Kertokaa onko tämä synnytyksenjälkeinen masennus???
Välillä tulee olo että tekisi mieli lähteä menemään jäättää kaikki taakse ja muutta toiselle paikkakunnalle!!!!!
Ahdistaa jotenkin välillä, kuolema pelottaa ihan kauheesti ja pelkään että meillle tulee joku ja tappaa... no tuo viimeinen nyt mennyt jo hiukan ohi, mutta tuo että tekisi mieli vaan lähteä ja jättää kaikki ja hankkia oma elämä houkuttaa kauheasti.
Luin vauvalehdestä noista kuolemanpelko ja siitä että joku " vaanii" niin sanottiin että on synnytyksenjälkeinen masennus...
Mutta miten se voi olla eikö masennuksessa tule jotain kunnon oireita???
Kun mulla on kuitenkin pääasiassa hyvä olo mutta tuo että tekisi mieli olla yksin ilman vaativaa perhettä ahdistaa mua.
Miehelle en voi puhua asiasta kun ei se kuitenkaan tajua suuttuu vaan tai ei vaan muuten TAJUA!!!
Kommentit (46)
kun se on ihan keksittyä juttua ja mun kuvitelmaa...
Just ton takia miten sinä ajattelet niin en halua asiasta puhua!!!
Vierailija:
Teillä on vain yksi elämä, eläkää se nauttien lapsistanne ja koko hommasta. Ihan totta, sitten kun kohtaatte TODELLISIA vaikeuksia, muuttuu ääni kellossa ja perspektiivi ihan täysin.Ota se 5kk viereesi ja nukkukaa yhdessä, mikä sen ihananpaa.
-Ap-
Auttaa äitiäkään. Vaimo haluaisi keskustella eikä itse oikein aina jaksaisi. Enkä tarkoita että en pidä masennusta minään taikka että en välittäisi... Mutta kun ei jumalauta jaksa. Ja kun ottaa asiakseen kuunnella mitä toinen haluaa sanoa niin se kuulostaa aivan sille että: et hoida lapsia, et anna huilata,et päästä minnekään... Ei ole helppoa kuunnella tuollaisia vaikka miten tekisi mieli kuunnella ja auttaa. Eikä varmaan ole tarkoitus että haukutaan mies pystyyn mutta se kuullostaa sille.
Kun tulet kotiin työpäivän jälkeen on kello liki 18. Töihin lähden kello 7.45 ja pidän puolen tunnin ruokatunnin jona aikana käyn kotona syömässä 7kilsan päässä... arvatkaa ehtiikö rentoutumaan. Töissä pidän kerran puolessatoista-kahdessa tunnissa röökipaussin, menee noin 3 minuuttia kun kerran on kiire. Ja kahvipaussi (kaksi/pv) lienee noin 7 minuuttia röökin keralla. Muuten ei sitten taukoja päivän aikana olekaan. Työni on asiakaspalvelua mutta vaativaa sellaista.
Kyse ei todellakaan ole siitä ettenkö haluaisi vaimoani auttaa mutta se ei ole helppoa. Stressin takia hartiat aivan jumissa ja väsyttää aivan sairaasti mutta silti pitäisi jaksaa kotona tehdä vielä kotitöitä... Tosin olen 5,5 avioliittovuoden aikana imuroinut ja tiskannut kumpaakin alle 10 kertaa että asiastahan vaimo siinäsuhteessa sanoo. Mutta jonkinverran teen sitten muita " töitä" joita jotku nimittävät harrastamiseksi. Minulla on yksi harrastus ja sille olen antanut talvikaudella noin 10 tuntia, etten kyllä pidä itseäni KOVIN itsekkäänä ajankäyttöni suhteen.
-AP:n Ukko-
Jättäkää 41 ja tuo toinen omaan arvoonsa!