*** TAMMIMAMMAT vko 20 ***
Kommentit (115)
Viime kierto oli 32 terolutien kanssa ja nyt myös terot käytössä. Vähän on menkkamaista jomotusta oikealla lähellä nivusta ja ihan aavistuksen on nännit aran tuntuiset. Tosin voi olla, että olen myös keksinyt oireet.
T: Lila82
Hienoa plussauutisia, kyllä ne viivat siitä vahvistuu!
Ja Kitteni - et sinä täällä viimeisenä notku, mullakin la olis 31.1. eli nyt on vasta kp 18 menossa :)
Vähän on menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla, jos olis tärpänny niin oireitten pitäisi alkaa viikon sisällä. Niin ainakin kahdesta ekasta ja viimeksi kesken menneestä alkoi. Katsotaan nyt sitten.
Kun nyt vaan itse toipuis tästä kauheesta flunssasta ja yskästä! Ollu veto ihan poissa kun puolikuntoisena täytyy töissä käydä.
Kuulumisiin
Jaffa kp 18/26 yk 1, dpo 4
Ensi viikolla piinaileviin, mulla on vasta kp 21. Hillutaan täällä kolmistaan, Kitteni, Jaffa ja mä ;o)
Varovaiset, mutta tosi isot onnittelut Rhanna ja Lila 82!!
Ja pahoittelua tädin kiusamille.
Mä päätin ittekseni, etten haluaisi tässä kierrossa elätelä mitään toiveita tms. ettei taas tiputa niin korkealta. Kuitenkin tänään töissä mietin oletettua ovispäivää ja laskin että 6 pv siitä, eli kiinnittyminen olis tänään. Kun menin vessaan, pyttyyn tuli tippa verta ja haaleasti papruun. No arvatkaapa vaan onko nyt sitten toiveita että se olisi se kuuluisa kiinnitymisvuoto....
No puhuin työkaverille (terkkari) luottamuksella ja hän siihen, että ei sen ainakaan kovin yleistä pitäis olla, kiinnittymisvuodon. MItä nyt sit pitäis miettii, ei mitään ;o)
Ja mä niistä allergialääkkeistä silloin kysyin ja nyt oon ollu ehkä 4-5 pv ilman ja olo on niin kauhee, että oli pakko ostaa Kestineä äsken kun tulin töistä... No tää äskeinen th sanoi, että ihan turvalliseti sen voi vielä ottaa et ei pitäis vaikuttaa haitallisesti mahd. alkioon.... Et jos nyt ensi yönäkin sais vähän nukuttua...
V yk 5 kp 21/28
haamuilijat ja plussanneet! Ja tarrasukkia myös :)
Kävin täydentämässä testivarastoani (tai no, neljän testin säilyttämisessä ei liene hirveästi varastointiongelmia). Vähän alkaa jännittää :). Aattelin testata vkonloppuna, hermo tuskin kestää pidempään ellei täti ehdi ensin.
Miten te muut olette selvinneet tämän tajuttoman väsymyksen kanssa? Mua väsyttää _koko ajan_. Ei jaksa tehdä oikein mitään, ainakaan samlla tavalla kuin normaalisti, ihan veto poissa. Viime kierron plussan kanssa väsytti myös, mutta ei läheskään tällä tavalla.
Täälläkin väsyttää.... :/
Hyvä tietää, että kohdun nipukka seilaa ylös ja alas. Minun mielestä se on vähän pehmentynyt. Joo, ei pitäisi koko ajan olla itseään tutkimassa, tiedän. :)
Viime yönä sattui jotenkin alavatsaan kun käännyin ja tuntui muutenkin oudolta. En msuita tarkkaan kun olin niin unenopöpperössä, mutta oiskohan voinut kiinnittymistä? Vaikka on vasta dpo 5, Yhden kerran aikaisemminkin on ollut noin, mutta raskaus meni sitten kesken. Täytyy yrittää jaksa odottaa edes sunnuntaihin. Ostin tänään marketin halpistestin. No, varmuuden vuoksi. :)
21/26-30
Hitsi kun on typerää! Sivustot herjaa liian pitkästä viestistä niin jouduin katkomaan esittelypinon kolmeen osaan ja sitten enää ei saa mitään kivoja värejäkään tähän mukaan. Tosi tylsää!!!! :(
Rakkaat kanssa kuumeilijat!! Ilmoitelkaa 13.5 tai siitä myöhemmin päivitettyyn esittelypinoon jos täti yllättää tai plussaatte niin saan päivitettyä sitä helpommin! Nyt jouduin käymään näitä viikkopinoja läpi, että sain suunnilleen sen päivitettyä oikeaksi.
Kiitos!!
Lila82
Jos meidän plussat pitää niin lasketutajat on samana päivänä. :)
Lila82
Wautsi, tolla tavalla mä plussasin tässä kierrossa :) Eli eka testasin roskishaamun kp27/26-30, seuraavana päivänä haalean haamun testiajan puitteissa ja siitä se pikkuhiljaa vahvistui :) Onnea!! Teilläkin pidemmän puoleinen odotuksenodotus takana, ihanaa eikö olekin päästä tammimammaksi, meillä meni 7yk kmn jälkeen että plussasin uudestaan :)
Mä en ole vielä o-puolelle mennyt, ei uskalla, eilen luulin aamulla nähneeni paperissa verta vähän aamulla vessassa, mutta en tiiä mitä oli kun ei sitä lisää ole tullut ei minkään väristä tuherrustakaan, eilisen makasin kuitenkin sohvalla paniikissa ja katsoin nauhalta vanhoja teho-osastoja, peruin jumpankin kun syksyllä kun alkoi vuoto niin lääkäri sanoi että keskenmenoa ei voi estää mutta lepo voi auttaa ettei ala vuotamaan enemmän eli voi yrittää estää kuitenkin...
No, katsellaan, ja onnea niin paljon plussasta Lila!!!! Kiva muuten senkin kannalta että plussasit nyt että tulee tammimammoihin tollanen taitava palstaemo laatimaan hyvät listat ;) kunhan tää rupupalsta saadaan toimimaan että saa ne nätit pinot tehtyä edes vaikka taitoa sulla on niin ei anna palsta tehdä näköjään :(
No, onnea siis ja kaikille plussapuhureita, ois niin kiva saada "tuttuja" odotuskavereita mukana vielä lisää!! (Jos mä todella itse edes pääsen o-puolelle tän raskauden kanssa)
Alkuraskauden ultraa muuten soittelin alustavasti, 90e jäis maksettavaa KELA-korvauksen jälkeen, se vähennetään heti siellä paikan päällä kuulemma, ja sanoi että se tehdään 9. viikolla eli varmaan tossa touko-kesäkuun vaihteessa voisin mennä jos haluan rv 8+ jotain...Ei tarvi kuulemma heti varata vaan mahtuu kun vaan soittaa, se lääkäri on siellä 2 kertaa viikossa kuulemma ja antaa kyllä ajan kun soittaa sitten lähempänä rv8+, saatanpa varatakin ellei ole alkanu vuotamaan ulos sitä ennen, jäi kyllä trauma syksystä että kai se ois hyvä katsoa onko siellä mtiään elämää edes :(
Nii ja sori kun taas tungen edelleen tähän vanhaan kotipinoon vaikka oon jo plussannu, en vaan usko että tää kantaa ja muutenkin tykkään tästä kun ootte tuttuja :)
amber rv5+
Huomenta kaikille tasapuolisesti. Onko tosi, että oon aamun eka kukkuja täällä?:)
Pahoitteluni kaikille tädin yllättämille. ei kiva homma..:(
Samalla onnittelen kaikille plussanneille! ihanaa, että teitäkin on kuitenkin, kun tuntuu vaan, että tätiviestejä tulee ainoastaan!:/
nuuhnuuh..pieni mies tuli viereen pungertaan kakkaa..nuuh..okei mennään vaihtaa vaipat!=D
T: Daim 28/30 yk1
ei oo tosi..siis missä mun viesti on?! Näkyy, että 51kpl viestejä, mut en saa ainakaan näkyviin tota..tuleeko tää nyt perille?
Onneksi olkoon Lila ja Rhanna! =)
Kitteni ja V80: me mennään samoissa kp:ssä. :) Peuktuksia! =) Jännää... Milloin olette bonganneet oviksen? Vertailisin vaan. Minulla tuli ovisplussa jo kp 14. Yleensä kp15-17.
Omaa napaa: Ei oireen oireitta. Tässä kierrossa olen tosin syönyt Tyrniöljykapseleita. Ne auttavat kuulemma kipuunkin. No, ei ole kyllä pahemmin jomotellut. Toivon, että auttaisivat menkkakipuihin myös (jos menkat nyt alkaa). Olen kokeillut jo kaikkia muita keinoja. Tosin maksavat kyllä 25e (huh!). Mutta ajattelin nyt kokeilla.
Tsemppiä!! =) bd bd bd!
Kp 22/26-30
Paljon onnea Lila82 ja Rhanna! Ja Bamboe; testaahan vielä uudestaan, josko siihen viiva vielä tulisi.
Kyllä meitä vielä riittää tänne tammikuun pinoon! Minäkin nimittäin aion hengailla täällä nyt vielä vähän pidempään :) Kierto tulee olemaan n. 34 päivää, joten ensi viikolla olen täällä vielä mukana.
Annu_81, kp 25/27, yk 4
Jospa siitä pötkötekstistä jotain tolkkua saa.. :)Rhanna
Ootte ihania, kiitos onnitteluista, vaikka itse olen asian suhteen vielä todella varovainen. En usko haamuihin vaan kunnon viivoihin.. Tänään pitäisi postissa tulla tilaamani testit ja huomenaamuna testaan uudelleen. TOIVOTTAVASTI saan jo selkeän viivan.Tätiä ei onneksi vielä ole näkynyt, vaikka aina pelottaa veskikäynneillä. Pelkään, että ehkä kierto onkin vain pidempi kuin normaalisti enkä olekaan raskaana. Lila, sinä sait jo eilen paremman viivan kuin minä, onnea! :) Ja huomasin kans että meillä olis sama LA jos tosiaan ollaan raskaana :)Tulen huomenna aamulla kertomaan testituloksen, pitäkää peukkuja!Rhanna kp 27/25-26sori omanapainen viesti, mutta ei tässä päässä tällä hetkellä paljo muuta pyöri kuin yks ja sama asia.. ymmärrätte varmaan.. :)
en oo viäkään oppinut olla painamatta enteriä.TÄÄLLÄ KANS LOPPUKUINEN. kp26/33 menossa. eli dpo7. perjantai-aamuna tastaan, jos on sellainen "erilainen" tunne edelliseen kiertoon verrattuna. nyt on kai viä aika samat tuntemukset ku viimex. mitään en elättele, joten en listaa tähän kaikkia niitä oiretta joita mulla on. ;)nyt kiire. Pahoittelut tädin yllättämille. ja tuntuu tosiaan todella pahalta teidän pitkämatkalaisten puolesta! :( saisitte jo plussata!admini78
Lila suuret onnittelut, toivottavasti se siitä vielä vahvistuu vahvaksi viivaksi!V80 toi kyl kuullostais siltä kiinnittymisvuodolta :) Mäkin kyttään housuihini ja vessassa käydessä paperiin, et jos tulis jotain näyttöä kiinnittymisestä.. hih2pojanäiti: Miten sen sun prolaktiinin tuotannon kanssa nyt meni? Saatko siis sitä lääkettä, joka sen maidon tulon lopettais vai.. Ja olitkos yksityisellä vai ihan kunnallisella lääkärillä siitä? Unohin jo mitä sillon aiemmin selitit siitä.. sori.Saiskohan sitä jotain kunnallisella puolella edistyyn, jos menisin, kun tätä yritystä jo takana vai pitäisköhän sitä jaksaa syksyyn odottaa (sillon kyl meen viimeistään!)?Onhan meitä tosiaan täällä vielä ensviikolla piinailevia ja kaikille plussa, eikös juu ;)Emmuli kp 22/30 yk 10
kun toi tuli tolleen putkeen.. kiva lukee, HÖH :(Jollain muulla tuli kans.. no voihan jööses.
Ärsyttää kun ei näitä sivuja saada lopullisesti kuntoon :/ Eikä nuo hymiötkään toimi! Onpa järkeä laittaa niitä, kun ne ei sitten näy *murinaa* 2poj@näiti: mulla alko nippailut kp14 ja niitä oli kp16 tai 17 asti, eli luulisin, että jollaki noista päivistä ois ollu ovis. En tikuttanu tässä kierrossa, ajattelin, että yritän bongata oireista. Mulla on vuotoa niin vähän, että siitä en ainakaan sitä tunnista. Greippimehu ei siis mun kohdalla ole lisännyt ovislimaa. Tämä on ensimmäinen normali kierto pillereiden jälkeen, se edellinen veny 59päivän pituseksi! Silloin kyllä oli ovis, kun oli se kemiallinen raskauskin. Jos nyt ei tärppää, niin ensi kierrossa taidan tikuttaa ja kattoa, pitääkö nippailut paikkaansa. Millon aiotte testata 2poj@näiti ja V80? Lämpöjen mittaamisesta pitikin kysyä! Eli ajattelin nyt muutamana aamuna mitata, kun on mahdollisuus herätä samaan aikaan. Siis, jos herään normaalisti vaikka klo10, mutta satun käymään hereillä jo vaikkapa klo8, niin mitataanko se lämpö sillon, vai jatketaanko unia ja mitataan sitten parin tunnin päästä, kun on kunnolla herännyt? Tällaisia ihmettelyjä tänään :)Kitteni kp21/? yk2
Tein eilen kotitesti.fi raskaustestin ja siihen tuli haalea haamu, tosin testi ajan jälkeen. Mut mulle ei ole ennen niitäkään tullut.
Nyt tein äsken testin ja testiajan sisään tuli tosi tosi tosi haalea haamuplussa raskaustestiin :) Piti miehellekin näyttää kun ajattelin et keksin tuon viivan itse. Mutta kyllä hän sen myös huomasi. Huih, toivottavasti mun piinailu palkitaan ja plussa vahvistuu. Koskaan ei ole tuota tullut, mutta en uskalla vielä iloita ettei tule pettymään kovasti.
Mutta pakko oli tulla jakamaan tämä salaisuus teille :)
Terkuin Lila82 kp29/29-38 yk9