Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?
Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...
Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.
Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.
Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.
Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.
Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.
Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.
Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.
Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.
Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydän Naisen ulos, niin en odota että hän maksaa mitään. Herrasmies ei edes odota sitä. Jos minulla ei ole varaa tarjota, niin olen kotona. Enkä odota mitään vastapalveluksia jos tarjoan. Mikä tätä nykypolvea vaivaa ettei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. Opetelkaa Herrasmiehen käytöstavat, ennen kun pyydätte Naista ulos.
Pitkä ketju, jossa naiset vuosien ajan hokee, että he kaipaavat epätasa-arvoisia sukupuolirooleja.
Milloin naiset tulevat tälle vuosituhannelle?
Elättävä mies ja synnyttävä nainen = tasa-arvo.
Mies ja synnyttävä, miehen vastuita kantava nainen = epätasa-arvo. Tällaisessa yhtälössä mies on turhake loinen.
Synnytättekö te oikeasti jo ekoilla treffeillä?
Eikä ole tullut mieleenkään tarjota miehelle?
Miksi mies lähtisi sinun kanssa treffeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon tämä mies. Noin on tapahtunut jo monta kertaa. Säästäväisyydessä ei sinällään ole mitään pahaa, mutta kyllä ensimmäisissä treffeissä on syytä panostaa, jos kerran itse pyytää.
Mitä jos on kahvilabudjetti 0 euroa eli ei käy koskaan kahvilassa?
Ravintola on myös hyvä vaihtoehto. Niitä on monta eri hintaluokkaa.
Käykö opiskelijaruokala?
Esimerkiksi amiksen ruokala? Siellä tarjottimen kanssa etsitään vapaita istumapaikkoja ja päästään istumaan autonkorjaajien pöytään. Meteliä ja hälinää on niin paljon, että ei pysty juttelemaan. Ne onkin nopeat treffit, kun kymmenen minuuttia tuollaisessa paikassa on jo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydän Naisen ulos, niin en odota että hän maksaa mitään. Herrasmies ei edes odota sitä. Jos minulla ei ole varaa tarjota, niin olen kotona. Enkä odota mitään vastapalveluksia jos tarjoan. Mikä tätä nykypolvea vaivaa ettei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. Opetelkaa Herrasmiehen käytöstavat, ennen kun pyydätte Naista ulos.
Pitkä ketju, jossa naiset vuosien ajan hokee, että he kaipaavat epätasa-arvoisia sukupuolirooleja.
Milloin naiset tulevat tälle vuosituhannelle?
Elättävä mies ja synnyttävä nainen = tasa-arvo.
Mies ja synnyttävä, miehen vastuita kantava nainen = epätasa-arvo. Tällaisessa yhtälössä mies on turhake loinen.
Synnytättekö te oikeasti jo ekoilla treffeillä?
Jos nainen haluaa lapsia, niin heti ensitreffeillä naisen pitää selvittää miehen kyky isyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn vain kävelytreffeillä.
M
Kas kun ette kutsu paskantamista ja pissaamistakin kohta treffeiksi. Niin kovia olette vääntelemään ylemmän luokan sanoja kuvaamaan omia alhaisia harrasteitanne.
Kävelytreffit ovat todella hyviä. Matkan varrella voi käydä ostamassa kaupasta halvimmat jäätelötuutit.
Käy ihan vapaasti ostamassa, minä jätän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon tämä mies. Noin on tapahtunut jo monta kertaa. Säästäväisyydessä ei sinällään ole mitään pahaa, mutta kyllä ensimmäisissä treffeissä on syytä panostaa, jos kerran itse pyytää.
Käykö opiskelijaruokala?
Esimerkiksi amiksen ruokala? Siellä tarjottimen kanssa etsitään vapaita istumapaikkoja ja päästään istumaan autonkorjaajien pöytään. Meteliä ja hälinää on niin paljon, että ei pysty juttelemaan. Ne onkin nopeat treffit, kun kymmenen minuuttia tuollaisessa paikassa on jo liikaa.
Ei kun yliopiston tai AMK:n ruokala. En koskaan syönyt amiksen ruokalassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen nyt kuuluu maksaa edes jonkun kerran vaikka enimmäkseen maksettaisi puoliksi.
Miksi pitäisi? Vuonna 2026 naisetkin käyvät töissä ja moni tienaa enemmän, kuin mies. Moni nainen myös sanoo, että laittavat laskun aina 50-50, mikä on minusta oikein. Eri asia sitten jos ollaan suhteessa ja on joku syntymäpäivä tms. Vaikka niissäkin käy monesti niin, että mies maksaa oman syntymäpäivänsä ravintolakäynnit, mutta nainen vetää pilluraivot jos mies ei maksa hänen syntymäpäivänsä ravintolakäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö opiskelijaruokala?
Jätän väliin, laitosruoka ja epäviihtyisä ympäristö ei ole vaivan arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen nyt kuuluu maksaa edes jonkun kerran vaikka enimmäkseen maksettaisi puoliksi.
Miksi pitäisi? Vuonna 2026 naisetkin käyvät töissä ja moni tienaa enemmän, kuin mies. Moni nainen myös sanoo, että laittavat laskun aina 50-50, mikä on minusta oikein. Eri asia sitten jos ollaan suhteessa ja on joku syntymäpäivä tms. Vaikka niissäkin käy monesti niin, että mies maksaa oman syntymäpäivänsä ravintolakäynnit, mutta nainen vetää pilluraivot jos mies ei maksa hänen syntymäpäivänsä ravintolakäyntiä.
Onko sinulle käynyt useinkin niin, että nainen vetää raivarit, kun et ole maksanut hänen syntymäpäivänsä ravintolaruokailua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle käynyt useinkin niin, että nainen vetää raivarit, kun et ole maksanut hänen syntymäpäivänsä ravintolaruokailua?
Itseasiassa kahdesti, syystäkin entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kahdesti, syystäkin entinen.
Mikset sitten tarjonnut hänelle ruokaa, kun kuitenkin oli naisen syntymäpäivä?
Jokainen taaplaa tyylillään. Eikös tasa-arvo ja tasapuolisuus ole se, mitä on haluttu. Etiketin mukaan toki kutsuja maksaa riippumatta sukupuolesta. Itse noudattaisin tätä, mutta suurin osa ei enää etikettiä tunne. Kun vaimon kanssa tavattiin, niin aika pitkään maksoin treffejä. Kallein illallinen kahdelle oli muistaakseni alkuun treffeillä n. 500€ kahdelta. No, nyt nainen tienaa n. 15.000€/kk ja minä vain 10.000€/kk ja hän maksaa pikkuisen enemmän perheen kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö opiskelijaruokala?
Jätän väliin, laitosruoka ja epäviihtyisä ympäristö ei ole vaivan arvoista.
Tiedän yhden AMK:n, jossa on aasialainen kokki. Hän tekee todella hyvää ruokaa. Paljon parempaa kuin suomalaiset kokit.
18 sivua lokkien kirkunaa
😂😂👍👍👍
Olen ehkä vähän vanhoillinen, mutta miehenä maksaisin kahvit. Jos toinen haluaa ehdottomasti maksaa puolet, sekin kävisi ilman kummempaa analysointia. Jos toinen ehdottaisi ravintolailtaa vähän kalliimmassa paikassa, JA jos itselläni olisi taloudellisesti tiukka tilanne, avaisin suuni ja tiedustelisin ehdottajalta ystävällisesti sopiiko joku muu järjestely tai ainakin laskun puolittaminen, koska tilanteeni on tämä. Jos ehdottaja vaatisi edelleen, että kustantaisin koko illan, en lähtisi mukaan. Jos tästä syntyisi joku draama, saisi toinen osapuoli jatkaa tahollaan. Ehdottaja voi myös vaatiessaan maksaa koko illan, sekin sopii, ei miehuuteni siitä notkahtaisi.
Kahvista viis, kunhan mies maksaa Pokémon-korttiostokseni. 😂
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä vähän vanhoillinen, mutta miehenä maksaisin kahvit. Jos toinen haluaa ehdottomasti maksaa puolet, sekin kävisi ilman kummempaa analysointia. Jos toinen ehdottaisi ravintolailtaa vähän kalliimmassa paikassa, JA jos itselläni olisi taloudellisesti tiukka tilanne, avaisin suuni ja tiedustelisin ehdottajalta ystävällisesti sopiiko joku muu järjestely tai ainakin laskun puolittaminen, koska tilanteeni on tämä. Jos ehdottaja vaatisi edelleen, että kustantaisin koko illan, en lähtisi mukaan. Jos tästä syntyisi joku draama, saisi toinen osapuoli jatkaa tahollaan. Ehdottaja voi myös vaatiessaan maksaa koko illan, sekin sopii, ei miehuuteni siitä notkahtaisi.
Kyllä minäkin maksan, jos nainen on tavattu irl, ja nainen on jo osoittanut useampaan kertaan kiinnostusta ennen treffejä. Silloin on realistinen mahdollisuus, että tapaamisesta kehittyy jotain romanttista. Mutta netistä tavatulle naiselle en pääsääntöisesti maksa, koska silloin lähdetään treffeille aivan nollatilanteesta. Treffien onnistuminen melko lähellä nollaa tuossa tilanteessa.
Ei tule jatkoa. Herrasmies tarjoaa ja siihen olen tottunut. Tämä nykyaikainen "kaikki kulut jaetaan sentilleen puoliksi" -meno ei iske yhtään. Mieluummin olen yksin, kuin pihin miehen kanssa.
Kävelytreffit ovat todella hyviä. Matkan varrella voi käydä ostamassa kaupasta halvimmat jäätelötuutit.