Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö paikalla,jos voin olla avuksi.

Vierailija
15.01.2006 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imukupilla vauvaa ulos ja se ei onnistu, niin sen jälkeen tehdään hätäsektio? Siis voiko tehdä sektion jos lapsi on jo synnytyskanavassa?

Vierailija
2/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joitain,mutta en tietenkään vaitiolovelvollisuuteen vedoten kerro.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta oli raskausmyrkytys. Nyt odotan toista ja paineet ovat taas uhkaavasti kohoamassa... eli voinko ruokavaliolla tms edes hidastaa tätä.

Vierailija
4/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin tehdään. Jos ei imukuppivedolla pää lähde laskeutumaan,mennään sectioon. Section aikana kätilö painaa vaginan kautta nostaen päätä ylöspäin,jos on jo matalalla.

klö

Vierailija
5/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähärasvainen ja vähäsuolainen on hyväksi, ruokavalio siis. Monesti myös käytetään ns. ASA-hoitoa,jolloin äiti päivittäin ottaa 50-100mg Disperiniä.

klö

Vierailija
6/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä saakin mielikuvituksensa laittaa liikkeelle. Elekieltä,piirtämistä,valmiita kuvia ym näyttelijänlahjat peliin, niin syntyyhän nekin lapset.

klö

Vierailija
7/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku siihen uskoo,saa uskoa ja käyttää omalla vastuullaan. Itse en usko.

klö

Vierailija
8/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö istukan toimintaa muka nykyään enää tarkkailla??

Silloin kun minä odotin 5v sitten, ultra tehtiin rv 40 jälkeen joka 3 tai 4 päivä, vaikka kaikki oli ok.

Vierailija
9/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala/neuvolakohtaista ja resurssien mukaan tehdään. Todellinen yliaikaisuushan on vasta 42 viikon jälkeen.

klö

Vierailija
10/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tavannut eri kulttuureilla?

Olen kuullut, että jossain kulttuurissa naiset eivät saa äännellä synnytyksessä, vaan mies hoitaa ääntelyn! Oletko tavannut tällaista? Millaisia ajatuksia tällaiset herättää siinä kun työskentelet?

Vierailija
11/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kovin yksilöllistä. Laita viileää käärettä ja anna rintojen olla mahdollisimman levossa. Jos kuitenkin " halkeamisen" tunne,lypsä ihan vähän enimpiä pois.

klö

Vierailija
12/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tollaista kertomaasi tavannut. Lähinnä,että romanikulttuurissa käytetään paljon ääntä.

klö

Vierailija
13/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole päivittäisiä. Olen muutenkin tarkemmassa seurannassa perussairauteni vuoksi. Ed. lapset syntyneet paria päivää ennen laskettua.

Vierailija
14/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on kovin yksilöllistä. Laita viileää käärettä ja anna rintojen olla mahdollisimman levossa. Jos kuitenkin " halkeamisen" tunne,lypsä ihan vähän enimpiä pois.

klö

Vierailija
15/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuttavani on työskennellyt kätilönä Englannissa joitakin vuosia, siellä hän on tavannut mm. tällaista tyyliä joillakin!

Romaneista, ihan uteliaisuuttani kyselen, että esim synnyttävätkö he sairaalan vaatteet päällä vai omissa vaatteissa, onko miehet synnytyksissä mukana yms?

Vierailija
16/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla huolissaan,varsinkin uudelleensynnyttäjällä voivat alkaa jo tässä vaiheessa.Tulehdukset kohdunsuulla pitää kuitenkin sulkea pois.

klö

Vierailija
17/17 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan vaatteissa. Joskus mies mukana,usein ei vaan nuorempi sisar tms.

klö