Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku olla niin edesvastuuton että jättää lapsen yksin kotiin nukkumaan kun käy esim. nopeaan asioilla??!!

Vierailija
13.01.2006 |

Minulla vaan on syytä epäillä että eräs tuntemani kahden pienen lapsen äiti käy kaupassa vain toisen lapsen kanssa, toisen jäädessä kotiin todennäköisesti nukkumassa. Minusta se on lapsen heitteillejättöä ja varmaankin lastesuojeluilmoituksen paikka!

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi nähnyt isän ja äidin huppelissa, vieraita oikein humalassakin. Pikkuhuppelia voi verrata siihen, että yhden yön valvominen saattaa ihmisen samaan tilaan, kuin on 1 promillen hutikassa! Huonoimassa kunossa olen varmaan ollut, kun valvoin ekat 2 kuukautta koliikkivauvan kans (max kaksi vrk kokonaan ilman unta)

Vierailija
2/84 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella idioottimaista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun välillä hakemaan toisen poikani alakerrasta (asumme 4.kerroksessa) ja jätän 4,5v poikani yksi siksi aikaa. Joskus pitää odottaa vähän aikaa alhaalla että toisen pojan isä tuo/tulee hakemaan lasta. Tätäkään en kumminkaan uskalla tehdä jos vanhempi lapsi nukkuu koska jos hän herää sillä välin niin ei varmastikkaan tiedä missä olen. Hereillä ollessaankin sanon monta kertaa että menen nyt hakemaan pojan alhaalta, tulen pian takaisin

Vierailija
4/84 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin vaikeaa käydä kaupassa lasten kanssa?

Vierailija
5/84 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäset voi olla keskenään kotona. Meillä vasta koululaiset saa olla ilman vanhempia ja siltikin kysytään et annetaanko selkään ennen vaiko jälkeen kotiintulon ;o). Et nuo kyl osaa olla jo kun kohtsilleen isompi yläasteelle menee, mut et tuon ikäset.... EI !

Vierailija
6/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kysytään et annetaanko selkään ennen vaiko jälkeen kotiintulon ;o).

Vierailija
7/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti osa lapsesi kanssa käydä kaupassa? Mitä uusavuttomia täällä oikeen on?

Vierailija
8/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysytään et osaako varmasti olla koskematta lieteen jne. Ei meil anneta aikustenoikeesti selkään =). Ja sekin et ei ulko-ovee avata kun koira muuten karkaa tai kissat tms.

Vierailija
9/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei osata olla keskenään niin sit se oikeus on menetetty, sitä tarkoitan ja seuraavalla kerralla tulevat mukaamme kauppaan ;o).

Nuorimmat kyl otetaan mukaan, ei sisarusten velvollisuus oo kaitsea pienempiään......

Vierailija
10/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että veisin edes roskapussin tmv, jos lapsi nukkuu.

Aivan saletisti lapsi herää just kun lähden ja sitte sillä on elinikäiset traumat, kun äiti olikin hävinnyt hänen nukkuessaan.

Mutta sitten taas toisaalta, voinhan vaikka vessassa käydessäni saada jonkun slaagin ja pökrätä sinne laattalattialle - naps. Ja lapsi oven takana. Eli kaikkea voi sattua.

Mutta eihän sitä tosiaan tiedä ovatko ap:n mainitsemat lapset VARMASTI yksin kotona äidin hummailujen ajan...

Vierailija
11/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhtään sen pahempi että jättää lapsen kotiinsa 5-10 min yksin nukkumaan kuin että lapsi nukkuu ulkona vaunuissa eikä häntä vahdita koko ajan? Voihan itkuhälytinkin vaikka mennä epäkuntoon, tai joku kaikessa hiljaisuudessa viedä vaunut lapsineen päivineen?

Vierailija
12/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittänyt lapselle huonon tavan. Meillä 2-vuotias saattaa hakea äitiä vaikka 15 minuuttia huudellen ympäri taloa ja kun löytää, hän on niin innoissaan, ja sanoo että äiti oli piilossa. Eikä varmasti pelästy kun jää " yksin" .

Vierailija
13/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille opettaa vastuuta ja miten taitava se meidän santeri on, mutta seuraavassa hetkessä äidit ovat täys hysteerikköjä. eiköhän tässä maassa ole SUUREMPIAKIN huolia!!!

Vierailija
14/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä vastuunottoa ehtii harjoitella vielä myöhemminkin.

Joissakin maissa alle 12-vuotiaan yksin kotiin jättäminen on laissa kielletty!

Vierailija
15/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-auto ajaa päälle

-ratsia

-ruuhka

-auto menee rikki

-joudut onnettomuuteen ja menet tajuttomaksi

-unohdat avaimet

-kaupassa tulee sähkökatko ja kassa laskee hitaasti käsin

kotona voi tulla

-tulipalo

-lapsi herää ja karkaa ulos

-lapsi leikkii teräaseilla tai tulitikuilla

-kotiin voi tulla murtovaras

-lapsi saa sairaskohtauksen

Minä en ikinä jättäisi alle kouluikäistä yksin kotiin. Ei voi olla niin tärkeää kaupassa käyntiä, että ei vois lasta ottaa mukaan tai siirtää siihen , jotta lapsi on hereillä.

Vierailija
16/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on jänniä mielipiteitä liikenteessä!

Lastensuojelulaki on yksiselitteinen ap:n kuvailemassa tilanteessa; lapsia ei voi jättää ko. ajaksi yksin. Jo pelkkä perusteltu epäily riittää ja VELVOITTAA lain mukaan lastensuojeluilmoitukseen. Kun ilmoituksen tekee, on tietysti oltava rehellinen ja sanottava, että on suuri syy epäillä, että toinen lapsista on aina yksin kotona.

Sikäli minua vähän nauratti eräänkin kirjoittajan touhotus, että tällaisesta ilmoituksesta voi rapsahtaa kunnianloukkasyyte, on todellakin napsahtanut. Kyseessähän on nimittäin asianomistajarikos ja toki sitä voi kostoksi tehdä rikosilmoituksen lastensuojeluilmoituksen tekijästä - tai ainakin yrittää. On vaan niin ikävästi, että ap:n kuvailemassa tilanteessa ei ole mitään laitonta tehdä ilmoitusta.

Ja mitä nämä huostaanottopuheet ovat? Täyttä puppua. Ei keneltäkään oteta lapsia huostaan vain siksi, että tapaa jättää heidät ajoittain yksin. Lastensuojelun puuttuminen tilanteeseen merkitsee kyllä sitä, että moinen tapa on lopetettava. Siihen lastensuojelu tarjoaa kyllä tukeaan.

Mielenkiintoista oli myös monen perikristillinen tunnustan syntini - vapaudun niistä ajattelu. Että kun sanon, " mä oon niin kauhea äiti, että.." , niin rikos todella poistuu. Näinhän ei lastensuojelun ja -lain silmissä ole. Toki huumori voi keventää omaatuntoa.

Ja ps. Minä en nyt ottanut kantaa joka ikiseen tapaukseen, jossa lapsi jää syystä taikka toisesta yksin kotiin. Otin kantaa ap:n kuvailemaan tilanteeseen, joka on selvä tapaus.

Vierailija
17/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla oli tapana jättää lapsi yksin nukkumaan kun itse lähti asioille. Lapsi otettiin aika nopsaan huostaan kun naapurit puuttuivat asiaan.

Tää on kuitenkin vanha juttu, nykyään tämä lapsi itsekin on jo isä.

Sai onnellisen lapsuuden sijaiskodissaan ja kasvoi tasapainoiseksi ihmiseksi.

Vierailija
18/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen miettinyt sitä että mitä jos äidille tapahtuu kotona jotain. Siis saa sairaskohtauksen tms. onko se yhtään sen parempi että äiti on kotona tai poissa, jos on kuitenkin tajuton. Itse olen yh ja olen kyllä monet kerrat miettinyt että mitä jos saisin jonkun sydänkohtauksen niin kuinka kauan menisi että joku tulisi tähän, pari päivää, viikko?

Vierailija
19/84 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ollut yh ja silloin pitä pitää joka päivä yhteyttä johonkin ihmiseen. Muutenkin ei haittaa jos on tutut päivittäiset rutiinit niin kyllä joku pian kaipaa jos ei tuttuihin kuvioihin ilmaannu ilman että on syytä kertonut.

Mielestäni jokaisen yh:n velvollisuus on järjestää jonkin asteinen " välittäjä piiri" . Samoin olen miettinyt, että vanhana pitää myös järjestää tuttja rutineeja niin ei makaa 2 vuotta kerrostalossa muumiona kuolleena..

Vierailija
20/84 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat voisin viedä ja pikaisesti kipaista ulkona, mutta en kävisi kyllä missään lähikaupassa tms.

2-vuotiashan voi ihan hyvin herätä sillä aikaa ja tehdä mitä tahansa " kivaa" . Voi myös pelätä kun huomaa olevansa yksin.

7 kk:n ikäistä en myöskään jättäisi. Kyllä sen ikäisen vierellä myös haluaisin olla heti jos hän herää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän