Onko mielestänne outo lähettää tekstareita n klo. 5-6 aamulla?
Kommentit (86)
ja olen kiitollinen, että saan olla kotona lasten kanssa, eikä tarvi juosta baareissa
PITÄKÄÄ SITTEN TEKSTARIN ÄÄNI POIS PÄÄLTÄ YÖLLÄ JOS SE HÄIRITSEE.. Kukaan varmastikaan ota yhteyttä tekstarilla jos hätätapaus.. Pöllöjä ihmisiä, käyttäkää järkeä..
Tai sitten niin, että muiden puhelut on äänettömällä, mutta esim. hätänumeron puhelut tulee läpi.
Miksi ihmeessä mun pitäisi nähdä joka hemmetin ilta se vaiva, että laitan tekstarin äänettömälle, siltä varalta, että joku käytöstavaton imbesilli ei voi odottaa aamuun sen ei-niin-tärkeän asiansa kanssa?
hirveetä kun joku laittaa tekstarin väärään aikaan.ostakaa lanka puhelin ni ei tartte pelätä tekstareita.sain teistä sellaisen kuvan että olette jotenkin vajaa älyisiä ja saamattomia.huh huh mitä porukkaa. t:5
Sitäpaitsi tuntuu kummalliselta, että joutuu näkemään vaivaa joka ilta ja aamu siltä varalta, että jos joku haluaa tekstailla yöllä.
tulevat poliisit kotiovelle kertomaan siitä.Jos kyseessä on tosiaan joku lähiomainen.Meille ainakin tehtiin niin,kun äitini oli joutunut onnettomuuteen.En minä ainakaan jätä puhelimeen ääniä ja ajattele joka ilta,että kukahan ois tänä yönä vuorossa.
mulla on jo aika vanha puhelin mutta se tekstiviesti äänettömänä toimii siinäkin. N. kaksi vuotta sitten laitoin sen äänettömäksi, eikä ole sitä sen jälkeen tarvinnut muuttaa. Soittoääni voi olla päällä tai pois päältä. Kyllä siihen puhelimeen tulee katsottua niin usein, että viestit olen ajoissa huomannut.
Yleensä silloin yöllä kun pojat nukkuvat ja itse vielä valvon.
Puhelimen saa äänettömälle tai piipaukselle helposti jos ei halua herätä yöllä.
Kännykän herätys on toiminut vaikka akun loppumisen takia kännykkä sammunut.
Nimim. Kokemusta on
Ottaisin sellaisen välittömästi.
Voiko olla typerämpää tapaa, kun lähetellä ei-kiireellisiä viestejä yöllä?
Eihän kukaan soita lankapuhelimeenkaan keskellä yötä ellei ole hätätilanne. Miksei niitä ei-kiireellisiä viestejä voi lähettää aamulla tai päivällä?
Olen kaksi kertaa herännyt yöllä ystäväni lähettämään turhanpäiväiseen tekstiviestiin tyyliin " luinpa hyvän kirjan" , kun lapsion ollut yöhoidossa ja olisi kerrankin saanut nukkua. Puhelin oli kuitenkin pakko pitää päällä, mm. sairaiden sukulaisten takia.
Minulla on, mutta tekstiviestin ääntä ei saa profiileissa määriteltyä pois päältä.
Eihän ennen kännykkäaikakauttakaan ollut tapana ottaa lankapuhelinta yöksi pois seinästä. Ihmiset tajusivat itsekin, ettei yöllä ole soveliasta häiritä ihmisiä.
Taitaa tämä nykyajan nuoriso olla aikamoista mössöä ja herkkähipiäistä, kun kännykän tekstariäänistä heräilevät:D Täytyy sanoa, että eipä tuo päiväkotikasvatus ole tainnut auttaa 70- ja 80-luvun lapsia sosiaalistumaan ja ymmärtämään, että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin vain he.
Ei jaksa vain ymmärtää tällaista paasausta joistain tekstiviesteistä. Kerranhan se vain piipahtaa, jos tekstiviesti tulee kännykkään. Eikä sitäkään tarvitse pitää äänekkäänä. Puhelimessa on hurjan paljon asetuksia, joilla voi säädellä äänen voimakkuutta. Soittoääni saa olla voimaksa, kun tekstiviestiääni on hiljaisempi. Tekstariääni saa olla hijlaninen vaikka 24/7, kun ei niitä tarvitse heti rynnistää lukemaan, kun sellainen tulee.
Minkähänlaisia aikuisia teidän lapsistanne oikein tulee: kaikki asuvat yksin yksiössä, missä on kymmenkertaisesti eristetyt seinät, jotta ei vain kuulisi mitään ääniä kaduilta tai käytäviltä:)
Vierailija:
siinä äänettömälle laitossahan onkin ihan hirveä vaiva,voi voi voi. t:5
Lapsen perhepäivähoitaja lähettää yleensä tekstiviestin, jos ei nyt ole todella kiireellistä asiaa enkä minä ainakaan tuijota puhelinta koko ajan, joten viestin merkkiääni on päivällä tarpeen.
Minusta vastuu on viestin lähettäjällä eikä vastaanottajalla.
merkkiäänen,esim. sellasen että se vaan kerran tekee pienen piippaus äänen ja on kumma jos sellaseen jotkut herää. t:5
Kännykkä yöllä päällä, äänien kanssa, tekstiviestin ilmoitus piippauksella. Katson joka tapauksessa yöllä ainakin kerran kelloa (kännystä), joten voinpa samalla lukaista tekstiviestinkin, jos joskus (todella harvoin) yöllä sellainen on tullut. Sen jälkeen jatkan unia.