*** TAMMIMAMMAT vko 20 ***
Kommentit (115)
Täällä pyörin minäkin, loppukuisissa. Kivaa että muitakin on vielä. Onnittelut Rhanna ja Lila, samoin varovaiset onnittelut myös Bamboelle.. Alkaahan niitä plussiakin tulemaan tänne loppukuun puolellekin! Kiva juttu. Pahoittelut tippuneille, etenkin sinulle Rizza. ON: ei mitään tuntemuksia puoleen tai toiseen. Pari viime kiertoa on tissit kipeytyneet jo heti oviksen jälkeen, nyt ei ole sitäkään. Keskenmenon jälkeen kävi noin, sitä ennen ei tuota ollut. Lieneekö hormoonit viimein tasoittuneet tai sitten ei ollut edes ovista. No, olin sen kyllä bongaavinani. Täytyy tässä vaan odotella. Sunnuntaina testaan ekan kerran, silloin ois dpo 10-11. Tsemppiä kaikille jänskääjille!Tinttana 23/32.
Tuli mieleen tässä, että meinaatteko testata tyyliin 30/30, vaiko jo päivää aikaisemmin 29/30 vai esim. 31/30? ja montako päivää annatte olla väliä ovikseen? itteä polttelee jo noi testit, mut kun tiedän että ovis oli myöhään niin en viitsi vielä alkaa testaileen. Niin ja vielä on vähän menkkamainen olokin..:/nyt siis kp 28/30, eli siis lauantaina menkat pitäs alkaa. Sillon varmaan sitten tai sitten sunnuntaina..saas bähdä. Ovis oli tollon ke 7.5 eli 7päivää sitten..hmmT: Daim
*Ärsyttävää kun tää palsta tänään muuttaa kaiken yhdeksi pötköksi!* Daim, mä en testaisi kuin aikaisintaan 10 päivää oviksesta. Silloinkaan testit ei välttämättä näytä vielä mitään. Sulla taitaa olla viisainta odottaa viikonloppuun? Varovaiset onnittelut *Rhanna, Lila ja Bamboe*!!! Muille piinailijoille tsemppiä! Loppukuisia taitaa olla tässä kuussa aika paljon? *ON:* Saatan täältä tipahtaa viikonloppuna helmikuisiin... Tuhrua on tullut vähäsen joka päivä nyt sunnuntaista alkaen. Tänään heräsin viideltä menkkakipuihin, jotka kuitenkin hellittivät. Jos ne menkat sitten ylihuomenna eli perjantaina alkavat oviksen perusteella ihan ajallaan, niin on kyllä pitkä alkusoitto! En muista, että koskaan olisi alkanut näin aikaisin tuhruttelu. Pakostakin sitä alkaa ajatella kaikenlaista... Pettymys tulee kyllä olemaan suuri. No ei auta kuin odotella! Plussia kaikille meille loppukuisille:) *syre* kp 28/28-30, dpo 13, yk 3
Tänään tuli postissa ne kotitesti.fi:n testit ja en malttanu olla tekemättä toista niistä. Tyhmää, koska järkevintä olis ollu odottaa edes huomis aamuun. No, kaksi viivaa siihen kuitenkin tuli :) Toinen on edelleen haalea, mutta nyt siinä on jopa himpun verran punaista väriä! Jeee!!!!!!! Nyt alan jo pikkuhiljaa uskoa, että taidanpa olla raskaana!!! Ihan mieletön fiilis. Tiedän millaista on pitkä odotuksen odotus, jonka koin kun esikoista yritettiin, ja nyt tuntuu ihan etuoikeutetulta, että näin pian tärppäsi. Toivon todella sydämestäni, että tärppi tulisi pian jokaiselle teistä!! Oireita: tissit tuli kipeiksi pari päivää sitten, eli ihan loppukierrosta. Viime viikolla ne tuntui jo vähän oudoilta, sellasilta raskailta ja kainaloista aroilta. Väsyttää kovasti, ja vaikka olen iltavirkku olen tällä viikolla nukahtanu joka ilta sohvalle ennen puolta yhtätoista (yleensä meen nukkuun puolen yön jälkeen). Päiväunet on pitäny ottaa kans. Mitään muuta en ole oikeastaan huomannu. syre, toivottavasti tuo sun tuhruttelu tietää hyvää.. :) pidän peukkuja! Rhanna kp 27/25-26
Onnea Rhanna ja Lila! Ihania uutisia.Eilinen masennus vaihtunut varovaiseksi toiveekkuudeksi, eilen tekemässäni testissä viivan paikka näkyi myöhemmin selvemmin vaikka ensin näytti negalta testiajan sisällä, näkyi niin selvästi, että mieskin sen näki :) Jos oikein positiivinen haluaa olla siinä saattaa näkyä aavistus punerrusta :) Ajattelin testata uudestaan vasta lauantaina, kun kuukautiset olisivat oikeasti myöhässä, mutta maltankohan oottaa sinne asti se on eri asia...Vielä ensi yö töitä, joten vähän saa ajatuksia muualle, kun päivisin tulee nukuttua.Nyt on heikko olo, mutta johtuu varmaan valvomisesta, nukkumisestakaan ei tahdo tulla mitään, kun asiaa vaan miettii.Bamboe kp 32/29-33
Tein mammaksin raskaustestin ja siihen tuli selvä viiva alle 5min. On kyllä paljon paljon vaaleampi kuin kontrolliviiva, mutta nyt ei tarvitse miettiä että onko siinä oikeasti viivaa että sen verran selkeästi näkyy. Ja nyt kun on mennyt yli puoli tuntia se on vielä tummempi. Kuitenkin aika paljon pelottaa kun perjantaina pitäisi alkaa menkat. Vatsaa nipistelee oikealta nivusesta/alavatsalta.Nännit on hieman kosketusarat, mut ei paljoa. Vuotoa ei ole tullut...en oikein usko tätä vieläkään. Pitää varmaan odottaa perjantaihin ennen kuin uskaltaa läheisille kertoa, koska jos menkkoja ei tuolloin näy niin sit uskon tämän.Anteeksi omanapaisuus :)T. Lila82 kp30/29-38 tai 4+1 :)
Ei tarvitse anteeksi pyydellä omanapaisuutta, Lila82, kyllä tuota sietääkin hehkuttaa!!! Ihanaa. Ja onnea vielä kerran myös Bamboe ja Rhanna.Toivottavasti meistä moni seuraa vielä perässä!Tinttana
Bamboe, Rhanna ja Lila, onnea varmistuneista plussista!! Jos oikein kuvittelee, niin mulla hiukkasen saattas olla nännit kipeänä, kun oikein rutistelee hehe! Kainalosta myös hassun tuntoset ja vähän sellaset raskaan oloset, niinku oliko Rhannalla! Voi kun olis tärpänny!Nyt ulkoilemaan!Kitteni
Ehdin varmaan nyt jotain vastailla kun mies on kaupassa eikä ole nalkuttamassa, että taasko olet koneella. Höh. Emmuli81: Prolaktiini ei ollut paljon koholla joten en saanut lääkkeitä. Maximi on 500 ja mulla oli 568. Mutta nyt pitäisi ,mennä vielä kilpirauhaskokeeseen (verikoe), kun nuo voi jotenkin liittyä toisiinsa. Jos kilpirauhasarvot on koholla, niin sitten katsotaan mitä tehdään. Lääkäri puhui jotain Teroluteista. Mutta en nyt muista mihin liittyi (menkkakipuihin?).Kitteni81: Ajattelin testata sunnuntaina tai maanantaina. Mutta tänään juuri mietin, että mitä järkeä testata sunnuntaina kp 26, kun ei ehkä näy vielä mitään vaikka olisikin herkkä testi. Katsotaan nyt.ON: Omituisesti on alavatsan oik.puoli ollut arka. Kohdun puoli luulisin. Olen kyllä yskinyt jo monta päivää ja nyt yskiessä tuntuu kipeästi oikealla puolella. ??? Outoa. Ja mitään ns. oireita ei ainakaan vielä ole.kp 22/26-30
En ole ikinä tikuttanut ovista, mutta ajattelin sen olevan kp 15. Kai siinä sitten jonkunnäköisiä oireita oli... Vaikka mikään hirveän kuiva en ole ikinä, tänäänkin sitä valkkaria on tulut niin että ph-suoja pitänyt ola päivällä. Ärsyttävää tommonen...Ja joku meistä "samoista kp:läisistä" kyseli, koska meinaan testata. Oon alustavasti ajatellut, etten halua testata ollenkaan ajoissa, ellei joku tiso arve tietää tule aiemmin (esim. alkoholin nauttimista...) En halua kokea sitä taas, minkä maaliskuussa, että eka plussaan ja joitain päiviä sen jälkeen alkaa vuoto... Mielummin plussaan vähän myöhemmin ja toivottavasti se pysyy matkassa.Onnea kaikille!V kp22/28
Minä vielä illan ratoksi vähän kirjottelen..Kiitos 2pojanäiti vastauksesta, niinhän se olikin, nyt muistin, mitä sillon jo kirjotit, mut en muistanut tuota sun kilpirauhaskokeisiin menoa.. No hyvä, että se sit katsotaan! Mun tekis mieli mennä kans testeihin, kun maitoa tulee.. toinen rinta on pahempi ja semmonen omituinen muutenkin, mut ottaakohan ne mua ollenkaan kunnalliselle vie tosta asiasta?Mä en halua et tää tulee pötköön, inhottavaa lukee.. Mulla on ihan sairaan kipeä vatsa kuin alkais menkat, et taitaa olla sitä keltarauhashormoonia, joten menkkoja odotellessa.. En oikein tie ovispäivää, mut veikkaisin kp 16, 17 kierron pituuden mukaan, mut kuivuuden jo 16 ja pupuilut ajoitettiin otollisemmin kp 14, 15.. joten en usko tärpänneenkään! Mun piti testata ens MA, nimppareina, mut LA ois vähän viihteelle pääsyä, joten en tie pitäiskö varmuudeks sillon, mut ei siinä vie mitään nakyis.. sillon vasta kp 25 :/ Rhannalle ja Lilalle vielä onnittelut! Tuli pitkä teksti ja jos tää on pötkössä, niin toivottavasti joku jaksaa lukea sellasen pitkän pötkötekstin :) Öitä kaikille vai valvotteko pelin.. kuinkahan jaksais, ois jännä matsi?! Emmuli kp 22/30
kahteen kertaan tuli ja vielä kaiken lisäks pötköönkin.. plääh! Emmuli the terrosisoija :)
Minä vielä illan ratoksi vähän kirjottelen..Kiitos 2pojanäiti vastauksesta, niinhän se olikin nyt muistin, mitä sillon jo kirjotit, mut en muistanut tuota sun kilpirauhaskokeisiin menoa.. No hyvä, että se sit katsotaan! Mun tekis mieli mennä kans testeihin, kun maitoa tulee.. toinen rinta on pahempi ja semmonen omituinen muutenkin, mut ottaakohan ne mua ollenkaan kunnalliselle vie tosta asiasta?Mä en halua et tää tulee pötköön, inhottavaa lukee.. Mulla on ihan sairaan kipeä vatsa kuin alkais menkat, et taitaa olla sitä keltarauhashormoonia, joten menkkoja odotellessa.. En oikein tie ovispäivää, mut veikkaisin kp 16, 17 kierron pituuden mukaan, mut kuivuuden jo 16 ja pupuilut ajoitettiin otollisemmin kp 14, 15.. joten en usko tärpänneenkään! Mun piti testata ens MA, nimppareina, mut LA ois vähän viihteelle pääsyä, joten en tie pitäiskö varmuudeks sillon, mut ei siinä vie mitään nakyis (sillon ois kp 25) :/ Rhannalle ja Lilalle vielä onnittelut!Tuli pitkä teksti ja jos tää on pötkössä, niin toivottavasti joku jaksaa lukea sellasen pitkän pötkötekstin :) Emmuli kp 22/30
Eilen illalla myöhään tuli täti kylään ja yk 4 pyörähti käyntiin. Surettaa... Tulenkohan mä koskaan raskaaksi? No ei auta kuin jatkaa yrittämistä. Oireet ilmeisesti todella johtuu endometrioosista. Parempaa onnea loppukuisille! syre
Pahoittelut Syrelle tädistä! Jokohan tänään mennään kp 26:ssa?? Taidetaan mennä :) Eli vielä olis viikko tätä kiertoa jäljellä, äkkiä se menee. Tänään olisi vapaapäivä ja jotain kivaa voisi yrittää keksiä?? Ihana on kyllä kuulla noita teidän plussauutisia, nytkin kolme yhtäaikaa! Annu_81, kp 26/27, yk 4
Mulla tuli nyt aamulla pyyhkiessä verta. Harmittelin miehelle et taitaa ne menkat alkaa ja vielä n. viikon etuuajassa, tosi outoo ja ärsyttävää! Mut mies siihen et ei varmaan oo menkat, ei sul oo ikinä alkanu ne etuajassa ;o) Enpä nyt sit todela tiedä... Vuotoa ei nyt vissiin oo tullut kyllä lisää. Mitäköhän kummaa se oli??!V kp 23)28
Pahoittelut syrelle!!Ja V80, oudolta tosiaan kuulostaa sun vuoto, toivottavasti se täti ei noin aikasin tuu...=/Sitten vuodatusta omasta napasta... Tänään on kp25/28 ja aamulla ekaksi ryntäsin vessaan tekemään testiä... Tiistaina tuli jo postissa ja ne on tossa poltellu hyppysissä.. Niin selvä negahan sieltä pärähti, ettei jäänyt edes tulkinnalle varaa.. Kyllähän mun järkipuoli sanoi, että on liian aikastakin, mutta silti tuo kirpasi... Kun ei ole mitään oireitakaan mihinkään suuntaan, niin iski sellanen tunne, että eihän se onnistu, ties koska onnistuukaan...Mutta koululla olin tänään ja se vähän piristi, että harjoittelusta tuli loistoarviointi, että ainakin koululla sitten viihtyy, jos ei äippälomalle heti alkuvuodesta pääsekään...Sofi
Joo eli kyllä se kovin tädiltä vaikuttaa. Tähän asti tuhrua vain vähän mutta äsken vessassa käynnillä tuli jo aika lailla. Tosi ihme kun ei ikinä oo aikasessa ollut ja nyt näin...No, ei voi mittään. Ehkä se helmikuisiin käy tie.
Tuli mieleen tässä, että meinaatteko testata tyyliin 30/30, vaiko jo päivää aikaisemmin 29/30 vai esim. 31/30? ja montako päivää annatte olla väliä ovikseen? itteä polttelee jo noi testit, mut kun tiedän että ovis oli myöhään niin en viitsi vielä alkaa testaileen. Niin ja vielä on vähän menkkamainen olokin..:/nyt siis kp 28/30, eli siis lauantaina menkat pitäs alkaa. Sillon varmaan sitten tai sitten sunnuntaina..saas bähdä. Ovis oli tollon ke 7.5 eli 7päivää sitten..hmmT: Daim