*** TAMMIMAMMAT vko 20 ***
Kommentit (115)
Kuullostaapa oireet muillakin samoilta ja toi 2pojanäidin kuvailutkin kuullosti samalta ja mäkin mietin sitä tätiä, mut jos oiskin joku pikkanen siellä kiinnittymässä ja kovaa :) Mä kans eilen olin niin pahalla päällä, kaikki ärsytti ja se jos mikä on tädin oire :/
Mut tänään ei oo ollu sitä enää.. ehkä johtuu siitä, että saan olla ihan itekseen kotona, jee. Miehet on omissa menoissaan.. siis isompi lähti kavereiden kaa viettään iltaa ja pienempi meni mummulaan, niin mielellään että.. onneks! Ja nyt on kiva olla vaan ja juua muutama siideri.. Uskallan juoda muutaman vaikka raskaana oisinkin, ei se niin vakavaa vie tässä vaiheessa oo. Maanantaina testailen, mut jotenkin en usko, et ois tärpännyt.. toivon kyllä hirmuisesti että ois..!!
Tsemppiä kaikille, toivottavasti tulis kunnon loppukuulaisten plussaryöppy!! Pakko tulla, kun kävin esittely-pinoa katsomassa, niin sen mukaan oli tullut vasta tosi vähän plussia.. Joten jos niitä riittäis nyt meille kaikille :)
Emmuli kp 25/30 yk 10
mäkin otan nyt anoppilassa vähän lonkkua, ku anoppi tarjos. en sitten kieltäytynyt; olisin voinut sanoa etten tykkää, mut sit ne olis tyrkyttäny jotain muuta. mut enhän mä kuitenkaan tiineenä oo ni täytyy vaan elää suht normaalisti.
Onkos teillä muilla ollut muuten "sännöllisiä" PMS-oireita? että aikalailla ootte tienny aiemmissa kierroissa, että täti tulee?
Mä tiesin vasta perjantaina viime kierrossa että täti tulee, ja lauantaina alkoi vähän tuhrutella ja sunnuntaina kunnon vuoto. Veikkailin jo kyllä torstaina merkintöjen perusteella, että selkää särkis siihen malliin.
MUA väsyttää!!!! nukuin päikkärit reilun tunnin ja nyt oon ihan silmä kädes kirjoitamas tätä. tekis mieli mennä nukkumaan. Mut niin mä olin viimeksikin loppukierrossa tosi väsynyt. joten se siitä sitten taas. pöh!
admini78 kp27tai28/32-33 .... eli miten tuon nyt sit laskis... sama kai ...
TOIVOTAAN OIKEIN KOVAA PLUSSA-AALTOA TÄNNE ENS VIIKOLLA!!!!! :)
V80:lle ja Bamboe:lle suurensuuret pahoittelut tädistä :( :(
Tsemppiä seuraavaan kiertoon!
ON: Tänne ei ihmeempää, yritän tutkailla oireita, olemattomia ja oikeita. Eilen illalla tuli ihmeellinen pahoinvointiaalto sängyssä makoillessa, välillä on muutenkin huono olo. Mulla kyllä kuuluu pms-oireisiin pahoinvointi, että en tiedä mitä tämä on. Vatsassa on välillä menkkamaista jomotusta ja painontunnetta, eli samoja, mitä muillaki. Toivotaan, että kaikilla olis raskaudesta johtuvaa, eikä siitä ärsyttävästä tädistä!!
Taidan minäkin juoda yhden kaljan jääkiekkopelin lomassa, kun kotiin pääsen (iltavuoro taas)
Hauskaa illanjatkoa!
Kitteni kp24/? yk2 (jos nyt oikein muistan :p)
Meloxicamin vaikuttava-aine on meloksikaami ja sitä ei suositella viimeisen raskauskolmanneksen ja imetyksen aikana kohonneen komplikaatioriskin vuoksi (myös ensimmäisellä ja toisella kolmanneksella lääkettä käytetään vain välttämättömissä tapauksissa), raskaaksi yrittäessä lääkettä tulisi välttää tai keskustella lääkärin kanssa, koska meloksikaami voi heikentää hedelmällisyyttä. Eli tässä lyhykäisyydessään...
eli viela sen verran faktaa, että käyttö alkuraskauden aikana lisää keskenmenon, sikiön sydämen epämuodostumien sekä gastroskiisin (vatsan peitteiden halkion) riskiä.
Niin kauan, kun et ole raskaana ei siis ole vaaraa, mutta ehkä kannattaisi keskustellä hoitavan lääkärin kanssa olisiko jotain toista vaihtoehtoa... Toki kyseessä on vain 10pv:n kuuri ja taisi olla niin, että loppuu seuraavan kierron alussa, ei siis todella pitäsi olla mitään vaaraa/haittaa sinun tapauksessa.
Emma
Kiitos Emma noista tiedoista! Kuurin olen jo ehtinyt aloittaa, joten syön nämä nyt loppuun, tuskin enää vaikuttavat ensi kierrossa kun ovis pitäisi tapahtua. Ja tässä kierrossa ei ole raskautumisen "vaaraa".
Kovasti kuulostaa monella olevan jos minkälaisia tuntemuksia näin loppukierrosta! Toivottavasti tarkoittaa vain sitä plussaa jokaisen kohdalla =)
Annu_81, kp jotain, yk 4
Täällä on aamulla testattu tyylipuhdas nega (taas!) ! Päiviä on 28/28, että alan uskoa siihen, että täti saadaan kylään ja helmikuulle siirrytään...=/ Mutta pieni toivon hiven on siihen asti, kun sitä tätiä ei näy...
Sofi
Pahoittelut tädin kiusaamille, onnea ja tarrasukkian plussanneille ja haamuilijoille
*Sofi121*: toivoa on niin kauan kun tätiä ei näy. Täällä [http://metku.net/~pesu/] oli tilastoa, jonka mukaan joillakin sitä kuuluisaa hormonia erittyy niin hitaasti, että plussaavast vasta kaksi viikko oletetun tädin jälkeen, siis viikolla kuusi tjsp. Joku kun vielä löytäisi toisen tilanton, miten harvinaista toi sitten on..
Viikonlopun saldoa: rentoutumista, ihana kaason puku ja.... PLUSSA. Jopa siippa näki sen viivan (tai viivat, toivottomana hätähousuna tein tietenkin useamman testin). Tosin varsinkin sen viimekertaisen pettymyksen ja km:n jälkeen toivon edelleen parasta ja pelkään pahinta -plussasta taitaa olla, ainakin mulle, piiiitkä matka odotuspuolelle. Välillä pelkään niin paljon, että itkettää. Ensi viikko jännittää hirveästi, toivottavasti täti pysyisi poissa. Edelleen väsyttää ja oksettaa, päänsäryt ovat hieman hellittäneet. Toivottavasti se pikkuinen alku olisi varustettu hyvillä tarrasukilla :)
Christina kp29/28-33
Onnea plussasta Christina!! =)
Ja Sofille myös peukutuksia että plussa tulisi! :)
Omaan napaan ei muuta kun että tänä aamuna oli rinnat tosi kipeät. Mutta alavatsaakin jomotteli kovasti. :- / Olen ottanut särkylääkettäkin, mutta ei paljon auta. Kyllä minä luulen, että menkat alkaa pian. Kohdun nipukkakin on tullut alas ja on pehmeä. Joten se siitä sitten taas... :( Eihän tässä ole yritettykään kun 9 kiertoa. No, lääkäri antoi "armon aikaa vielä syksyyn asti".
Testasin tänä aamunakin, mutta en saanut kun viivanpaikan eikä ollut yhtään väriä. No jos ei tiistaihin mennessä t'äti ole saapunut, niin sitten testaan uudestaan. Mutta sellainen olo on, että jotain muuta tulee kun plussa.
Kp 26-30, yk 9
Todella hieno juttu sun plussa!! Toivotaan mukaan paljon tarrasukkia pienoiselle, että pysyy tammikuulle matkassa!! Yritä olla hermoilematta, kyllä kaikki varmasti kääntyy tällä kertaa parhain päin!!!
Ja kiitos Christinalle ja 2pojanäidille tsempityksistä! Se täti on yhä poissa negasta huolimatta...
Sofi kp 28/28
Ja toivon kanssasi myös paljon, että kaikki menee hyvin loppuun asti!
Toivon myöskin Sofille ja muille piinailijoille paljon onnea!
Täällä teidän pinoa käyn edelleen lueskelemassa, vaikka tänne en enää itse kuulu...
V80 kp 4
Christinalle suuren suuret onnittelut plussasta! Kiva viikonlopun saldo siis :)
Täällä huono olo jatkunut, mutta se voi johtua jostain muustakin ja tänään taas ärtyneisyys on jatkunut, joten se viittais tädin tuloon.. PLÄÄH. Mutta huomenna silti testaan, taidetaan tuon poitsun kanssa kävellä apteekkiin hakemaan aconin kymppi.. vaikka ne onkin syvältä, mut kp:t vasta vähäiset, joten pitää testata herkällä testillä. Ois kyl hieno saada nimpparilahjaks plussa..
Tsemiä meille lopuille!
Emmuli kp 26/30 yk 10 ..voiskohan tää 10 olla mun onnennumero tästä lähtien ;)
kaikille onnitteluista, tuesta ja myötäelämisestä. Olette todella mahtavia ja kultaisia. Katsotaan, miten tässä käy. :)
Hieno viikonlopun saldo! Paljon tarrasukkia matkaan, itsekin saman kokeneena jo etukäteen pelkää, että jos plussa sattuis tulemaan, niin miten sitä reagois. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin ja toivotaan että tällä kertaa hyvin menee!
Sofille myös tsempitykset, että täti poissa pysyy.
Omasta olosta ei oikein osaa sanoa nyt mitään. Välillä kyllä etoo ja menkkamaisia kipuja on edelleen. Noh, katellaan ja odotellaan kun ei muutakaan voi :) Onneksi sentään flunssa helpottaa jo.
T.Jaffa kp 23/26
Emma: Meloxicam-nimisestä lääkkeestä oli kyse. Niitä pitäisi syödä 10 päivää eli menisi seuraavan kierron alkupäiville asti.
Annu_81, kp 28/27(tai 34 tässä kierrossa), yk 4