Onkos kukaan muu av-mamma ollut nuoruudessaan bändäri? Siis ihan
oikea rokkihuora >:) Ja niin, voitte säästää säälinne, mulla oli oikeasti kivaa. Hitto kun ois vieläkn yhtä kaunis ja hoikka ja osais elää hetkessä, tuntuu että 10 vuodessa musta on tullut vaan TYLSÄ.
Vaikka oon tyytyväinen nykyiseen elämääni, hetkittäin kaiholla muistelen sitä elämäntapaa, keikkoja, jatkoja ja hotelliöitä rokkibändien kans :) Ja sen aikaisia ystäviäni. Niisk.
Kommentit (265)
Juoksin kotimaisten bändien perässä 80-luvulla. Kyllä ne rupes tunnistamaankin ja pääsin joskus backstagelle. Seksiä siihen ei liittynyt, ihailin monia mutta en ollut mikään "rokkih:a", sen valinnan saattoi jotkut muut tehdä ja silloin yleensä sekä bändäri että artisti oli kännissä. MInä en ollut.
Ääliömäistä. Miten olette viitsineet alentaa itsenne tuolla tavalla.
Ei tuohon voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Mm Mötley Crue, Type O Negative, Hardcore Superstar (parhaat muistot ikinä!!)
Suomalaisista mm 69 Eyes, ToDieFor, Charon, Sentenced, Tehosekoitin, Mokoma
JNE.
Ehkä sä 2 oot vähän turhan vaatimaton? Kyllä ne ainakin mun kokemuksen mukaan just ulkonäön perusteella valkkas mimmit takahuoneeseen bilettää..
ap, nykyään akateeminen kahden lapsen äiti ja insinöörin vaimo (boooooring...)
Tietääkö miehesi?
Luulin, että keikoille mentiin kuuntelemaan musiikkia ja katsomaan bändejä. Ei vaan huoraamaan. Olinpa naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Moraalinvartijat löysi tämänkin ketjun ;)
Mikä IHME siinä on, kun naiset sekstaa miesten kanssa, niin aina ajatellaan että nainen on se hyväksikäytetty? Miksei kukaan ajattele niin päin, että bändärit käytti hyväkseen näitä rokkareita? Kaikki ne on kuitenkin olleet bändäreitä omasta vapaasta tahdostaan. Se oli niiden mielestä HAUSKAA.
Ja sitä paitsi: eihän tässä oikeasti ole KETÄÄN hyväksi käytetty. Jos kumpikin tekee jotain vapaaehtoisesti, niin eikö sen pitäisi olla ihan ok?
Ihan sama mutta ei kerro kovin hyvää noiden naisten älyllisestä tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Nosto erittäin mielenkiintoiselle keskustelulle.
Likasankojen kaivelua.
Ketkä kaikki kuuluisat rokkarit ovat tyhjentäneet kassinsa sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Ketkä kaikki kuuluisat rokkarit ovat tyhjentäneet kassinsa sinuun?
Onko sinulla siellä jo muna kädessä ja talouspaperi valmiina? Taitaa Serla olla ainoa asia, johon olet kassisi itse tyhjentänyt.
Mahtoiko esim. YES:illä, Genesiksellä tai Pink Floydilla olla bändäreitä?
Kevään kirjauutuus tulossa? Rokkihu**oran muistelmat.
Vierailija kirjoitti:
Mm Mötley Crue, Type O Negative, Hardcore Superstar (parhaat muistot ikinä!!)
Suomalaisista mm 69 Eyes, ToDieFor, Charon, Sentenced, Tehosekoitin, Mokoma
JNE.
Ehkä sä 2 oot vähän turhan vaatimaton? Kyllä ne ainakin mun kokemuksen mukaan just ulkonäön perusteella valkkas mimmit takahuoneeseen bilettää..
ap, nykyään akateeminen kahden lapsen äiti ja insinöörin vaimo (boooooring...)
Kun juoksut on juostu, niin vähän valjumpikin vakavarainen insinööri kelpaa perheen perustamiseen.
Onneksi erikseen kasvamisen prosessi on jo alkanut, kun lapsienkin kanssa jo pärjää ilman miestä.
Seuraavaksi lusikat jakoon ja ukko ulos yhteisestä kodista!
Vielä kun saisit Type O Negativen takas ja bäkkärille, niin elämä olisi kuosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Kevään kirjauutuus tulossa? Rokkihu**oran muistelmat.
Luonnollinen jatko tälle on OF ja sitten Yleen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mahtoiko esim. YES:illä, Genesiksellä tai Pink Floydilla olla bändäreitä?
Tietenkin oli. Kaikki sai, mutta kaikki ei osallistuneet. Etenkin silloin.
Muutaman bändin kiertuemanagerina toimin noin 10-15 vuotta sitten.
Eikä bändäreitä näkynyt. Keikkadösät oli siistejä, niissä ei poltettu, eikä dokattu tai mitään muutakaan.
Kyseessä kuitenkin parikymppisiä miehiä. Räppi ja rocktyyppejä.
Onko se kiertuetahti sitten kovempi nykyään ettei ehdi säätämään? Vai ovatko muusikot oppineet arvostamaan duuniaan, ettei sitä enää haluta tehdä kännissä ja sillinlöyhkäisenä? Ei haluta olla niinkuin andymccoy.
Nykyään muusikot juoksee maratoneja, eikä istu Manalassa kippaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on bändäri-kulttuuri voimissaan? Vähän epäilen, että nykyilmastossa se voi olla näille poppareille vähän riskaabelia. Siis jos kohderyhmä on alaikäiset ja itse on päälle 20v.
Täällä oli joskus ketju, jossa mainittiin mm bändi, jonka keulamies on nyt menossa lukemaan teologiaa. Hmm.Mitenkähän entiset rokkitähden tekemiset siellä selitetään.
69 opinnot alkaa olla loppusuoralla.
Itä-Suomalaiselta pikkupaikkakunnalta mieleen on jäänyt yksi tyttö/nainen, joka oli 90-luvulla ja 2000 vaihteessa kukkeimmillaan. Poikkeuksellisen kauniit kasvot hänellä oli, lyhyt rokhenkinen hiustyyli, alkoholi ja biletys maistui ja pyöri bändien kintereillä ja mukana tiiviisti. Kävi niin että tuli raskaaksi, ja kukaan ei tuntunut tietävän lapsen isää, arveluita kyllä oli yhdestä rokkikukosta. Juuttui pikkukylän kunnan kerrostaloon lapsineen, ilman koulutusta, työtä tai miestä, alkoholi maistui yhä ja vuodet alkoivat näkyä naamassa. Yksi kylän poika otti sitten vaimoksi ja tuli elämään ryhtiä ja lisää lapsiakin. Toivottavasti hänellä kaikki hyvin nyt, vaikka sittemmin ovatkin eronneet! Olin itse siis vajaa 10v nuorempi tyttö tätä naista, ja hänen elämä kiinnosti meitä kovin ja toimi itselle jonkinlaisena varoittavana esimerkkinä. Tunsin itsekin vetoa muusikkopiireihin, mutta en koskaan mennyt bändäriasteelle asti, vaikka varmuudella olisin ulkoisen olemuksen perusteella ollut soveltuva.
Tuomas Holopaisella on ainakin yksi juttu tullut julki ja hän on itsekin kertonut siitä julkisuudessa. Ei sekään kyllä ihan viimeaikainen ole, mutta oletettavasti 2000-lukua, sillä Nightwish taisi vasta silloin puskea Pohjois-Amerikkaan keikoille. Keikka Kanadassa, ja Holopainen huomasi erään naisen eturivissä, ja kyseli keikan jälkeen keikkapaikan henkilökunnalta, kuka hän oli, tunteeko joku. Joku tunsi, ja he saivat toisiinsa yhteyden. Holopainen vietti sitten vähän Kanadassa aikaa tämän leidin kanssa, ja kutsui hänet myös Kiteelle joksikin aikaa. Olivat vain ystäviä Holopaisen mukaan, mutta väitän, että kukaan ei usko tuota. Yhteisymmärrys varmaan kuitenkin oli siitä, että eivät ole parisuhteessa. Tämän naisen versiota ei tietääkseni ole koskaan kuultu, mutta en kyllä ole koskaan etsinytkään tietoa siitä.
Onpas "voimaantuneita" naisia liikkeellä
Vieläkö on bändäri-kulttuuri voimissaan? Vähän epäilen, että nykyilmastossa se voi olla näille poppareille vähän riskaabelia. Siis jos kohderyhmä on alaikäiset ja itse on päälle 20v.
Täällä oli joskus ketju, jossa mainittiin mm bändi, jonka keulamies on nyt menossa lukemaan teologiaa. Hmm.Mitenkähän entiset rokkitähden tekemiset siellä selitetään.