Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?
Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...
Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.
Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.
Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.
Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.
Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.
Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.
Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.
Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.
Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.
Kommentit (309)
Jos pyydän Naisen ulos, niin en odota että hän maksaa mitään. Herrasmies ei edes odota sitä. Jos minulla ei ole varaa tarjota, niin olen kotona. Enkä odota mitään vastapalveluksia jos tarjoan. Mikä tätä nykypolvea vaivaa ettei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. Opetelkaa Herrasmiehen käytöstavat, ennen kun pyydätte Naista ulos.
itkupotkuraivarit eli voimaantuneen naisen peruskilarit.
Mieluummin maksan itse kuin odotan että mies haluaa maksun luonnossa
Yleensä en kauheasti kiinnitä tähän huomiota, mutta yksi mies jäi mieleen, yksin elävä opettajamies
Ekoilla treffeillä pyysi kahville. Kahvilassa halusi ottaa 2e take away -kahvit, kun take awayt oli halvempia. Maksoi vain omansa. Juotiin niitä sitten puiston penkillä
Toisilla treffeillä pyysi puistoon jäätelölle. Ei kuitenkaan suostunut ottamaan puiston jäätelökioskilta jäätelöpalloa vaan sanoi, että "200m päässä on kauppa, haetaan kaupasta halvemmat". Ei haettu, treffit jäi lyhyiksi kun alkoi ennen jäätelöitä avautua terapiastaan ja alkoholistivanhemmistaan
Ei jatkoon tämä mies. Noin on tapahtunut jo monta kertaa. Säästäväisyydessä ei sinällään ole mitään pahaa, mutta kyllä ensimmäisissä treffeissä on syytä panostaa, jos kerran itse pyytää.
Olen nykyään avoliitossa englantilaisen miehen kanssa, eikä olisi puhettakaan, että maksaisin ravintolassa ruoat ja juomat.
Ekoilla treffeillä maksoi juomat pubissa, ruoat ja juomat ravintolassa ja hotellihuoneen. Seuraavana päivänä myös maksoi lounaan ravintolassa.
Jos menemme syömään tai kahville hänen parhaan kaverinsa ja hänen kihlattunsa kanssa, aviomies ja hänen paras kaverinsa maksavat ruoat ja juomat.
Toki tässä on kulttuurieroja, Suomessa maksoin aina omat ruoat/juomat, mutta Englantiin muutettuani ja täällä deittailtuani miehet ovat aina maksaneet juomista/ruoista treffeillä.
Kyllä naisen pitää maksaa.Jos ei maksa sanon moro ja näkemiin.
En lähde mielellään toista kertaa.. Tosin en lähde välttämättä vaikka tarjoaisi. Se ei ole siis kaikki kaikessa kuitenkaan.
Tasa-arvoa kohti on menty paljon, ihan niin kuin on toivottukin. Siksi jokainen huolehtii omista kuluistaan.