Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?
Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...
Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.
Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.
Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.
Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.
Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.
Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.
Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.
Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.
Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.
Kommentit (309)
taplat kirjoitti:
taplat kirjoitti:
En edes nyt lukenut kaikkia kommentteja, huomasin vain että ilmeisesti nuoret naiset ovat kommentoineet, miten mies ei maksa...
Kymmenillä treffeillä 50 vuoden ikään ehtiessäni olen tavannut kyllä kaikenlaisia. Tosin olen osannut valita treffiseurat niin, että kukaan ei ole automaattisesti olettanut miehen maksavan. Kyse on ollut hyvin tasa-arvoisista tapaamisista ja joskus nainen on jopa "loukkaantunut", jos olen vaatinut että ainakin sen kahvikupin minä maksan. Naiselle voi olla tärkeää tehdä selväksi, että ei todellakaan ole rahan perässä tai muuta.
Tietysti sen verran perinteinen olen ollut, että en ole suostunut siihen että nainen maksaisi miehen ensimmäisten treffien kahvit tai teet. Tilanne muuttuu, jos aletaan olemaan enemmän yhdessä. Silti jotenkin molemmat on aina halunneet osallistua maksuun.
On liikaa näitä ihmisiä, jotka olettaa että on "ritarillista" miten mies maksaa kaiken. Tai sitten vain hyväksikäyttäjiä...
Jo siitä, että nainen kieltäytyy miehen maksusta, saa positiivisen kuvan!
Ja eri asia on tietysti se, että mies ei edes tarjoudu maksamaan edes kahvikuppia treffeillä, mutta en usko että tällaista tapahtuu...
Ja selvennykseksi, että useimmiten kyllä minä ne olen maksanut :-) Joskus vähän vitsaillen että eikö tämä nyt kuulu asiaan, silloin nainenkin on sen hyväksynyt. Joku yksi tee tai kahvi ei todellakaan merkitse mitään. Joku iso ruokailu ekoilla treffeillä voisi olla eri asia. Silloin tulee ne "hyväksikäyttäjät" mieleen.
Kuten sanoin, kunhan oppii tuntemaan toisen, ei ole ongelma maksaa ruokia kumman vaan...
Eli miehen muka pitäisi maksaa ensimmäiset treffit jotta naisen ei tarvitse ottaa sitä riskiä? Täysin epäloogista ja täysin kaksinaismoralistista
Tapailin miestä, joka kyllä maksoi kahvilassa, baarissa ja ruokaravintolassa – mutta myös valitsi, mitä otan. En edes ehtinyt sanoa mitään, kun hän oli jo tilannut minulle.
En ole koskaan ollut sellaisen miehen kanssa treffeillä, joka ei olisi maksanut.... Jos niin tapahtuisi, olisi se heippa.
N48
Olipas moderni ja tasa-arvoa kunnioittava mies! Hän on rohkeasti romuttanut vanhentuneet sukupuoliroolit ja suhtautuu naiseen vertaisenaan.
En lukenut aloitusta kokonaan, mutta kaikkihan menee silloin reilusti kun molemmat maksaa omansa niin ei jää kummallekaan paha mieli.
Näyttää siltä että moni nainen täällä haluaa miehensä maksavan. Ettekö tykkää tasa-arvosta?
Aina on mies maksanut, kun mä olen ollut treffeillä. Mutta mä olenkin jo 52 v. ja treffailuajat on jo kaukana :) Kun mä treffailin, niin oli tavallista, että mies maksoi.
Mulle on sinänsä ihan sama, kuka maksaa, koska rahasta se ei ole kiinni. Olisin kuitenkin taatusti ollut ihmeissäni, jos olis itse joutunut maksumieheksi. Mun mielestäni se maksaa, joka pyytää treffeille.
Mä olen pyytänyt useinkin ystäviäni esim syömään ja kyllä mä silloin olen maksanut.
Ajat ovat muuttuneet, huomaan. Onkohan poikien kotikasvatuksessa alkanut mennä jotain pieleen? Tai muiden huomioimisessa ylipäätään? Vai kasvattaako kukaan enää lapsiaan?
Tuo vuorottelu tarjoamisissa kuulostaa hyvältä ja reilulta käytännöltä.
Jostain syystä omalle kohdalleni on osunut huomaavaisia herrasmiehiä. Laskun tullessa on pitänyt olla tosi nopea, jos on halunnut maksaa. En kyllä paljon ehtinyt seurustella ennen avioitumistani, tuoreita varsinaisia treffikokemuksia ei ole, mutta seurueissakin aina nämä tarjoamisasiat ovat sujuneet jotenkin ongelmattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Ajat ovat muuttuneet, huomaan. Onkohan poikien kotikasvatuksessa alkanut mennä jotain pieleen? Tai muiden huomioimisessa ylipäätään? Vai kasvattaako kukaan enää lapsiaan?
Tuo vuorottelu tarjoamisissa kuulostaa hyvältä ja reilulta käytännöltä.
Jostain syystä omalle kohdalleni on osunut huomaavaisia herrasmiehiä. Laskun tullessa on pitänyt olla tosi nopea, jos on halunnut maksaa. En kyllä paljon ehtinyt seurustella ennen avioitumistani, tuoreita varsinaisia treffikokemuksia ei ole, mutta seurueissakin aina nämä tarjoamisasiat ovat sujuneet jotenkin ongelmattomasti.
Tiedätkö mitä tasa-arvo tarkoittaa? Naiset tienaavat omat rahansa ja maksavat omat laskunsa.
Miehen tehtävä ei ole maksaa naisen laskuja
Kuvitelkaa tilanne, jossa näette esimerkiksi kirkossa miehen hattu päässä ja hän suureen ääneen kailottaa miten tasa-arvon vuoksi ei ota sitä pois, kun naisillakin saa olla!! Kaikki naiset varmasti lankeavat hänen jalkoihinsa.. Ah, nykyaikainen mies..
Joo tää tasa-arvo on vitsi. Naisella ei saisi olla samoja oikeuksia kuin miehillä.. Olen nainen ja antsaitsen olla vain palkinto miehelleni enkä oikea itsenäinen ihminen
Kertokaapas te "miehet maksaa"-naiset YKSIKIN vastaava vanhanaikainen asia jonka te olette valmiit tekemään perinteisten sukupuoliroolien mukaan? Eli esim. siivoatteko aina yhteisen kämpän kiltisti kun mies vain makaa sohvalla? Hoidatteko lapset? Annatteko pillua aina kun mies tahtoo?
Vai oletteko vain avoimen häikäilemättömiä seksistejä? Haluatteko naisille kaikki samat oikeudet, mutta miehille ylimääräisiä velvollisuuksia? Soiko mikään logiikan kello päässä kun näitä juttuja riipustatte?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas te "miehet maksaa"-naiset YKSIKIN vastaava vanhanaikainen asia jonka te olette valmiit tekemään perinteisten sukupuoliroolien mukaan? Eli esim. siivoatteko aina yhteisen kämpän kiltisti kun mies vain makaa sohvalla? Hoidatteko lapset? Annatteko pillua aina kun mies tahtoo?
Vai oletteko vain avoimen häikäilemättömiä seksistejä? Haluatteko naisille kaikki samat oikeudet, mutta miehille ylimääräisiä velvollisuuksia? Soiko mikään logiikan kello päässä kun näitä juttuja riipustatte?
Kyllä siivoan, ei makaa sohvalla vaan on töissä. Annan aina kun hän tahtoo ja toisinpäin :) olemme onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Joo tää tasa-arvo on vitsi. Naisella ei saisi olla samoja oikeuksia kuin miehillä.. Olen nainen ja antsaitsen olla vain palkinto miehelleni enkä oikea itsenäinen ihminen
Mitä minä ymmärrän niin nykysuomalainen nainen on tasa-arvoisempi kuin se suomalainen mies. Joko olis välillä miesten tasa-arvoisuuden puolustamisen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä ymmärrän niin nykysuomalainen nainen on tasa-arvoisempi kuin se suomalainen mies. Joko olis välillä miesten tasa-arvoisuuden puolustamisen paikka?
SINÄ TURPAKIINNI! VALKONEN MIES ON PAHA! Satana Naiselle arvoa, mieheltä pois arvoa! Se on mitä tasa-arvo on
Ei olis mulle sopiva.
En todellakaan halua että pennosia laskeskellaan vaan yhdessä eletään elämää miettimättä kuka mitäkin maksaa.
Lähtökohtaisesti ei tuollaiselle. Toki jos muuten ihan huippu ja täydellinen...
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoinen ja itsenäinen nainen maksaa omat kulunsa eikä edes suostu siihen että mies ne maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siivoan, ei makaa sohvalla vaan on töissä. Annan aina kun hän tahtoo ja toisinpäin :) olemme onnellisia.
No ei se mies siellä töissä ole 24 tuntia vuorokaudessa.
Miehen pitää saada maata sohvalla sittenkin kun hän tulee kotiin
Vierailija kirjoitti:
Ei olis mulle sopiva.
En todellakaan halua että pennosia laskeskellaan vaan yhdessä eletään elämää miettimättä kuka mitäkin maksaa.
Lähtökohtaisesti ei tuollaiselle. Toki jos muuten ihan huippu ja täydellinen...
Eli turha niitä laskea kun mies maksaa.....
Asiaan kuuluu myös että nainen antaa sitä pillua koska senhän mies ostaa.