*** TAMMIMAMMAT vko 20 ***
Kommentit (115)
Kylläpä äsryttää, että on maanantai. Viikonloppu oli ihanan aurinkoinen ja muutenkin mukava. Äitienpäiväaamuna on kiva herätä lauluun :x
Olen itse ihmetellyt ovistestien toimintaa, joten nyt kun vihdoin plussan bongasin, voisin vastata omiin kysymyksiini, jos vaikka jotakin muuta olisi tämä myös ihmetyttänyt. Tässä kierrossa testasin kotitestit.fi liuskoilla kaksi kertaa päivässä (aina kun muistin) aamupäivällä ja iltapäivällä. Testit näyttivät puhdasta negaa, mutta jossain vaiheessa oli pari päivää haamua. Lauantai-aamupäivällä tikkuun tuli sitten selkeä plussa ja edellisenä päivänä oli ollut puhdas nega. Eli tämän perusteella plussa ei tullut pikkuhiljaa vahventuvana viivana vaan yhtäkkiä. Testasin vielä plussaa seuraavana päivänä ja se oli jo haalea eli nega. Plussa tuli kp 19.
Esikoisen hedelmöittymispäivän tiesin päivälleen tarkasti ja laskin tässä viikonloppuna huvikseni mikä kp silloin oli. Se oli silloin kp 19, joten jospa tässä olisi jotakin taikaa. Minulla on varmaankin säännöllisesti ollut tuo ovis melko myöhään. Kierto on ollut yhtä lukuunottamatta aina 28 päivää. Tässä kierrossa ei ainakaan yrityksestä ollut puutetta. Laitanpa tähän vielä puuhailupäivätkin eli kp 12, 14, 15, 17, 19 ja 20. Huh huh.
Toivottavasti plussauutisia alkaa kuulumaan itse kultakin. Omaa testaamista saa vielä odottaa... Monta päivää oviksen jälkeen se testi saattaa näyttää plussan? Oliko se 10?
Terv. Pötkö kp 21/28-37
Maanantai aamu ja on niiin harmaata. Mutta ei anneta sen lannistaa, tänne alkoi juuri aurinko pilkistelemään pilvien välistä :) (harmi muuten että nämä hymiöt EI toimi näissä teksteissä)
Eilen oli ihana äitienpäivä, jolloin sai onnitella omaa äitiä ja jopa minua, äitipuolta, muistettiin eilen ja se lämmitti mieltä tosi paljon!
Pötkö: eikös ne herkimmät näytä sen plussan 10 päivää oviksen jälkeen? Näin muistelisin :)
Täällä ei piinaviikkoa tarvitse viettää, kun en ovista bongannut tässä kierrossa ollenkaan (en testeillä enkä muutenkaan). Odottelen jo siis seuraavaa kiertoa :)
Annu_81, kp 23/27, yk 4
Uusi viikko ja sateella alkoi. No, hyvä kun pölyt tulee alas välillä. Allergisille tuo ainakin helpotusta.
Omaan napaan ei mitään uutta. Alavatsa turvoksissa ettei edes 42 kokoiset mustata housut mennyt eilen enää jalkaan. Äitienpäivän kunniaksi olisin laittanut kun mentiin käymään miehen vanhemmilla. Jotenkin tuntuu, että täiti kurvaa kuitenkin paikalle viikon päästä, kun kohdun nipukka seilaa ylös ja alas. Välillä siis on ylhäällä ja valillä alhaalla. Riippuu onko päivä vai ilta. Vai onko normaalia kun mahd. menkkoihin on vielä n. 8 päivää? On vähän alakuloinen olo... :/ Ja eilen kun katsoin tanssiohjelmaa, niin itku oli herkässä. Väsymyksestäkö johtuu...Ja ärsyttää. X-(
Äitienpäivänä koin yllätyksen kun mies laittoi minulle leivät ja teen valmiiksi ja osti vielä päivällä ruusuja. :) Kerran vuodessa tapahtuu noin ainakin... :D
Hyvää viikon alkua! =)
Kp 20/26-30, yk 9 *piinaviikko*
P.s. Madam-mamma ennusti meille syntyväksi vielä pojan 1.2.´09, eli tässä kierrossa "pitäisi" tärpätä. Tuli vaan mieleen.... Mutta enpä taida uskoa tuohon.
Meitähän piinaviikkolaisia on nyt monta...=) Admini ja 2pojanäiti ainakin...=) Itsellä alkoi piinaviikko myös, ensi maanantaina pitäisi tätin kurvata, jos niin on käydäkseen! Mies eilen katseli peltotöitä ja uteli, että onkohan meidän "kylvöt" onnistuneet...=)
Ovista en testaillut, mutta alavatsan tuntojen perusteella ovis oli viime viikon su tai ma. Sillä perusteella dpo:t olis 7-8. Ajattelin perjantaina testailla, kuten myös sä admini, jos jollain ihmeellä sais siihen tikkuun ilmestymään jotain, niin menis se viikonloppukin nopeasti...=) Mitään raskaustuntemuksia ei tosin ole, lievää vihlontaa nivusissa ja juilintaa alavatsassa lukuunottamatta...
Toivotaan nyt, että viikko menee nopeasti, ei tarvis tätä piinaviikkoa niin tuskailla...=) Ja isot peukutukset sille, että kaikkien piinat päättyy plussaa!!=)
Sofi kp22/28 yk 1
Nyt on muutto ohi, ja melkein kaikki tavaratkin jo omilla paikoillaan. Keittiön kaapit ja mun vaatekaappi on vielä vähän sekasin. Lisäksi miehen kotistudiota ei vielä ole kasattu kun kamat on muualla, ja siellä muualla on vielä pari lootaa mun kamoja mös. Mutta siis kirkkaasti voiton puolella ollaan muuton suhteen.
Mä olen alkanut juomaan greippimehua josko se auttais. Se on muuten mun mielestä hyvää (jaa, minäkö outo?!). Mutta mitenkäs sitä mehua pitikään litkiä. koko kierron ajan, alkupuolikkaan ajan vai kloppupuolikkaan ajan?
Menas epätoivo iskeä eilenä lakanoiden laulattamisen suhteen kun yhtään mitään ei ollut tapahtunut makkarin puolella (ymmärrettävää kyllä) pariin viikkoon ja juurikin eilenä-yihuomenna olisi juuri Ne Otollisimmat Päivät. Mies sitten iloisesti yllätti ja... no kyllähän te tiedätte... keskellä päivää. Nyt sitten siis on edes vähän toivoa.
väärään pinoon, sorry. Sen siitä saa kun hyökkää koneen kimppuun heti herättyään.
Menin ja tilasin kotitesti.fi:stä raskaustestejä... Ne on huomenna täällä joten miten ihmeessä mä saan pidettyä itteni, etten tekis ekaa testia kun vasta perjantaina... Onneksi niitä tulee heti enemmän kerralla, (3) että jos sittenkin yhden ihan vaan vaikka huvikseen kokeilis keskiviikkona, ku dpot on 10.. Testin herkkyys on 10, että periaatteessa vois olla mahdollista että se sen jo sillon näyttäis... Huh, tämä on sanottu aiemminkin, mutta odottavan aika on pitkä...;)
Sofi kp 22/28 yk1
Anniquelle isot pahoittelut tädistä, toiv seuraava kierto on teidän kierto!!
2poj@näiti, toivottavasti se madam-mamma oli oikeassa! ..se ois tää kierto nyt sit, jännää!
Sofi oli testejä tilannut, et onnea testailuun vaikka jo alottaisit, onhan niitä kolme sitten ;) Mun näpit ei pysyis niistä erossa, jos saisin jo nyt kotiovelle :D Yritän tässä kierrossa malttaa mahd kauan.. vaikka tarkoitus on ehkä testata jo kp 27, koska silloin ois mulla nimpparit, et jos saisin sen parhaan lahjan ikinä!
Mutta saapahan nähdä tarviiko testailla, yritän vähän tutkiskella itseäni ja jos tuntuu, et kierto on samanlainen nippailuineen kuin edelliset niin en usko mitään tapahtuneen.. Eilen oli samanlaista kunnon alavatsakipua kuin on ollut ed. kierroissa juurikin muutamana kp:nä 19-20.. Oiskohan se sitä keltarauhasen kasvua nyt sit taas?
Jos tuntuu viikonloppuna oireettomalta niin sitten testaan.. Mulla oli esikoisesta ihan oireeton olo testauksenkin aikaan. Oireet tuli vasta viikkoja myöhemmin, mutta voihan olla, et näin toisesta ois sekin erilailla (kunhan mietin..)
Toi kofeiini on mua kans mietityttänyt, kun juon kuitenkin jonkun verran päivässä ja heti aamukahvitkin nykyään (kamalaa, kun tuntuu et oon jo koukussa, vaikka joskus vannoin etten olis ja kahvi ei ollut ees hyvää).. Et sekin voi tähän raskautumiseen vaikuttaa.. Et ois parempi, kun senkin jättäis pois ja vaalis terveellisiä elämäntapoja KAIKINPUOLIN! Helpommin sanottu kuin tehty :/
Eipä kait muuta, mä en osaa kirjottaa lyhyesti.. sori.
Plussaonnea :)
Emmuli kp 20/30 yk 10
Minäpä se sitten innokkaana menin ja testasin eilen ja nega sieltä pätkähti. Huomenna varmasti alkaa menkat ja tympii kyllä. Miten sitä jaksaa tsempata ittensä kierrosta toiseen ja aina vaan yrittään uudelleen. Muistan niin elävästi vielä sen piinaavan pitkän yrityksen joka koettiin ennen esikoista :(
Olo on suht normaali. Tissit ei tässä kierrossa kipeytyneetkään ja nyt tuli mieleen, että olikohan sitä ovistakaan ollenkaan.. Alavatsalla tuntuu vihlaisuja ja jomotusta, menkat tekee tuloaan.
Harmaissa tunnelmissa,
Rhanna kp 25/25-26
ja olo on kuin olisi krapulassa/tulossa kipeäksi: ihan outo olo, vatsaa vihlaisee silloin tällöin (kuitenkin päivittäin), väsyttää tajuttoman paljon, päätä särkee ja uusimpana oksettaa. Tai oikeammin välillä tuntuu kuin olisi krapula, toistaiseksi en ole käynyt halailemassa posliinimaljaa. Jotenkin pelottaa, jos tää on vain vauvakuumeisen hourailuja, vaikka ainakin väsymys ja päänsärky ovat juuri nytkin totisinta totta. Saas nähdä, kuin käy, vajaa viikko testaamiseen.. Muuten, millä testeillä te muut testailette?
Christina kp23/28-33
Näin ensi alkuun pahoittelut Rhannalle negasta. Voi kurjuus.
Toivottavasti Christinan oireet enteilee hyvää! Tuohon sinun kysymykseesi, että millä testaillaan niin minulla on odottamassa kotitestit.fi:sta tilattuja herkkiä (kympin) testejä. Nyt tilasin kasettimallisia. Itse asiassa on minulla kaapissa pari liuskatestiäkin vielä.. :)
Ajattelin testata sunnuntaina, sit ois ehkä se 10-11. Se on varmaan maksimi, mihin jaksan odottaa. Pitkä viikko tosiaan tulossa, onneksi on seuraa täällä tähän tuskailuun! :)
Tinttana 20/32
että toivottavasti 2poj@näidille annettu ennustus toteutuu! Jos näin käy, taitaa täällä aika moni kääntyä saman ennustajan puoleen! :)
ja olo on kuin olisi krapulassa/tulossa kipeäksi: ihan outo olo, vatsaa vihlaisee silloin tällöin (kuitenkin päivittäin), väsyttää tajuttoman paljon, päätä särkee ja uusimpana oksettaa. Tai oikeammin välillä tuntuu kuin olisi krapula, toistaiseksi en ole käynyt halailemassa posliinimaljaa. Jotenkin pelottaa, jos tää on vain vauvakuumeisen hourailuja, vaikka ainakin väsymys ja päänsärky ovat juuri nytkin totisinta totta. Saas nähdä, kuin käy, vajaa viikko testaamiseen.. Muuten, millä testeillä te muut testailette?
Christina kp23/28-33
mitä ihmettä menin _taas_ sössimään tämän koneen kanssa? Voisiko joku siihen kykenevä poistaa tämän ja tuon vahingossa tupalana tulleen viestin? Kiitos!
Rhannalle pahoittelut negasta :(
Christinako eilen kirjoitti kofeiinista? Mun pitäis kyllä reilusti vähentää kahvin juontia, aika monta kuppia menee päivässä. Raskausaikana ei ole kyllä sitten enää maistunut, alkuraskaudessa joutunut väkisin juomaan silloin, kun ei ole vielä esim. töissä halunnut paljastaa odottavansa. Light-limsojakaan ei paljoa kannattaisi juoda, ovat kuitenkin makeutusaineilla makeutettu, kohtuus kaikessa?
En hakenut eilen testiä ja nyt en edes apteekkiin pääse, mies koko päivän töissä ja lasten kanssa en ostoksille viitsi lähteä. Keskiviikkona ajattelin vasta testata, olis miehen syntymäpäivä. Välillä aina kova painontunne alamahalla ja palelee, täti ei ole kurvannut paikalle :)
Piinaajille pitkää pinnaa!
Bamboe kp 30/29-33
Rhannalle pahoittelut negasta, kyllä se ottaa päähän, kun kuitenki sitä toivoo ja odottaakin. Mä oon miettiny samaa, että miten sitä jaksaa tsempata uuteen kiertoon jos ei nyt tärppää. Oonkin vähän sellasta aatellu, että jos nyt tulee nega niin sitten varmaan pidän palstailusta yhden kierron verran taukoa. Tuntuu, että melkeen liikaa pyörii asiat nyt tämän vauva-asian ympärillä, vaikka onhan se tietenkin ihan normaalia kun kuumeilee, mutta kuitenkin...
Christinalla ja Bamboella hyvän kuuloset oireet, plussat vaan kehiin!
Christina kyseli testeistä, mä testasin viime kierrossa myös kotitesti.fin herkillä testeillä, mutta mulle ne näytti puhdasta negaa ja oiskohan ollu niin, että maanantaina tai tiistaina testasin kotitestin liuskalla negan ja sit seuraavana/sitä seuraavana päivänä rfsu.n testillä plussan ja se rfsu.n testi ei ole edes mitenkään erityisen herkkä. En tiedä oliko itsessä vika vai testissä. Tähän kiertoon ajattelin testata apteekin omalla, kun sitä on niin kehuttu.
ON: Nippailuja ei enää oo ollut, vuoto on runsastunut, tiedä sitten mistä seki kertoo...mutta luulen, että ovis oli viime viikolla, jos siis oli ollenkaan. Minä en taida testata kun vasta aikaisintaan ensi viikon loppupuolella, kirpas se kemiallinen raskaus viime kierrossa sen verran, että ei huvita sitä toistaa.
Plussatuulia meille kaikille :D
Kitteni kp19/? yk2
Bamboe: joo, minähän se :). Vaikka itsellä oli tiedossa toi 3 kuppia/päivä, oli toi helistimen artikkeli aika yllätys. Kauhistuttaa, jos kofeiinilla on tuollaisia vaikutuksia lapseen. Päätös lopettaa seinään se vähäinenkin teen juonti (mukillinen eli ~2dl/päivä) oli hyvin helppo tehdä. Tänään kiireinen päivä töissä ja kotiin tullessa teki nii-iiin paljon mieli vihreää teetä maidolla, mutta pysyin lujana. Sen sijaan greippimehu auttoi :D. Hassua, että ennen inhosin sitä, nykyisin olen jopa oppinut pitämään siitä.
Täti tuli tänään ryminällä... Kierto ei onneksi venähtäny kuin vain 44.kp:än (joskus ollu yli 60:kin)! En taida jaksaa kirjoittaa näihin kuukausipinoihin enää... Tuntuu nyt aika toivottomalta!
Mimmi75, kp.1/??, yritystä elokuusta -07
Kävinköhän kirjoittamassa sillon viime viikolla tänne uusille sivuille? hmm..kotona ollut kiirettä ja sitten vk-loppu oltu menossa niin en oo vaan kerenny muuta kuin käydä lukasemassa nopeeta teijän viestejä.
Omaa: mulla tosiaan oli kp 20-21 ovistesti plussaa ja sitten kp 21, testasin vielä päivällä klo 17.. niin ei ollu enää viivan viivaa? hommailtiin su kp18 ja ti kp 20, joten voipi olla, että tärppää, mutta olo ei vaan oo positiivinen sen mahataudin jälkeen (tul sotkeen tota kiertoa!).
Nyt on kp26/30 ja ihme nippailua ja kipuja välillä mahassa? Esikoisesta ei ollu muuta kuin kiinnittymiskivut, mut en kyllä osaa sanoa nyt mitä mahassa tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Eilen ja tänään oon ollu ihan sika väsynyt ja kärttyinen. Pää ihan sikakipeä ollu tämänpäivän..ja siis ihan masentunut eikä huvita mikään..huokaus.. Kuvittelen raskausoireita esim. puut tuoksuvat voimakkaille ja jotkut ruuat ei oikein maistuisi (esikoisesta näin).. Tuntuu vaan, että kuvittelen kaikki ja masentuneena ootan perjantaita ja tätiä..maanantai on kökkö päivä..sori..huoh.. Oireita tuli esikoisesta tosi nopeasti vaikka en ite niitä heti tajunnut, mut nyt kun ootan oireita niin en usko, että mulla on mitään..siis harhaluuloja pelkästään..ymmärrättekö?
JA eihän vielä voi olla oireita jos ovis on ollut kp 20-21 ja nyt on kp26 vai mitä? Nythän se kiinnittyminen vasta on?
Christina84 ja 2pojanäidillä on samat kp:t menossa.. Aijon ehkä aikasintaan lauantaina testata, jos täti ei yllätä, mitenkäs teillä oli? Piinailijoita löytyy muitankin..semppiä ja plussatuulia!:)
Aletaankos me olemaan jo viimeisiä tammikuisia, jotka norkoilee vauvakuumepuolella? Voi vitsi, että toivon, että mahdollisimman moni saisi plussan. Varsinkin toivon teille, jotka ootte jo monta kiertoa kärvistelleet. Ei kyllä kivaa tää oottelu ja mullakin vasta yk1..
käympäs surffaamassa vauva puolellakin
T: Masentunut Daim kp 26/30 yk1
p.s. sori kun tulee taas omaa napaa ja ihan masentunutta tekstiä..en tiiä mikä vaivaa kun tuntuu masentavan..tekis mieli vaan itkeä..huokaus..tiiän ettei oo tärpänny..mä vaan tiiän..hitsin mahatauti, ku pilas kiertoa !:(
täällä on alkanut varsinainen PIINAVIIKKO!!! kp24/33 menossa dpo5...
Aamulämpöjä oon mitannut ja ne kyllä huitelee yllättävän korkealla; epäilen kyllä että olne nukkunut huonosti - se kun vaikutti jo ennen ovista lämmönnousuun. *huoh*
No, mut mä testailen varmaan ekan kerran PE eli dpo9... Tai sit vast la tai su... Katotaan nyt miten maltan. mulla on herkkiä testejä... Mut tietty jos perjantaihin asti kestää odottaa niin eiköhän se viikonloppukin sit nopeesti menis???
Ääh.
Jaahas - mut tulkaas nyt ilmoittelemaan niitä PLUSSIA tänne! :)
admini78