PAS helmikuussa, vko 6-7, piinauskavereita?
Hei, kaipailisin piinauskavereita ensimmäiseen PAS iin helmikuussa. Lääkkeet aloitan kun kuukautiset alkaa tod.näk. 25.1. ja siirto olisi kai viikolla 6 tai 7. Tarkoitus on siirtää kaksi alkiota, jos selviytyvät sulatuksesta. Takana keväällä -05 keskenmeno ja IVF tuoresiirrossa 11/05 ei tärpännyt. " time goes bye so slowly"
Kommentit (149)
ONNITTELUT niinanii!!! Aivan ihanaa, toivottavasti veritestistä tulee rauhoittavia uutisia! Jokatapauksessa ainakin jotain on tapahtunut.
Harmittelut Eikka99, mutta josko vielä sunnuntain testi näyttäisi muuta...
Toivottavasti siirto on mennyt hyvin ja tarrasäteitä Pasvaavi!!
Kiva että olet mukana sk-78 ja mukavaa että oletkin jo pikaisesti päässyt uudelleen piinailemaan.
Itsellä alkaa olla jo menkkatuntemuksia, mutta testata en ole raaskinut ennakkoon, kun vielä on voinut hetken lillua tässä epätodennäköisessä mahdollisuudessa.
Sandee: mielestäni kannattaisi ehdottomasti mennä testiin. Mulla oli sama tilanne aikanaan, veritestissä arvo 18.6, viikossa vahveni ja oli sitten 822. Mutta ihan sama kuin sullakin, mullakin oli kovat menkkakivut ja odottelin niitä alkavaksi päivänä minä hyvänsä. Mullakin epäily oli kemiallisesti, kohdunulkoisesta tms. mutta oli kuitenkin normaali raskaus, joka vaan syystä tai toisesta lähti liikkeelle hitaasti.
Ninanii: suurensuuret onnittelut plussasta! Odottelen mielenkiinnolla testin tulosta ja pidän peukut ja varpaat pystyssä! Ihanaa kun näitä plussia tulee, valaa itseenkin taas uskoa.
Pasvaaville paljon liima-aineita siirtoon!
Omien laskujeni mukaan kiinnittymisen ois p itänyt tänään tapahtua, jos se on tapahtuakseen. Masu on ollut syystä tahi toisesta melko kipeänä ti asti, en muista tällaista viime kerrasta. Vaan onhan siitä tosin jo aikaakin. Odotukset eivät ole korkealla, en tiedä miksi tuntuu, ettei tällä kerralla tule tulosta. Ehkä sen lääkärin sanat siitä alentuneesta mahiksesta painavat..
Voimia kaikille, kevätauringon säteitä. Niistä olen ainakin itse saanut kovasti voimia!
Ensinnäkin Niinaniille oikein isot onnitelut plussasta=), siitä se alkaa 9kk matka=)
Oma napa:Eli siirrossa ollaan käyty ja kaksi " lapsukaista" siirettiin.
Sitä ihmettelen, miten siirto ei käynyt kipeää kun vimeksikin pasissa kävi, liekö osuuta asiaan että raskaus ois muuttanut sisuskaluja vaiko läkäri oli eri, en tiedä.
Menkkakipuja jo nyt johtunee lugeista=D mutta en ala ehtiin oireita itsestäni menee miten menee.
Kaikille peukutuksia ja liima ja tarra ja mitä vain sukkia=D
pasvaavi+lapsukaiset pp0
Eikka toivon todella että testi muuttuis vielä plussaksi. bd bd bd
odottelua, sullakin on jännät paikat meneillään bd bd bd sinnekin
Niinanii, ((((((0)))))) onnea ja tarraliimaa. Saas nähdä onko molemmat kiinnittynyt. Ilmoittele sitten ultran jälkeen!!!
kkoponen ja pasvaavi mehän mennään aikalailla samoissa aikatauluissa.
Kkoponen mulla sama juttu, masua vääntää ja vihloilee, tuoresiirrossa ei ollut samanlaisia tuntemuksia. Jospa se tarkoittaa kiinnittymistä. Peukkuja sille.
Huiskutus kaikille muillekin. Lohtuhali kaikille jotka ovat neganneet ja peukutus piinailijoille sekä onnittelut plussanneille.
Sk onnea uuteen yritykseen.
... en uskalla juhlia ennen kuin näen (jos sinne asti päästään) sen sikiön ultrassa, oikeassa paikassa - ja kuulen sydänäänet.
Odotin koko päivän tuloksia labrasta mutta eivät ehtineet tänään enää soittaa. Saan tiedon verikokeesta siis vasta huomenna, kesken työpäivän. Huih! Eipä tarvitse taas ensi yönä juuri nukkua...
Meillä on ollut niin pitkä ja raskas tie ja voimat on lopussa, että en oikein uskalla vielä tähän raskauteen uskoa. Hoitajakin sanoi tänään rohkaisevasti että " ihan hyvin voi olla kemiallinen raskaus" . Tosi kannustavaa. Sitten vielä kaikki kohdunulkoiset ja tuulimunat ja mitä kaikkea pitääkään pelätä - niin ja sitten tietysti keskenmeno.
Järki lähtee. Salaa on olo tosi onnellinen, mutta yritän pidätellä itseäni, etten sitten taas putoaisi - tällä kertaa olisi pudotus tosi korkealta.
Kaksosten mahdollisuuteen en usko, koska testitikun viiva oli niin haalea.
Onnea kaikille matkaan ja kiitos kannustuksesta! = )
Meinasinkin kysellä, kuuluuko luge-sivuvaikutuksiin nuo vihlonnat, masun vääntämiset yms. kummat jutut, mutta aika moni niistä näyttää myös " kärsivän" . Eli lienevät normaaleja. Huimaustakin tuli tänään päivällä, kun hiki päässä imuroin. On siivoukset vähän jääneet, kun viikon päivät tärkein homma oli pitää pesukone käynnissä ja siivota ripulia ja oksuja. Nami.. Mutta nyt eka päivä, kun ei ripulia enää o tullut, jihuu!!!
Piinailua jatketaan, tosiaan pasvaavi, tirppa, ollaan aika samassa tahdissa.. Mulla testi ma 6.3. Ilmeisesti teilläkin taitaa olla melko samoihin aikoihin? Mulla menee hieman yli sen 12 päivän, kun sattuu viikonlopulle. Noo, jos tiukka paikka tulee, niin täytynee itse pissiä tikkuun jo aiemmin. Luulenpa, että sen kyllä huomaan, jos pieniin päin ollaan. Kuulemma alkaa maitoa herua helposti, kun edellinen imetys loppui vasta muutama kk sitten.. Että tässä mitään testejä tarvita, katsotaan vaan alkavatko meijerit toimia. ;-)) Nojoo, menköön luokattomat jutut väsymyksen piikkiin.
Nyt lähden nukkumaan, jos poika päättää taas herätä klo hyvissä ajoin. Krooh..
Koita saada unta, Niinanii, vaikka hankalaa varmasti on.. Tulen huomenna innolla lukemaan uutisesti. :-)
Veritestistä ei saanut sitten tuloksia....oli liian niukka näyte!mutta ruskehtava vuoto muutui punertavaksi, eli nega tuli taas!!!
Onnittelut niinaniille! ja pahoittelut neganneille!
Tsemppiä kaikille!
-marsa-
Kirsikka miten siirto meni? Toivottavasti hyvin=)
Marsalle rutistus, olen pahoillani=(
kkopponen ja Tirppa samoissa ajoissa mennään melkeen=)
Minä pp kannattaa testata? tai mitä ohjeita teille on annettu, tarkoitan kotona testaamista, minun hoitopaikassa ei tehä näitä veritestejä=(
Mulle sanottiin että oottaa kaks ja puolviikkoo, eli testaus ois pp17-18=O, 12-13.3 en kyllä malta niin kauaa odottaa ja menkatkin ehtivät varmaan alkaa=)
Kelle tehtiin hormoonikiertoon siirto?
-pasvaavi ja lapsukaiset pp1
Tilannekatsausta:
marsa85: siirto 6.2, 2 alkiota / nega
Niinanii: siirto 9.2, 2 alkiota / plussa!!!
odottelua: siirto 10.2, 1 alkio / pp14
Eikka99: siirto 10.2, 2 alkiota / pp14/nega?
kkoponen: siirto 20.2.,1 alkio/pp4
tirppa71: siirto 21.2., 2 alkiota/pp3
pasvaavi: siirto 23.2., 2 alkiota/pp1
xkirsikkax:siirto 24.2.
Sandee:?
mari-anne3:?
Toivottavasti meni taas kaikkien kohdalta oikein.
marsa:Voi harmin harmi! Kovasti vaan voimia sinne!
xkirsikkax: Toivottavasti siirto on mennyt hyvin ja oikein paljon tarrasäteitä sinne!
Itsellä ihan viimemetreillä alkaa toiveet nousta, kun ei ole kuukautis tuhrut alkaneet. Viimeksi tosin alkoikin rytinällä juuri testausta edeltävänä yönä, eli... Mutta huomenna on testaus ja vaikka tähän asti ei ole mitään toivonutkaan (vaikka tietysti on) niin nyt alkaa kuitenkin hermostuttaa. Voiko kuukautiset olla tulematta näiden lääkkeiden takia?
Marsa, toivottavasti sieltä nyt kuitenkin tulis se plussa. Sullekin siirrettiin kaks alkiota joten aina on mahdollisuus, että toinen kiinnittyy ja toinen tulee verenä pois. Älä vielä luovuta bd bd bd
Eikallekin vielä bd bd bd jos kuitenkin se siitä muuttus!
Odottelua, sulla näyttää hyvältä. Tulis sieltä nyt se plussa!!!
Pasvaavi, meillä siirto oli 21.2 joten testailen kansainvälisenä NAISTENPÄIVÄNÄ pp15 bd bd bd Aika pitkään sun pitäs oottaa testausta jos pp17-18 vasta :o Mulle ei tehdä mitään verikoetta vaan pissin ite tikkuun ja sitten varaan ajan ekaan ultraan hoitopaikkaan (haluavat varmistaa, että ovat oikeessa paikassa)!!!
Oikeen paljon plussasäteitä sulle ja kkoposelle ++++++++
Niinanii joko tieto on varmaa!!! ja Onnea!!!
Tsemppiä kaikille palstalaisille.
-tirppa kera lassin ja leevin pp3-
Sain tänään tietooni veritestin tuloksen. Hcg-arvoni on 399, eli hoitajan mukaan ihan viitearvojen mukainen. Tämä siis tarkoittaa, että kyseessä on ihan " oikea" , ei kemiallinen raskaus.
En uskalla silti ihan täysillä iloita. Onhan vielä mahdollista, että kyseessä on tuulimunaraskaus tai kohdun ulkopuolinen raskaus. Ystäväni sai jokin aikaa sitten hoidoilla plussan ja sai viikon 7 ultrassa ja nähdäkin sikiön, mutta sitten meni kesken viikolla 10... = (
Voi kun olisi onni myötä! On tätä odotettukin.
Pitäkää kiltit peukkua!
Mä pidän peukkua koko ajan teidän kaikkien hoitoja jatkavien puolesta.
Luin juuri jostain, että hoidoilla raskautuneille raskausaika on paljon stressaavampaa kuin muille - sitä osaa pelätä enemmän kun tietää mitkä kaikki asiat voivat mennä pieleen.
Toivottavasti kaikki menee hienosti! Allekirjoitan tuon väitteesi, että hoidoilla raskaaksi tulevat stressavat enemmän:) Minulla on takana kaksi raskautta, luomu ja IVF. En luomun aikoihin ymmärtänyt ollenkaan, että jotain voisi tapahtua. Olenhan selkeästi raskaana! Mutta ehkäpä näin onkin parempi... IVF-raskaus taas ei tuntunut todelliselta kuin vasta lapsen synnyttyä...
O.N. Nyt meillä on siis kaksi huurunenua kyydissä. Lääkärin mukaan kaikki näyttää hienolta. Alkiot selvisivät sulatuksesta ja jakaantuivat normaalisti. Alkioille tehtiin alkion kuoren avaus. Olen siitä onnellisessa asemassa, että tulen helposti raskaaksi, putkeni vain ovat tukossa... Minulla on ollut muutama kohdunulkoinen. Minulle on tehty yksi IVF, josta tuloksena ihana pieni tyttö, joten en jaksa uskoa, että heti 1. PAS tärppäisi. Varsinkin kun täällä taisi niin viime kuussa käydä:) Vaikka se ei ole minulta pois! Meillä on mahdollisuus vielä kolmeen PASiin, jos kaikki alkiot selviävät sulatuksesta. Uskon, että yksi siirto ainakin onnistuisi ja samalla pelkään, että olen yltiöpäisen positiivinen... Onko teillä muilla ennestään lapsia eli oletteko ns. sekundoja?
Kovasti onnea ja toivoa tulevaisuuteen kaikille!!
nyt on siis pp1 ja veritesti on 8.3. eli pp12. Muistelisin, että viimeksi testasin kotona plussan pp16.. Näin ne asiat muuttuu... Olen yksityisellä hoidossa. Tuntuu nuo testailutavat vaihtelen ihmisillä.
Menetkö uusintaveritestiin? Vuotohan ei välttämättä tarkoita negaa. Itse olen tihrutellu alkuraskaudesta.
Hei,
tiedättekö, millaiset oireet on, jos kyseessä on tuulimunaraskaus tai kohdun ulkopuolinen raskaus? Missä vaiheessa näistä saa tiedon? Vasta seiskaviikon ultrassa?
Pelottaa. VOi kun sais vaan olla onnellinen elämän ekasta plussasta - kaiken raskaan ja pahan ja pimeän jälkeen...
Onnittelut vielä kerran! Kyllä tuo ihan selvä plussa on ja kaikki menee varmasti hyvin. Lähetän täältä vauvaliimaa!
Pääsin vasta nyt takaisin koneen ääreen ja huomasin, että olit kysellyt testituloksistani eli tein myös kotona testin ja se näytti silloin sellaista haaleaa viivaa, joka kuitenkin tuli aika nopeasti. Kun tulos oli yli 200 IU:ta verikokeessa, niin testiviivakin oli tummempi, mutta edelleen vaaleampi kuin kontrolli. Eli näin. Tosin ei tällä nyt enää ole merkitystä, koska tuloksesi on selvästi positiivinen. Enkä usko, että kyseessä olisi tuulimuna tai kohdunulkoinen. Noita asioita epäiltiin mulla, koska hormoniarvot nousivat niin hirveän hitaasti.
Turvallista 9 kuukautta sinulle Niinanii!
Pahoitteluni kaikille neganneille!
terveisin, sk-78
Menen suoraan vaan omaan napaani, eli testi oli nega! Tein vielä toisenkin ja sama juttu. Ihmettelen vaan kun kuukautisia ei kuulu??? Tulee kai kun lopettaa lääkkeet.
Superonnittelut Niinaniille! Ihanaa, nauti nyt vaan kaikista raskausoireista, niitähän olet odottanut. Tiedän, se on vaikeaa, kun pelko on mielessä kaiken aikaa. Minäkin sanoin läpi raskauden miehelle, etten usko, ennenkuin se syliin annetaan. Ja " lohduksi" voin sanoa, että siitä se pelkääminen vasta alkaakin! Mitä kaikkea sille pienelle voikaan sattua...
Odottelua: mulla ei näyttänyt pissatesti positiivista ennenkuin muistaakseni pp 17 - 18, nousi hcg tosi hitaasti. Pidetään siis vielä peukut pystyssä!
O.N. Olo on aivan hirveä! Lugeista ilm. pää tullut sellaiseksi ihan kummaksi, ei särkyä, mutta kuin joku olisi vetänyt halolla takaraivoon. Kuume nousi eilen (38), joka paikkaa särki ja kolotti, päätä ei voinut kääntää minnekään. Jos erehtyi äkkiä nousemaan tms. näytti että taju lähtee justiinsa. Henkeäkin on vähän ahdistanut. Kaipa tämä nyt sitten on joku rajumman puoleinen flunssa, onneksi kuumetta ei enää tänään ole. Muuten olo on ihan kurja. Miehen piti hoitaa poikaa koko ilta, kun mä en kertakaikkiaan vaan jaksanut. Nukuin kellon ympäri. Nytkin taidan mennä pojan viereen, kun ip pitäs jaksaa lähteä sohvaostoksille.. EVVK! Mutta kun miehen vanhemmat tulevat ensi viikolla meille, pitäs saada vuodesohva, kun ei muuten oikein ole petiä minne majoittaa.
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille, pahoittelut neganneille.. Piinisteleville paljon mukavaa ajankulua..
Kirsikka, kyselit aiemmista lapsista. Meillä siis poika ivf:stä, syntyi toukokuussa 2005. Mulla tosi vaikea endo, joten meillä ei muuta mahdollisuutta saada lapsia kuin nämä hoidot.
ja onnea haamusta! Toivottavasti se vahvenee!
vastailit minulle tuossa aiemmin testausajankohdasta. Meillä on tilanne se, että menkkoja ei ole kuulunut vieläkään (pp15) ja todellakin aina yheksän aiemman hoidon aikana alkaneet pp11. ja testiin tuli pp11 viivan paikka ja pp12 olematon haamu ajan ulkopuolella ja sama pp13. enää en jaksa testailla, itse olen varma kemiallisesta. Mutta jos sinulla haamu tulee testiin kohtuu nopeasti, voit olla luottavaisempi raskaudesta! Oliko sinulla muuten lääkkellinen kierto vai normaali ja kuinka pitkä kierto yleensä.
Nyt täällä mietitään, että lopetanko luget vai jatkanko. veritestiinkään ei ole oikein voimia mennä, kun olen varma negasta. Menkka oireet ovat olleet kohtuu voimakkaat jo viisi päivää.
Pahoittelut teille neganneille, koittakaa pitää toivoa yllä. itsellä se on vähän hukassa ollut jonkin aikaa.
Ihan pikkuisen toivo on herännyt tämän aavistushaamun kanssa, että ehkä me tauon jälkeen vielä kerran yritämme...
Onnea Teille, jotka vielä piinailetta tässä ketjussa! toivottavasti teille tulee plussia ja selkeitä!
t. Sandee