Kätilö vastaa kysymyksiin
Kommentit (27)
Riippuu merkistä ja missä kierron vaiheessa lopettaa. Eivät välttämätää ala ihan heti ja siksi olisikin hyvä odottaa 1-2 normaalit kuukautiset ennen raskauden yrittämistä,helpompi selvittää raskauden kesto.
klö
Hei.
Olen ulkomailla synnyttämässä neljättä lastamme pikapuoliin. Raskausviikkoja 38 ja vauveli edelleen perätilassa. Ulkokäännöksiä täällä ei tehdä lainkaan. Aiemmat vauvat olleet isohkoja (yli 4 kg) syntyessään. Kuinka usein vauvat kääntyvät kohdussa näillä viikoilla vielä itsestään? Olisiko sektio paras/riskittömin vaihtoehto synnyttää?
täytyykö nyt pelätä samaa, kun uusi raskaus alussa? Oikeasti hirvittää koko asia...
Ei synnytyksessä,jossa olisin itse ollut mukana,mutta osastolla synnytyksen jälkeen hoidin sellaista äitiä.
klö
onko vauva silloin väsyyneempi vai? toinen minulla puhkastiin kalvot edellisessä synnytyksessä enkä saanut nousta sängystä enää. miksihän?
Kovin isoa vauvaa en lähtisi alakautta synnyttämään ja on vain hyvin pieni mahdollisuus,että enää itse kääntyisi. Synnytystapaan vaikuttaa lapsen koko,lantiosi koko,synnytyksen eteneminen ja tarjonta,mieluiten täydellinen pakaratarjonta.
klö
Voitko kertoa minkälainen tapaus? Missä vaiheessa repesi, kuinka äiti ja vauva toipui yms?
Supistusten aikainen sydänäänilasku johtuu useimmiten napanuoran puristuksesta ja korjaantuu heti supistuksen mentyä ohi. Supistuksen jälkeen oleva osoittaa,että sikiöllä ei enää voimavaroja korjata ääniään supistuksen aiheuttamasta rasituksesta,tson väsyneempi ja tilanne vakavampi.
klö
Synnytyksen aikana,avautumisvaiheessa oli repeytynyt,molemmat selvisivät hyvin ja terveenä hätäsection ansiosta.
klö
olin synnyttämässä kolmatta vauvaa ja kaikki meni hyvin siihen asti kun oli auennut kuuteen sentiin. sitte loppu supistukset. kätilö ja lääkäri rupesi siinä vaiheessa arpomaan miten päin vauva on ja haki ultran! sitte puhkastiin kalvot ja todellakin minun piti maata siihen asti ku vauva syntyi.
Jos tarjoutuva osa on kovin korkealla,ei paina kohdunsuuta ja kalvot puhkaistaan,on napanuoran esiinluiskahtamisen vaara,jos nousee pystyyn. Tämä yksi mahdollisuus. Pyysitkö päästä ylös,perusteltiinko mitenkään?
klö
ollut aika vähäistä ruskeaa vuotoa muutaman päivän ajan ja kuukautiskiputyyppistä särkyä, joka menee ja tulee. Onko syytä huoleen?
Spinaalipuudutus,jos vaan on sairaalassasi käytössä.Sopii myös nopeille synnyttäjille.
klö
Jos ei vuoto selvästi runsaudu ja muutu punaiseksi,voit seurailla.
klö
tyhmä odottaja kysyy vielä, paljonko on runsas vuoto? Niin että joutuu käyttämään sidettä?
montako senttiä on auki kun käsikopelolla vaan tutkii? Tunteeko sen niin hyvin?