Eron jälkeen uusi suhde, kauhea ikävä exää?
Erosta on aikaa n. vuosi ja nyt olen tavannut miehen, joka kaikin puolin hyvä. Mutta mitä vakavammaksi suhde tuntuu menevän, sitä enemmän minulla on ikävä ex miestäni. Vertaan ja muistelen hyviä aikoja, niitä meillä kuitenkin oli paljon. Onko tämä normaalia? Vai olenko yhä liikaa kiinni ex miehessäni?
Kommentit (61)
Miksi erositte ex kanssa. Onko tässä käynyt sama kuin itselle. Ei osannut arvostaa suhteessa ollessa ex.ää ja uusi suhde on muistuttanut miten hyvä edellinen parisuhde olikaan?
Vierailija kirjoitti:
ei nää niin mustavalkosia ole erot ja rakkaudet..uskon että kaikki menee niin kun pitää..että vääriä ratkasuja ei ole olemassakaan..
Kyllä s......a on. Mä valitsin 20v sitten työn miehen sijaan. Olen yrittänyt uusia suhteita mikään ei ole koskaan tuntunut samalta. Nyt odotan vaan kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi erositte ex kanssa. Onko tässä käynyt sama kuin itselle. Ei osannut arvostaa suhteessa ollessa ex.ää ja uusi suhde on muistuttanut miten hyvä edellinen parisuhde olikaan?
Tämä niin hitosti. Kaikkeen tottuu myös siihen hyvään käytökseen mitä saa. Olettaa että kaikki parisuhteet olisivat yhtä hyviä kuin menossa oleva kun ei näe metsää puilta. Eron jälkeen on kivaa hetki tinderissä ja sitten kun alkaisi olla valmis sitoutumaan huomaakin että kukaan ei ole lähellekään exän tasoa.
Te jotka olette uudessa suhteessa vaikka ikävöitte exiänne, olette hirveitä. Olen itse ollut suhteessa miehen kanssa, joka silminnähden kaipasi exäänsä eikä ollut käsitellyt eroaan, vaikkei sitä myöntänytkään. Se oli minulle hirveää ja nöyryyttävää. Älkää käyttäkö ihmisiä laastareina, roikottako ja pitäkö kakkosvaihtoehtoina, sillä se on julmaa ja äärimmäisen itsekästä. Rikotte ihmisiä toiminnallanne.
Vierailija kirjoitti:
Minulla aivan sama homma kuin 15:sta.. Heti kun juttu menee vakavammaksi, lopetan sen, koska en saa samanlaista tunnetta kuin eksän kanssa. Yksin ollessa en kaipaa häntä, mutta kun löydän uuden miehen ja mitä enemmän tunnen ja tutustun kaipaan eksää enemmän ja enmmän. Todella typerän tuntuista, ja on vähän epätoivoinen olo että josko minä enää ikinä osaan rakastua uudelleen.
Useampi samanlainen kommentti ketjussa. Kysymys teille. Miksette ole yksin, jos kerran tiedätte, että ette ole valmiita uuteen juttuun? Tuo on julmaa toisten tunteilla leikkimistä. Toinen saattaa ihastua ja te olette vaan kokeilemassa, että jokohan olisin exästä toipunut. Sitten dumppaatte, kun ei tunnukaan samalta parin kuukauden jälkeen, kun useiden vuosien suhteessa.
Ei ihme, että deittailu on niin perseestä, kun tällaisia ihmisiä siellä pyörii viemässä muiden aikaa. Se itsereflektio olisi kova taito.
Ikävöitkö exää ihmisenä vai ikävöitkö mielessäsi niitä hyviä vietettyjä hetkiä?
Voi olla monta mukavaa hetkeä eri ihmisten kanssa ja suhde heihin jokaiseen voi olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan exää kovasti, hän oli elämäni rakkaus.
Exä jätti minut ja katkaisi kaikki yhteydet. Ero tapahtui ilman draamaa ja sovussa mutta minulle yllätyksenä.Olen uudessa suhteessa, ihanan naisen kanssa. Pidän hänestä kyllä kovasti ja yhdessä ollessamme en ajattele exää. Sitten taas yksin ollessa esim töissä tai muulloin ajattelen ja kaipaan entistä naistani. Tai jos joku asia tai tapahtuma tuo muistoja pintaan iskee kova ikävä.
Minusta tämä on ällöttävää. Älkää olko suhteessa, jos haikailette vain sen exänne perään. Silloin kannattaa olla yksin. Kumppanisi varmaan kuvittelee, että rakastat häntä ja ajattelet häntä, etkä sitä exää. Tuo on valheellista ja julmaa sitä "uutta kumppania" kohtaan. Toivottavasti joudutte kaikki itse samanlaisen kohtelun uhriksi. Pthyi.
Vierailija kirjoitti:
On aivan normaalia. Vain elettynä toiseen kertaan jotkut tunteet aukeavat käsiteltäviksi. Puhuminen auttaa, jos et kumppanillesi halua puhua niin esimerkiksi perheaianneuvottelukeskus auttaa. Totuttele uuteen elämään hiljalleen, älkää heti kuukauden päästä naimisiin menkö. Hitaasti etenevä suhde auttaa sinua käsittelemään tunteitasi. Valitettavasti loppupeleissä vain aika auttaa. Lopulta kuitenkin uudet muistot nyksän kanssa syrjäyttävät yleensä eksän. Älä luo luurankoja kaappiin, vaan pura kaikki auki. Älä myöskään jumitu menneeseen ja pyri tiedostamaan vertailusi. Muista myös eksäsi huonot puolet ja vertaa niitä nyksääsi.
Viisas teksti.
Mulla sama juttu rakastan vielä ex miestä itken ikävöin
Minä myös, uskomatonta, mutta yksi kaunis päivä tuli tuo ex mieleen, nyt vaan kaipaan häntä. Olen mies jo yli 50. Eksä oli salarakas. Eipä heitä kuulu kaivata, mutta kaipaan kuitenkin. Tuota yhtä neitokaista. Kotona kaikki hyvin, perhe ympärillä ja lapsenlapset tuossa. Jo todellakin vuosia tuosta aikaa. Kyllä elämä ja tunteet ihmeellisiä. Kunhan nyt kirjoittelen. Miten muilla ?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:54"]
Täällä eräs, joka erosi myös vuosi sitten. Minut kylläkin jätettin toisen naisen takia, mutta syyn jättämiseen sain tietää vasta pari kk sitten. Itse olen seurustellut keväästä uuden miehen kanssa, mutta ikävöin ja kaipaan exääni silti ja varsinkin nyt tuntuu kauhealta, että hän jättikin minut toisen naisen takia, muttei voinut sitä kertoa vaan häipyi vaan yhtäkkiä.
Uuden kanssa on jotenkin vaikea olla koska ajattelen vaan exxääni koko ajan ihan päivittäin ja kaipaan. Oltiin tosi kauan yhdessä, lapsi yhdessä ja koko elämä oikeastaan. En tiedä, pääsenkö tästä millään yli koskaan ja itkettäöä ja ahdistaa vaan. En tiedä, mitä asioista minun pitäisi käsitellä, että pääsisin eteenpäin ja miten? Ei minusta ole mihinkään terapiaankaan, kynnys liian korkea varmaankin?
On kyllä vaikea ymmärtää mikä kiire uusiin suhteisiin? Jos ei selkeästi ole edes valmis ja antanut aikaa itselle erosta toipumiseen! Tossa sekoittaa vaa asioita ja omaa mieltä ja toipumista,asiat menee vaa huonompaan
Ikävä tilanne. Et ole valmis uuteen suhteeseen. Itse erosin 3v sitten olosuhteiden vuoksi. Exä löysi uuden heti. . Kaipaa edelleen minua. Pitää yhteyttä säännöllisesti. Enkä minä ole lähtenyt uuteen suhteeseen.
Just sitä. eikä ne vanhat suhteet sit unohdu kuitenkaan niin helposti. Vaikka siinä eron hetkellä minullekin ex vakuutteli, että en puhu sinulle enää koskaan. Seuraa mua somessa. Miksi ihmeessä, en seuraa häntä missä mediassa. Siis ikää exällä jo yli 40 v ja uudessa suhteessa, ei siis mikään teini, Ottas rohkeasti yhteyttä, kun kuitenkin miettii.
Minun mielestäni et ole yksinkertaisesti valmis uuteen suhteeseen, koska vanhakin on vielä käsittelemättä. Minulla meni aikoinaan kaksi vuotta, että pääsin erosta yli, enkä enää ajatellut exää päivittäin.
Sama aika, tuo pari vuotta minullakin meni. Sitten helpotti. Juu, laastarisuhteesta saa vaan tuskaa lisää kun se menee karille. Kokemusta siitäkin.
Ei ole ollut ikävä yhtäkään exää, kun on käsitellyt tunteet kunnolla heti eron jälkeen. Jokainen ero tapahtuu hyvästä syystä ja se syy voi liittyä joskus myös pääsääntöisesti yksinomaan siihen toiseen osapuoleen. Itsessä tietysti on ollut vastuu siitä, että on suostunut olemaan suhteessa ihmisen kanssa, jolla on paljon haastavia toimintatapoja. Olen sekä päättänyt pitkän parisuhteen että tullut jätetyksi, mutta siitä huolimatta en ikävöi.
Kyllä ex välillä mielessä. Oli meillä sentään vuosikymmen yhdessä. Harva ihan kylmäksi muuttuu jos ihan normi suhde, jos ei siis mitään narsismia tai väkivaltaa. Kaikissa on puolensa, ihmisissä.
Minulla sama tilanne. Uusi kiva nainen ollut jo reilu vuoden, mutta nyt en saa exää millään mielestä. Ihan hullua kun ihana kaveri olemassa. Ehkä tämä on vaan eroon liittyvä juttu. Oltiin kuitenkin exän kanssa viisi vuotta tiiviisti yhdessä. Ero ei ollut ihan helppo ja taisi siinä olle pettämistäkin, kun ex lopettti yhteydepidon totaalisesti ja ignoorasi minut täysin. Eli varmaan jotain jäänyt käsittelemättä itsellä, kun en ymmärrä miksi häntä kaipaan, vaikka parhaina hetkinä ihana ja rakas olikin. Kyllä minusta voisi suhteen päättää aikuismaisesti eikä viestillä ja sitten hermostuu todella kun kysyy että mikäs nyt kun juokset karkuun. En eksää koskaan pettänyt. Mutta ehkä tämä tästä ja exsä unohtuu ajan myötä.