Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivottasti omaan synnytykseeni ei satu kätilöksi epiduraalivastaista natsikotkaa

Vierailija
20.06.2008 |

Jonka mielestä on huono synnyttäjä jos valitsee epiduraalin ja pelkää synnytystä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kokee kivun eri tavalla, ja kipulääkkeiden vaikutukset eri tavalla. Joillakin epiduraali hidastaa, joillakin nopeuttaa. Yhtä monta vaikutustyyppiä kun on synnytyksiä. Vanha hyvä sananlasku: älä koskaan sano en koskaan.

Mitä te aina väännätte samasta asiasta?

Vierailija
22/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistan maanantaina sairaalasta, että mun tokaan synnytykseen sillä eukolla ei ole mitään asiaa

Varmista ihmeessä asia, siihen sinulla on oikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta "jouduin" synnyttämään esikoiseni ilman epiduraalia. Synnytys ei todellakaan ollut kivuton, mutta siitä huolimatta olen erittäin tyytyväinen, että "pärjäsin" ilman puudutusta. Toinen syntyy kuukauden sisällä ja tällä kertaa en aio edes pyytää epiduraalia vaan synnyttää taas ilokaasun voimalla.

Vierailija
24/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiduraalia olis vaan synnytys pitkittynyt turhaan. Kätilön ois pitänyt tomerasti sanoa että sulle mitään enää anneta, vaikka mä huusin ja vaadin puudutusta. Mut kätilö oli joku reppana tms. Nukutuslääkärillä oli jo kaikki piikit yms. valmiina kun mun piti lopulta tunnustaa että nyt on ihan pakko ponnistaa, sori.

Koko synnytys kesti n. tunnin

Vierailija
25/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kokee kivun eri tavalla, ja kipulääkkeiden vaikutukset eri tavalla. Joillakin epiduraali hidastaa, joillakin nopeuttaa. Yhtä monta vaikutustyyppiä kun on synnytyksiä. Vanha hyvä sananlasku: älä koskaan sano en koskaan.

Mitä te aina väännätte samasta asiasta?

Ap:n aloituksen pointtina oli, että hän ei halua kipulääkityskielteistä kätilöä, ja siihen hänellä on täysi oikeus. Kun se ei vain mene länsimaisessa lääketieteessä niin, että terveydenhuollon ammattilainen tyrkyttää omia näkemyksiään potilaalle, vaan sen ammattilaisen on kunnioitettava potilaan näkemyksiä. Jos synnyttäjä haluaa kipulääkityksen, niin sitä on kunnioitettava.

Tähänkin ketjuun tietysti on pesiytynyt niitä, jotka eivät kokeneet tarvitsevansa kipulääkitystä tai eivät ehtineet sitä saada. OK. Eihän siinä mitään, mutta kun meitä tosiaan on erilaisia ihmisiä ja erilaisia näkemyksiä asiasta.

Vierailija
26/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tunaroivan anestesialääkärin, joka ei saanut epiduraalia laitettua varttiin!! Tökki vaan neulalla vääriin paikkoihin ja suuttui aina, kun parkaisin kivusta. :( Lopulta saatiin spinaali menemään (jonka vaikutus alkoi häipyä jo kun ompelivat) ja kun tuo kamala ukko oli poistunut salista, loppu sujuikin hienosti.

Vierailija
27/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä ihme asenne synnytystä kohtaan/kätilöitä kohtaan.

"sadistikätilö". Tollasilla ihmisillä kaikki menee elämässä päin persettä, kun on niin vaikeeta kaikki.

Vierailija
28/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä ihme asenne synnytystä kohtaan/kätilöitä kohtaan.

"sadistikätilö". Tollasilla ihmisillä kaikki menee elämässä päin persettä, kun on niin vaikeeta kaikki.

Itse olen huomannut, että kun tietää oikeutensa ja osaa keskustella asioista asiallisesti, niin asiat menevät yleensä sujuvasti. Minulla on muutenkin aktiivinen ote omaan elämääni, ja miksei myös omaan terveydenhuoltoon. En pidä terveydenhuollon ammattilaisia minään yli-ihmisinä, vaan tasavertaisina keskustelukumppaneina, joiden kanssa pohditaan yhdessä eri vaihtoehtoa (hätätilanteet tietysti eri asia). Sanelupolitiikkaa en kuuntele keneltäkään.

Vierailija
29/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällasta paskaa voi lukea vain av:lta! Helvetin natsipaskasynnyttäjät... että oksettaa tollanen asenne: minä tidän, minä vaadin , minulla on oikeus blaa blaa blaa... Tällaista pohjasakkaa sais halveksua ei vain hoitotyöntekijät vaan koko yhteiskunta. Kuvottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi