Miehen mielestä en ole riittävän naisellinen
Eilen tuli miehen kanssa riitaa siitä, etten ole hirveän naisellinen nainen. En jaksa puunata itseäni ja kuluttaa kauheasti aikaa ja rahaa. Ennen lapsiakin laittauduin melko vähän, mutta nyt kun olen kotona meikkaan käytännössä vain juhliin. Tosin miehen mielestä en meikannut ennenkään kun ei ollut huulipunaa. Puuteri, ripsari ja luomiväri ei riittänyt.
Samoin ihmetteli, miksi en lakkaa kynsiäni. En viitsi kun kädet on ihan kauheassa kunnossa aina kun pitää pestä kakkapyllyjä ja osallistua rakennushommiin. Pitäisikö tässä nyt sitten alkaa ostamaan miehen piikkiin iso kasa meikkejä ja muita tuotteita sekä hankkia korkkareita ja hepeneitä? Siitähän se varmaan riemastuisi ;-)
Onko muilla vastaavaa riitaa ja miten siitä selvitään?
Kommentit (165)
kynteni -kestää hyvin siistinä. Mulla siis akryyli omien kynsien päällä.
Olen ehkä nopea mutta kosteusvoide, meikkivoide, luomiväri, kulmavaha (jos ei kestoväriä), ripsiväri, poski- ja huulipuna - vartissa valmista. En mä tuhraa mitään teatterimeikkiä, 1-2 sävyä luomiin vain korostamaan silmiäni. Rajaukset huuliin tekee minuutissa, mutta en tee sitä - en ole vain tottunut moiseen.
Tavoitteeni on tottakai että meikki on luonnollinen ja vain korostaa parhaita puoliani, en halua olla "pakkeloitu".
Jos sinulla on hyvä luusto, tasainen iho jossa ei paljon peiteltäviä virheitä, huulet joissa puna pysyy rajaamatta kauniina jne., voit selvitä luonnollisesta meikistä nopeastikin.
Mietin, kelpaisiko tämäkään silti ap:n miehelle. Itselleni tuli kuva, että hän haluaa maalatun näköiset (ei siis luonnolliset) huulet ja punaista kynsilakkaa. Ehkä tekoripsetkään eivät olisi pahitteeksi, jos omat eivät ole huimaavan pitkät (niin kuin useimmilla suomalaisilla eivät ole)?
Jos ap ei ole yhtä luonnonkaunis kuin sinä, hänellä voi mennä ulkonäön ylläpitoon hyvin paljon enemmän aikaa. Erilaiset iho-ongelmat (joita itselläni on, joten on kokemusta niistä) saattavat olla hirmu työläitä hoidettavia, ja hoitamatta jättämisestä ei kuitenkaan ole muuta kuin esteettistä haittaa. Ymmärrän hyvin, jos jotkut päättävät, että ei maksa vaivaa ja ajalle on parempaakin käyttöä.
Itse käyn kampaajalla säännöllisesti, meikkaan (kevyesti) päivittäin ja urheilen (pidän kropan kuosissa, en tosin pelkästään miestä varten;). Ostan vaatteita ja hepeniä silloin tällöin (tosin mieskin ostaa mulle;). Meillä on 3 lasta ja ikinä en ole ajatellut, etten huolehtisi itsestäni enää lasten saannin jälkeen. Jopa hoitovapaalla ollessani pidin ihan samalla tavalla huolta ulkonäöstäni.
Ihan samalla tavalla mä toivon, että mies pitää huolta itsestään. Ihan varmasti sanoisin, jos ei välittäis miltä näyttää. Antais lihoa itsensä, eikä vlittäis miltä näyttää. Käytännöllisyys on ihan ok, mutta välillä voi vetää ne korolliset saapikkaat jalkaan :)
että jos ap ei halua panostaa miehen asettamien naisellisuuden vaateiden täyttämiseen, niin hänellä ei ole velvollisuutta sitä tehdä. Meikkaus, hiusten- ja kynsien laitto ovat kaikki valintoja, jotka vievät aikaa joltain muulta. Jos ap arvostaa elämässään jotain muuta näiden asioiden yläpuolelle (esim. lasten kanssa oleilu tai oma rentoutuminen) niin hänellä on oikeus toimia näiden arvojensa mukaan.
Hienoa, että sinä olet löytänyt samanhenkisen miehen kuin itse olet, mutta et voi ajatella olevasi tässä asiassa "oikeassa" ja ap väärässä, koska kyse on mielipideasioista. Elämässä on pakko laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, koska aikaa ei yksinkertaisesti ole läheskään kaikelle. Jokaisella se itsensä kaunistaminen ei tälle listalle yllä ja se on aivan sallittua.
kynteni -kestää hyvin siistinä. Mulla siis akryyli omien kynsien päällä.
Olen ehkä nopea mutta kosteusvoide, meikkivoide, luomiväri, kulmavaha (jos ei kestoväriä), ripsiväri, poski- ja huulipuna - vartissa valmista. En mä tuhraa mitään teatterimeikkiä, 1-2 sävyä luomiin vain korostamaan silmiäni. Rajaukset huuliin tekee minuutissa, mutta en tee sitä - en ole vain tottunut moiseen.
Tavoitteeni on tottakai että meikki on luonnollinen ja vain korostaa parhaita puoliani, en halua olla "pakkeloitu".
Jos sinulla on hyvä luusto, tasainen iho jossa ei paljon peiteltäviä virheitä, huulet joissa puna pysyy rajaamatta kauniina jne., voit selvitä luonnollisesta meikistä nopeastikin.
Mietin, kelpaisiko tämäkään silti ap:n miehelle. Itselleni tuli kuva, että hän haluaa maalatun näköiset (ei siis luonnolliset) huulet ja punaista kynsilakkaa. Ehkä tekoripsetkään eivät olisi pahitteeksi, jos omat eivät ole huimaavan pitkät (niin kuin useimmilla suomalaisilla eivät ole)?
Jos ap ei ole yhtä luonnonkaunis kuin sinä, hänellä voi mennä ulkonäön ylläpitoon hyvin paljon enemmän aikaa. Erilaiset iho-ongelmat (joita itselläni on, joten on kokemusta niistä) saattavat olla hirmu työläitä hoidettavia, ja hoitamatta jättämisestä ei kuitenkaan ole muuta kuin esteettistä haittaa. Ymmärrän hyvin, jos jotkut päättävät, että ei maksa vaivaa ja ajalle on parempaakin käyttöä.
mutta Suomen sää rajoittaa valtavasti! Ei tuonne pakkaseen voi lähteä ohuissa hepenissä ja kauniita paksuja talvihepeneitä ei edes valmisteta. Yritän kaupoista aina ostaa nättejä talvivaatteita mutta niitä on hyvin vähän. Olisi kyllä helpompaa jos kaupoiss aede solisi myynnissä naisellisia talvitamineita kaikenlaiseen talviulkoiluun.
Jotenkin venäläisen siihen kuitenkin pystyy. Vai väitätkö että Moskovassa on aina lämmin? :)
...ja mies maksaa.
t. 9
Puolet ketjusta heittää, että olla epänaisellinen omalle miehelle on perustavaa laatua oleva ihmisoikeus ja ihmetellään, että miksi tuollaisen olet valinnut.
Ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
No, eiköhän tuossa ap:n tilanteessa muustakin mätä. 10 pisteen veikkaus, että mies on tuon lisäksi puutteessa henkisesti ja ruumiillisesti.
samasta aiheesta riitaa mutta siitä miehestä tulikin sitten aika äkkiä ex-mies. Tosin tämä naisellisuusvaatimus oli vain yksi pieniosasyy suhteen katkeamiseen.
Mutta kyllä se aika raskasta on jos itse on kuten minä, sellainen tavallinen arkinen ihminen joka ei tosiaan halua olla ulkoisesti mitenkään näyttävä. Joka toivoo että häntä rakastetaan pääasiassa muista syistä kuin ulkokuoren tai seksikkyyden takia. Ja sitten mies on semmoinen että naisen pitäisi olla näyttävä ja seksikäs, niin että kaveritkin huokailisivat että onpa kuuma kissa sillä kaverilla. Koko ajan kotonakin flirtata ja keimailla ja olla niin stereotyyppisesti naista. Eihän meidän yhteiselosta mitään tullut.
Nyt on sitten uusi kumppani jonka kanssa emme kumpikaan ole korostetun sukupuolisia, eikä se ole mikään ongelma tosiaan meille että semmoisia "jätkiä" vähän ollaan molemmat.
jos mun vaimo sanoisi mulle, ettet juo sitä kaljaa, makaa sohvalla tai et tee miesten töitä " niin niskaperse-otteella lentäisi pian ovesta pellolle. En kuuntelisi hetkeäkään."
m36
jotkut kuluttaa aikansa muihin asioihin kun ulkonäöllä koreilemiseen, ei se sen kummempaa.
että jos ap ei halua panostaa miehen asettamien naisellisuuden vaateiden täyttämiseen, niin hänellä ei ole velvollisuutta sitä tehdä. Meikkaus, hiusten- ja kynsien laitto ovat kaikki valintoja, jotka vievät aikaa joltain muulta. Jos ap arvostaa elämässään jotain muuta näiden asioiden yläpuolelle (esim. lasten kanssa oleilu tai oma rentoutuminen) niin hänellä on oikeus toimia näiden arvojensa mukaan.
Hienoa, että sinä olet löytänyt samanhenkisen miehen kuin itse olet, mutta et voi ajatella olevasi tässä asiassa "oikeassa" ja ap väärässä, koska kyse on mielipideasioista. Elämässä on pakko laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, koska aikaa ei yksinkertaisesti ole läheskään kaikelle. Jokaisella se itsensä kaunistaminen ei tälle listalle yllä ja se on aivan sallittua.
[/quote]
Niin...minusta on hassua, ettei halua miellyttää puolisoaan yhtään. Tuskin ap:n mies haluaa, että vaimonsa muuttuu täysin toisenlaiseksi mihin on aikoinaan rakastunut(tyyliin venäläisen naisen näköiseksi). Ymmärsin, että mies toivoo vaimonsa olevan edes JOSKUS naisellinen;). Kyse on todellakin mielipideasioista. Ja siitä miten ymmärtää ap:n viestin.
Ulkonäkö ei ole maailman tärkein asia, mutta kyllähän se on kiva olla joskus toiselle mieliksi. Laittaa vaikka ne hepenet päälle jos sitä toivotaan. Jos ymmärrät mitä tarkoitan? ;)
Sanon heti alkuun että minusta jokaisella ihmisellä on oikeus olla tyyliltään persoonansa mukainen enkä tarkoita tällä viestillä että muidenkin ihmisten pitäisi alkaa enemmän ulkokuoreen kiinnittää huomiota.
Mutta kyllä minusta vähän liioitellaan sitä kuinka hankalaa ja aikaavievää on pukeutua ja laittautua naisellisesti. Minä olen aina ollut tyyliltäni semmoinen naisellinen ja en kyllä koe että kauheasti muuta joudun jättämään elämästä pois siksi että menee puoli tuntia aamuisin hiusten laittoon + meikkaamiseen. Ja ne vähän naisellisemmat vaatteet saa kaapista päälleen ihan yhtä helposti kuin rönttövaatteetkin. Eikä sen naisellisen pukeutumisen välttämättä tarvitse tarkoittaa epäkäytännöllistä tai säähän sopimatonta, voi olla muullakin tavalla naisellinen kuin minihamoset ja piikkikorkokengät -tyylillä. Mulle se tarkoittaa että talvellakin kengät on siroja (ei mitään maihareita), takki voi olla vaikka vartaloa myötäilevä kaksirivinapitettu villakangastakki (eikä makkara-untuvatakki), voin laittaa jotain kivoja pukukorujakin.
Ihan on riittänyt aika työssäkäyntiin, kodinhoitoon ja 2 lapsen hoitoonkin vaikka tuhlaankin aikaani päivittäin hieman omaan ulkonäköön. Lähinnä unista tai tv:n ääressä istumisesta on pois se mikä kuluu laittautumiseen ja iltaisin siistien vaatteiden silittämiseen.
että nuo naiset joista puhut ovat varakkaita, venäläiset naiset käyvät myös töissä. Aika harvalla on tilanne että voi olla vaan edustusvaimona. Ylipäätään venäläiset naiset ovat naisellisempia kun suomalaiset, vaikka kävisivät töissä ja ei olisi varaa erilaisiin kauneispalveluihin "rajattomasti".
Itsestään huolehtiminen ei ole rahasta kiinni...! Jos kerran viikossa laittaa kynnet, niin lakka pysyy varsin hyvänä koko viikon. Yllättäen olen huomannut, että usein halvat kynsilakat kestävät paremmin mitä kalliimmat (puhun nyt 2-3€ lakoista vert. 10€ lakat, en ole mitään 20€ lakkoja koskaan käyttänyt). Tärkeää on että muistaa viilata kynnet, niin eivät ala lohkeilemaan/liuskottumaan, ja jos kynsi on kärsinyt leikkaa huonot osat pois eikä säästä jotta mitta pysyisi pitkänä.
Kampaajaalla jokainen voi käydä edes pari kertaa vuodessa. Pelkkä leikkaus tekee jo paljon jos ei ole varaa värjäykseen. Voi myös opetella "laittamaan" hiuksia. Jos sutaiseen lapsen vaaleanpunaisella niiskuneiti ponnarilla hiukset kiinni =tyylitön. Jos taas laittaa hiukset kiinni asiallisella ponnarilla ja hiuksiin siistin hiuskoristeen/pinnin/pannan näyttää heti siltä kun olisi laittanut hiuksia vaikka aikaa menee 1min. enemmän.
Vaatteissa voi unohtaa miehen vanhat verkkarit ja huonosti istuvat t-paidat. Voi olla samaan aikana naisellinen ja kuitenkin mukavasti pukeutunut. Eli ei tarvitse laittaa korkkareita kävelylle, on olemassa siistejä ja naisellisia kävellykenkiä joissa ei ole korkoa.
Jos ajatellaan naista jolla on tavallinen t-paita, verkkarit ja lenkkarit ja sutaistu ponnari ja musta laskettelutakki niin naiseus on kaukana.
Vert. farkut/sammarit (joko bootcut tai pilli) ja siistit kengät/Ugg-tyyppiset tossut, t-paita jossa vähän jotain jujua ja esim. kaulakoru kaulassa, takkina esim. valkoinen/beige naisellinen toppatakki
( http://www.kauppakeskusmylly.fi/tarjouskuva.php?company=99&img=NORMAALI… )
ja kiva tuubihuivi sen kera ja hiukset kiinni ja pieni koriste niissä. Ihan eri vaikutelmat, vaikka ihan yhtä mukavat vaatteet.
Tosi hassua, että tämä puoli vuotta vanha ketju on nyt herännyt henkiin. Ihmettelijöille tiedoksi, että tuolloin taisin olla ihan uupunut taaperon ja uhmiksen kanssa ja mies ei vaan tajunnut, miten aikaa vievää ja raskasta kahden pienen kanssa oikeasti on.
Nyt menee taas paremmin ja jaksan jopa meikata ;-) En mitenkään räikeästi edelleenkään, mutta silti. Mies on puusilmä, mutta muuten hyvä niin sen takia olemme yksissä.
kynteni -kestää hyvin siistinä. Mulla siis akryyli omien kynsien päällä. Olen ehkä nopea mutta kosteusvoide, meikkivoide, luomiväri, kulmavaha (jos ei kestoväriä), ripsiväri, poski- ja huulipuna - vartissa valmista. En mä tuhraa mitään teatterimeikkiä, 1-2 sävyä luomiin vain korostamaan silmiäni. Rajaukset huuliin tekee minuutissa, mutta en tee sitä - en ole vain tottunut moiseen. Tavoitteeni on tottakai että meikki on luonnollinen ja vain korostaa parhaita puoliani, en halua olla "pakkeloitu".
Jos sinulla on hyvä luusto, tasainen iho jossa ei paljon peiteltäviä virheitä, huulet joissa puna pysyy rajaamatta kauniina jne., voit selvitä luonnollisesta meikistä nopeastikin. Mietin, kelpaisiko tämäkään silti ap:n miehelle. Itselleni tuli kuva, että hän haluaa maalatun näköiset (ei siis luonnolliset) huulet ja punaista kynsilakkaa. Ehkä tekoripsetkään eivät olisi pahitteeksi, jos omat eivät ole huimaavan pitkät (niin kuin useimmilla suomalaisilla eivät ole)? Jos ap ei ole yhtä luonnonkaunis kuin sinä, hänellä voi mennä ulkonäön ylläpitoon hyvin paljon enemmän aikaa. Erilaiset iho-ongelmat (joita itselläni on, joten on kokemusta niistä) saattavat olla hirmu työläitä hoidettavia, ja hoitamatta jättämisestä ei kuitenkaan ole muuta kuin esteettistä haittaa. Ymmärrän hyvin, jos jotkut päättävät, että ei maksa vaivaa ja ajalle on parempaakin käyttöä.
omasta mielestäni, meikittä "harmaa" ja ikäiseni (50v) näköinen mutta jostain syystä mua pidetään viehättävänä, ehkä se on se hymy ja vilkas olemus joka korvaa raskaamman meikin:)
mutta Suomen sää rajoittaa valtavasti! Ei tuonne pakkaseen voi lähteä ohuissa hepenissä ja kauniita paksuja talvihepeneitä ei edes valmisteta. Yritän kaupoista aina ostaa nättejä talvivaatteita mutta niitä on hyvin vähän. Olisi kyllä helpompaa jos kaupoiss aede solisi myynnissä naisellisia talvitamineita kaikenlaiseen talviulkoiluun.
Jotenkin venäläisen siihen kuitenkin pystyy. Vai väitätkö että Moskovassa on aina lämmin? :)
...ja mies maksaa.t. 9
Sen on pakko olla niin koska onhan Venäjälläkin kylmä talvisin!
Jos on jo miehen saanut naimisiin, ei enää tarvii meikata ja laittautua. melko alentavaa tuollainen.
on jonain päivänä toinen nainen joka jaksaa huolehtia itsestään:) ei voi syyttää kuin.....
Onhan se nyt itsellekin mieltäkohottavaa näyttää kivalta! Hyvin voi pukeutua kauniisti näilläkin keleillä, en ole vielä kertaakaan laittanut toppahousuja jalkaan tänätalvena vaikka eilenkin oli melkein -27. Ei mun mielestä mitenkään alentavaa olla tyylikäs ja hieman laitettu
Niin...minusta on hassua, ettei halua miellyttää puolisoaan yhtään. Tuskin ap:n mies haluaa, että vaimonsa muuttuu täysin toisenlaiseksi mihin on aikoinaan rakastunut(tyyliin venäläisen naisen näköiseksi). Ymmärsin, että mies toivoo vaimonsa olevan edes JOSKUS naisellinen;). Kyse on todellakin mielipideasioista. Ja siitä miten ymmärtää ap:n viestin.
Ulkonäkö ei ole maailman tärkein asia, mutta kyllähän se on kiva olla joskus toiselle mieliksi. Laittaa vaikka ne hepenet päälle jos sitä toivotaan. Jos ymmärrät mitä tarkoitan? ;)
samalla tavalla se ap:n mies voisi miellyttää vaimoaan ja olisi pyytämättä tältä jotain, jota ap ei halua tehdä. ;)
Noh, vanha ketju ja ap:n tilanne on jo rauennut, mutta on näistä asioista ihan mielenkiintoista keskustella. Jännä huomata itsestänikin, että asetuin heti ap:n puolelle, vaikka itse tykkään olla hyvin naisellinen, meikata, laittaa tukkaa, käyttää rahaa vaatteisiin jne. Teen tämän, koska nautin tästä, mutta tiedän, että jos en nauttisi, niin en tasan tarkkaan laittautuisi miehen vuoksi.
Tässä oma viestini:
Niin, samalla tavalla se ap:n mies voisi miellyttää vaimoaan ja olisi pyytämättä tältä jotain, jota ap ei halua tehdä. ;)
Noh, vanha ketju ja ap:n tilanne on jo rauennut, mutta on näistä asioista ihan mielenkiintoista keskustella. Jännä huomata itsestänikin, että asetuin heti ap:n puolelle, vaikka itse tykkään olla hyvin naisellinen, meikata, laittaa tukkaa, käyttää rahaa vaatteisiin jne. Teen tämän, koska nautin tästä, mutta tiedän, että jos en nauttisi, niin en tasan tarkkaan laittautuisi miehen vuoksi.
että mies maksaa koko lystin, ja lähtee myös katsomaan, mitä se vaatii. Varaat ajan kampaajalle, ihohoitoon, meikkaukseen, manikyyriin. Et kerro hintoja. Ja etsit kalleimman tissiliivikaupan, mitä löytyy!
Ensin siis ihohoito, ja vaadit miestäkin ottamaan itselleen, kun on niin akkamainen ja ruma iho. Kosmetologilla laitatat kestovärit ripsiin ja kulmiin. Permanentti ja värjäys. Menet manikyyriin, piiitkät tekokynnet ja värit, kiitos.
Ostatat vielä kalliit hepeneet. Siinä vaiheessa kun 500 euroa alkaa olla mennyt, menee miehellä turpa kiinni ihan itsestään ja epäilen, ehditkö manikyyriin saakka.
Jos tuolla saisi oman akkani kiinnostumaan ulkonäöstänsä, niin mielihyvin maksaisin, vaikka triplasti jos tarvis. Meillä ei siis kyse rahasta, mutta rouva on niin maatiaisrotua ettei asia kiinnosta...
Olkoon nainen vaikka riihipirun näköinen, niin kyllä kelpaa, jos...
Mitä kaikkea muuta sellainen nainen jättää tekemättä, joka tärvää aikaa ja rahaa omaan ulkonäköönsä?