Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?

Vierailija
08.03.2010 |

Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...

Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.

Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.

Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.

Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.

Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.

Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.

Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.

Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.

Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.

Kommentit (502)

Vierailija
461/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta minusta ainakin tuo, että kutsuu toisen ravintolaan, eikä sitten tarjoa, on vähän outoa ja mielestäni hyvien tapojen vastaista. Ekoilla treffeillä on järkevää että kumpikin maksaa omansa.

Toki, jos toivoo ettei tule toisia treffejä.

Vierailija
462/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju kyllä todistaa sen ettei miesten kannattaisi maksaa koskaan yhtään mitään naiselle, ei edes kahvia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju kyllä todistaa sen ettei miesten kannattaisi maksaa koskaan yhtään mitään naiselle, ei edes kahvia 

Eihän ne nytkään maksa.

Vierailija
464/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies saisi kallisarvoista aikaani jos ei halua edes hieman huomioida? Aina on joku kilpakosija, joka huomioi mielellään ja runsaasti.

Semmoisia te pimpan myyjät olette eli rahan perässä menijöitä. Parempi olla tarjoamatta niin pääsee teistä maksullisista eroon.

Oletko joku teini kun käytät sanaa "pimpan myynti" ja kuvittelet että naiset ovat jotain äitihahmoja joilta "saa pimppaa" kun mieslasta vähän itkettää.

Sitten kun kasvat vähän, ymmärrät että naiseen pitää tehdä vaikutus ja se on taiteenlaji joka kannattaa opetella, jos siis ensin onnistuu itse vähän kasvamaan.

Simppien hommaa tuo vaikutuksen tekenminen. Järkevä mies hakee seuraa ei-maksullisista naisista.

Millä tavalla sinä teet vaikutuksen naiseen ja hurmaat hänet? Oletko hauskaa seuraa ja osaat keskustella aiheesta kuin aiheesta?

Vierailija
465/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaja on se henkilö joka pyytä/ehdottaa treffejä ravintolaan tai kahvilaan. Sukupuolella ei ole väliä

Jos nainen ehdottaa tuollaisia treffejä, hän kuitenkin olettaa miehen maksavan.

Sitten ei kannata treffailla niitä konservatiivisia ja perinteisiä naisia vaan feministejä. Feministeille on ihan selvä asia, että kumpikin maksaa omat kulunsa.

Vierailija
466/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei nykyparisuhteet tunnu onnistuvan tai edes koskaan alkavan. Ihmiset vain laskee jotain hyötysuhteita sille, miten saisi parhaiten huijattua vastapuolelta joko rahaa tai seksiä. Pikkaisen muusta on parisuhteessa kysymys.

Vierailija
467/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika kahtiajakautunutta porukkaa. Osa miehistä haluaa olla joku perinteinenmies-örrör-provider-perheenpääprototyyppi ja osa naisista haluaa olla nätti-mutta-avuton-holhottava-karkintuoksuinen-tyynyjenpöyhijä. Jos he kohtaa niin kivat heille. Osa ihmisistä taas etsii vuonna 2026 modernia tasapuolista aikuista kumppania, jolle ei ole mitään väkipakkotarvetta koska itsekin pärjää elämässä yksinkin, mutta olisi silti mukava saada elämään iloa yhteiselosta. 

Ensin pitäisi siis tunnistaa, kumpaan porukkaan treffiehdokas kuuluu. Ensin mainitut tietysti haluavat jotain ritari-prinsessaleikkiä kahvikuppien maksamisten ja ovienavailun kanssa, viimeksimainitut viittaavat kintaalla niille. Pieleen menee, jos ei tunnista ensin henkilön tarkoitusperiä.

Vierailija
468/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, ole hyvä. Tässä ketjussa näet anonyymina miltä näyttää sellaisen miehen ajatusmaailma, jonka mielestä on hyvä ajatus olla tarjoamatta edes kahvikupillista naiselle. Sinä päätät mitä haluat tietysti, mutta et voi sanoa että tuli yllätyksenä kun nämä asenteet paljastuvat.

Tässä ketjussa näkee myös hyvin sen, että eriävä mielipide on aina "punainen vaate". Ja että mielipide (muka) automaattisesti kertoo myös kirjoittajan sukupuolen.

Vierailija
469/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei nykyparisuhteet tunnu onnistuvan tai edes koskaan alkavan. Ihmiset vain laskee jotain hyötysuhteita sille, miten saisi parhaiten huijattua vastapuolelta joko rahaa tai seksiä. Pikkaisen muusta on parisuhteessa kysymys.

Tai sitten parisuhde on onnistuneesti kaupallistettu.

Vierailija
470/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju todistaa sen, ettei miehiä kannata paljon treffailla. Ei ainakaan Suomessa.

Vierailija
471/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdun, koska se tarkoittaa että nainen maksoi kerrankin. 
T. M47

Vierailija
472/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju todistaa sen, ettei miehiä kannata paljon treffailla. Ei ainakaan Suomessa.

Sinun ei kannata.

Toisaalta, ei minua ainakaan kiinnosta

-eri

Vierailija
473/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla aika kahtiajakautunutta porukkaa. Osa miehistä haluaa olla joku perinteinenmies-örrör-provider-perheenpääprototyyppi ja osa naisista haluaa olla nätti-mutta-avuton-holhottava-karkintuoksuinen-tyynyjenpöyhijä. Jos he kohtaa niin kivat heille. Osa ihmisistä taas etsii vuonna 2026 modernia tasapuolista aikuista kumppania, jolle ei ole mitään väkipakkotarvetta koska itsekin pärjää elämässä yksinkin, mutta olisi silti mukava saada elämään iloa yhteiselosta. 

Ensin pitäisi siis tunnistaa, kumpaan porukkaan treffiehdokas kuuluu. Ensin mainitut tietysti haluavat jotain ritari-prinsessaleikkiä kahvikuppien maksamisten ja ovienavailun kanssa, viimeksimainitut viittaavat kintaalla niille. Pieleen menee, jos ei tunnista ensin henkilön tarkoitusperiä.

Ja osa etsii tasaveroista aikuista kumppania, jolla on käytöstavat hallussa. Minua ei kiinnosta mies, joka nyppii laskua puoliksi ensitreffeillä. Ei siinä ettenkö voisi omiani maksaa, mutta se on ollut poikkeuksetta merkki joko myöhemmin esille tulevasta lokkeilusta tai sairaalloisesta piheydestä, jota ei viitsi katsella kukaan. Tasaveroisuus ei tarkoita sitä, että miehessä ja naisessa ei saa olla mitään eroja. 

Vierailija
474/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä missä keskiajalla ihmiset elää. Molemmat aikuiset ihmiset maksavat omat kulunsa. Minun kohdallani ei tulisi toisia treffejä, jos mies maksaisi minun kulujani. Miksi ihmeessä? Minulla on suurella todennäköisyydellä vähintään yhtä hyvät, ellei paremmat tulot, kuin miehellä, ja muutenkaan en tarjoa treffeillä mitään sellaisia palveluja, joista pitäisi/haluaisin maksua. En halua jäädä henkiseen kiitollisuudenvelkaan yhtään mistään. Enkä muutenkaan pidä miestä minään ohjelmatoimistona, ritarina, suojelijana tai pankkina, vaan potentiaalisena KUMPPANINA. Ihan vain ilmoituksena, että muitakin kuin rahan perässä treffailijoita on. Ja ei, en ole vasemmiston äänestäjä, katkera enkä mitään muutakaan. Olen vain omilla jaloillani seisova aikuinen ihminen.

No joo, kyllä täällä muitakin vahvoja itsenäisiä naisia on, joilla on kovat tulot. Ei minulla silti olen noin kovaa tarvetta julistaa itseäni noin riippumattomaksi, että jopa vanhanaikaiset käytöstavat olisivat uhka itsenäisyydelleni. Ei asioita tarvitse vetää noin mustavalkoiseksi.

Vierailija
475/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun niin, että mitään jatkoa ei ole luvassa. Se kertoo miehestä heti riittävästi, jos ei ole valnis tarjoamaan treffiseuralleen. 

Kannattaa mennä kävelytreffeille sellaiseen paikkaan, jossa ei voi ostaa mitään. Silloin ei voi mennä rahaakaan hukkaan.

Kävelytreffejä ehdottaa pihit peräkammarin pojat. 

Vierailija
476/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1950-luvulla mies maksoi käytännössä aina treffeillä. Se oli sen ajan herrasmiessääntö. Etikettiin kuului, että kutsuja maksaa aina. Näin mies osoitti ritarillisuutta naista kohtaan. 

Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi, nyt ovat laivat rautaa....

Vierailija
477/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1950-luvulla mies maksoi käytännössä aina treffeillä. Se oli sen ajan herrasmiessääntö. Etikettiin kuului, että kutsuja maksaa aina. Näin mies osoitti ritarillisuutta naista kohtaan. 

Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi, nyt ovat laivat rautaa....

Jatka vaan. Naiset tässä eniten häviävät joka tapauksessa

-sivusta

Vierailija
478/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaja on se henkilö joka pyytä/ehdottaa treffejä ravintolaan tai kahvilaan. Sukupuolella ei ole väliä

Vähän vierestä, mutta muistuu hyvin mieleen, kun takavuosina vappuaattona silloinen esimieheni pyysi meidät tiimiiläsensä, 3 kpl, ulos syömään. Tietenkin oletimme, että tarjoaa firman piikkiin, kun itse ehdotti. Jossain vaiheessa siinä syödessä kysyi, mennäänkö pitkän kaavan mukaan. Kun maksun aika tuli ei tehnyt elettäkään maksaakseen, vaan kaikki maksoivat oman osuutensa. Onneksi jätin jälkiruoan väliin, oli muutenkin melko hintava ateria.  Tätä on muisteltu muutaman kerran kolleegani kanssa. Tuo kutsuja oli markkinointiviestintäpäällikkö, joten olisi voinut kuvitella, että tietää jotain käyttäytymissääntöjä.

Vierailija
479/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä puhutaan jostain 1950-luvun tavoista? Vuosi on 2026 ja tasa-arvon toteutuessa EI OLE varaa olettaa miehen tarjota, siinä missä ei naisenkaan. Parisuhde ei myöskään tule olla mikään hyötysuhde. Selkeintä on,kun jokainen maksaa omat kulunsa ja jos toinen haluaakin tarjota, niin vastavuoroisesti sitten myös toinen tarjoaa seuraavalla kerralla. Kertakäyttötapaamisissa kannattaa kunkin maksaa omat kulunsa. Minua sylettää, että jotkut naiset vaativat miehiltä "herrasmiesmäisyyttä" kustantamalla kaikki,mutta muissa asioissa vetävät tasa-arvo-kortin esiin. Juu tottakai käytöstavat on hyvät olla kaikilla,mutta tuo kustantaminen..

N44

Vierailija
480/502 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä puhutaan jostain 1950-luvun tavoista? Vuosi on 2026 ja tasa-arvon toteutuessa EI OLE varaa olettaa miehen tarjota, siinä missä ei naisenkaan. Parisuhde ei myöskään tule olla mikään hyötysuhde. Selkeintä on,kun jokainen maksaa omat kulunsa ja jos toinen haluaakin tarjota, niin vastavuoroisesti sitten myös toinen tarjoaa seuraavalla kerralla. Kertakäyttötapaamisissa kannattaa kunkin maksaa omat kulunsa. Minua sylettää, että jotkut naiset vaativat miehiltä "herrasmiesmäisyyttä" kustantamalla kaikki,mutta muissa asioissa vetävät tasa-arvo-kortin esiin. Juu tottakai käytöstavat on hyvät olla kaikilla,mutta tuo kustantaminen..

N44

Ongelma onkin siinä, että monelle (useimmille?) ysärillä ja myöhemmin (ja itse asiassa jopa joillekin 80-luvulla) syntyneelle tuo on muuttunut ns normaaliksi. Eli kokevat oikeudekseen vaatia koko ajan enemmän ja lisää. Ei varsinaisesti ole yllätys että parisuhteita ei juuri synny. Suomesta on tullut ihmselle myrkyllinen elinympäristö.