Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos näet jollain ihmisellä ristikorun kaulassa

Vierailija
20.03.2010 |

ajatteletko, että hän on uskovainen?

Tai että pitää korua muuten vaan, jos on vaikkapa joskus rippilahjaksi saanut?

Tai ettei uskonasiat ole hänelle vastenmielisiä, vaikkei varsinaisesti uskovainen olisikaan?

Vai voisiko mielestäsi vaikkapa ateisti pitää ristikorua?

(enkä tarkoita sitten ristikorulla mitään ns. isoja "muotiristejä")

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla ja elää sitoutumatta liian jäykästi asioihin. Lokeroiminen on ahdistavaa.

Ateistikin saattaa olla kiinnostunut uskonasioista ja toivoa uskoontuloa, harkita sitä, tuntea uskovia, sympatiseerata uskonasioita, olla kiinnostunut niistä, kantaa ristiä muistona, olla hetken uskossa ja muuttaa mieltään.

Parasta elämässä on eläminen, itseensä tutustuminen ja kuulostelu. Se on jos ei mahdotonta niin ainakin vaikeaa ilmapiirissä jossa kyräillään muiden jokaista liikettä ja arvotetaan jokaista tekoa, lokeroidaan yhden yksityiskohdan perusteella ihminen siistiin lokeroon.

Kutsun sitä henkiseksi laiskuudeksi. Tutustukaa aidosti toisiin ihmisiin.

Vierailija
42/96 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli ollessani lapsi. En ole uskossa vaan ristikoru antaa minulle voimia kun olen maassa.

Jokaisella ristinkantajalla on oma tarinansa. Parempi kysyä asiaa kuin olettaa omiaan.

Olen täysin samaa mieltä. Mieheni kaulassa roikkuu risti kuolleen esikoispoikamme muistoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itte pääsen kohta ripille ja jos sieltä tulee ristikoru (todennäkösesti, kummini on vahvasti uskossa), kyllä sitä käytän. kuulun kirkkoon mutten ole uskossa. hieno koru ja lahja läheiseltä ihmiseltä, miksen siis käyttäisi jos sellasen saan?

Vierailija
44/96 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itekki käytän ristikoruu siks ett se on hieno enkä usko jumalaa

Vierailija
45/96 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Miksi ajattelisin ? Kyllähän ristikorua voivat pitää ei-uskovaisetkin. Eihän Se mikään uskon merkki ole

Vierailija
46/96 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Miksi ajattelisin ? Kyllähän ristikorua voivat pitää ei-uskovaisetkin. Eihän Se mikään uskon merkki ole

Vierailija
47/96 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että ristiä käyttävä aikuinen on uskovainen. 

Ei kai ristin käyttö muiltakaan kiellettyä ole, mutta jos kannatan HIFK:ta tai jos en ole kiinnostunut jääkiekosta ollenkaan, miksi käyttäisin Jokerien fanituotteita?

Vierailija
48/96 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen henkilön olevan melko suurella todennäköisyydellä älyllisesti vajaamittainen typerys.

Vierailija
49/96 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti, mutta minulla on välillä risti kaulassa. Ensinnäkin koru on Kalevalan suhteellisen kookas ja pitkän ketjun päässä roikkuva risti, jossa on sekä mies- että naishahmo kaiverrettuna ristin sisälle vastapuolille. Koru on minulle tärkeä ja lapsuudenkodistani mukaan otettu ja toisaalta minua ei niin häiritse muiden mietteet ristin kantamisen syistä.

Koru läheltä katsottuna on muuten vähän pakanallinen niin sanotusti, joten uskon ihmisten huomaavan läheltä katsoessaan kyseessä olevan jotain muuta kuin perinteisen uskonristin. Ja varsinkin nuorempana minusta oli välillä hauskaa leikkiä ajatuksella muiden höynäyttämisestä: pistin pitkät hiukseni palmikoille, ei meikkiä ja pitkä hame ja siveä paita päälle. Nykyään vain puen korun ylleni joskus arkiasusteena.

Vierailija
50/96 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoima kunnon RISTEJÄ 

ebay.com ja hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. Tai google.com ja käyttää kuvahakua ja samoilla hakusanoilla, ja klikkailee sieltä sitten liikkeen kotisivuille ja visalla maksaa tulee postissa yleensä Amerikasta missä kaikki on hienompaa. Suomesta ei löydy kun mummojen kaulaan Ristejä lyhyt ketju jaa tyyliton risti kuka noita muka pitäs.

Vierailija
51/96 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ristikoruja enkä omista ainoatakaan, vaikka kuulun kirkkoon ja olen käynyt rippikoulun. Minulla on aina koru kaulassa ja vaihdan koruja tosi usein, aina vaatetukseni mukaan. Risti on ankea ja jotenkin "pelottava".

Vierailija
52/96 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto Merisalolla oli risti kaulassa siinä Vaalirahoittaja dokkarissa ja rukoili kovaan ääneen siinä jne. Hyi helvetti, näitä tekopyhiä ja roistoja! Varmasti ajattelee livahtavansa taivaaseen kun ulkosesti on uskovainen. En ole yhtään miellyttävää uskovaista tavannut, joten en pidä ristikaulaisista.

Vierailija
53/96 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisia... niin kuin Ozzy ja kumppanit: http://www.rumba.fi/wp-content/uploads/Black-Sabbath-2013.jpg

Vierailija
54/96 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on tapana pitää kasteristiä "kehdosta hautaan" enkä häpeä Kristusta!

Vierailija
55/96 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ristikorua muuten pidettäisiin? Olen ateisti enkä kyllä kantaisi minkään uskontokunnan tunnusta kaulassa. Kokisin harhauttavani muita ihmisiä, eikä sellaisen korun kantaminen muutenkaan tuntuisi oikealta.

Vierailija
56/96 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveesti ortodokseja täällä?!

Vierailija
57/96 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jopa hihhuli, vähintään kuitenkin uskovainen (joita jo sinänsä pidän outoina). Että on tarve jotenkin julistaa sitä omaa uskoa ulkoisilla merkeillä.

Mutta kun musliminainen, tumma tai vaalea, kulkee huiviin kääriytyneenä ja selvästi siksi, että on muslmimi, et ajattele samoin? Että on outo uskovainen hihhuli ja ulkoisilla merkeillään julista a sitä omaa uskoaan?

Tekopyhäkin kenties? yhteen asiaan uskova, tiukkapipoinen, kaksinaismoralisti, koska sitten ne muut seikat eivät mene yhteen uskonnon kanssa, tai sitten islamiin kuuluu se, että väärinkäytetään etuuksia (esim. bussiin rattailla ja ilmaiseksi, vaikka koko lasta ei ole edes mukana) ja kohdellaan muita, toisin uskovia huonosti ja ilkeästi esim. koulussa kiusataan kantaväestöä eikä kukaan puutu, jottei olisi rasistista.

Miksi vain kristitty on tekopyhä ym. ym. mutta samalla tavalla omaa uskonnollista näkökantaansa esille tuova muslimi ei ole samalla tavalla teennäinen ja tekopyhä ja muka-uskovainen?

Vierailija
58/96 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeni kuuluu ortodoksikirkkoon ja käytämme ristiä joka päivä , myös poikani 14v,ei ole käynyt vielä rippikoulua, mutta sai tuon ristin jo kun kastettiin. Emme ole hihhuliporukkaa , ristin käyttö lähinnä tapa ,kun se kasteen yhteydessä kaulaan laitetaan siihen myös jää.Mielestäni ristini on myös kaunis.

Vierailija
59/96 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "olla uskossa" eri kuin kuulua ev.lut.kirkkoon?

Vierailija
60/96 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

daavidin tähti ,niin kyllä tulkitaan juutalaiseksi ,ei kristityksi.

niminen, niin minä oletan henkilön olevan kristitty uskovainen, jos hän kantaa kaulassaan Daavidin tähteä. Se tarkoittaa ainakin minulle sitä, että henkilö haluaa siunata Israelia tms.

Kaikki juutalaiset eivät ole tummatukkaisia ja isonenäisiä (tai miltä sitten stereotyyppisesti kuvitteletkin juutalaisen näyttävän), vaan voivat olla hyvinkin vaaleita. Juutalaisuuteen voi myös kääntyä.

Eivätkä kaikki suomalaiset näytä pottunenäisiltä savolaisilta, tai omaa maantienvärisiä hiuksia.