Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?
Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...
Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.
Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.
Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.
Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.
Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.
Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.
Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.
Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.
Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.
Kommentit (309)
Itse olen 30-vuotias ja käyn aika paljon treffeillä. En missään tapauksessa oleta, että mies maksaa. Olen monesti jäänytkin treffeillä itse "saamapuolelle", kun olen ostanut ensimmäiset juomat ja niiden aikana todennut, että toisia ei taideta tarvitakaan, jos ei yhtään miehen kanssa synkkaa. Toki jos vängällä haluaa tarjota koko illan niin en siitä kieltäydy, varsinkaan jos mies on varakas, mutta mikään oletus se ei voi olla.
Ja se että treffeille kutsuja maksaa on mielestäni myös aika älytön juttu, itse kun harrastan aika paljon nettitreffailua niin en edes aina muista, kuka ehdotti tapaamista ensin. Toki jos toinen nimenomaan kysyy että lähtisitkö kanssani kaupungin kalleimpaan ravintolaan syömään niin voisi olla korrektia tarjoutua myös maksamaan, mutta yleensähän homma menee niin että jompikumpi ehdottaa että nähtäisiinkö ja jos toinen on samaa mieltä niin sitten ruvetaan vasta miettimään että missä nähdään ja mitä tehdään. Tällaisessa tapauksessa ollaan kyllä ihan tasa-arvoisia maksuasioissa mielestäni.
Olen 35 v. nainen ja en enää katsele yhtään miestä, joka antaa naisen maksaa tai laittaa laskun puoliksi. Rahaa joutuu käsittelemään parisuhteessa joka päivä ja ei toimi, jos jatkuvastai jaetaan euroja keskenään. Miehellä on ja tulee aina olemaan yhteiskunnan taholta isompi palkka, siksi jo miehen tulee maksaakin enemmän. Se on huomioimista ja nainen voi huomíoida miestään eri tavoin. Tiedän miehiä, jotka maksaa aina lähes kaiken, etsikää sellaisia jos haluatte. Ne miehet ottaa sen jo ihan kunnia-asiana saada maksaa naiselle.
Sorry vaan, mutta kuullostaa niin uskomattomalta tapaukselta, etta naurattaa ihan vedet silmissa.
Eipa ole itsella koskaan tullut vastaan moista tapausta ja treffeilla on sentaan useasti kayty.
Joo,jata toi tyyppi, ellet sa ole ole tekemassa tutkimusta hassuista miehista.
eri miehiä. Mutta ne parit treffit millä olen käynyt elämäni aikana, niin mies on kyllä maksanut. Ja näin se minusta kuuluu mennäkin. Mies myös avaa ovet, antaa naisen kävellä ensin sisään jne.jne.
Mä olen sen verran vanhanaikanen ja hyvät käytöstavat on erittäin tärkeitä minulle.
Tässä taitaakin olla se syy miksen käy treffeillä... =D
Ap on varmaan kyseisen miehen jo jättänyt ja tuolla käytöksellä mies saanut muutamat muutkin pakit, jos vaan on treffeille päässyt :)
Keskustelu sai mut muistelemaan sinkkuaikojani. Tapailin jonkin aikaa varakasta vanhempaa (15v. itseäni vanhempi) miestä. Kysyi vietettäisiinkö viikonloppua yhdessä. Kun tähän suostuin, niin lensimme hänen rahoillaan Budapestiin, jossa asuimme 5 tähden hotellissa ja huonepalvelusta tilattiin 400€ shampanjapullo... Muutenkin hänen kanssaan sain lahjoja usean sadan euron edestä ja pääsin kokemaan asioita, joihin itselläni ei olisi ollut varaa. Toisaalta tuskin muutaman tuhannen euron lisäkulut hänen talouteensa mitenkään vaikuttivatkaan, kun päiväkaupassa pörssissä voitot ja tappiot oli kymmenien tuhansien luokkaa. Edelleen ollaan hyviä ystäviä kaiken tämän jälkeen :)
Ei se raha kuitenkaan onnea tuonut. Nyt onnellisena keskiluokkaisen miehen kanssa naimisissa!
Ellei sitten hänellä ole todella tiukassa rahat ja pitää sen takia penniä venyttää?
Ihan mielenkiinnosta kysäisen, maksavatko ghanan pojat juomanne reggae-juhlissa, mamat?
Siis koska maksamatta jättäminen on junteinta mitä voi olla?
että mies maksaisi treffeillä (johtuen siitä että itse olen liiankin helposti sitä mieltä kuin jotenkin jäisin "kiitollisuudenvelkaan", enkä halua sitä taakkaa tuntemattomien deittien kanssa) niin ap:n kuvaileman sällin käytös on kyllä todella ärsyttävää. En keksi muita motiiveja kuin joko tahallinen siipeily (elättäjän etsiminen tai satunnaisten treffiseuralaisten lyhytaikainen lypsäminen) tai totaalinen kyvyttömyys lukea sosiaalisia tilanteita. Kummankaanlaisen miehen kanssa en haluaisi seurustella.
- - - Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.
Mua hävettäsi, jos edes ajattelisin, että panen tuon äijän maksumieheksi
Mä en tuollaisen kanssa olisi, tai tietenkin voit kysyä onko hänellä rahavaikeuksia, onko hän persaukinen, kun ei edes kahvia voi tarjota.
Mutta muuten, mä olen tottunut että mies tarjoaa.
Juuri yksi tuttavani erosi miehestä joka ei edes yhdessä asuessa suostunut maksamaan mitään, vaan kaikki piti jakaa puoliksi, ja mies on todella hyvätuloinen ja nainen pienituloinen.
eikös me eletä tasa-arvoisessa maailmassa? Molemmat maksaa deittailu aikana omansa. Itse olen aina maksanut treffeillä omat ruokani ja juomani, eikä minusta siinä ole mitään kummallista. Usein miehet ovat tosin sanoneet, että tarjoavat, mutta olen aina halunut maksaa omani. Mikä ajatusmaailma on sellainen, että MIEHEN pitäisi tarjota? Miksi naisen ei tarvitse tarjota?
Ap:n tapauksessa ajattelisin, että mies on taloudellisesti järkevä, kun ei syydä rahaa palamaan treffeillä. Ehkä mies alkaa maksaa sitten enemmän illallisia sunmuita, kun suhde etenee ja vakiintuu....
ja toiset on sitten näitä pihejä. Musta periaatteessa kaikki puoliksi mentaliteetti on hyvä. Jos on kyseessä ekat treffit ja niillä paljastuu, että kyseistä miestä en koskaan enää halua tavata, niin jää vähän ikävä fiilis, jos mies tarjoaa vaikka jonkun satasen viiden lajin illallisen mulle. Voi tulla tunne, että jäi jotenkin jotain velkaa. Siksi kumpikin maksaa omansa -periaate on ihan ok.
Toi ap:n kuvailema tyyppi kuulostaa ihan mun yhdeltä miespuoliselta kaverilta. Hän treffailee paljon, koska sopii treffit netissä. Kukaan ei sitten koskaan halua tavata häntä toiste, just tän pihiyden ja käytöstapojen puutteen vuoksi.
Ensinnäkin paikka treffeille tulee valita maksukyvyn mukaan. Jos on köyhä opiskelija, on tyhmää kutsua deitti kalliiseen viiden tähden ravintolaan kolmen ruokalajin illalliselle. Silloin voi kutsua vaikka piknikille Suomenlinnaan tms.
Toisekseen tuossa tilanteessa, jossa tarjoilija tulee kysymään, otatteko jotain lisää, kohtelias herrasmies kääntyisi naisen puoleen ja kysyisi, maistuuko vielä jotain. Näin hän antaisi naiselle mahdollisuuden päättää, istutaanko vielä yhdessä vai päätetäänkö tilaisuus tähän. Ja naisella juomien maksattaminen on tosi tylyä. Jos nainen hakee ja maksaa jotain, niin kyllä herrasmies huolehtisi, että hän vastaavasti tarjoaisi illan aikana jotain vähintään samalla summalla.
Ja kohteliasta on kyllä kutsujan (joka kai useammin on mies) huomioida, että jos kutsuu syömään ja paikka jää auki ja haluaa sitten viedä naisensa kalliiseen paikkaan, niin naisella ei ehkä ole varaa siihen kalliiseen paikkaan, jolloin voi olla kohteliasta, että kutsuja maksaa, koska hän on sinne kalliiseen paikkaan vienyt.
Ja jos sanoo, että tarjoaa, niin on moukkamaista asettaa ehtoja, että voit ottaa tuon tai tuon. Jos tarjoaa niin tarjoaa mitä vaan tai sitten ei tarjoa. Juuri tämän takia pitää paikka valita omalle kukkarolle sopivaksi.
Jos sua ap nyppii tyyppi jo tässä vaiheessa, niin kannattanee katella muita ja unohtaa tuo.
Mun treffailuista on jo 10 vuotta (olen naimisissa), mutta kerrankin olin tapaillut yhtä miestä jonkun aikaa ja päätettiin sitten pitää leffailta hänen kotonaan. Mies sitten leffan alkaessa haki jääkaapista itselleen oluen, mutta ei edes kysynyt multa, haluaisinko jotain! Oluesta en edes pidä, joten sinänsä en sitä kaivannut, mutta musta on outoa, jos on kylässä joku, että juo itse olutta, eikä tarjoa vieraalleen mitään. Olis vissiin pitäny viedä omat juomat. Itse en voisi ikinä toimia noin. Eli kyllä niitä moukkia riittää!
Miehenä minun on kyllä sanottava, että "juomien maksattaja" -naiset haistaa kauas, enkä olen sellaisten juomia enää maksanut täytettyäni 20v.
Jos kutsun naisen syömään, maksan. Pidän silti outona, jos suhteen rakenteeksi jää, että mies maksaa aina. Se ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan.
Mutta jos tarjoan miehelle illan aikana kahdet juomat JA autokyydit, niin olettaisi, että mies sitten edes yhden juoman ostaisi. Hän tarjosi vain sen firman leffalipun.
Ja tuolla ravintolassa se kummaksutti, että mies ei tarjoilijalta pyytänyt laskuja. Olisi sitten sanonut, että erikseen. Mutta jätti koko jutun mun harteilleni. Ja kun tuli se yksi lasku, niin oikeasti, kesti se puoli tuntia, ennenkuin kysyi multa, mitä sen kanssa tehdään. Olisi heti sanonut tarjoilijalle, että ei kun kaksi laskua, kiitos.
Niin, otin ravintolassa 15 euron annoksen, vettä ja kahvin. Joten max 20 euroa olisi mun lasku tehnyt. Varmasti oli edellisillä treffeillä palanut juomiin ja bensaan sen edestä.
Niin, että tässä ei mielestäni ole kyse edes tasapuolisesta maksamisesta vaan siitä, että mies maksattaa mulla.
Ja sitten tuo jatkuva eksästä puhuminen. Jos yritän muuttaa puheenaihetta, niin mies siihen "joo, siitä mun eksästä vielä, jäi kertomatta, kun me..." EVVK!
Mistä näitä tyyppejä sikiää? Nyt se oli eilen soitellut, kun olin jumpassa. Pitäisikö sanoa puhelimessa, etten halua enää tavata?
Vedätä vaan, niin kaikki naiset tekevät. Sitten tulet vielä tänne AV:lle valittamaan, miten inhottava mies se oli, teki sitä ja teki tätä.
Jeesus, mitä naisia.
tota...mä en edes antaisi miehen maksaa, en ole ennenkään miesten elätettävänä ollut. Kummatkin maksaa omansa.
...että mies ei kyllä vaikuta pihiltä. Eksän lisäksi hänen puheenaiheet kostuu siitä, millaisia kaikenlaisia harrastukseensa liittyviä kalliita juttuja hän on hankkinut. Ja millaisia kaikkia pelikonsoleita hänellä on, jne.
Sanoipa jopa yhdestä usean sadan euron lelustaan, että eihän hän sitä oikeastaan tarvitse, mutta kun nyt voi ostaa, niin tuli ostettua. Aika tuhlailevan kuuloista minusta.
Olen myös tavannut yhden hyvinkin pihin kaverin. Kävimme ekoilla treffeillä leffassa ja mies otti leffaevääkseen isot popparit ja juoman. Itse en ottanut muuta kuin juoman, jonka tietenkin maksoin itse.
Jossain vaiheessa leffaa kundi sitten supatti mun korvaan, ettei hän enää jaksa poppareitaan syödä ja kysyi haluanko syödä loput. Otin rasian ja söin niitä sitten jonkin verran. Leffan jälkeen kun oli kotiinmenon aika, mies ilmoitti minulle, että syömieni popcornien arvo on hänen laskelmiensa mukaan sitä ja tätä ja odotti minun maksavan niistä hänelle. Olin varmasti kuin halolla päähän lyöty, mutta sen verran sitten sisu kuitenkin kuohahti ja ilmoitin mihin voi euronsa tunkea.
Ei nähty toiste.
..äitini maksoi ruoat, meidän lasten (ja isän) vaatteet ja kaiken muunkin elatuksen. Isä hykerteli tyytyväisenä katsellessaan pankkitiliään, kun sinne kertyi koko ajan rahaa. Osti sitten itselleen velattomana autoja (VW passatin), aseita, moottorikelkkaa, lumilinkoa, asuntoautoa... Äidin rahoilla tankattiin auto ja jos tankki oli täynnä, niin isä kyllä rallasi autolla kyliä pitkin...
Olen 35 v. nainen ja en enää katsele yhtään miestä, joka antaa naisen maksaa tai laittaa laskun puoliksi. Rahaa joutuu käsittelemään parisuhteessa joka päivä ja ei toimi, jos jatkuvastai jaetaan euroja keskenään. Miehellä on ja tulee aina olemaan yhteiskunnan taholta isompi palkka, siksi jo miehen tulee maksaakin enemmän. Se on huomioimista ja nainen voi huomíoida miestään eri tavoin. Tiedän miehiä, jotka maksaa aina lähes kaiken, etsikää sellaisia jos haluatte. Ne miehet ottaa sen jo ihan kunnia-asiana saada maksaa naiselle.
voihan hän tosiaan ollakkin, mutta eikö kenellekkään tullut mieleen että olis vaikka ihan KÖYHÄ. mun kaveri tapaili miestä ja miehen kaikki rahat meni asunnon maksamiseen (oma). (olemme alle 30 vuotiaita) sit ne tapaili usein tän miehen asunnolla ja kerran mun kaveri vei sinne karjalanpiirakoita ja molemmat söivät niitä ja sitten kaverini sanoi minulle ettei kehdannut pyytää rahaa niistä piirakoista!!?? siis häh, eka viä sinne jotain piirakoita ja on viä pyytämässä rahaa niistä!! tää nyt meni ohi pikkasen mut voi miehetkin olla köyhiä/työttömiä, tosin tuo mies kenen kanssa aloittaja on ollut treffeillä kuulostaa vähän moukalta, mutta meitä on niin moneksi. aloittajan olisi heti siellä ravintolassa pitänyt sanoa tarjoilialle että erikseen ja katsoa korjaako mies tuon lauseen että EI MINÄ MAKSAN, kannattaa aina tehdä noin niin vältyy ikäviltä hetkiltä. mä olen joskus treffi aikoina noin tehnyt ja aina mies sanoi eikun minä maksan (olen siis aina tarjoutunut maksamaan itsekkin)