Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivottasti omaan synnytykseeni ei satu kätilöksi epiduraalivastaista natsikotkaa

Vierailija
20.06.2008 |

Jonka mielestä on huono synnyttäjä jos valitsee epiduraalin ja pelkää synnytystä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ehditty laittaa epiduraalia ja ihan hengissä selvisin ilman mitään traumoja.

Vierailija
2/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisti synnyttäjiä epiduraalista ja itse oli ihan tunari eikä osannut käyttää ammattinsa vaatimia laitteita ja otti heti särkylääkettä, kun omaa niskaa vähän kivisti.Olisi vaan kärsinyt niskakivusta, kun oli kerran niin urhea olevinaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmistin heti kun pääsin taksista synnyttäjien vastaanottoon, että mulle laitetaan epiduraali heti kun se on mahdollista.

Vierailija
4/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut kummallakaan kerralla, kun koko ajan pitkitettiin ja pitkitettiin. "Ei vielä, ei vielä". Ja sitten en ehtinyt saada. Ei vaikka pelkokeskusteluissa kävin ja OIKEA-AIKAINEN kivunlievitys merkittiin erityisesti papereihin.

Joten toivottavasti et ainakaan Naistenklinikalle ole menossa.....

Vierailija
5/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. pelkosektioon menijä

Vierailija
6/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin osastolla haluavani synnytyssaliin ja ottavani ilokaasua, niin anestesialääkärihän se siellä oli neulaa heiluttamassa. Enkä tajunut jotenkin puoliani pitää, kun kätilö sanoi, että tarvitset tuon. Siitä tuli sitten lopulta imukuppisynnytys sen (liian myöhään laitetun) epiduraalin takia. Epiduraali ei todellakaan ole mikään riskitön juttu.Toivottavasti saan ensi kerralla synnyttää ilman. Eipä silti, toivon kyllä kaikille sellaista kivunlievitystä kuin he tarvitsevat ja toivovat.

Vierailija
7/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanat kätilöt. Kysyi saliin päästyäni haluanko heti epiduraalin :)

Vierailija
8/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta toisen synnyttyä hoksasin että se oli syynä miksi supparit laimeni eikä edistäny synnytystä. Sitten tippaa suoneen että saadaan potkua supistuksiin.. Tuli kamala olo.

Ei enää ikinä!

Ensimmäisen synnytyksessä on aika lailla tuuliajolla, turha syyttää henkilökuntaa vaikka he omaa mielipiteen!! Itse olen ilonen että omissa synnytyksissä oli sama kätilö mukana joka osas sanoa mielipiteensä.

Kuvittele että itse olisit kätilönä -varmasti näkee kaikkea mahdollista; reppanoista jokka ei uskalla/viitsi sanoa tai niitä jokka on päässään kuvitellut synnytyksen kaavan "täydelliseksi".

Itse en lähde yhteenkään synnytykseen tollasella asenteella. Pointti on myös minun terveyden lisäksi lapsen hyvinvointi.

Vierailija
9/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voit vaatia kätilön vaihtoa, tai miehesi voi vaatia sitä, jos et itse kykene. Jokaisella terveydenhuollon asiakkaalla on oikeus saada asianmukaista kivunlievitystä, riippumatta kätilön tai muun terveydenhuollon henkilön omista henkilökohtaisista näkemyksistä. Vaikka kätilö itse kannattaisi henkeen ja vereen synnytyslauluin ja joogaliikkein höystettyä luomusynnytystä saunassa, niin sinulla on oikeus silti saada oman vakaumuksesi mukainen synnytys. Eri asia tietysti, jos sinulla on joku syöksysynnytys, että pää näkyy jo laitokselle tultaessa, mutta ne ovat loppujen lopuksi hyvin harvinaisia.

Vierailija
10/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti seuraavassa synnytyksessäsi kipusi ovat helvetilliset ja rukoilet epiduraalia sitten kun se on omasta syystäsi liian myöhäistä

Vierailija
11/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali ei ole riskitön juttu ja on ammattitaiota arvioida myös se, milloin se on turvallista antaa.

Kehottaisin menemään synnyttämään luottavaisin ja avoimin mielin, eikä tollasella ärsyttävällä asenteella. Varmasti menee kaikki pieleen kun jo etukäteen vi****aa

Vierailija
12/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta "jouduin" synnyttämään esikoiseni ilman epiduraalia. Synnytys ei todellakaan ollut kivuton, mutta siitä huolimatta olen erittäin tyytyväinen, että "pärjäsin" ilman puudutusta. Toinen syntyy kuukauden sisällä ja tällä kertaa en aio edes pyytää epiduraalia vaan synnyttää taas ilokaasun voimalla.

Toivottavasti seuraavassa synnytyksessäsi kipusi ovat helvetilliset ja rukoilet epiduraalia sitten kun se on omasta syystäsi liian myöhäistä

Vierailija
13/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali ei ole riskitön juttu ja on ammattitaiota arvioida myös se, milloin se on turvallista antaa.

Kehottaisin menemään synnyttämään luottavaisin ja avoimin mielin, eikä tollasella ärsyttävällä asenteella. Varmasti menee kaikki pieleen kun jo etukäteen vi****aa

toitottaa, että "ei vielä, ei vielä", ja lopulta on liian myöhäistä? Minusta ei. Terveydenhuollon asiakkaalla on myös oikeuksia, ja yksi niistä oikeuksista on, että asiakkaan vakaumus otetaan huomioon. Omien näkemysten tuputtaminen on ammattitaidotonta ja epäeettistä. Jos terveydenhuollon ammattilainen ei suostu yhteistyöhön potilaan kanssa tai se on kohtuuttoman vaikeaa, niin potilaalla on oikeus vaihtaa. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
14/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todennäköisesti tietävät tarkemmin. Nykyään tuntuu käsittäättömältä kun ihmiset menevät lääkäriinkin ja ilmoittavat mitä toimenpiteitä haluavat ja mitkä reseptit. kiitos.

Ei kai ne huvikseen ole opiskelleet ja tietävät varmasti monta syytä josta maallikolla ei hajuakaan.

itse olen synnyttänyt kuusi lasta ilman epiduraalia, mutta en halua mitään marttyrin kruunua. Kyllähän ne sattu, mutta sen kivun kestää kun tietää saavansa ihanan palkkion=)

Vierailija
15/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todennäköisesti tietävät tarkemmin. Nykyään tuntuu käsittäättömältä kun ihmiset menevät lääkäriinkin ja ilmoittavat mitä toimenpiteitä haluavat ja mitkä reseptit. kiitos.

Ei kai ne huvikseen ole opiskelleet ja tietävät varmasti monta syytä josta maallikolla ei hajuakaan.

itse olen synnyttänyt kuusi lasta ilman epiduraalia, mutta en halua mitään marttyrin kruunua. Kyllähän ne sattu, mutta sen kivun kestää kun tietää saavansa ihanan palkkion=)

Tietävät omasta tilastaan, sairauksistaan ja lääkityksistään kuin ennen. Näyttää vain siltä, että terveydenhuollon ammattilaisilla on vaikeuksia hyväksyä muuttunutta tilannetta ja tajuta, että eivät työskentele ainoastaan moniammatillisessa työryhmässä, vaan myös potilaan kanssa yhteistyössä.

Epiduraali sopii useimpiin synnytyksiin erinomaisesti. Eri asia tosiaan on nämä syöksysynnytykset, mutta normaalisti etenevässä synnytyksessä ei ole mitään syytä jättää epiduraalia ottamatta, ellei oman vakaumuksensa perusteella sitä halua.

Turha sinun on täällä mainostaa, montako lasta olet synnyttänyt ja miten. Sinä olet sinä, ja muut ovat muut. Älä erehdy kuvittelemaan, että muut ovat valmiita synnyttämään ilman epiduraalia, jos sinä olet. Sinun oma kokemuksesi tässä hyödyttää lähinnä sinua itseäsi, ei muita.

Vierailija
16/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse uskalla synnyttää ilman täydellistä puudutusta, niin älä suotta mollaa niitä, joilta se onnistuu. Mitä sinä synnytystuskista tiedät, kun pumppaat itsesi täyteen puudutteita?

normaalisti etenevässä synnytyksessä ei ole mitään syytä jättää epiduraalia ottamatta, ellei oman vakaumuksensa perusteella sitä halua.

Turha sinun on täällä mainostaa, montako lasta olet synnyttänyt ja miten. Sinä olet sinä, ja muut ovat muut. Älä erehdy kuvittelemaan, että muut ovat valmiita synnyttämään ilman epiduraalia, jos sinä olet. Sinun oma kokemuksesi tässä hyödyttää lähinnä sinua itseäsi, ei muita.

Vierailija
17/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse uskalla synnyttää ilman täydellistä puudutusta, niin älä suotta mollaa niitä, joilta se onnistuu. Mitä sinä synnytystuskista tiedät, kun pumppaat itsesi täyteen puudutteita?

Ei ole olemassakaan kivutonta synnytystä. Kyllä kaikki tuntevat kipua synnytyksessä, älä huoli.

Vierailija
18/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassakaan kivutonta synnytystä. Kyllä kaikki tuntevat kipua synnytyksessä, älä huoli.

Mun eka synnytys oli täysin kivuton, koska vaadin epiduraalin ja sain lisäksi pudendaalipuudutuksen, joka vei ponnistuskivun.

Ainoat hetket, jolloin tunsin kipua, oli silloin kun vitun ääliö natsikätilö venytteli välilihaani. Lopetti kyllä lyhyeen venyttelyn, kun käskin hänen painua kuuseen alapäätäni ronkkimasta.

ap

Vierailija
19/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka synnytys oli täysin kivuton, koska vaadin epiduraalin ja sain lisäksi pudendaalipuudutuksen, joka vei ponnistuskivun.

Ainoat hetket, jolloin tunsin kipua, oli silloin kun vitun ääliö natsikätilö venytteli välilihaani. Lopetti kyllä lyhyeen venyttelyn, kun käskin hänen painua kuuseen alapäätäni ronkkimasta.

ap

Vierailija
20/29 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistan maanantaina sairaalasta, että mun tokaan synnytykseen sillä eukolla ei ole mitään asiaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi