Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä en ole riittävän naisellinen

Vierailija
27.09.2011 |

Eilen tuli miehen kanssa riitaa siitä, etten ole hirveän naisellinen nainen. En jaksa puunata itseäni ja kuluttaa kauheasti aikaa ja rahaa. Ennen lapsiakin laittauduin melko vähän, mutta nyt kun olen kotona meikkaan käytännössä vain juhliin. Tosin miehen mielestä en meikannut ennenkään kun ei ollut huulipunaa. Puuteri, ripsari ja luomiväri ei riittänyt.

Samoin ihmetteli, miksi en lakkaa kynsiäni. En viitsi kun kädet on ihan kauheassa kunnossa aina kun pitää pestä kakkapyllyjä ja osallistua rakennushommiin. Pitäisikö tässä nyt sitten alkaa ostamaan miehen piikkiin iso kasa meikkejä ja muita tuotteita sekä hankkia korkkareita ja hepeneitä? Siitähän se varmaan riemastuisi ;-)

Onko muilla vastaavaa riitaa ja miten siitä selvitään?

Kommentit (165)

Vierailija
101/165 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä naisia Venäjältä, Ukrainasta, Puolasta, Ruotsista, Kazakstanista ja Kosovosta. Ja ian silloin tällöin tulee vierailijoita muista maista. Heillä kaikilla on TYÖ ja LAPSIA. Kuitenkin HEILLÄ ON AIKAA huolehtia itsestään ja tyylikkäitä ovat. Eivät juo alkoholia juuri ikinä, eikä heillä mene kauaa laittaukseen, kun olen asiaa selvittänyt.

työpaikkansa naisilta kuinka kauan heiltä menee meikkaamiseen aikaa? nainenhan tätä plösöviestiä ei ole kirjoittanut, tai sitten kyseessä on niin kertakaikkiaan miehekäs nainen, etten ymmärrä miksi hän riehuu naisellisuusketjussa naisellisuuden puolesta.

taitaa olla miehen omaa mielikuvitusta vain, että tuli joskus kyseltyä kauanko kosovolainen kolleega käyttää aamulla meikin tekoon.

Vierailija
102/165 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieheni ei pidä siitä että meikkaan itseäni, laitan kynsilakkaa yms. Ei edes että meikkaisin itseäni illalla kun lapset nukkuu. Hän tykkää luonnollisuudesta ja meikkaaminen on hänen mielestä vastenmielistä. ??

Mutta naisellisuus on kaikkea muuta kuin meikki ja se ulkonäkö. Yleinen olemus, kävelytyyli, jopa vartalonmalli. Mielestäni naiset ovat Suomessa nykyään naisellisempia pukeutumisen suhteen.

Hyvinkin puunattu nainen voi olla vähemmän naisellinen ja toisinpäin.

Äidillisyys on myös naisellisuutta.

tykkään pukea lapseni (kaksi tyttöä) sieviin vaatteisiin, hameisiin ja mekkoihin sekä tunikoihin. Toki farkkujakin on ja farkkuja käytän lähinnä itsekin. Farkut ja kaunis paita on mielestäni kiva yhditelmä, en koskaan kotonakaan pukedu ns.rönttävaatteisiin, olo on pirteämpi sievissä asuissa. En paljon lapsilla käytä huppareita ja collegehousuja, kyllä niitäkin on toki. Sukupuoli on parhaassa tapauksessa mieletön voimavara on lupa nauttia siitä että on nainen. Olisi aivan kamalaa olla mies. ;) Mutta toki ulkoillessa mulla on toppavaatteet ja toppakengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/165 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla naisellinen. Onhan jotain vartalotyyppejäkin erilaisia, eikä musta voi sanoa, että isotissinen hyvin kapeavyötäröinen nainen olisi sen enempää nainen kuin vaikka tasapaksumpi malli. Toisaalta ihan pienilläkin jutuilla, hajuvedellä tms. saa kyllä tosi helposti vähän extranaisellisuutta, kunhan ei vaan koko pullollista suihkauta. Suomalaiset pelkää liikaa edes yrittää, "mitähän ne naapuritkin sanoo" on tässäkin asiassa yleinen ajattelutapa. Ei hampaat irvessä täydy laittautua, mutta se pienikin laittautuminen voi tehdä itsellekin hyvää, eikä voi väheksyä sitä, että se saattaisi lähipiiriäkin ilahduttaa.

Vierailija
104/165 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lättä peppu ja laihat jalat = ei kovin naisellinen vartalo!

Vierailija
105/165 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs Suomalainen naistyöntekijämme (plösö HR-päällikkö) oli heille ehdottanut, että "Suomessa ei tarvitse laittautua", koska Suomessa naiset eivät laittaudu. He vain nauroivat ja pitivät sitä vitsinä ja vastasivat: "me olemme naisia, ylpeitä siitä".

Ehkäpä se ero onkin siinä?

Tässä se totuus tuli, nuo naiset ovat rehdisti naisellisia ja siitä ylpeitä. Voi kuin tällaisia olisi täällä meillä enemmänkin, ottajia olisi heti valtavasti!

Mistä tämä kaikki johtuu? Sanoisinpa itse että tässä pohjoismaalaissuomalainen äärifeminismi niittää rumaa sanoaan. Kun sukupuoliajattelu tuhotaan, muuttuu maailmakin paremmaksi, uskottiin. Valitettavasti ihmisen perusviettiin viime vuosikymmenien aatesuuntaus ei ole kyennyt kajoamaan. Se vietti voidaan tiivistää näin:

Heteroseksuaalia miestä viehättää rehdisti naisellinen nainen.

Ugh, olen puhunut.

Vierailija
106/165 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlapukeutumista. Tiedän erään 44v.naisellisen naisen, hänellä ei ole mitään vahvaa meikkiä, mutta käyttää paljon neulemekkoja ja saapikkaita. Hän on kahden pienen lapsen äiti ja hyvin tyylikäs ja naisellinen. Hän on kyllä naisellinen tuulipuvussakin. Sekin on jännä miten jotkut on naisellisia ja tyylikkäitä tuulipuvussakin ja toiset taas eivät vaikka olisi kuinka kauniit vaatteet yllä

Vierailija
107/165 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen naisellinen nainen.Saan usein kuulla asiasta jo ihan pelkästään verkkareilla ollessani.Mielestäni tärkein tekijä tässä on se että miten kannat itseäsi,miten kävelet ja minkälaiset eleet on.

Täällä on puhuttu paljon siitä että "naisellistumiseen" menee paljon aikaa ja rahaa.Jos aikaa alkaa laskemaan niin kärjistäen näin se menisi:

-aamulla hampaan pesut ja päivävoiteeksi päivettävää voidetta.Aikaa meni max.4min.

-Hiusten harjaus ja meikki.Aikaa menee 10min-20min,riippuen millä tuulella olen.Joskun teen täydellisen meikin rajauksineen ja luomiväreineen niin silloin menee se 20min.Sen huulipunankin ehdin laittamaan tuossa ajassa ;)

-Vaatteiden päälle pukeminen n.1min-5min,riippuen olenko mieleni muuttanut eilisestä.

-Hiusten laitto,n.3min-5min.

-Illalla meikkien pesu suihkussa käydessä.n.2 minuuttia.+Hiusten peseminen n.4min.

-Kasvoille seerumia ja yövoidetta 1min.

-Hampaiden pesu.n.3min.+dödö 1min.

Mitäs muuta?Niin,kulmat värjään parin viikon välein itse.Aikaa menee siihen se vartti muotoilun kanssa.

Tässä mun ajallinen panostus päivittäiseen itseni hoitamiseen.Nämä aamuiset asiat teen samalla kun lapset syövät aamupalaa ja pukevat päivävaatteita ennen hoitoon viemistä.Herään kahdeksalta ja lapset ovat hoidossa yhdeksältä.Hoitopaikka on parin kilsan päässä ja lähtövalmiita ollaan n.kymmentä vaille yhdeksän.Ymmärrän kyllä että kun lapset pienempiä niin itse joutuu enemmän vahtimaan esim.lasten syömistä ja auttamaan pukemisessa.Itse tein aikoinaan niin että vein pienen pöytäpeilin keittiöön ja meikkasin vieressä kun lapsi söi aamupalaa :D

Vierailija
108/165 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai venäläiset pitää itsestään huolta?

Mun mielestä ne haisee kuselta ja paskalta, menevät kylpylöissä meikit naamassa uimaan jne.

Vierailija
109/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten 16-19 vuotiaat naiset ovat naisellisimpia?

Vierailija
110/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolle , en meikkaa tai juuri laittaudu mutta mieheni mielestä olen erittäin naisellinen. Esim olen tosi herkkä ja alistuva ja huolehtivainen.Kaikki nämä on naisellisia piirteitä. Ei kai puunaus ja vaatteet mitään naisellisuuden merkkejä ole? 

Vierailija
111/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transiäiti39v: En antaisi 16-vuotiaan tyttäreni pukeutua miehekkäästi. Hän pitää vain naistenvaatteista.

Vierailija
112/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä minusta välitä. Valitse vain kaikki naiselliset naiset. Olen pelkkä transi.

Vierailija
113/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epänaisellisuus koskee vain kaikkia 10-14 vuotiaita nuoria tyttöjä? 15-19 vuotiaat ovat naisellisimpia naisia. Niitä ei ehkä enää kiinnosta miesten muoti. 15-19 vuotiaat pukeutuvat pelkkiin naisten vaatteisiin. Sillä sipuli!

Vierailija
114/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolle , en meikkaa tai juuri laittaudu mutta mieheni mielestä olen erittäin naisellinen. Esim olen tosi herkkä ja alistuva ja huolehtivainen.Kaikki nämä on naisellisia piirteitä. Ei kai puunaus ja vaatteet mitään naisellisuuden merkkejä ole? 

Ei olekaan. Joltakulta menee pinnallisuus ja naisellisuus pahasti sekaisin. 

Vierailija
115/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista naisista on lihavia, vittumaisia ja miesmäisiä. Mahtava maa olla mies, juhuu!

Vierailija
116/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessani minulle hiipii mieleen, että jokainen taitaa ymmärtää naisellisuudella vähän eri asiaa. Mielestäni esim. tuollainen itänaisten nukkevaimoelämä on aivan hirveää eikä kukaan varmasti rakastamalleen ihmiselle moista toivoisi.

Mutta itse kuitenkin ymmärrän naisellisuudella jotain aivan muuta kuin vaatteita ja ihohoitoja. Avaanpa asiaa näin: suomalaiset (nuoret) naiset haluavat olla äijiä, "one of the guys". Syljeskellään, piereskellään, puhutaan niskaperseotteista, örvelletään, ryypätään. Haetaan hyväksyntää miehiltä miehisin keinoin. Mielestäni tässä menee metsään ja vahvasti.

Me miehet, nuorenkin polven edustajat, oikeasti haluaisimme pehmeämpiä, romanttisempia, iloisempia, positiivisempia, mutta toki kuitenkin itsenäisiä ja aikuisia naisia. Tiedättehän, sellaisia naisellisia. Emme halua parisuhteeseen äijän kanssa.

Ymmärrän toki, että arvot ja asenteet ovat muutoksessa ja tässä

Hyvä teksti. Halusin kertoa tähän vielä toisen puolen.

Naisilla on taipumus muuttua sukupuolettomiksi tai jopa miehekkäiksi, jos he altistuvat paljon naisten halveksunnalle.

Kukapa haluaisi olla se ihminen, jota pidetään heikkona ja tyhmänä? Moni nainen muuttuu mieluummin miehen kaltaiseksi, ja toivoo näin muuttuvansa myös kunnioitettavaksi ja arvostettavaksi ihmisenä. Lopputuloksena joko "bosslady" tai se piereskelevä, syljeskelevä, kiroileva "hyvä jätkä". 

Joillakin se on tapa suojautua. Feminiinisenä nainen oli liian turvaton. 

Terveellä tavalla maskuliinisen miehen seurassa nainen pehmenee ja palaa feminiinisemmäksi. 

Me vaikutamme toisiimme, molemmin puolin, hyvässä ja pahassa. 

Vierailija
117/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs Suomalainen naistyöntekijämme (plösö HR-päällikkö) oli heille ehdottanut, että "Suomessa ei tarvitse laittautua", koska Suomessa naiset eivät laittaudu. He vain nauroivat ja pitivät sitä vitsinä ja vastasivat: "me olemme naisia, ylpeitä siitä".

Ehkäpä se ero onkin siinä?

Tässä se totuus tuli, nuo naiset ovat rehdisti naisellisia ja siitä ylpeitä. Voi kuin tällaisia olisi täällä meillä enemmänkin, ottajia olisi heti valtavasti!

Mistä tämä kaikki johtuu? Sanoisinpa itse että tässä pohjoismaalaissuomalainen äärifeminismi niittää rumaa sanoaan. Kun sukupuoliajattelu tuhotaan, muuttuu maailmakin paremmaksi, uskottiin. Valitettavasti ihmisen perusviettiin viime vuosikymmenien aatesuuntaus ei ole kyennyt kajoamaan. Se vietti voidaan tiivistää näin:

Heteroseksuaalia miestä viehättää rehdisti naisellinen nainen.

Ugh, olen puhunut.

Miten nainen voisi täällä olla ylpeä naisellisuudestaan, jos häntä alati haukutaan? 

Vierailija
118/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi tyhmä? Miksi hän on alkanut seurustella naisen kanssa joka ei miellytä ulkoisesti, ja sitten alkaa valittaa kun et muutu hänen mieleisekseen? 

Vierailija
119/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on pakko todeta suomalaisten naisten olevan oikeasti liian miesmäisiä. Huomasin tämän itse kunnolla vasta asuessani pitkään Saksassa sekä sen jälkeen Ranskassa ja Espanjassa. Valitettavasti fakta vain on niin, että heteroseksuaalinen mies viehättyy naisellisesta naisesta kaikkein eniten. Mies- tai poikamaisille naisille olemme sitten kohteliaita, "toki saat olla ihan sellainen millainen itse haluat!". Mutta silti on minusta kyllä törkeää huomautella kumppanille asiasta, varsinkin silloin jos itse ei ole valmis ehostautumaan tai huolehtimaan ulkonäöstään millään tavalla.

aika vaikea olla naisellinen jos ulkona 1m lunta ja jäätä. Käytännöllisyys ennen kaikkea. Lisäksi tytöt kasvatetaan niin, että äiti kauhistelee lapsen omia rimpsu/glitteri valintoja kun pitää olla luterilaista ja hillittyä. Varsinkin jos olet jo saanut lapsia ja miestä ei tarvitse metsästää. Tätähän tää on. Kun ei saa er

Onneksi en ole luterilainen, erosin kirkosta ajat sitten. Haluan näyttää joka päivä Naiselta. Mutta toki jokainen tyylillään. 

Vierailija
120/165 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lättä peppu ja laihat jalat = ei kovin naisellinen vartalo!

Paksut jalat ja ylisuuri peppu on hirveetä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan