Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS helmikuussa, vko 6-7, piinauskavereita?

16.01.2006 |

Hei, kaipailisin piinauskavereita ensimmäiseen PAS iin helmikuussa. Lääkkeet aloitan kun kuukautiset alkaa tod.näk. 25.1. ja siirto olisi kai viikolla 6 tai 7. Tarkoitus on siirtää kaksi alkiota, jos selviytyvät sulatuksesta. Takana keväällä -05 keskenmeno ja IVF tuoresiirrossa 11/05 ei tärpännyt. " time goes bye so slowly"

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soittelin hoitopaikkaan ja kyllä me sitä siirtoa huomiselle suunnitellaan, jos pakkasukot selviää sulatuksesta. Saan soittaa kahdelta labraan ja kuulla kohtalon. bd bd bd

Eikalle vielä tsempitykset, älä vielä luovuta, se on vasta pp10 tänään menossa. bd bd bd bd bd bd bd

Mites muilla menee? Kovasti voimahaleja kaikille (((((0)))))

Vierailija
82/149 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun aloitin kirjoittaan sinulle, unohdin täysin miten nikkisi kirjoitit :(

No anyway tervetuloa joukkoomme ja toivotaan että huurunenät nyt jaksaa sen sulatuksen, mehän näytetään menevän samassa aikataulussa. Mulle tämä on eka PAS. Viime marraskuussa tehtiin eka IVF ja se tuoresiirto, nega, joten saas nähdä kuis ämmän käy.

Peukutuksia kovasti ja ilmoitellaan iltapäivällä kuulumisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKAOMANAPA!

Soittivat juuri, siirto tulee, klo 14.20 ois aika..

Jännittää kun tää on eka pas...

Tsemppiä roppakaupalla kaikille palstalaisille!

T. Jännissä tunnelmissa elelevä passaaja

Vierailija
84/149 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä menossa pp15...en ole vielä uskaltanut testata...keskiviikkona olis verikoe, mut ajattelin testata jo huomenna!jotenkin vain on sellainen olo että nega tulee!!!

plussasäteitä kaikille piinistelijöille!!!

Vierailija
85/149 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kkoposella on varmaan asukki (it) kyydissä, paljon tarraliimaa sinne.

Omaa napaa; molemmat selvis sulatuksesta. Ovat nyt 3- ja 5-soluvaiheessa, luultavasti saan molemmat kyytiin kun ovat nontoppeja mutta huomenna päätetään asia kunhan nähdään kuin vilkkaasti alkavat jakautumaan..... Testauskin menee mukavasti naistenpäivän viikolle. Huh toivotaan parasta.

Mites muilla menee, tää on jotenkin kärsiny inflaation tämä pino. Huhuu huhuu piinailijat, marsa, niinanii, odottelua, eternal, pasvaavi....

jaksuja ja tsemppiä kaikille

Vierailija
86/149 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet!! Itselläni migreeni kolmatta päivää, mutta pakko oli käydä katsomassa tilanteita.

marsa: joko oot testannut???

eikka: mikä tilanne?

Itsellä ei mitään oireita edelleenkään, lauantaina olis testauspäivä.

Tarrasukkia, plussasäteitä ja jaksamista!!

Vierailija
87/149 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori marsa, huomasin että olitkin kirjoittanut tänään että testaat huomenna, eli ei ollut tarkoitus hoputtaa. PLUSSASÄTEITÄ!!!!

Vierailija
88/149 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas oli kiire päivä töissä. Viime yökin meni huonosti, tuli katsottua suomen peli ja heräsin jo kello 5, enkä saanut enää millään unta. Töissä ei kerennyt väsymystä huomata, kotona se sitten alkoikin.

Soitin klinikalle aamulla, jatkan lääkkeet normaalisti sunnuntaihin asti, jolloin testaus. Vuotoa tuli vähän, kerralla kaikki. Illalla kotona ei tullut enää yhtään, töissä oli huomaamatta lorahtanut. Hoitaja arveli, että toinen tai kumpikin huurunenistä ovat tulleet vuotona pois. Sunnuntaina selviää, kovasti jännittää. Oireita ei ole, mitä nyt rintoja arastelen, mutta lääkkeistä johtuvaa sekin.

Vierailija
89/149 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viikon lomalla ja ei konetta ollu lähellä, hirveitä vieroitusoireita=)

Mulle siis tehdään hormonikiertoon siirto ja tänään käytiin lääkärissä, ultrassa.

Lääkäri oli ärsyttävä lääkäri joka ei paljoa puhu:( Enkä itse osaa kysyäkään, sen vain kuulin että limakalvo on 10mm, eli kaiketi hyvä, ja nyt on kp16.

Mahdollinen siirto onkin torstaina, jos siirettävää on, keskiviikkona ottavat sulamaan ja päivällä saa soittaa ovatko selviytyneet:)

Arvatkaa vaan jännittääkö kun viime kerralla kaikki kolme alkiota menehtyivät:(

Ja nytkään en kauheasti odota, kysyinkin jo hoitajalta että milloin tehdään kolmas ja viimeinen hoito, tehdään kuulemma syksyllä.

Mutta hoitaja toppuutteli että katsotaan tämä pas ensin ja jos hyvin käy niin voidaan kolmesta alkiosta vielä pakastaa uudelleenkin:)

No katsellaan, otin tänään eka luget ja suun kautta ja ette varmaan arvaa huippasko ei viime keralla näin paljon huipannu =O

Joo katsellaan keskiviikkona miten siirtohomma etenee jos etenee:)

Ja kaikille peukutuksia, missä vaiheessa itse kukin on=)

Marsalla näytti olevan lähimpänä testaus, mitä nopeesti tsiikasin=)

terv. pasvaavi

Vierailija
90/149 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

marsa85: siirto 6.2, 2 alkiota / pp15

Niinanii: siirto 9.2, 2 alkiota / pp12

odottelua: siirto 10.2, 1 alkio / pp11

Eikka99: siirto 10.2, 2 alkiota / pp11

kkoponen: siirto 20.2./pp1

tirppa71: siirto 21.2.

pasvaavi: siirto 23.2.

xkirsikkax:

mari-anne3:?

Toivottavasti meni kaikkien kohdalta oikein. Itsellä migreeni vihdoin helpotti, mutta mieliala alkaa laskea, kun valmistautuu testaamaan negaa.

kkoponen:Tarrasäteitä!

tirppa 71: Onnea siirtoon!!!

Vierailija
91/149 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vasta se pp15...eilen pp14!mikä lie ajatuskatko tullut! Tässä pikaisesti sen verran että eilen illalla alkoi tuhruvuotoa....olen silti ottanut vielä lääkkeitä, mutta jos voimistuu huomiseen mennessä niin lopetan lääkkeet ja en mene verikokeeseen...se taisi minun osalta tämä piinaillu olla taas tässä!

On tämä jotenkin vain niin epäreilua...on sellainen olo että kaikki on menetetty ettei se voi koskaan tärpätä!!minkäs teet...nyt pieni tauko olisi paikoillaan!!!

Tsemppiä ja plussasäteitä teille muille piinistelijöolle!!!

-marsa-

Vierailija
92/149 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meillä pojan sairastelussa tuli paha takapakki eilen, joten en ole oikeastaan ees muistanut, että se alkio on tuossa massuun siirretty.. Kummallista kyllä! Oltiin eilen 7 tuntia sairaalassa, kohtuullisen paha kuivuma jo pojalla. Yöksi kotiin ja tarkistuskäynniltä kotiuduttiin juuri. Nyt taas suunta ylöspäin.

Tosiaan, 2 alkiota sulatettiin, toinen oli menetetty tapaus. Toinen oli 3-soluinen ja se siirrettiin. En oikein tiedä mitä se sitten tarkoittaa, sanoi lekuri ettei siitä mitään vaurioita lapselle tule, vaikka olikin pakastettaessa 4-soluinen..?? Mieluusti kuulisin tuosta lisää, jos joku osaa kertoa..? Että mitä se tarkoittaa, kun alkiosta on 1 tai 2 solua kuollut?

Lohduksi piinistelijöille, jotka ihmettelevät oireiden puuttumista: Minulle kävi ekassa rask niin, että 12 vrk siirrosta testi ei näyttänyt negaa eikä plussaa. Ja kyllä, niin voi todellakin käydä! En ollut tiennyt.. Arvo oli 18,6. Vaihtoehdoiksi annettiin ulkoinen raskaus, kemiallinen raskaus tai normaali raskaus joka jostakin syystä on kiinnittynyt myöhässä. Onneksi se oli tuo viimeinen. Viikko tuosta ekasta veritestistä tehtiin uusi, ja siinä arvo oli jo 822. Että piinattiin sitten se viikko vielä lisää. Kyllä ne päivät menivät nimittäin hitaasti... ;-))

Jotenkin tämä pas nyt tuli ja meni niin nopeasti, ettei sitä ehtinyt juuri lainkaaan ajatella tms. Tuon pojan takia lähinnä, kun ollut niin sairaana. Pitää oikein muistuttaa itseään, että hei, tässähän on mahdollisuus tulla raskaaksi! Jäin kyllä lääkärin puheesta siihen ymmärrykseen, että ei kannata toivoa liikoja, kun ei ollut kovin hyvälaatuinen tuo kaveri. Sanoi jotenkin, että " ei kannata sulattaa nyt tähän kiertoon lisää putkiloita, jottei käy sitten niin että äkkiä onkin 2 - 3 siirtokelpoista alkiota. Ehkä joudut käymään jonkun kerran siirroissa, mutta olet vielä nuori ja sitä rataa..." Että vähän jäi sellainen maku suuhun, että toppuuttelin jo miehenkin intoa..

Plussapeukut kaikille muillekin piinisteleville! Marsa, älä luovuta vielä!!! Nimim. hengessä mukana...

Vierailija
93/149 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsa, älä vielä luovuta, testaat ja sitten katotaan bd bd bd bd bd bd

Pasvaavi, toivottavasti sun huurunenät selviää sulatuksesta.

Eikka pidetään peukkuja bdbdbdbdbdbdbd

Kellehän mun vielä piti kommentoida, meinaa väsyttää kun ei oikeen viime yönä tullu uni silmään. Jännitti tän päivänen siirto sen verran.

)..( Lassi ja Leevi on kyydissä. Toivottavasti jaksavat sen 9kk. Limis oli tasaisen paksu ja kaunis (?) mutta millimetritietoja en saanut enkä hokannu kysyä.

On se jännä miten noi alkiot luokitellaan eri hoitopaikoissa. Mulle siirrettiin alkiot jotka olivat pakastushetkellä 3 soluinen 3luokkainen ja 5 soluinen nelosluokkainen. Siirtohetkellä olivat jakautuneet 4- ja 6-soluvaiheeseen. Auttavat kuulemma toinen toistaan kiinnittymään eli mahdollisuudet yhdessä ovat paremmat kuin yksinään *ja jossain ei taas suostuta millään laittamaan kahta*

Joku kyseli kuolleista soluista; mulle valaistiin sen verran asiaa, että alkiovaiheessa jos yksi solu kuolee niin alkio muodostaa siihen uuden eli korvaa kuolleen eikä aiheuta komplikaatioita myöhemmin. Nämähän nyt ilmeisesti onkin niitä kantasoluja joista isona voi tulla vaikka ja mitä....

Voi että mun aivot suttaa ja tökkii kokonaan, mutta mies kielsi menemästä päikkäreille kun kuitenki nukahdan sikeesti ja sitte herään keskellä yötä pirteenä (?). No voi olla perää. Yritän sinnitellä joten yrittäkää ymmärtää jos teksti ei oo järjellistä, nimittäin mun päässä ei tällä hetkellä oo mitään järjellistä.

Tsemppiä nyt kuitenkin kaikille ja valoisaa huomista ja kevättä.

Vierailija
94/149 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kovasti tekisi mieli jo testata, tänään pp 12. Mies pitää minua tosi hätähousuna, lupasin odottaa perjantaihin testauksen kanssa, silloin jo pp14.

Verta ei ole tuon sunnuntain jälkeen näkynyt, eikä mitään muutakaan oireita. Vessassa yöllä juokseminen on kyllä lisääntynyt, mun pitää juosta 2 tai 3 kertaa WC:ssä, yleensä olen käynyt kerran, mutta itse ajattelin että liekkö tuo on kuviteltu oire, nukun kait yöt sitten jännityksen takia huonosti ja aina kun herään niin juoksen vessaan. Toivottavasti kyse ei ole vain siitä.

Kuinka muiden piinailut? Pian pitäisi alkaa plussia tulla.. :)

Vierailija
95/149 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve tytöt! soittelin tänään väestöliittoon ja käskivät käydä siellä verikokeissa, koska vuoto ei ole lisääntynyt ja se on ruskeaa...ainut ongelma oli sit se itse kokeen ottaminen...pistivät vaivaiset kuusi kertaa eikä silti saatu kuin tippa verta! suonet lähti karkuteille!!jospa siitä saisi sen hcg:n otettua!mutta tuloksen jo kyllä tiedän...ihan varma nega!

Huomenissa ilmoittelen mikä on minun tuomio!

-marsa-

Vierailija
96/149 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään aamulla sulattivat meidän kolme huurunenää ja kaksi on selvinnyt, toivottavasti ovat huomenna vielä voimissaan, siirtoaika on 13.30 ja jos mahdollista niin siirtäisivät molemmat=)

terv. pasvaavi

Vierailija
97/149 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kanssasisaret!

Tänään (pp14) syöksyin heti aamuseitsemältä (vaikka vapaapäivä, hehe) testaamaan, ja näin elämäni ensimmäistä kertaa haamun! Punainen testiviiva näkyy kyllä ihan selvästi, mutta on hento - paljon haaleampi kuin kontrolliviiva. Nyt tietysti pelottaa, onko kyseessä kemiallinen raskaus vain ja meneekö kesken jne.

Yritän hillitä iloani, mutta eihän se onnistu. Itkettää ja naurattaa. Tiedän, että ei vielä pitäisi riemuita kun saattaa olla kyseessä kohdun ulkopuolinen tms., mutta ei mahda mitään. On pakko riemuita, koska tämä sentään kertoo, että alkio on yrittänyt kiinnittyä. Eikö?

Kyllä toki parku pääsee jos tämä ei olekaan oikea raskaus. Voi kun mekin onnettomat saisimme onnistua!

Takana siis inseminaatio, kaksi ICSIä ja tämä on neljäs hoito, ensimmäinen PAS. Siirretyt alkiot olivat tällä kertaa kaikkein kehnoimmat tähän mennessä: sulatuksen jälkeen kumpikaan ei ollut jakautunut vuorokauden aikana yhtään. TOisesta oli itse asiassa kadonnyt yksi solu!

Toivoa siis lienee vielä!

Yritän päästä tänään vielä veritestiin klinikalle.

Tietääkö teistä kukaan, selviääkö veritestistä heti, onko raskaus vain biokemiallinen eikä oikea?

Apua jännittää pelottaa pompituttaa! Nyt pudotaan sit korkealta, jos tässä käy huonosti...

Vierailija
98/149 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut pinon kuulumisia, vaikka itse tipuin jo ennen siirtoa, kun alkiot eivät selvinneet sulatuksesta.

Paljon onnea Niinaniille ensimmäisestä plussasta. Uskotaan, että kaikki on kunnossa ja saatte vauvan kotiin ensi syksynä!

Kyselit tuosta biokemiallisesta raskaudesta ja siitä miten se näkyy verikokeessa. Tässä asiassa voin sanoa vain, että ei se välttämättä näy ihan heti, mutta matalat hormoniarvot saattavat viitata siihen. Mulla oli viime elokuussa ensimmäisen ICSI tuoresiirron jälkeen biokemiallinen raskaus ja sitä piinaa ja uusia verikokeita kesti noin kaksi viikkoa, kunnes tuli tulos, jossa hCG oli lähtenyt laskemaan. Mulla oli siis silloin hCG-arvot alusta lähtien matalia (pp12 24,9 IU, siitä viikon päästä 204,9 IU ja siitä viikon päästä taas alle 30 IU, kahden vikan verikokeen välissä olin alkanut myös vuotamaan). Tosin alusta asti hoitaja käski pitämään jalat maassa ja sanoi, ettei kaikki ole varmaankaan kunnossa, kun hormoniarvo nousee näin hitaasti. Vaikka sanoi hän myös sitä, että kyllä tuollaisilla arvoilla on normaali raskauskin päässyt alkamaan. Tsemppiä nyt kuitenkin. Uskon, että sinulla on kaikki hyvin!

Voisin samalla päivittää omat tietoni eli tänä aamuna aloitin piikittelemään puregonia uutta ICSI hoitoa varten (joka tällä kerralla tehdään yksityisellä, kun julkisella olisi mennyt ainakin kesäkuulle ellei sitten vasta syksylle se punktio). Punktio ja siirto tulee olemaan viikolla 10, jos kaikki vaan menee suunnitelmien mukaan. Eli tällaisia kuulumisia. Plussasäteitä teille kaikille!

terveisin, sk-78

Vierailija
99/149 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein heti herättyäni testin, nega tuli, ei taida enää toivoa olla, tuo oli 25 iu testi. Teen nyt vielä varmuudeksi su pp16, mutta menkkoihin olen jo valmistautunut täysillä.

Onnea plussanneille.

Vierailija
100/149 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sk-78,

teitkö kotona testin ensin ennen verikoetta, silloin kun sulla oli kemiallinen raskaus? Jos teit, näyttikö se ihan kunnolla plussaa?

Mä olen ihan paniikissa täällä. Kävin klinikalla verikokeessa ja tulos tulee parhaassa tapauksessa ennen neljää, tai sit vasta huomisaamuna. Pelottaa, onko siellä ihan matalat hormonitasot.

Meillä tosiaan on aina ollut näissä hoidoissa ongelmana, että solut eivät lähde jakaantumaan normaalisti. Nyt siirrettiin kaikkein surkeimmat tapaukset tähän mennessä, ja eka kertaa kaksi viivaa testitikussa! Niin että ei niihin alkioiden luokituksiin juuri kannata tuijotella...

Voi kun saisin kaiken tämän kärsimyksen jälkeen olla OIKEASTI raskaana!

Pitäkää peukkuja!

Kaikille vielä testaamattomille kovasti plussaa toivotan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi