Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon HUONOT asuinalueet?

Vierailija
12.08.2011 |

Mitkä asuinalueet ovat Espoossa huonoja ja miksi? Miten Järvenperä-Lippajärvi-Pihlajarinne -alueella oleva Aurorakoti vaikuttaa viihtyvyyteen? On käsittääkseni joku mielisairaalan tyylinen laitos vai olenko väärässä?

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt PK-seudulla ja asunto pitäisi saada Espoosta. Tai jostain muusta asiallisesta paikasta, josta pääsee kätevästi Helsingin keskustaan. Espoo kaupunkina on jotenkin "turvallisemman" oloinen kuin esim. Vantaa. Omistusasunto toiveissa, mutta aluksi vuokralle.

ap

Vierailija
2/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä 2:n jatkeen alle tulevaisuudessa. Itse asun Leppävaarassa ja olen asunut Perkkaalla ja Mäkkylän rajalla. Pidän alueesta enkä koe sitä huonoksi kuten edellä oleva sanoi. Mutta mä olen asunut Kontulassa Itä-Helsingissä, sinne mua ei sais kirveelläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suna on hyvä lapsiystävällinen ja luonnoläheinen alue, ei mitään vikaa.

Vierailija
4/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helpompi vaan verrata. Minusta Espoossa ei kovin huonoja alueita olekaan, mutta olenkin asunut myös ulkomailla suurkaupungissa. Siellä oli hieman eri asia.

Vierailija
5/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosteta. Itse asun perheeni kanssa Vantaalla uudella asuinalueella ja on todella viihtyisää ja rauhallista. Luonto on lähellä ja tälläistä asuntoa ei sillä hinnalla olisi saanut Espoosta, koska Espoossa on espoo-lisä ja pahimmatkin luukut on törkeän hintaisia. Itse olen entinen espoolainen eli asuin lapsuuden Espoossa ja en haikaile sinne takaisin. Paremmin täältä pääsee esim. Helsinkiin.

Työt PK-seudulla ja asunto pitäisi saada Espoosta. Tai jostain muusta asiallisesta paikasta, josta pääsee kätevästi Helsingin keskustaan. Espoo kaupunkina on jotenkin "turvallisemman" oloinen kuin esim. Vantaa. Omistusasunto toiveissa, mutta aluksi vuokralle.

ap

Vierailija
6/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vantaalla on hyviä ja rauhallisia asuinalueita tosi paljon, ja länsi-vantaalta on näppärät kulkuyhteydet espoon puolelle kun on rajalla.

Huonojakin on, kuten hki.ssä ja espoossakin.

Vierailija
7/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi minun eka asuntoni oli pieni lähderantalainen yksiö... vihreät sälekaihtimet ja parvekkeetonkin se oli, mutta eka koti ja niin ihana harmaine linoleumlattioineen päivineen ;)

Vierailija
8/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vaikuttaa.

Vierailija
9/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suna on rauhallinen alue, mutta asunnot ovat melko vanhoja (70-80 lukua paljon) ja se sekä Espoon keskuksen ja Suvelan läheisyys laskevat hintoja. Asun itse Sunassa ja kiva alue ja rauhallinen, hyvät ulkoilumaastot. Meillä kaksi lasta ja oikeen hyvä alue asua lasten kanssa.

Vierailija
10/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset sotkevat sen p-läpi vantaan jokaiseen muuta kaupunkia koskevaan topikkiin. en muuttaisi espoosta vantaalle, jos ei olisi ihan pakko.

ja mitä tulee näihin oman asuinalueensa puolustajiin, jotka sirkuttavat kuorossa että kyllä tää meidän asuinalue on niin rauhallinen ja kiva, OTTAKAA NYT PERKELE SILMÄ KÄTEEN ja katsokaa totuutta silmiin.

Suna on mun mielestä kyllä ihan liian lähellä Espoon keskusta. Period.

toi eka tähän kysymykseen vastaaja on kyllä ihan oikeassa noiden hyvien ja huonojen asuinalueiden suhteen. lopettakaa se lässytys nyt jo.

Vierailija
11/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se asuinalueen hyvyys näkyy kämppien hinnassa. eikun vertailemaan neliöhintoja!

Vierailija
12/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Viherin ala-aste on ihan huippu! Ja itse viihdyn täällä hyvin.

Mua kiinnostain kans, et mikä Lähderannassa on vikana? Laaksolahti on varakkaampaa aluetta, jossa mielestäni näkyy jo lapsilla toi varakkuus ikävästi. Viherissä on ihmisiä kaupungin vuokra-asunnoista aina omakotitaloasujiin, eikä varallisuus ole se juttu.

Järvenperä ihan ok, enkä ymmärrä miten Aurora sitä haittais. Siellä vaan oma auto olis hyvä. Viherlaaksossa apteekki ja kirjasto.

Vierailija
13/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukset perustuu mielikuviin ja huhupuheisiin.

Julkisilla liikutaan töissä ykköset niskassa eli pyöräily asemalle/pysäkille ei käy päinsä :D

ap

Vierailija
14/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauraa itsensä tärviölle. Enää ei edes vain kaupungin asunnot tee aluetta huonoksi. Joillekin riittää jo se, että on kerrostaloja. Ei voi muuta tehdä kuin sääliä niiden mammojen lapsia, joihin tällaiset asenteet tartutetaan ja joista sitten tulee pelokkaita aikuisraukkoja. Pitää elää jossain pussinperä-pientaloalueella, missä ei ole muita kuin valkoisia heteroinsinööri-kauppatieteilijä perheitä ja trampoliii pihalla.

Voi jeesus, että joku lähiöräkälä tekee heti jostain Viherlaaksosta rauhattoman. Tästäkin voi muuten vetää johtopäätöksen, että jos alueella on yksikin palvelu, niin siellä on sitten häiriö. Kaupastakin saa kaljaa eli kauppa tarkoittaa humalaisia:D Mutta eihän nämä pussinperäeläjät palveluja haluakaan, kun ajaa autolla kauppaan, koska julkisissa nyt voi liikkua, huuuuiiiiiii kauuuuhhhhhhhheeeeta vaikka somali.

Vierailija
15/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osuit naulan kantaan, olen juuri tätä mieltä!

Vierailija
16/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet sulle tekis? Kysyn vaan.

Vierailija
17/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunut allekirjoittaa tämän listan omalta osaltaan, mpaitsi että Olariin en enää muuttaisi edes sinne pientaloalueelle. Vanhan ostarin alue on mennyt niin kurjaksi, että lieveilmiöitä riittää pientaloalueellekin ja toisaalta alue jäänee metron katveeseen eli kulkuyhteydet heikentyvät.

Tapiola on paras, "henkisesti" ei oikeastaan Espoolainen alue ollenkaan.

Hyviä mm.:

Westend

Haukilahti

Tapiola

Mankkaa

Matinkylän ranta / pientaloalue (ei ostari)

Olarin pientaloalue (ei ostari)

Laaksolahti

Nöykkiö

Soukansalmi

Suvisaaristo

Henttaa

Huonoja mm.:

Espoon keskus

Suvela

Kirstinmäki

Leppävaara / Perkkaa

Kaikki syrjässä sijaitsevat paikat, jossa paljon kaupungin vuokra-asuntoja

Vierailija
18/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun "huonolla" alueella, johon muutin "hyvältä" alueelta ja oikeesti elämäni viisain teko. Ja ei ollut olosuhteiden pakko niinkuin joku heti kuitenkin kommentoi. Täällä on sentäs normaaleja ihmisiä. Voi jösses mitä jengiä siellä hyvällä alueella, lasten kilpavarustelu huipussaan ja sieltä koulusta löytyy just ne kauhu vanhemmat, jotka kertovat miten heidän kullastaan tulee vähintään pääministeri jos vaan ope sen tajuaa.

Vierailija
19/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherlaakson ja Jupperin omakotialueet ovat myös hyviä (kavereita asuu noissa).

Vierailija
20/163 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhattomammat kulmaukset. Oleellista on se, missä palvelut. Lintukotoalueen lähimmät palvelut voivatkin sitten olla ns. huonolla alueella ja keskivertoalueen (kuten Viheri) palveut voivat olla varsin tasokkaat, kuten kiva asukaspuisto (missä ei näe esim. röökiä vetäviä vanhempia, kuten Suvelassa) ja hyvämaineinen kiva koulu.

Pientaloalueen lähin koulu saattaakin olla Espoon keskuksessa, missä kyllä tietääkseni hyvät koulut myös, mutta väki kirjavampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi