Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa kysymyksiin

Vierailija
28.12.2005 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako senttiä on auki kun käsikopelolla vaan tutkii? Tunteeko sen niin hyvin?

Vierailija
2/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäjän kohdun repeämistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu merkistä ja missä kierron vaiheessa lopettaa. Eivät välttämätää ala ihan heti ja siksi olisikin hyvä odottaa 1-2 normaalit kuukautiset ennen raskauden yrittämistä,helpompi selvittää raskauden kesto.

klö

Vierailija
4/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Olen ulkomailla synnyttämässä neljättä lastamme pikapuoliin. Raskausviikkoja 38 ja vauveli edelleen perätilassa. Ulkokäännöksiä täällä ei tehdä lainkaan. Aiemmat vauvat olleet isohkoja (yli 4 kg) syntyessään. Kuinka usein vauvat kääntyvät kohdussa näillä viikoilla vielä itsestään? Olisiko sektio paras/riskittömin vaihtoehto synnyttää?

Vierailija
5/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen " sormimittarilla" kokemuksen kautta oppii.

klö

Vierailija
6/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykö nyt pelätä samaa, kun uusi raskaus alussa? Oikeasti hirvittää koko asia...

Vierailija
7/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synnytyksessä,jossa olisin itse ollut mukana,mutta osastolla synnytyksen jälkeen hoidin sellaista äitiä.

klö

Vierailija
8/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vauva silloin väsyyneempi vai? toinen minulla puhkastiin kalvot edellisessä synnytyksessä enkä saanut nousta sängystä enää. miksihän?

Vierailija
9/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin isoa vauvaa en lähtisi alakautta synnyttämään ja on vain hyvin pieni mahdollisuus,että enää itse kääntyisi. Synnytystapaan vaikuttaa lapsen koko,lantiosi koko,synnytyksen eteneminen ja tarjonta,mieluiten täydellinen pakaratarjonta.

klö

Vierailija
10/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa minkälainen tapaus? Missä vaiheessa repesi, kuinka äiti ja vauva toipui yms?

Vierailija
11/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin epätodennäköistä,että toistuisi.

klö

Vierailija
12/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistusten aikainen sydänäänilasku johtuu useimmiten napanuoran puristuksesta ja korjaantuu heti supistuksen mentyä ohi. Supistuksen jälkeen oleva osoittaa,että sikiöllä ei enää voimavaroja korjata ääniään supistuksen aiheuttamasta rasituksesta,tson väsyneempi ja tilanne vakavampi.

klö

Vierailija
13/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen aikana,avautumisvaiheessa oli repeytynyt,molemmat selvisivät hyvin ja terveenä hätäsection ansiosta.

klö

Vierailija
14/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin synnyttämässä kolmatta vauvaa ja kaikki meni hyvin siihen asti kun oli auennut kuuteen sentiin. sitte loppu supistukset. kätilö ja lääkäri rupesi siinä vaiheessa arpomaan miten päin vauva on ja haki ultran! sitte puhkastiin kalvot ja todellakin minun piti maata siihen asti ku vauva syntyi.

Vierailija
15/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjoutuva osa on kovin korkealla,ei paina kohdunsuuta ja kalvot puhkaistaan,on napanuoran esiinluiskahtamisen vaara,jos nousee pystyyn. Tämä yksi mahdollisuus. Pyysitkö päästä ylös,perusteltiinko mitenkään?

klö

Vierailija
16/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivulias. mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla.

Vierailija
17/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aika vähäistä ruskeaa vuotoa muutaman päivän ajan ja kuukautiskiputyyppistä särkyä, joka menee ja tulee. Onko syytä huoleen?

Vierailija
18/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spinaalipuudutus,jos vaan on sairaalassasi käytössä.Sopii myös nopeille synnyttäjille.

klö

Vierailija
19/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vuoto selvästi runsaudu ja muutu punaiseksi,voit seurailla.

klö

Vierailija
20/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä odottaja kysyy vielä, paljonko on runsas vuoto? Niin että joutuu käyttämään sidettä?