivä.
Kiitän Luojaani, että lapsi oli lapsenvahdin kanssa kotona!
ovat Järvenperässä rauhallisia, vaikka vuokra asuntoja ovatkin. Rellestäjät yleensä vain päätyvät tietyille asuinalueille kun haluavat hyvät palvelut ja ostarit jotta voivat siellä meukata. Lisäksi maahanmuuttajat, varsinkin tietyt ryhmät, ovat näkyvää kanssaa, ja heidän asumisensa yhtiössä kyllä monesti huomaa kun ovat sukurakkaita, useita lapsia, eläväisiä ym. Ja heitä kun ei ole Järvenperässä, eikä noita ostareita joissa voisi iltaisin meukata niin on pysynyt ainakin vielä rauhallisena, vaikka toisiaan vuokra asuntoja on todella paljon.
Espoo on huono paikka koska seillä asuu paljon ihmisiä mutta ei sitä kaupungiksi voi tosiaan sanoa, kaupungit kuten Hyvinkää ja Hämeen kaupungit kuten Tampere ja Hämeenlinna ovat parempia ja enemmän kaupungin oloisia, Espoo on vain Helsingin esikoiskaupunki. Vantaallakin siistimmät mestat.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2012 klo 21:18"]
Paljon vuokra-asuntoja, mutta rauhallista on ainakin meidän kulmilla. Ja on myös omistusasuntoja. Tosi kiva paikka asua:)
[/quote] Minkälainen Rastaalan koulu on? Minne sieltä mennään yläkouluun? :)
[/quote]
Erittäin hyvä koulu rauhallisella paikalla. Poikani kävi alakoulun siellä. Yläkouluun Karakallioon, ihan ok koulu sekin.
Espoon keskus kanssa muuttunu startista. Tosin itse Keskus alue ei mikään huono alue ole ollutkaan pitkään aikaan. Kirstinmäen imagoa nostettu kun kaupungin vuokratalot myyty yksityisille ja kaikennäköistä remppaa tehty. Tuomarilan radan toiselle puolelle rakennettu paljon hienoja asuntoja. Koskaan ole tuntenut oloa uhatuksi, samanlaista näkee tietenki kuin muissa kaupunginosissa joissa on enemmän ihmisiä keskittyneenä pienelle alueelle ja lähikapakka löytyy. Kuitenkin todella rauhallista aluetta ja kivoja polkuja kirkolle päin mentessä.
Iivisniemi on paras. Hyvät liikenneyhteydet;rauhallista ja hyvä hinta-laatu suhde :)
Iivisniemi on paras. Hyvät liikenneyhteydet;rauhallista ja hyvä hinta-laatu suhde :)
Itse asun Suvelan Kirstinmäessä. Alue ei todellakaan ole niin levoton kuin mitä ennen muuttoa olin netistä lukenut. Hyvin uskaltaa esim. koiran kanssa illalla kulkea ulkona. Häiritsevin asia on itselleni alueen likaisuus ja katujen roskaisuus. Kukaan ei (allekirjoittanutta lukuunottamatta) tunnu korjaavan koiransa jätöksiä, joten tienpientareilla onkin sitten kilokaupalla koiranpaskaa (ja röökintumppeja).
Mua ei alueen maahanmuuttajaväestö ole häirinnyt mitenkään. Omassa talossanikin suurimpia häiriköitä ovat kantasuomalaiset white trash-tyypit, jotka juovat liikaa ja kännipäissään sitten riitelevät ja paiskovat ovia. Maahanmuuttajat ovat käyttäytyneet mallikkaasti.
En suosittelisi aluetta lapsiperheelle, mutta tällaiselle nuorelle yksinasuvalle sopii ihan mainiosti. Hyvät liikenneyhteydet ja edullinen vuokrataso on plussaa.
Ihan koko Espoo. Hirveä kammotus koko paikka. Jo pelkkä mielikuva Espoosta: tylsä, tylsä, tylsä. Ainoa väriläiskä on Bodom ja sekin vain vilkkaan mielikuvituksen voimin.
Kauheaa miten rajoittunutta väkeä täällä on! Ennakkoluulot ovat turhia, itse tyytyväisenä asustelen suvelassa, lapsuudenkin asunut siinä vieressä Tuomarilassa. Hyvä ihminen musta on kasvanut, ei se asuinpaikka määrittele teitä ihmisenä (ellette niin sitten itse halua....)
Olen kyllä osittain samaa mieltä kanssasi, mutta taitaa olla niin, ettei Espoossa niin sen kaupunkimaisuuden perään ollakaan. Tapiola on oikeastaan ainoa sellainen kaupunkimainen osa ja siellä tykkäänkin itse asioida, jos ei Hgin keskustaan asti jaksa lähteä.
Mutta kyllä mäkin näin espoolaisena ajattelen, että Espoo tavallaan on just Helsingin lähiö. Ei ole jotenkin Espoolla sellasta omaa identiteettiä. Mutta mikäs siinä, Helsingin keskustan palvelut on käytössä meille siinä missä stadilaisillekin.
lippajärvellä on kyllä pääasiassa rivitaloja ja omakotitaloja. Ja auroran koulu on yksi parhaista Espoossa! Ja Aurorakoti on kyllä Pihlajarinteen puolella, ei Lippajärvellä. Todella rauhallinen ja lapsiystävällinen asuinalue!!
koulutus- ja ammattitaustoilla on paljonkin merkitystä. Toki jos aikoo ihan yksinään elellä, niin ihan sama sitten. Mutta jos haluat naapureiden, lasten frendien vanhempien jne kanssa seurustella niin asialla on merkitystä. Työ- ja koulutus usein tuovat muitakin arvoja kuin rahaa. Itse en voisi kuvitellakaan asuvani Käpylässä tai Kumpulassa niiden cityvihreiden keskellä. Vastaavasti viihdyn hyvin täällä hajuttomassa Laurinlahdessa.
Lähderantahan on rauhallinen oma yhteisö jossa on yhtä paljon rivitaloja kuin kerrostalojakin, ellei enemmän. Samaa taloyhtiötä vielä. Hyvät palvelut ja ulkoilumaastot, järven rannalla ulkoilupolku.
hyi helvetti joo. Siellä sitä on rikasta pentua, yläasteella hirvee elitistimeininki ja koulu pitää yllä "hyvää mainetta", sieltä ei porvarien häirikkökakaroita hevillä aisoihin pistetä, ja ongelmat lakaistaan peiton alle. (kokemus reilu 10 v takaa) Luojan kiitos ei tarvii enää siellä asua ja omia lapsiani en moiselle paskalle aio ikinä altistaa.