*~*~*~3-KUUMEILIJAT, viikko 20~*~*~*
Kommentit (53)
voimia iiiik.
mimmi75 harmitus tädistä. KKyllä varmaan ottaa päähän tuo ajanvaraus, kun varmaan ei edes hirveän suuri halukkuus olisi ollut soittaa ja muutenkin varmaan paha mieli ja joutuu sitten vääntämään kättä jonkun nuivan tyypin kanssa.
Nimba Onnea!
Oliko muita plussanneita? anteeksi jos unohdin teidät.
hitsi kun ulos tuli niin kylmä ilma. Oltiin muksujen kanssa puistossa ja vaikka oli lämmin takki päällä olin ihan viluissani.
Ajatukseni pyörii vain ensi maanantaissa että saan kierukan pois ja pääsisi yrittämään ihan oikeasti kolmosta. Olen ajatellut koko tämän vuoden kolmosen alulle saattamista ja välillä olen saanut ajatuksen mielestäni pois mutta kyllä se vauvakuume on kummallinen että se ei vaan meinaa millään talttua jos se on iskenyt.
kaikenlaisia tekosyitä puolesta ja vastaan olen päässäni pyöritellyt. suurin on ehkä elämäntilanne ei olisi ehkä nyt parasmahdollinen kolmoselle, mutta mikä sitten elämässä on hyvä ajankohta tehdä lapsi. ei sellaista loppupelissä ole. aina tulee jotain já kaikkea ei voi suunnitella.
toisaalta raskaaksi tuloonkin voi mennä aikaa.
Oma jaksaminenkin on ollut pohdintojen alla, mutta toisaalta aina on selvitty unettomista öistä, enkä tunne yhtään lasta joka olisi koko jäänyt huuto "vaihde" päälle. kyllä se huuto joskus lakkaa. entäs raha, no koskaan ei sitä ole liikaa ja kyllä se raha johonkin aina katoaa. Kyllä sitä pärjää. ei siellä pankkitilillä tarvitse olla kamalat säästöt että voisi lapsen tehdä.
Eniten on ehkä arveluttanut näiden yleisasioiden lisäksi miten meidän tällä hetkellä nuorin likka ottaisi vastaan uuden vauvan. Hän on niiiiin huomion kipeä ja mustasukkainen, jos ei heti huomiota saa niin sitten alkaa pahan teko, rikotaan tavaroita, lyödään, huudetaan jne.
Hän on vielä varsin voimakastahtoinen ja tempperamenttinen. Pelkään että hänen mustasukkaisuutensa ja huomion hakuisuus kohdistuu pahantekona uutta tulokasta kohtaan.
Vanhempi likka on taas toista maata. heti hoitamassa pienempiä, auttavainen, herkkä, empaattinen. Luonteeltaan niin unelma.
Tärkeintä on vain luottaa itseensä ja vaistoihin. mitä sitä eilisestä, huomenna on uusi päivä
Onnittelut nimballe plussasta!
Pahoittelut iiiik, jaksamista teille.
mimmi75 : johan oli sihteeri puhelimessa! Luulis naisen tajuavan, että jos tietää kiertonsa päivälleen niin ei sinne silloin tartte soitella ns. "viime tipassa" . Asiakaspalven kukkanen taas liikenteessä.
mimosakukka: täällä niin samanlaisia ajatuksia... Allekirjoitan kaiken mitä sanot. Meillä kanssa kuopus on varsinainen mammanpoika, joten mahd. kolmonen aiheittausi hänelle aivan varmasti "kriisin", mutta kaikkeen tottuu, jopa lApsetkin. Näin haluan ainakin ajatella.
Mä vielä haaveilen kierukanpoistosta, mutta päivittäin on mielessä, että josko soittais ja varais sen ajan. Ehkäpä kuitenkin pitää vähän "aikataulusta" sopia miehen kanssa, niin kun nyt tällaisilla asioilla voisi olla jotain tarkkaa aikataulua.
Me oltiin tänään neuvolassa poikein kanssa ja isompi 4v oli niin reipas ja iso poika, että äiti oli ylpeä (ja ihmeissään). Juttelin siinä odotustilassa yhden tutun kanssa, niin sillä välin terkka kävi hakeen pojan ja ne touhus kaksistaan kaikki tehtävät. Hienosti oli sujunut, ohjeet Kuunneltu (häh?) ja toimittu niiden mukaan (tupla Häh?). Terkka on meille tuttu ja siks varmaan poika niin reipas oli. Ei siis mitenkään suunniteltu juttu, että menee yksin mutta tais sujua paljon paremmin kun äiti oli toisessa huoneessa... Vieläkin olen hämmentynyt kuinka hyvin sujui! Pienempi kävi lääkärillä ja sai vielä piikinkin mutta ihan reipas oli kans.
Mutta nyt siistimään kämpää pyörremyrskyn jäljiltä,
Piqu
IIk: pahoittelut sinulle, kävin joskus tiirailemassa odotuspuolellakin ja pongasin sinutkin sieltä. Jaksamisia kovasti:)
Mimmi75
madam.mamma@luukku.com
ennustajaelli@luukku.com
Eli tuossa noita yhteystietoja, ihan piristävää oli saada heiltä viestiä, heh!
Madam mamman viesti meille olis siis näin: Korttieni mukaan saatte vielä 3 lasta: pojan tammikuussa v. 2009, pojan tammikuussa v. 2014 ja pojan toukokuussa v. 2019.
Ennustaja Elli povasi kaksosia eli tyttöä ja poikaa marraskuuksi 2009. (En kyllä jaksaisi odottaa näin kauaa!)
Leikki siis leikkinä ja kirjoittelemaan, jos kiinnostaa
;) Kertokaahan sitten mitä teillekin povattiin!
ON: menkoista ei ole vielä kuulunut, mutta huomennahan vasta pitäisikin. Hope not! Mulla ei kyllä ole mikään kuiva kausi, mutta ei myöskään muistaakseni ole ennenkään ennen menkkoja ollut. Toivon niin kovasti raskautumista, toivottavasti täti ei kuitenkaan tulisi....
terkuin
äiti04ja07
äiti04ja07: mitä tietoja noille ennustajille tarttee laittaa viestiin vai tartteeko mitään? Vois huviksi kokeilla "mitä on tarjolla" mulle/meille!
Ja tsemppiä piinailuun, täällä peukut on sulle pystyssä!
Piqu
Nimballe Onnea!
mp73, mikä tilanne?
Iiik, voi ei! Pahoitteluni ja voimia! Mehän pinoiltiin samaan aikaan ja muistan kun plussasit, kun itsekin taisin plussata niihin aikoihin. Tosi kurjaa ja varmasti on tyhjä olo :( tiedän.
Mulla kauhee flunssa päällä ja yskänlääkettä joutuu juomaan, mietinkin että mitä jos olis tärpänny vaikka? En oo lääkärissä käyny kun en nyt haluis mitään antibiootteja alkaa syömään.
Nyt taitaa olla kp 18 menossa, vähän menkkamaisia tuntemuksia alamahassa. Aikaisemmista raskauksista on oireet alkaneet jo kp 22 eli pitäis oireet alkaa viikon sisällä jos olis tärpänny. Meillä myös nuo raskaudet on alkaneet heti, mutta sitähän ei koskaan tiedä.
T.Jaffa
Peltotyöt on täydessä käynnissä ja vauhti sen mukaista.
Tänään otin vikat clomifenit ja nyt alkaa kesäloma, siis kierto on sitten mitä on ja sillä hyvä. Jos olo tulee liian tukalaksi niin voin aloittaa terolutit ihan omatoimisesti. Ja syksyllä sitten pitäisi lääkäriaikaa soitella.
Mä näköjään olen varma, etten pitkään aikaan raskaudu. En tiedä, onneksi ei kuitenkaan hirveästi enää rassaa. Tämä asenne, että vauva saa tulla jos on tullakseen on kestänyt jo niin kauan (kohta puoleen jo yli 3-vuotta), että ei tätä enää edes kummemmin noteeraa.
Ihanaa joku oli saanut jo plussan!
Iiik:lle pahoittelut minultakin ja jaksamista kovasti.
Pino oli niin pitkä, etten muista mitä kaikkea teille olikaan tapahtunut mutta joku uusi kuumeilijakin on eksynyt joukkoon, tervetuloa vaan!
Rilla-ma-rilla
Minäkään en muista enää tarkkaan kuka kirjoitti ja mitä. Minua väsyttää ihan älyttömästi tällä hetkellä. :/ Olin minun vanhemmilla junnun kanssa yötä, kun he ovat reissussa. Piti päästä vähän vetämään henkeä.
Pahoittelut iiik. Tosi ikävää. Ollaan oltu jonkin aikaa samassa pinossa. Kovasti jaksamista sinulle! Minulla itselläni on ollut kaksi km:a ennen esikoista.
Omaa napaa: Minusta vähän tuntuu, että täti saapuu ensi viikon alussa. Kohdun nipukka on tullut alas.Tai välillä on ylhäällä ja taas illalla tulee alas. Ihan kuin olisi vähän pehmetynyt myös. Ääh, ei pitäisi mennä tutkiskelemaan itseään. Alkaa vaan hermostuttaa. Ainakin puuhailut osui juuri oviksen aikaan.
Jos nyt ei tärppää, niin voihan itku. :( Sitten lähtisi jo yk 10 käyntiin. Siis jos ei tärppää. Minulla on vielä yksi herkkä r.testi jäljellä viime kierrosta joka jäi yli. Mutta yöllä samaan aikaan kun pienin heräsi n. klo 02, niin alavatsaan jotenkin sattui kun käänsin kylkeä. En oikein tarkasti muista, kun olin niin unenpöpperössä. Oiskohan ollut kiinnittymistä vaikka on vasta dpo 5 ? Minulla on kerran aikaisemminkin ollut tuollainen ja plussa tuli, mutta raskaus meni alussa kesken. Täytyy kait yrittää jaksaa odotaa edes sunnuntaihin asti jolloin on kp 26. Mitään muita "oireita" ei ole.
Ja ottaa pattiin kun laihduttamani kilot tuli takaisin. Eihän siinä ollut kun kaksi kiloa, mutta kuitenkin. Nyt alkaa taas kaikki alusta. Blaah...
Tsemppiä kaikille! =)
Kp 21/26-30, yk 9
siitäkin päättelen, että menkat alkaa. No, täytyy yrittää jaksaa odottaa vielä.
Iikille pahoittelut! :( Rankka kokemus varmasti, jaksamista.
Täällä myös vähän väsyneissä tunnelmissa, viime yö meni vähän pyöriessä ja stressatessa. Onneksi päivä on ollut parempi. Olen vaan jo jotenkin ihan asennoitunut kesälomaan, en yhtään jaksaisi tsempata enää töissä. Yksi projekti pitäisi jaksaa vielä vetäistä ennen lomia, mutta kun yhtään ei huvittaisi...
Kiva, että Rilla-ma-rillastakin kuluu uutisia, teillä lienee siis maatila?
Täällä ei mitään tuntemuksia minkään sortin oviksesta vielä. Minulla on kyllä sellainen tunne, etten joka kierrossa edes ovuloi, kun joskus oireet taas tuntuu niin selkeästi. Mutta katsotaan nyt, vielä on aikaa.
Nyt miehen kainaloon!
Hilpsu
yk 1, kp 12/27-30
Pigu: laitoin tiedoksi ennustajille oman, miehen ja lasten syntymäajat, sekä lasten sukupuolet.
Kahden pojan äiti: mullakin on ollut viiltelyitä vatsassa, oikealla ihan alhaalla. Niitä oli erityisen paljon raskaana ollessa, mutta varmaan muutenkin. Kun viikonloppuna leikin kuopuksen kanssa lattialla ja nousin hän sylissä nopeasti ylös, kipu oli tosi kova ja suurinpiirtein kiljaisin tuskasta. Tuntui kun joku vatsan sisällä olis revennyt ihan alhaalta ylös. Oli vähän aikaa arka, mutta sit meni ohi. Kummallista. Tosin kyllä mulala aina välillä viiltelee ennen menkkojakin, sellaista jomotusta myös.
Jos menkat alkaa huomenna illalla, kirjoittelu tänne varmaan tyssähtää taas muutamaksi viikoksi. Siis lueskelen kyllä kuulumisianne, mutta sit ei taas itsellä ole mitään kirjoitettavaa. Niin se vaan tuntuu menevän mun kohdalla!
Meillä lapset on nyt ollut reilun viikon yhteensä sairaana. Ensin toinen, sit toinen. Kaikki kuumetaudista korvatulehdukseen ja lääkärissä rampaamiseen. Mies jopa kävi keskellä yötä päivystyksessä korvasärystä kärsivän esikoisen kanssa. Odottelen vielä korvatulehdusta myös kuopukselle, kuinkas muuten kun on niin räkäinen?? On kyllä tuntunut aika raskaalta, ja mietinkin tulisko tähänkin vaikeutta kolmannen myötä, siis kolme samanaikaista tai peräkkäistä itkuista potilasta? Kahdenkin hoitaminen kipeenä on ihan kamalaa...varsinkin kun saa itse aina kaikki pöpöt. Sit oon kauhistellu kustannuksia. Meilläpäin lastenlääkärin taksa Kelakorvauksen jälkeen on huimat 70 euroa ja ollaan jo oltu kolme kertaa viikon aikana!! (onneksi on vakuutus, mutta on silti paljon lääkäreissä nytkin siis rahaa kiinni!). Ennen lääkäri makso 40-50 euroa, mistä huima korotus? Huomaatteko kaikkea sitä miettii kun piinapäivä lähestyy.
No tulihan taas purettua tunteita!
t.äiti04ja07, yk 3, kp 29/30
Kiitos vaan kaikille tsempityksestä!!! Rutistus takaisin!
Onnea, joku oli plussannut... en muista nikkiä.
On: Oireet nollilla, tätiä ei näy eikä kuulu! Eilen tein halpis liuskatestin, nega taitaa olla aina vaan.... liuskan sivuun kylläkin tuli molemmin puolin tummemmat kohdat mutta siihen leveään sivuun mihin pitäs nii ei mitää....!!!!! Kyllä taitaa olla niin että täti tulee lähipäivinä, kierto taitaa olla vaan sekasin... en tiedä.
Miten on, mulla olis ens tiistaina papa-kokeeseen aika. Kannattaako mennä? Onko tietoa???
mp73, yk 18, kp 39/30
(laitan viestin uudestaan ku ei äsken lähteny)
Kiitos vaan kaikille tsempityksestä!!! Rutistus takaisin!
Onnea, joku oli plussannut... en muista nikkiä.
On: Oireet nollilla, tätiä ei näy eikä kuulu! Eilen tein halpis liuskatestin, nega taitaa olla aina vaan.... liuskan sivuun kylläkin tuli molemmin puolin tummemmat kohdat mutta siihen leveään sivuun mihin pitäs nii ei mitää....!!!!! Kyllä taitaa olla niin että täti tulee lähipäivinä, kierto taitaa olla vaan sekasin... en tiedä.
Miten on, mulla olis ens tiistaina papa-kokeeseen aika. Kannattaako mennä? Onko tietoa???
mp73, yk 18, kp 39/30
kaikille myötätunnosta! Onneksi on elämässä niin paljon ihania asioita, joihin voi nyt keskittyä. Kummasti vaan heti tänne kuumeilupuolelle vetää kattelemaan.. Keskenmeno-palstaa en oikein jaksa lukea. Jotenkin en haluis jäädä tätä murehtimaan.. Elämä jatkuu! ja toivottavasti jossakin vaiheessa vielä saadaan se pikkuinen, jota niin kaipaan..
t. iiiik
Aurinko paistaa, täytyisi kohta mennä ulos, mutta en malttanut olla tulematta tänne. :)
mp73: Voih, kurjaa. :( Toivottavasti nyt saisit selvyyden tilanteestasi. Kovasti tsemppiä! =)
Omaa napaa: Ei mitään oireita... Enemmän kyllä uskon oireettomuuteen, mutta en uskalla vielä toivoa plussaa ennen kun itse näen kaksi viivaa testissä. Vähän ehkä jomotellut alavtsaa, mutta sehän voi olla menkkaoireitakin.
Olen käyttänyt tämän kierron tyniöljykapseleita, oisko ollut Omega7 tai jotain. Ovat auttaneet oviskipuiluun ja tälläkään hetkellä ei tunnu pahemmin jomotuksia tms. Paketissa luki, että auttavat mm. kipuun. Tosin maksoi 25e (huh!). Toivon, että se auttaisi mahd. menkkakipuihin (jos nyt menkat alkaa). Ajattelin nyt kokeilla kun mistään muusta ei ole ollut apua.
Bd bd bd bd bd peukutuksia kaikille! =)
22/26-30.
Kirjoitan vielä nopsaan... Alavatsa on ollut oudon arka kohdun puolelta (luulen,e ttä kohtu on enemmän oikealla puolella). Olen yskinyt jo monta päivää ja kun sitten yskii, niin vähän sattuu tuonne oikealle puolelle. Outoa... Kaipa se täti sitetn saapuu ensi viikon alussa. En kyllä paljon nyt pistä plussan varaan. tai siis että se tulisi. :(22/26-30
Iikille pahoittelut ja iso hali km:n takia!!! Sinulla oli jo viikkojakin kertynyt... Nyt vaan innolla uudestaan yrittämään! Sain myös km:n 3/08, vaikkakin viikkoja oli vasta 5+3, mutta kuitenkin kyllä siinä itku tuli... Nyt sitten jännätään taas =)Kaikille muillekin tsempitystä plussautumiseen!!!On: Tein aamulla halpis liuskatestin (olen jo suurkuluttaja testien suhteen, hih) sain siihen haaleaakin haaleamman viivan... mutta ilman väriä, sitä tuskin erottaa viivaksi. En kyllä tajua, menkat on jo niin paljon myöhässä, että pitäs jo näkyä kunnolla tai sit tätin pitäs kaahata paikalle!!! Oliskohan ovis ollu myöhempään, en tiedä en ole koskaan niitä tikuttanut ja nyt en selvästi tuntenutkaan ovista... Eipä auta muu kun testailla vaan uudestaan ja uudestaan, hö!!!mp73, yk 18, kp 40/30 (reilusti jo päiviä jo yli???)
Mä hiivin tänne pian takas.. Sais keskenmenon rv 10. On tullut itkettyä, mutta elämä jatkuu. Kuumeilen jo vähän varovasti.. Mut odotellaan nyt rauhassa jonkin aikaa. Aika pelottavaa kyllä aloittaa kaikki alusta.
t. iiiik