Onkos kukaan muu av-mamma ollut nuoruudessaan bändäri? Siis ihan
oikea rokkihuora >:) Ja niin, voitte säästää säälinne, mulla oli oikeasti kivaa. Hitto kun ois vieläkn yhtä kaunis ja hoikka ja osais elää hetkessä, tuntuu että 10 vuodessa musta on tullut vaan TYLSÄ.
Vaikka oon tyytyväinen nykyiseen elämääni, hetkittäin kaiholla muistelen sitä elämäntapaa, keikkoja, jatkoja ja hotelliöitä rokkibändien kans :) Ja sen aikaisia ystäviäni. Niisk.
Kommentit (265)
TON:n musiikki ei ole missään mielessä aikansa elänyttä. Juuri eilen satuin kuuntelemaan pitkästä aikaa Bloody kissesiä ja olihan se sellainen mestariteos että osat pois.
Ettekö oo muka huomanneet että ihminen jämähtää aina musiikkimaultaan teini-ikään? Siis me jotka oltiin teinejä esim. 90-luvulla fanitetaan edelleen niitä bändejä ja meidän mielestä se musiikki on "kestänyt aikaa". Jos kysyt nykyajan teineiltä, niin mielipide vois olla eri. Ei kaikilla tietysti, mutta suurimmalla osalla.
Ihan samalla tavalla se musiikki mitä teinit kuuntelee nyt, nk. kestää aikaa ja tän päivän teinit kuuntelee sitä edelleen vanhempina. You´ll see...
Miesjumala isolla K:lla ;)
Koko bändi tuli valitettavasti liian myöhään omaan tietoisuuteeni. En edes tiennyt että ovat käyneet Suomessa (vai siis ovatko?). No, olisin ehkä ollut silloin vielä liian nuori Steelen pantavaksi. Sääli!
No ei aivan. Kyllä löytyy bändejä, joita fanitetaan sukupolvesta toiseen. Esimerkiksi Beatlesin biiseistä tykkää äidit, tyttäret ja isoäiditkin. Samoin jotakin Metallicaa fanittaa pikkupojat nykyään kuten oli omassakin lapsuudessani. Kyllä oikesti hyvä musiikki kestää aikaa. Sitten on taas näitä Pandoraa yms. joita kukaan ei enää pidä oikein hyvänä, mutta joita soitellaan diskoissa jotta voidaan muistella menetettyä nuoruutta. Mutta tuollainen nostalgia on ihan toista kuin niiden oikeasti hyvin musiikkiteosten diggailu vuosienkin jälkeen.
Koko bändi tuli valitettavasti liian myöhään omaan tietoisuuteeni. En edes tiennyt että ovat käyneet Suomessa (vai siis ovatko?). No, olisin ehkä ollut silloin vielä liian nuori Steelen pantavaksi. Sääli!
Ovat käyneet, mutta silloin Peter ei olut enää parhaimmassa hapsessa. K:hon tuolla tuskin olisi kuitenkaan ollut vaikutusta ;)
Ettekö oo muka huomanneet että ihminen jämähtää aina musiikkimaultaan teini-ikään? Siis me jotka oltiin teinejä esim. 90-luvulla fanitetaan edelleen niitä bändejä ja meidän mielestä se musiikki on "kestänyt aikaa". Jos kysyt nykyajan teineiltä, niin mielipide vois olla eri. Ei kaikilla tietysti, mutta suurimmalla osalla.
Ihan samalla tavalla se musiikki mitä teinit kuuntelee nyt, nk. kestää aikaa ja tän päivän teinit kuuntelee sitä edelleen vanhempina. You´ll see...
Pidän esim. Fever Raysta ja Björkin uusista levyistä. Toisaalta pidän myös Beatlesista, Jimi Hendrixista ja Bob Dylanista, vaikka en ollut heidän menestysvuosinaan vielä syntynytkään.
Osa siitä musiikista, josta pidin teininä, ei ole kestänyt aikaa - osa taas on. Sama koskee vanhempaa ja uudempaakin musiikkia. Pitbull tuskin tulee jäämään musiikin historiaan minään aikansa kirkkaimpana tähtenä, sen voi mielestäni sanoa jo nyt.
Mut joo, osa kyllä jämähtää nimenomaan teinivuosiinsa. Eikä pelkän musamaun osalta, vaan myös pukeutumis- ja hiustyylin osalta. Näyttää kieltämättä hieman nololta kun 80-luvulla teinivuosiaan elänyt serkkuni vääntää edelleen päivittäin sen tortun tukkaansa.. :D
voi jakaa vieläkin, vaikkei bändit olisikaan kiinnostuneita.
ja mitä kaikkia tauteja teillä on ollut?
ja mitä kaikkia tauteja teillä on ollut?
Ja täysin puhdas on ainakin mun "tautihistoria". Mä en tiedä miten kinky mielikuvitus ihmisillä oikein on, koska ihan tavallista kanssakäymistä se on noiden bändin poikienkin kanssa. Ei siinä ole mitään törkyistä tai sen ällöttävämpää ja pervompaa kuin normaalissakaan seksissä. Tai no joo, pervoja riittää joka sakkiin mutta ne "piireissä" tiedetään ja niistä osataan pysyä kaukana. Ja jopa Vince Neil on ihan "tavallinen" ja jopa herttainen ;) Joku hyvin jo sanoikin, että ei se naisten polkemista tai hyväksikäyttöä ole. Bändäri ei pokaa miehiä pakosta tai hengissä pysyäkseen vaan nk. "huvikseen". Ja jos joku kysyy miksi niin miksi seksiä nyt muutenkaan harrastetaan? Ainoastaan vauvateko tarkoituksessa?
Hitto, tästähän tuli hyvä keskustelu ja mä niin haluaisin tietää ketkä kaikki vanhat tutut täällä nyt on läsnä!!!!
Ja kirjoittajasta, joka oli ollut TON:n bändärinä. Voisitko kertoa hieman yksityiskohtaisemmin aiheesta? Etenkin tietty kiinnostaisi kuulla, panitko Peterin kanssa ja millaista se oli. :)
jäseniä/jäsentä? Mun märkä päiväuni on Nikki Sixx... aah.
Tän keskustelun piti käsitellä bändärimuistoja.
Näköjään tähän on kuitenkin osallistunut myös sellaisia mammoja, jotka eivät tiedä, mikä bändäri on.
Taitaapa mukana olla myös sellaisia muusikkomiehiä, jotka ovat jääneet yksin pöytään, kun bändikaverit ovat lähteneet jatkoille.
Olen entinen bändäri.
Olen feministi. Perheessäni kannatettiin tasa-arvoa.
Perheessäni myös kuunneltiin paljon musiikkia.
Tein itse musiikkia. Seurustelin muusikoiden kanssa.
Nyt minulla on oma perhe muusikkomiehen kanssa.
Bändäri ei ole häiriintynyt ihminen, joka etäihastuu idoleihinsa ja antaa näiden hyväksikäyttää itseään, saaden siten tauteja ja traumoja.
Bändäri on ihminen, joka syttyy lempimusiikistaan ja sen soittajista.
Kaikki tuntemani bändärit olivat nuorena yliopistogimmoja, jotka vain diggaili musaa ja seksiä. Itsenäisiä mimmejä, joita tavoiteltiin. Mikään bändi ei halua epäitsenäistä riippaa.
Vanhemmiten moni bändäri just musabisneksessä, toimittaja, tekijänoikeusjuristi, promoottori, messujen talouspuolella. Aivan piireissä ja puheväleissä muusikoiden kanssa.
Mua huvittaa etenkin väitteet taudeista ja yleisestä syrjäytymisestä. Ymmärrän toki, että se on joillekin teille selviytymiskeino. Kuvittelette, että bändäri imee itkien keski-ikäisen risteilytrubaduurin munaa... Sori, mutta itse en kiihotu tästä mielikuvasta.
Nikki on tänään helsingissä. :)
Peter Steele oli iso ja hidas. Muistaako joku tarkemmin?
se seksi oli niitten bändien kanssa?
Ymmärrän oikein hyvin nuoren naisen halun harrastaa seksiä kivannäköisen miehen kanssa, mutta miksi sen miehen pitää olla nimenomaan kuuluisa muusikko? Siis että eihän se muusikon työ tee miehestä sen ihmeellisempää, vai? Vai oliko ne kaikki sängyssä perusjamppaa parempia? En siis vain tajua sitä, että miksi arvostusta on osoitettava nimenomaan seksillä, varsinkin kun se seksi on kai yleensä aika kännihuuruista sähellystä josta ei paljon muistikuvia jää?
Hauskaa lukea sellaisesta mihin olisi itse lähtenyt mukaan jos olisi ollut tilaisuus. Maalaistyttönä pääsi vain haaveilemaan ja nyt olen jo liian vanha.
Kertokaa lisää hauskoja sattumuksia mitä takahuoneissa tapahtui. Tänne pitäisi perustaa yleinen moralisointipalsta jotta nämä ketjut säästyisivät kukkahattutätien ja uskovaisten kommenteilta!
Mäkin haluan kuulla lisää! Kiva kuvitella, mitä kaikkea sitä olisi saattanut kokea, jos ei olisi ollut niin tavattoman ujo. Nyt mun "bändäritoiminta" rajoittui lähinnä seurustelusuhteisiin muusikoiden kanssa, bäkkärillä oon vaan juonut kaljaa. :)
En siis vain tajua sitä, että miksi arvostusta on osoitettava nimenomaan seksillä/i]
En mäkään. :)
Vastaukseni on että kyllähän minä ainakin naisena haluan kestävän ja taitavan miehen. Isojen bändien jätkät sietää painetta, on kunnossa, on kokeneita naisten suhteen.
Pitää kyllä myöntää että aina kun soittaja on nainen ja bändäri mies niin se on vähän epätasa-arvoista, ainakin minun kokemukseni mukaan... Miesbändäri palvoen tekee kaiken. :)
tarkoittaa "sietää painetta"? Oliko ne oikeasti sängyssä hyviä vai oliko kyse nimenomaan siitä, että tässä pannaan nyt kuuluisuutta? Ainakin joku sanoi Steelen (tms, en tiedä kuka se on) olleen "iso ja hidas", ei kuulosta kovin ihkulta..en tosiaan itte ihmettele irtosuhteita, sitä vain, että tuleeko ne kiksit oikeasti miehen seksitaidoista vai maineesta eli mielikuvasta? Kyllähän sitä itsekin fantasioi jostain filmitähdestä toisinaan, mutta sitten jos sen kanssa olisikin kaksin jossain baarin vessassa humalassa niin olisiko se nyt sen kummempaa kuin jonkun taviksenkaan kanssa, oikea suhde ja sen seksi tietysti olisi eri asia. Jos teillä on ollut kivaa niin hyvä, kunhan mietin että mistä tällaisessa bändärijutussa on kyse.
lukea Nikki Sixxin elämäkerta Heroin Diaries. Sitä lukiessa kyllä karisee päiväunet siitä äijästä.. Vaikka täytyy kyllä myöntää että aikas charmantisti se on kyllä vanhentunu..