Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teillä on syynä siihen ettet mieluusti ota vieraita kylään?

Vierailija
10.08.2011 |

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
82/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en yleensä tykkää kutsua yöksi ketään kun on niin pieni asunto, että sillon ei voisi harrastaa vaimon kanssa seksiä ja pitäisi muutenkin olla vaatteet päällä ja siivosti. Hirveä vaiva lakana yms. järjestelyissä myös. 

Päiväseltään on ihan kiva, että joku joskus käy. Vaimo ottaa tosin liikaa stressiä siivoamisesta. Minkä takia ihmisillä pitää olla joku harha kuva, että kaikki asuu jossain täysin siistissä ja streliisissä ympäristössä ja jokainen luulee, että vain heillä on joskus hieman sekaista. Ottakaa ihmiset rennosti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa sisustaa, kalusteet on Ikean halpiskamaa, häpeän niitä. Lisäksi stressaan tarjoiluista, en tykkää laittaa ruokaa enkä leipoa, joten oman porukan ruokkimisessa on jo haastetta tarpeeksi. on kyllä ihan kiva kun tietyt vieraat tulevat yökyläänkin, heidän kanssa voi olla rennosti. Pahimpia ovat ne jo jonkun mainitsemat vieraat, ketkä eivät tajua lähteä kotiinsa parin tunnin päästä. kaiken kaikkiaan se ylimääräinen vaiva ja säätö vievät liikaa energiaa muutenkin hektisen arjen ohessa. Joskus harvoin vieraat ovat kyllä ihan ok.

Vierailija
84/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vieraista, siivoamisesta ja leipomisesta.  Ongelmallista on se jos kyläilevällä perheellä on taaperoikäinen lapsi ja sen perään ei vaivauduta katsomaan, vaan saa hajottaa ja sotkea talossa mielin määrin.  On tosi vaikeaa istua sohvalla rennosti, kun termiitti tuhoaa alati joka paikassa. aaaaargh!

Vierailija
85/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ystävilläni on joku outo kuvitelma, että kylään pitää jäädä asumaan koko illaksi. Pyytää 3-4 aikaan kahville niin hyvä jos 8-9 aikaan on päässyt lähtemään. Yleensä kun ne soittaa ja kysyy mitä meinaat tänään en ikinä muista valehdella että illalla jotain tärkeää menoa niin etten kerkeä kuin kahvit keittää tai tunnin verran jutella.

Suurin osa lähellä asuvista ystävistäni on lapsettomia sinkkuja (enimmäkseen miehiä) ja itse olen parisuhteessa ja minun täytyy ajatella myös mieheni mielipidettä siihen jaksaako hän nähdä ystäväni kaiken aikaa nurkissa pyörimässä. Varsinkaan kun he eivät keskenään ole ylimpiä ystäviä. Ei inhoa toisiaan, muttei oikeen maailmat kohtaa.

Myönnän olin ennen se kuka oli ja meni koko päivän, mutta se oli silloin 18 vuotiaana nyt 23 vuotiaana on oppinut olemaan yksinkin ja nauttimaan rauhasta.

Vierailija
86/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa siivota kotia vierailukuntoon ja henkilömäärään nähden pienet tilat. Vessamme on myös melko järkky, häpeän sitä. Pitäisi rempata viihtyisämmäksi.

Vierailija
87/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska vanha ketju. En kutsu meille koskaan ketään, koska olen epäsosiaalinen ja mies myös. Tykkään kyllä leipoa ja laittaa ruokaa, mutta syömme ne mielellämme ihan oman perheen kesken =). Mun kaveri kävi kylässä joskus ehkä n. kolme vuotta sitten. Mulle tulee aina päänsärky kyläilyistä ja olen ihan fyysisesti väsynyt. Äitini käy kylässä useammin, se on jotenkin eri asia kuin ystävät. En käy itsekään kylässä, kun en jaksa ihmisiä. Useimmat ihmiset on tietysti mukavia, mutta kunhan mun ei tarvi olla heidän kanssaan.

Vierailija
88/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani laitoshuoltaja ja meidän koti on kuin sikolätti. Oikeasti!

Siinä suurin syy etten tykkää vieraista, ainakin minun pitää tietää kyläilyn tarkka ajankohta mieluiten kahta-kolmea päivää ennen. Tätä kaatopaikkaa ei niin vain tunnissa-kahdessa selvitetäkään.

Tänään meni 5 tuntia ja siltikin yksi huone jäi ns romuhuoneeksi jonne sulloin kaiken ylimääräisen ja vedin oven tiukasti kiinni. Vieraat olivat pari tuntia. Kaikki se puunaus kahden tunnin takia! Noh, tulipa viikkosiivous tehtyä siinä sitten samalla :D.

Meillä on suhteessa ihan liikaa tavaraa ja se ahdistaa, en jaksa siivota kun suurin osa ajasta menee siihen että pitää siivota jotta pääsee siivoamaan = raivata pyykkejä, leluja, kulkeutuneita tavaroita oikeaan huoneeseen, jos pääsisin pelkälläsiivouksella (imurointi, luutaus) kaikki olisikin nopeasti ohi.

Vierailija
89/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ruokapöytää. Olohuoneessa on vain 3-istuttava sohva, joten istumapaikat loppuvat heti. Harmi, ettei tänne edes lisäksi mahdu vaikka paria nojatuolia.

Vierailija
90/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kivaa kestitä vieraita, tarjoilla hyviä kahveja ja ruokia, mutta tietyt jutut kyllä ärsyttää joissakin vierailijoissa. Niinkin perusasiat kuin omien jälkien siivoaminen ei esimerkiksi ole kaikilla aikuisilla ihme kyllä hanskassa, vaan esimerkiksi mukeja ja käärepapereita jätetään sinne tänne pyörimään, samoin omat tavarat puretaan pitkin poikin sitä mukaa kun vierailija on niitä käyttänyt.

Kun oma kotini on aina tip top niin voisi luulla että vieraat kunnioittaisivat tätä talon tapaa, etenkin kun kaverit vielä tietävät minun olevan järjestyksen ihminen, mutta ei! En tietysti edellytä mitään astioiden tiskaamista tms., mutta että mentaliteetti on se, että missä tätä viimeksi käytän, siihen se jää - se on mielestäni hieman ajattelematonta...

Vierailija
91/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotku.

Vierailija
92/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ettei kukaan tänne haluaisi tulla kuitenkaan.

Vierailija
93/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

45: Jospa vain itse pitäisit siitä kiinni, ettet päästä vierasta lasi kädessä pöydästä, jos on noin kamalaa? Syötte siinä, mihin olet kattanut. Jos teillä sen sijaan on esim. tapana kantaa ruokaa olohuoneeseen, jotta voitte syödä leffaa katsoessa, niin minun mielestäni on ihan kohtuullista, että vieras voi jättää lautasen ja lasin olkkarin pöydälle.

Minua ei kyllä haittaisi parin vieraan mukit "väärässä paikassa". Kuulostaa hieman nipolta.

Vierailija
94/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet tilat - 83 neliötä kahdessa kerroksessa, eli käytännössä ollaan sitten ahtautuneena alakerran 40 neliöön, josta iso osa on eteistä + portaita. Todella ahdasta siis on ja ainoa pöytä on keittiön 4 hengen pöytä. Kotimme on optimaalinen omalle  pienelle perheellemme, mutta painajainen kestityksessä. Meillä on paljon ystäviä, joilla on 2-4 lasta ja synttärit yms. ovat painajaista nyt kun lapset ovat kasvaneet ja on joku oletus, että synttäreille kutsutaan kaverilapsiperheitä :( en jaksaisi millään edes sitä, saati sitten muuta lapsiperhevierailuja - vaikka ollaan itse lapsiperhe! Itse olen tarkka kylässä siitä, että lapsi ei sotke paikkoja (lääpi ikkunoita tai peilejä, lähde pöydästä suklaisin tai muuten tahmaisin käsin, pesee kädet vessareissun jälkeen jne.) mutta tuntuu että paria poikkeusta lukuunottamatta kukaan muu ei vaivaudu, vaan ollaan kuin pellossa kun päästään omista nurkista pois! Todella rasittavaa ja stressaan tosi paljon sitä, että koti sotkeentuu näiden tahmatassujen takia. Kauhea siivoaminen joidenkin perheiden jälkeen. Kaikki lelut tietty levitetään saman tien levälleen, vedetään korit ja laatikot ympäri (mikä meillä on omilla kielletty, saa ottaa sitä mukaa leluja kun leikkii, mutta esim. legoja ei saa kaataa kaikkia lattialle vauvankin takia). Muilla ei ilmeisesti ole tällaisia sääntöjä ollenkaan. Mitään ei tietty lopuksi laiteta paikalleen ja vaikka laitettaisiinkin, niin enemmän siitä on hommaa setviä, kun legot ja pehmot ja pikkuautot ja palapelinpalat vaan sullotaan kaikki sekaisin :#

Vierailija
95/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 23:15"]

45: Jospa vain itse pitäisit siitä kiinni, ettet päästä vierasta lasi kädessä pöydästä, jos on noin kamalaa? Syötte siinä, mihin olet kattanut. Jos teillä sen sijaan on esim. tapana kantaa ruokaa olohuoneeseen, jotta voitte syödä leffaa katsoessa, niin minun mielestäni on ihan kohtuullista, että vieras voi jättää lautasen ja lasin olkkarin pöydälle.

Minua ei kyllä haittaisi parin vieraan mukit "väärässä paikassa". Kuulostaa hieman nipolta.

[/quote]

Heh, eikös tuo sitten olisi nipoa, kieltää juomasta muualla kuin pöydän ääressä? Itse pyrin kyläillessäni elämään talon tavalla, ja arvostan, jos joku tekee saman minun huushollissani. Ellei aikuisten ihmisten jälkiä ole koko iltaa korjailemassa, tuollaisetkin vieraat esimerkiksi yökyläillessään jättävät epäsiistin yleisilmeen kotiin, joka ennen heidän tuloaan oli vielä järjestyksessä - itse en kehtaisi jättää moista sotkuvanaa perääni jonkun muun siivottavaksi. Omat likaiset astiat viedään vähintään tiskipöydälle ja nenäliinat sun muut roskat laitetaan roskiin - perus käytöstapoja.

Vierailija
96/141 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kestä sitä jos vieraat viipyy "ikuisuuden", pari tuntia on itselleni osottautunut sopivaksi kyläilyajaksi puolin ja toisin, mutta kutsuttua vierasta en silti kehtaisi kehottaa lähtemään jos ei itse tajua. Miehen muutama sukulainen viipyi kerran 5h(!!!), olimme kutsuneet kahville joten emme tajunneet varautua ruokatarjoiluin ja nälkähän tuossa ajassa jo alkoi tulla. Muistaakseni noloina valehtelimme jostain menosta jotta ymmärtäisivät lähteä. Eli käyn mielummin itse kylässä kun silloin voin päättää kyläilyn keston

yllätysvieraat taas ovat ihan kivoja, ainakin sellaisia kuin meille on sattunut. Lähellä asuvat tutut, lähinnä miehen kavereita, soittavat miehelle että poikkeavat ja saisko kans kahvia. He usein viipyvät vain kahvikupin ajan ja vaihtavat kuulumisensa siinä, lisäksi ovat yhtä aamu-unisia ja vapaa-ajallaan "rähjäisesti" pukeutuvia puskajusseja kuin minä joiden kotien siisteystaso on samoin arjen mylläämää joten lienen samalla aaltopituudella. nämä tilanteet eivät myöskään vaadi minulta emännöintiä tms seuranpitoa

taitaa siis avainsana olla kyläilyn kesto

Vierailija
97/141 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että vieraita kutsuessa pitäisi olla tosi siistiä, mitä meillä ei siis yleensä ole. Lisäksi stressaan tarjoiluista. Toisaalta välillä on kiva järjestää pienemmälle porukalle esim. pikkujoulut. Se on kyllä tylsää, että jotkut eivät kutsu kotiinsa juuri koskaan, vaikka itse aina silloin tällöin kutsuu vieraita ja laittaa kunnon tarjoilut.

Yllätysvieraista en pidä juuri tuon siivousasian takia. Olisi kiva jos koti olisi aina niin siisti, ettei siitä tarvitsisi stressata.

Vierailija
98/141 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina siistiä ja kaapista löytyy keksipaketti ja pakastimesta pullaa yllätysvieraita varten. En kuitenkaan jaksa mitään vieraita työpäivän jälkeen. Haluan olla ihan omassa rauhassa. Sen takia meillä on tavallisesti etuovi lukossa, ettei kukaan yhtäkkiä piipahda kylään. Olen opettaja ja "saan" joka päivä viettää aikaani sadan oppilaan kanssa ja setviä asioita vähintään kymmenen oppilaan huoltajan kanssa, joten kotona haluan rauhaa ja hiljaisuutta. Viikonloppuisin tapaan joskus sukulaisia.

Vierailija
99/141 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sotkuista ja lisäksi ärsyttää olla "viihdyttäjän" roolissa. Tulee heti epämukava olo kun kokee, että olen vastuussa toisen viihtymisestä. Pitää keittää kahvia, tarjota herkkuja, keskustella hienosti... Lisäksi pelkään että koiramme tekee jotain mistä vieras ei pidä. Outoa sinänsä, etten vaadi edellämainittuja keltään jonka vieraana olemme. Minua ei tarvitse viihdyttää, jos haluan juotavaa kysyn saako sitä ottaa (vesikin kelpaa), pidän koirista joten minua ei haittaa koirankarvat ja mahdollinen kuola, mun kanssa ei ole pakko keskustella vaan voidaan katsella telkkariakin...

Vierailija
100/141 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti; en tiennytkään, että toisille voi vieraiden vastaanottaminen olla noin vaikeata? Itse tykkään enemmin ottaa vieraita vastaan kuin itse kyläillä. Ei meillä tarjota mitään ihmeellisyyksiä ja koti on yleensä sellaisessa kunnossa, että ei tarvitse hävetä. Ei super siistiä eikä kauhean sotkuistakaan.