Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?

Vierailija
08.03.2010 |

Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...

Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.

Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.

Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.

Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.

Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.

Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.

Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.

Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.

Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.

Kommentit (416)

Vierailija
381/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaistenko juomien perässä olet? Et voi olettaa toisen maksavan sinulle mitään. Se on kohteliasta mutta ei ns. oletusasetus. 

Toisaalta, ehkä hänkin oletti sinun maksavan hänen juomansa.

Vierailija
382/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon tämä mies. Noin on tapahtunut jo monta kertaa. Säästäväisyydessä ei sinällään ole mitään pahaa, mutta kyllä ensimmäisissä treffeissä on syytä panostaa, jos kerran itse pyytää.

Mitä jos on kahvilabudjetti 0 euroa eli ei käy koskaan kahvilassa?

Ravintola on myös hyvä vaihtoehto. Niitä on monta eri hintaluokkaa.

Käykö opiskelijaruokala?

Esimerkiksi amiksen ruokala? Siellä tarjottimen kanssa etsitään vapaita istumapaikkoja ja päästään istumaan autonkorjaajien pöytään. Meteliä ja hälinää on niin paljon, että ei pysty juttelemaan. Ne onkin nopeat treffit, kun kymmenen minuuttia tuollaisessa paikassa on jo liikaa.

Ainakin lapseni amiksessa on kuulemma ihan parasta ruokaa, eli sen puolesta maistuva treffipaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä mitä te naiset olette halunneet. Naiset vois myös perus käytöstavat opetella.

Vierailija
384/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan vasta myöhemmin kun suhde on varmistunut. Ei halua maksaa sellaisille naisille, jotka antavat minulle pakit maksamisesta huolimatta.

Se maksaminen on siitä naisen ajasta, läsnäolosta ja seurasta. Ei seksistä. Jos haluat maksaa seksistä niin sitten sinun ei pidä treffailla vaan mennä prostituoiduille. 

Pelkästä kaverillisesta naisen seurasta ei kannata maksaa mitään.

Vierailija
385/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä vähän vanhoillinen, mutta miehenä maksaisin kahvit. Jos toinen haluaa ehdottomasti maksaa puolet, sekin kävisi ilman kummempaa analysointia. Jos toinen ehdottaisi ravintolailtaa vähän kalliimmassa paikassa, JA jos itselläni olisi taloudellisesti tiukka tilanne, avaisin suuni ja tiedustelisin ehdottajalta ystävällisesti sopiiko joku muu järjestely tai ainakin laskun puolittaminen, koska tilanteeni on tämä. Jos ehdottaja vaatisi edelleen, että kustantaisin koko illan, en lähtisi mukaan. Jos tästä syntyisi joku draama, saisi toinen osapuoli jatkaa tahollaan. Ehdottaja voi myös vaatiessaan maksaa koko illan, sekin sopii, ei miehuuteni siitä notkahtaisi.

Kyllä minäkin maksan, jos nainen on tavattu irl, ja nainen on jo osoittanut useampaan kertaan kiinnostusta ennen treffejä. Silloin on realistinen mahdollisuus, että tapaamisesta kehittyy jotain romanttista. Mutta netistä tavatulle naiselle en pääsääntöisesti maksa, koska silloin lähdetään treffeille aivan nollatilanteesta. Treffien onnistuminen melko lähellä nollaa tuossa tilanteessa.

Miksi menet ihan vieraan kanssa syömään? Itse tutustun toiseen ensin, sitten vasta treffit.

Vierailija
386/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitä mitä te naiset olette halunneet. Naiset vois myös perus käytöstavat opetella.

Mitä hyväkäytöksistä on tuossa ap:n kertomuksen miehellä? Minusta ei vaikuttanut kovin kohteliaalta... Tasa-arvo kunniaan, ja siihen liittyy myös avoin kommunikaatio, ei venkoilu laskun kanssa.

Vierailija
387/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaistenko juomien perässä olet? Et voi olettaa toisen maksavan sinulle mitään. Se on kohteliasta mutta ei ns. oletusasetus. 

Ja tämä nainen maksoikin miehelle juoman, kun oli kohtelias.

Vierailija
388/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex maksoi suurieleisesti kaikki mun laskut mutta sitten kämpillä pyysi rahansa takaisin ja pyöristi vielä summan ylöspäin kun oli kerta antanut "ilmasta luottoa". Ex...

Vierailija
389/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän tuossa vaikutti olevan ilmaisten juomien perässä kun antoi naisen maksaa omansa eikä itse tarjonnut.

Tiedoksi: lokkeja löytyy miehistäkin, ottamatta enempää kantaa siihen, oliko tämä ap:n tapaama mies sellainen vai vainko hieman epäkohtelias.

Vierailija
390/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä vähän vanhoillinen, mutta miehenä maksaisin kahvit. Jos toinen haluaa ehdottomasti maksaa puolet, sekin kävisi ilman kummempaa analysointia. Jos toinen ehdottaisi ravintolailtaa vähän kalliimmassa paikassa, JA jos itselläni olisi taloudellisesti tiukka tilanne, avaisin suuni ja tiedustelisin ehdottajalta ystävällisesti sopiiko joku muu järjestely tai ainakin laskun puolittaminen, koska tilanteeni on tämä. Jos ehdottaja vaatisi edelleen, että kustantaisin koko illan, en lähtisi mukaan. Jos tästä syntyisi joku draama, saisi toinen osapuoli jatkaa tahollaan. Ehdottaja voi myös vaatiessaan maksaa koko illan, sekin sopii, ei miehuuteni siitä notkahtaisi.

Kyllä minäkin maksan, jos nainen on tavattu irl, ja nainen on jo osoittanut useampaan kertaan kiinnostusta ennen treffejä. Silloin on realistinen mahdollisuus, että tapaamisesta kehittyy jotain romanttista. Mutta netistä tavatulle naiselle en pääsääntöisesti maksa, koska silloin lähdetään treffeille aivan nollatilanteesta. Treffien onnistuminen melko lähellä nollaa tuossa tilanteessa.

Miksi menet ihan vieraan kanssa syömään? Itse tutustun toiseen ensin, sitten vasta treffit.

En mene syömään ensitreffeillä, mutta voin mennä kahville, jos tapaan jonkun hyvän naisen irl.

Vierailija
391/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin että ei ole kiinnostunut eikä halua nähdä uudestaan. Enkä siis minäkään enää haluaisi. 

Vierailija
392/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan maksaa takaisin luonnossa.

Vierailija
393/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa totuus. :D

Vierailija
394/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran minua pyydettiin treffeille kahvilaan (mies valitsi paikan). Otin kupin teetä, ja deitti kyllä maksoi. Mutta kun kuppi oli tyhjä, kysyi "otatko vielä jotain" ja kun vastasin kieltävästi, sanoi "hyvä, täällä kun on niin kallista". Jessus, kuppi teetä!! Ei nähty toiste.

Ja vaikka olisikin ollut köyhä ja salaa tyytyväinen ettet olisi tilannut lisää, mun mielestä pahinta on se, että sanoi tuon ääneen ja sillä lailla saa treffikumppanille vaikeutuneen olon. Olisi pitänyt mölyt mahassaan, mutta toki hyvä sun kannanlta parempi että tuli hänen oikea persoonansa esille heti.

Vierailija
395/416 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja olen viime vuosien aikana käynyt treffeillä 68 eri miehen kanssa. Heistä n. 20% tarjosi minulle ensitreffeillä. Esim. Tänä vuonna olen käynyt treffeillä 10 miehen kanssa esim. Sushibuffassa jne kohtuuhintaisissa ravintoloissa ja heistä vain 2 halusi tarjota minulle ensitreffeillä. 

Vierailija
396/416 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan vasta myöhemmin kun suhde on varmistunut. Ei halua maksaa sellaisille naisille, jotka antavat minulle pakit maksamisesta huolimatta.

Se maksaminen on siitä naisen ajasta, läsnäolosta ja seurasta. Ei seksistä. Jos haluat maksaa seksistä niin sitten sinun ei pidä treffailla vaan mennä prostituoiduille. 

Oletko narsisti? Narsistisesta persoonallisuudesta kärsivä nainen uskoo olevansa niin kaunis, että miehen täytyy siitä syystä maksaa hänelle kaiken.

Vierailija
397/416 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En treffaile miehiä, jotka eivät tarjoa naiselle treffeillä. Varmistan aina ennen tapaamista että mitä tehdään ja kuka tarjoaa, jos mies ei halua tarjota niin en minä häntä tapaa.

Vierailija
398/416 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En treffaile miehiä, jotka eivät tarjoa naiselle treffeillä. Varmistan aina ennen tapaamista että mitä tehdään ja kuka tarjoaa, jos mies ei halua tarjota niin en minä häntä tapaa.

Oletko lokki?

Vierailija
399/416 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtelin miehiä käytöstavoilla vuosia, vuosikymmenen. Tullakseni r aiskatuksi, ahdistelluksi, altistuakseni raivareille sun muulle sekoilulle. 

Nykyään kohtelen heitä kuin ilmaa, paitsi jos joutuu ammattiroolissa asioimaan niin sitten ammattiroolinsa mukaisesti.

Vierailija
400/416 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lokki?

Ihmisnainen, joka odottaa että häntä kohdellaan parisuhdemarkkinoilla hedelmällisen arvonsa mukaisesti. Jos mies ei etsi hedelmällistä puolisoa ja ole valmis elättämään perhettä niin grinder palvelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi