Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?
Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...
Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.
Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.
Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.
Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.
Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.
Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.
Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.
Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.
Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.
Kommentit (309)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2010 klo 14:40"]
..että olin maksanut miehelle kahdet juomat illan aikana. Itse olisin vastaavassa tilanteessa varmistanut seuralaiselta, haluaako tämä vielä jotain enkä vaan ajanut tarjoilijaa pikaisesti tiehensä.
Eli itse esim. baarissa, jos mies olisi hakenut mulle juoman, olisin illan aikana sitten vastaavasti hakenut jotain hänelle. Näin ei tapahtunut. Jätkä vaan lähetti minut tiskille jonottamaan. Eikä siis ollut itse joutunut siitä leffastakaan mitään maksamaan, kun oli ilmaisliput.
Jotenkin tuntui, että saamaton mies. Odotti joka käänteessä, että minä hoidan asiat, esim. ravintolassa laskun kanssa.
[/quote]
Miten tämä eroaa naisten toiminnasta noin yleensä? Pitäisikö miesten valittaa jos jonottavat juomia naiselle tai maksaa laskut automaattisesti ettei vaan nainen joku hoitomaan asioita?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:05"]
Entäs me homot? Me ei yhtään tiedetä kumman kuuluu maksaa, jäädään ihan ilman romantiikkaa. :(
[/quote]
Teille riittää romantiikaksi kulli suuhun.
[/quote]
Totta, kotioloissa. Mutta kahvilassa se ei olisi oikein soveliasta.
[/quote]
Eikö niitä ole sellaisia homokahviloita, missä tuokin käy?
Puolisoina nämä "kumpikin maksaa omansa"-tyypit, niin miehet kuin naisetkin, ovat siitä hyviä, että kotitöistä ei tule kiistaa, kun nekin tehdään puoliksi. Yhteistaloudessa kulut pistetään kuitenkin puoliksi, niin onhan loogista, että hommat menee myös. Myös aika on rahanarvoista, joten toisen aikaa käyttävä loisii myös toisen kustannuksella.
En odota miehen maksavan mitään. Lähtökohtaisesti maksan kaikki omat menoni itse, toki voin ottaa vastaan jos toinen tarjoutuu maksamaan. Silloin tarjoan seuraavat. Treffeille en lähde hienoon ravintolaan, jos ei ole varaa maksaa.
Ap:n tapauksessa miehen käytös oli törppöä. Vastavuoroisuuden täytyy toimia, sekä romanttisissa että kaverisuhteissa. Nössömäinen välttely ei myöskän viehätä, maksutapahtuman lykkäily ja odottelu, miten toinen hoitaa selvästi kiusallisen asian, on ainakin mulle turnoff. Sosiaalista silmää täytyy olla.
Eniten ihmetyttää kyllä tarjoilijan kysymykset. Ei kai kukaan sitä ihmettele, että erikseen maksetaan? Taitaa olla oman hämmästelyn värittämä tämä tulkinta?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:45"]
Tuli mieleen yksi tapaus mikä minulle on sattunut: Tein parin viikon keikan yhdessä työpaikassa ja tutustuin siellä yhteen mieheen. Pidettiin yhteyttä vielä myöhemminkin. Yksi kerta mies kutsui itsensä kahville kotiini. Matkalla soitti ja sanoi menevänsä kauppaan ja kysyi ostaako hän minulle samalla jotain. No yhden asian pyysin tuomaan kaupasta. Sitten kun oltiin kahvit juotu, menin nettipankkiin siirtämään ostokseni summaa miehen tilille. Ostos maksoi esim. 25€ ja olin nettipankissa kirjoittamassa sitä summaa niin mies närkästyneenä vieressä tokaisi että minun pitäisi enemmän maksaa hänelle. Kysyin syytä ja hän siihen että mun pitäisi maksaa bensat mitä hänellä kului luokseni ajamiseen, kyse siis muutamasta kilometristä. Ööö eli siis mies kutsui itsensä luokseni kahville ja minun olisi pitänyt maksaa hänen matkakulut. Näin.
[/quote]Ihan samanlainen ku tämä Vierasmiess :D
Tuli mieleen yksi tapaus mikä minulle on sattunut:
Tein parin viikon keikan yhdessä työpaikassa ja tutustuin siellä yhteen mieheen. Pidettiin yhteyttä vielä myöhemminkin. Yksi kerta mies kutsui itsensä kahville kotiini. Matkalla soitti ja sanoi menevänsä kauppaan ja kysyi ostaako hän minulle samalla jotain. No yhden asian pyysin tuomaan kaupasta.
Sitten kun oltiin kahvit juotu, menin nettipankkiin siirtämään ostokseni summaa miehen tilille. Ostos maksoi esim. 25€ ja olin nettipankissa kirjoittamassa sitä summaa niin mies närkästyneenä vieressä tokaisi että minun pitäisi enemmän maksaa hänelle. Kysyin syytä ja hän siihen että mun pitäisi maksaa bensat mitä hänellä kului luokseni ajamiseen, kyse siis muutamasta kilometristä.
Ööö eli siis mies kutsui itsensä luokseni kahville ja minun olisi pitänyt maksaa hänen matkakulut. Näin.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:05"]
Entäs me homot? Me ei yhtään tiedetä kumman kuuluu maksaa, jäädään ihan ilman romantiikkaa. :(
[/quote]
Teille riittää romantiikaksi kulli suuhun.
[/quote]
Totta, kotioloissa. Mutta kahvilassa se ei olisi oikein soveliasta.
[/quote]
Eikö niitä ole sellaisia homokahviloita, missä tuokin käy?
[/quote]
Mut varmaan niissäkin pitää jotain ostaa? Kumpi maksaa?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2010 klo 13:09"]
Olen 35 v. nainen ja en enää katsele yhtään miestä, joka antaa naisen maksaa tai laittaa laskun puoliksi. Rahaa joutuu käsittelemään parisuhteessa joka päivä ja ei toimi, jos jatkuvastai jaetaan euroja keskenään. Miehellä on ja tulee aina olemaan yhteiskunnan taholta isompi palkka, siksi jo miehen tulee maksaakin enemmän. Se on huomioimista ja nainen voi huomíoida miestään eri tavoin. Tiedän miehiä, jotka maksaa aina lähes kaiken, etsikää sellaisia jos haluatte. Ne miehet ottaa sen jo ihan kunnia-asiana saada maksaa naiselle.
[/quote]
Yhteiskunnan taholta? Ihanko se yhteiskunta minut korkeakoulun läpi työnsi ja toi työpaikat nenän eteen?
Eiköhän ne ole naiset jotka saa tulonsiirtoina miesten palkkoja ja vielä lisää pitäis miehen lompakosta saada. Missä se akan oma vastuu?
En voi uskoa että maksullisia naisia on näin paljon. Eikä ketään edes hävetä.
Voin kertoa puolestasi että ei todellakaan jatkoon. Pihissä paskassa ei ole mitään menetettävää.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2010 klo 17:10"]
Mä en tuollaisen kanssa olisi, tai tietenkin voit kysyä onko hänellä rahavaikeuksia, onko hän persaukinen, kun ei edes kahvia voi tarjota.
[/quote]
Siis mitä vittua? :D Oletko itse vähän perseaukinen kun et voi omaa kahviasi maksaa? Miksi otat kahvin jos sulla ei ole varaa siihen? Miksi lähdet kahville jos sulla ei siihen varaa?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2010 klo 14:34"]
Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...
Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.
Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.
Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.
Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.
Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.
Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.
Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.
Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.
Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.
[/quote]
Silloin kuin vielä treffailin sinkkuna,varauduin rahallisesti maksamaan itse,mutta mielestäni herrasmies tarjoaa,edes sen parin euron kahvikupin ensimmäisillä treffeillä.Jos ei tarjoa,en vaivaudu pihin/juntin kanssa toisille treffeille.Nyt olen parisuhteessa,ja kun käymme ulkona,se maksaa jolla on sillä hetkellä parempi rahatilanne,oikein toimiva järjestely.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:32"]Jos mies ei maksa... Sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, mutta luilen, että ne olisivat sitten viimeiset treffit sen miehen kanssa.
Kyse on käytöstavoista.
Ja minulle se on viesti siitä, onko kyseessä treffit vai kaveritapaaminen. Kaverin ruokia kun ei makseta, eli viesti on selvä.
N46
[/quote] jaa kyllä meillä maksetaa kavereiden ruokia ja juomia..miksi miehen pitäisi tuntemattoman naisen ruuat maksaa? tasa-arvo ei vaan ole mieleen kun ei sua hyödytä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta (ensi)trefffeillä kutsuja maksaa. Naisenkin olisi syytä tarjoutua maksamaan, jos on pyytänyt kahville tms. Mies tosin yleensä kieltäytyy kunniasta (ja jos ei, on joko vähän asperger ja tuilannetajuton tai sitten pihi ;).
Muista kohdista olen samaa mieltä tuota Asperger hommaa en ymmärrä. Miksi kutsuja maksaa pätee vain miehen kutsuessa? Minä en vaan ymmärrä miten se on miehen syytä tai huonoutta, jos olisi samat säännöt kaikille?
Ja ihan turha vedota niihin vanhoihin hyviin tapoihin. Ei niistä noudateta mitään muutakaan enää. Ei ole paljon naiset pitänyt meteliä teitittelyn, kiitokseksi niiaamisen, naiset pukeutuu aina hameeseen, nainen ei kulje yksin kadulla tms. vanhojen hyvien tapojen perään. Miksi juuri rahan kohdalla ne vanhat tavat ovatkin arvossaan?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"] Te jotka vaaditte miestä maksamaan, hoidatteko sitten myös kaikki kotityöt ettekä puutu talossanne päätöksentekoon?
Treffit on osa kosiskelua eikä sillä ole mitään tekemistä kotitöiden tai avioliiton kanssa. -86 Eli tasa-arvo tulee ottaa huomioon vain silloin kun se sattuu olemaan sinulle eduksi?
Treffeillä katson miten mies käyttäytyy ja onko hänelle esim. kunnia-asia maksaa. Joillekin miehille nimittäin on. Joillekin miehille on ihan ok olla elätettävänä ja jotkut miehet haluavat osoittaa pärjäävänsä.
Olen vahva ja itsenäinen nainen ja toki voisin maksaa molempien ostokset, siitä ei ole kyse. Kyse on miehen luonteenlaadusta.
Ja jos treffeillä huomaa ettei kipinää ole ja kyse on puoleltani kaveruudesta, niin ilman muuta maksan oman osuuteni. Silloin en edes anna miehen tarjota.
-86
Samalla tavalla miehet tarkkailee naisia treffeillä. Jos tuntuu, että etsivät vaan elättäjää, niin homma jää siihen. Kun oikea nainen on löytynyt, niin mieskin tarjoaa ihan mielellään.
En edes nyt lukenut kaikkia kommentteja, huomasin vain että ilmeisesti nuoret naiset ovat kommentoineet, miten mies ei maksa...
Kymmenillä treffeillä 50 vuoden ikään ehtiessäni olen tavannut kyllä kaikenlaisia. Tosin olen osannut valita treffiseurat niin, että kukaan ei ole automaattisesti olettanut miehen maksavan. Kyse on ollut hyvin tasa-arvoisista tapaamisista ja joskus nainen on jopa "loukkaantunut", jos olen vaatinut että ainakin sen kahvikupin minä maksan. Naiselle voi olla tärkeää tehdä selväksi, että ei todellakaan ole rahan perässä tai muuta.
Tietysti sen verran perinteinen olen ollut, että en ole suostunut siihen että nainen maksaisi miehen ensimmäisten treffien kahvit tai teet. Tilanne muuttuu, jos aletaan olemaan enemmän yhdessä. Silti jotenkin molemmat on aina halunneet osallistua maksuun.
On liikaa näitä ihmisiä, jotka olettaa että on "ritarillista" miten mies maksaa kaiken. Tai sitten vain hyväksikäyttäjiä...
Jo siitä, että nainen kieltäytyy miehen maksusta, saa positiivisen kuvan!
Ja eri asia on tietysti se, että mies ei edes tarjoudu maksamaan edes kahvikuppia treffeillä, mutta en usko että tällaista tapahtuu...
taplat kirjoitti:
En edes nyt lukenut kaikkia kommentteja, huomasin vain että ilmeisesti nuoret naiset ovat kommentoineet, miten mies ei maksa...
Kymmenillä treffeillä 50 vuoden ikään ehtiessäni olen tavannut kyllä kaikenlaisia. Tosin olen osannut valita treffiseurat niin, että kukaan ei ole automaattisesti olettanut miehen maksavan. Kyse on ollut hyvin tasa-arvoisista tapaamisista ja joskus nainen on jopa "loukkaantunut", jos olen vaatinut että ainakin sen kahvikupin minä maksan. Naiselle voi olla tärkeää tehdä selväksi, että ei todellakaan ole rahan perässä tai muuta.
Tietysti sen verran perinteinen olen ollut, että en ole suostunut siihen että nainen maksaisi miehen ensimmäisten treffien kahvit tai teet. Tilanne muuttuu, jos aletaan olemaan enemmän yhdessä. Silti jotenkin molemmat on aina halunneet osallistua maksuun.
On liikaa näitä ihmisiä, jotka olettaa että on "ritarillista" miten mies maksaa kaiken. Tai sitten vain hyväksikäyttäjiä...
Jo siitä, että nainen kieltäytyy miehen maksusta, saa positiivisen kuvan!
Ja eri asia on tietysti se, että mies ei edes tarjoudu maksamaan edes kahvikuppia treffeillä, mutta en usko että tällaista tapahtuu...
Ja selvennykseksi, että useimmiten kyllä minä ne olen maksanut :-) Joskus vähän vitsaillen että eikö tämä nyt kuulu asiaan, silloin nainenkin on sen hyväksynyt. Joku yksi tee tai kahvi ei todellakaan merkitse mitään. Joku iso ruokailu ekoilla treffeillä voisi olla eri asia. Silloin tulee ne "hyväksikäyttäjät" mieleen.
Kuten sanoin, kunhan oppii tuntemaan toisen, ei ole ongelma maksaa ruokia kumman vaan...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen nyt kuuluu maksaa edes jonkun kerran vaikka enimmäkseen maksettaisi puoliksi.
Toi on täyttä soopaa. Miehellä ei ole mitään moraalista velvollisuutta maksaa naisen kuluja missään. Menkööt nainen itse töihin ja maksakoot kulunsa
Väsynyt provo. Ei kukaan kassa rupea hölmistyneenä kyselemään "eikö nämä tule yhteen". He ovat nähneet niin erilaisia maksukombinaatioita, etteivät hölmistele mitään. Saati sitten nolaa asiakastaan tuollaisilla ennakko-oletusten päivittelemisillä.