Mitä ne ihmset oikeasti tekee rahoillaan, joiden kk-palkka on jotain 10000-20000 ?
Kun tuntuisi, että itselle joku 5000 olisi jo niin suuri palkka, että se riittäisi kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaankin, niin mihin nämä oikeasti isotuloiset oikein rahansa laittavat?
Kommentit (129)
Ei muuta kuin kouluttautumaan sellaiseen hommaan, missä tienaa sen min. 10000/kk ja ottamaan selvää.
Kyllä siitä kymppitonnista hieman yli puolet jää käteen sentään. Ylimääräisiin lainanlyhennyksiin jos ei parempaa keksi
Uskomaton aloitus, joka kertoo vain kuinka pihalla ihmiset voivat olla. Perheasunto maksaa pk-seudulla 500 ylöspäin. Autot, harrasteet, sähköt, ruuat sekä vapaa-aika. Siinä tuollainen 10 000 ole verojen jälkeen juuri mitään useamman lapsen perheessä. Eipä sitä rahaa ehdi tilille kertyä, joten palkkapäivää odotellessa niin kuin kellä tahansa muulla.
Ihan samaa perusarkea kuin vähemmnän tienaavilla, ehkä ostettavat asiat hieman kalliimpia merkkejä ja asuntolaina isompi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pari miljoonaluokan taloa ja lisäksi pari huoneistoa, kolme paremman luokan autoa, matkustetaan paljon ja eletään mukavaa elämää. Kaikille lapsillemme ostimme asunnot pääkaupungista.
Mutta ei se muuten päällepäin näy. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa merkkivaatteet-, laukut ja -kengät ja miestäni vielä vähemmän. En muutenkaan tykkää shoppailusta, mutta kun jotain tarvitsen, ei tarvitse katsoa hintalappua. Tosin katson silti, sillä minusta on tyhmää maksaa liikaa tai turhaan jostain nimestä.
Lapsenne ovat kermaperseitä ja autonne noloja sakuromuja
Vierailija kirjoitti:
Minulla liksa lähemmäs 10k käteen. Kulutus muuten normaalia mutta lasketteluun menee aika paljon rahaa, erityisesti helihiihtoon.
Ei ole vaan tämän palstan mammat miehineen tienaavat sen 2000e kuukaudessa kuten muutkin perusduunarit
Lasten harrastukset imevät tonneja vuodessa. Koko perheen matkustaminen pari kertaa vuodessa vie myös rahaa. Ison omakotitalon ylläpitäminen on kallista. Ei sitä ainoastaan itse siivotakaan, vaan kerran parissa viikossa käy siistijä. Työt vievät paljon aikaa, joten valmista ruokaa ostetaan aika usein. Ei sitä kaikkea myöskään ole tarkoitus käyttää, vaan se voi jäädä odottelemaan (tai poikimaan lisää). Mökkiä tai venettä emme halua ostaa, vaikka varsinkin veneily vie todella paljon rahaa, kun siihen ryhtyy.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä oli Suomessa asuessa bruttotulot noin 10 000 kuussa. Siitä jäi käteen noin 5700, jos oikein muistan. Nyt ei asuta Suomessa ja miehen tulot on 21 000 kuussa ja käteen jää noin 14 000. Tästä summasta menee säästöön 2500-4000kk (kolmen lapsen kouluttaminen yliopistossa on kotimaassamme kallista), vuokraan 3500, autolainoihin 800, vesi, sähkö ja kaasulaskuihin noin 200-250kk, puhelimiin ja nettiin noin 200 ja ruokaan ja lasten harrastuksiin sekä matkusteluun loput. Toki tultaisiin toimeen pienemmälläkin summalla, mutta ei me näillä tuloilla mitään rikkaita olla. Asuinpaikassamme on paljon ihmisiä, jotka tienaavat paljon enemmän kuin mieheni. Itse en tällä hetkellä ole töissä. Suomessa olin ihan keskipalkkaisessa työssä ja tienasin noin 3000 kuussa. Suomessa kaikki ylimääräinen raha meni asuntolainan maksuun ja matkusteluun. Tulojen kasvaessa yleensä menotkin kasvaa, niin kuin joku tuossa aiemmin kirjoitti.
Mikset voinut vaan sanoa usa vaikka se on ilmiselvää? (Kallis yliopisto ja netti, kaasuhelloila sählääminen).
Toki voisi varmaan olla joku meksiko tms keharimaa, mutta siellä ei varmaan tienaa 21 tonnia kk noin vaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-veroprosentit/
10000€/kk tienaava saa 2300€ enemmän käteen kuin 5040€/kk tienaava :)
Noin 10k käteen, josta 5k säästöön ja sijoituksiin, 2.5k asuntoon ja autoon, loput muuhun kulutukseen.
Energiaan eri muodoissaan ne rahat menee.
Iso talo uima-altaineen nielee 100 000 kwh sähköä vuoteen, isot/tehokkaat autot (4kpl) syö paljon. Parikymmentä ulkomaanreissua vuodessa nielee nekin paljon, lasketellessä käytämme hiihtohissin sijaan helikopteria, ne kuluttaa polttoainetta ihan älyttömästi, joten kallista on sekin.
Laskettiin joskus että meidän perhe kuluttaa energiaa enemmän kuin, ei edes ihan pieni kylä.
Veroihin menee varmaan tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-veroprosentit/
Ei tässä maassa kannata isoja ansiotuloja olla. Siksihän rikkaat järjestelevät tulonsa pääomatuloiksi joka rajautuu max 34%iin.
Ostaa osakkeita.
Raha tulee rahan luo.
Kyllä pankkiiriliiketoimen harrastajat auttavat heitäkin siirtämään rahat vähällä vaivalla toisiin taskuihin.
Yritän kustantaa ahneen ja rahanarvoa ymmärtämättömän naisen elintasovaatimukset. Jostain syystä hänelle ei kelpaa omien tienestiensä (noin 3500€) mukainen elintaso vaan sellainen, minkä saavuttaa minun tienesteillä. Vielä pari vuotta ja sitten lapset omillaan, ja niin on myös kultainen rouvakin...
Vierailija kirjoitti:
vanhimman lapsen kummisetä tienaa noin 150 000 e/kk.
Ainakin lehdistä luettavien verotietojen mukaan eli vuositulot on noin 1,5 milj.euroa!Ja on maailman v****maisin perhe, minkä tiedän!
Ahneita ja saitoja!
Tinkivät kaikesta ja kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Ihmiset arvotetaan vain ja ainoastaan tulojen ja titteleiden perusteella.
Eipä ole raha tuonut siihen perheeseen onnea.
Perheen äiti on riidoissa oman veljensä, äitinsä ja lastensa kanssa (lapset jo kaikki yli 18v)
Oletkohan tajunnut, että se lehdistä luettava verotieto on se vuositulo. Ja anna kun arvaan, ovat kettumaisia mielestäsi, koska eivät anna kaikkia rahojaan teille. Mahdatkohan itse tienata mitään?
Faijallani oli talo, vene, mökki ja auto. Pari kertaa vuodessa käytiin ulkomailla.
Ei siitä mitään superluksusta vielä saa.
Asutaan vähän väljemmin, ruokaillaan ravintolassa vähän useammin, harrastamme ns. kalliimpia harrastuksia, matkustelemme, mutta ennenkaikkea sijoitamme, jotta varallisuus kasvaa.
Muutoin elämme samalla tavalla, kuin sinäkin.